Raskaaksi 2019

Mä palailen tänne jossain vaiheessa ensi viikolla. Tänään 7+0 ja neuvolan varhaisultrassa näkyi viikkoihin liian pieni ruskuaispussi sekä sikiökaiku ilman sykettä. Toinen kkm alle puolessa vuodessa. :smiley-angry017 huomenna saan toivottavasti tietää tyhjennysajan sairaalaan ensi viikolle.

Ihan älyttömästi voimia:Heartred
 
Pakko kommentoida kun laitoin hauska - reagoinnin. Ei siis pahalla tai mitään vaan jotenkin toi lopeta positiivinen paska sai hymähtämään :hilarious: ja joo ois kyl paljo helpompaa näillä "miesten asenteilla" tää elämä:pompus:

Älä:hilarious: mutta loppuviimein joudun aina myöntämään että se on oikeassa, siksi yritän itekin välillä suhtautua elämään enemmän niin että lasi on puoli täysi ei tyhjä:angelic:

En tiedä millaisen kuvan oon mun miehestä antanut, mutta se on siis aivan supertyyppi ja ihmettelen aina miten mä oon onnistunut löytämään sen ja että se kestää mua joka päivä ja näyttää vielä siltä että nauttiikin siitä:hilarious:

Tää kuulosti varmaan melko läheisriippuvaiselta, mutta päin vastoin. Oon aina ollut tosi itsellinen nainen, myös koko meidän yli 10 vuotisen suhteen. Miehet melko nopeasti ärsyttävät mut lähes kirjaimellisesti hengiltä:hilarious: kokeilin kyllä useita ennen kun löysin tän oikean.

Mun mies on heittämällä mun paras ystävä, arjen sankari, rakas ja toiseksi tärkeintä mulle maailmassa (tytär on tärkein :hilarious:) vaik mulla on ihania ystäviä ja kaikkea. Se on yksinkertaisesti ihan paras, vaikka todellakin joinain päivinä onnistuu v*tuttamaan mua todella rankasti:hilarious:
 
Älä:hilarious: mutta loppuviimein joudun aina myöntämään että se on oikeassa, siksi yritän itekin välillä suhtautua elämään enemmän niin että lasi on puoli täysi ei tyhjä:angelic:

En tiedä millaisen kuvan oon mun miehestä antanut, mutta se on siis aivan supertyyppi ja ihmettelen aina miten mä oon onnistunut löytämään sen ja että se kestää mua joka päivä ja näyttää vielä siltä että nauttiikin siitä:hilarious:

Tää kuulosti varmaan melko läheisriippuvaiselta, mutta päin vastoin. Oon aina ollut tosi itsellinen nainen, myös koko meidän yli 10 vuotisen suhteen. Miehet melko nopeasti ärsyttävät mut lähes kirjaimellisesti hengiltä:hilarious: kokeilin kyllä useita ennen kun löysin tän oikean.

Mun mies on heittämällä mun paras ystävä, arjen sankari, rakas ja toiseksi tärkeintä mulle maailmassa (tytär on tärkein :hilarious:) vaik mulla on ihania ystäviä ja kaikkea. Se on yksinkertaisesti ihan paras, vaikka todellakin joinain päivinä onnistuu v*tuttamaan mua todella rankasti:hilarious:
Ihanasti kirjoitettu :Heartred

Mun mies on mun ensimmäinen poikkis ollut eikä näköjään päästy toisistamme irti. En tajua, miten kestää mua, kun oon niin temperamenttinen ja tosi kiukkuinen, usein :hilarious: Mut siinä se on vielä 21v ja kolme lasta myöhemmin :grin
 
Anteeksi jauhan tosta tsh..se siis itsestään laski sulla? Kiva kuulla että mahdollista niinkin. Monilla se nousee raskaana. Tsemppiä :Heartred

Kiitos. Joo, laski. Ja kuulemma usein ensimmäisellä kolmanneksella laskee, sitten alkaa nousta. TAI sitten se oli laskenut jo ennen, että raskaus pääsi näinkin "pitkälle"... Mulla kun nuo kilppariarvot ovat tavanneet sahata paljonkin.
 
Tiinao_O oon niin pahoillani! :sorry: Kyyneleet nousi silmiin täälläkin. Hurjasti voimia ja puhdistavia kyyneleitä surutyöhön, ota sille aikaa ja tänne olet tervetullut heti, kun siltä tuntuu :Heartred
 
Mä palailen tänne jossain vaiheessa ensi viikolla. Tänään 7+0 ja neuvolan varhaisultrassa näkyi viikkoihin liian pieni ruskuaispussi sekä sikiökaiku ilman sykettä. Toinen kkm alle puolessa vuodessa. :smiley-angry017 huomenna saan toivottavasti tietää tyhjennysajan sairaalaan ensi viikolle.

Oon tosi pahoillani, voimia. :Heartred
 
Mä palailen tänne jossain vaiheessa ensi viikolla. Tänään 7+0 ja neuvolan varhaisultrassa näkyi viikkoihin liian pieni ruskuaispussi sekä sikiökaiku ilman sykettä. Toinen kkm alle puolessa vuodessa. :smiley-angry017 huomenna saan toivottavasti tietää tyhjennysajan sairaalaan ensi viikolle.

Voi ei :sad001 paljon voimia :Heartred
 
Kiitos teille kaikille. Ette tiedäkään kuinka paljon nimenomaan teidän kommentit lohduttavat, kun uskon teidän pystyvän samaistumaan tähän tuskaan muita paremmin. Kiitos :Heartred
 
Mäkin oon pohtinut sijaisvanhemmuutta, että vois omalla tavallaan olla tosi palkitsevaa. Mies ei vaikuta erityisen kiinnostuneelta, mutta ei me kyllä olla myöskään tosissaan aiheesta puhuttu. Jos tässä joskus saa työpaikan, loppuelämän talon jne, niin pitää ottaa ihan vakavissaan keskusteluun.

Adoptio on ajatuksena suloinen, mutta tuskin tulee koskaan hommaan oikeasti lähdettyä. Todellisuus saattaa olla aika erilainen kuin mielikuvat....

Me muuten käytiin tässä jokin aika takaperin melko massiivinen, mun osalta voisi sanoa että jopa riidaksi kääntynyt, keskustelu voitaisiko alkaa tukiperheeksi. Mies vielä(kin) sulattelee asiaa.
 
on täällä käyny taas vilkas keskustelu. pakko kommentoida tuota imetysasiaa.
minä lopetin puoltoista kuukautta sitten imetyksen neidin ollessa 1v8kk. itsellä myös isot rinnat, ja nyt muistui taas mieleen kuinka vaikeaa se aluksi oli, kun vauvan suu on niin pieni ja rinta täynnä maitoa. huh. onneks lapsen kummitäti tuli osastolle moikkaamaan niin sain häneltä neuvoja. kätilöitäei kiinnostanut mikään muu kuin että vaucan pitää olla vaippa ja pipo päässä sekä imuote. ei käyilöiltä muuta neuvoa saanut imetykseen kuin jokainen kävi vain imuotteen tarkastamassa, huoh. neidillä tippuikin yllättäen paino 10,1% (10%!on maximi. jouduttiin olee sairaalassa yhteensä sitten 4vrk) ni kylläpä ne sitten oli ihmeissään et mistähän johtui. lisämaitoa neiti sai yhden kerran ruiskulla kun kätilöt vahtivat lasta hetken toisena yönä et sain edes sen 5h nukuttua.
voi sitä pumppaamista ja syöttämistä. oli se kovaa hommaa, mutta ei paljoa (suunniteltu) sektioarpi haitannu menoa. vauvalla jäi sitten päälle toi 3h välein syöttö jota on jatkunut varmaan viimevuoden loppuun saakka. edelleen heräilee öisin mut vihdoin imetyksen loputtua heräily satunnaista.
piti lopettaa imetys, koska tottakai ajattelin senkin olevan osasyy keskenmenoon sekä meillä imetystä oli vain enää öisin. imetys on niin mun juttu. ja jos luoja meille suo sen toisen lahjan niin imetän häntä varmaan vielä pidempään (toki luulenpa ettei toista tuommoista tissitakiaista voi syntyä juuri minulle).
yksi hyvä juttu tässä ettei raskaus ole vielä alkanut niin pääsen täällä jyväskylässä uuteen sairaalaan synnyttämään eikä tarvii homeisissa tiloissa olla.

tiina voimia suuresti :Heartred toivottavasti saat pian tyhjennysajan/lähtis itsekseen tyhjenemään
 
Me muuten käytiin tässä jokin aika takaperin melko massiivinen, mun osalta voisi sanoa että jopa riidaksi kääntynyt, keskustelu voitaisiko alkaa tukiperheeksi. Mies vielä(kin) sulattelee asiaa.

Me toimitaan tukiperheenä ja voin lämpimästi suositella :Heartred Lähtisikö mies valmennukseen mukaan? Sehän ei sido mihinkään, mutta voisi auttaa hahmottamaan, mitä toiminta käytännössä tarkoittaa.
 
Me toimitaan tukiperheenä ja voin lämpimästi suositella :Heartred Lähtisikö mies valmennukseen mukaan? Sehän ei sido mihinkään, mutta voisi auttaa hahmottamaan, mitä toiminta käytännössä tarkoittaa.

Kyllä se varmasti mun mieliksi lähtis, mutta antaa nyt sulatella hetki, jos se päässänsä sais siitä vähän positiivisemman fiban, ettei mee multa pakottamiseksi:bag:
 
ei liity nyt tähän vauvakuumeiluun, mutta onko kellään sormissa alkavaa nivelrikkoa/nivelrikkoa?
kuinkahan tähän taas pitäisi suhtautua. ikää mulla vain se 31v. reumalääkäri heittää vain läppää. kävin samaisella lääkärillä 2016 ja olipa silloinki ihan ettei näissä käsissä mitään ole.
olisi kerennyt silloin vielä estää mahdollisesti tämän. nyt kun tälle ei voi mitään enää kun tulehdus on jo edenny tähän vaiheeseen. stna. sorry, kun tänne avaudun mut kyl ottaa päähän taas tämäkin. niin ja kaulaa pyysin kokeilemaan ni sanoi olevan sormenpään kokoinen patti imusolmukkeen lähellä. ja et on hyvälaatuinen. pakko kyllä käydä tarkistaa lääkärillä vielä koska ei tommoseen läpänheittäjälääkäriin oikein vakavasti voi suhtautua.
saanpa ajatukset muualle tästä yk :smiley-angry016 tuntuu vaan et nää vastoinkäymiset tässä vain kasautuu.
 
Jos oikein tarkkaan tutkii vessapaperia (minkä tietysti teen :angelic:) niin vähän ehkä näkyy vaaleanpunaista. Eipä ole taas hetkeen tullut odotettua menkkoja näin into piukeana.

Turvonnut, jos toiselta lääkäriltä saat huonompaa ennustetta niin muista tehdä tuosta ensimmäisestä valitus! Tai vaikka muutenkin, jos sulle on kerta ehtinyt jo muodostua pysyvää haittaa. Ei se valitettavasti enää sua auta, mutta jos sais hänet vähän miettimään toimintatapojaan tulevaisuudessa. Tsemppiä vastoinkäymisten kanssa :Heartred
 
Jos oikein tarkkaan tutkii vessapaperia (minkä tietysti teen :angelic:) niin vähän ehkä näkyy vaaleanpunaista. Eipä ole taas hetkeen tullut odotettua menkkoja näin into piukeana.

Turvonnut, jos toiselta lääkäriltä saat huonompaa ennustetta niin muista tehdä tuosta ensimmäisestä valitus! Tai vaikka muutenkin, jos sulle on kerta ehtinyt jo muodostua pysyvää haittaa. Ei se valitettavasti enää sua auta, mutta jos sais hänet vähän miettimään toimintatapojaan tulevaisuudessa. Tsemppiä vastoinkäymisten kanssa :Heartred

Noni, alkaisi jo:thumright malttamattomana täällä odottelen miten noi hommat teillä menee, jos ne antais jotain tarttumapintaa itellekin.

Itsekin olen tässä vessapaperia pari päivää vahdannut. Onhan tää varmaan parannusta noista pahimmista kuukausista, kun jo kolmas kierto kun pääsen edes dpo päiville ennen kuin vuoto alkaa. Nyt on siis dpo1, että ihan anyminute now, mutta kumminkin:hilarious::singing:
 
Takaisin
Top