Raskaaksi 2019

Toivottavasti vuoto pysyy nyt aisoissa! Herkästi vaan yhteys lääkäriin jos tulee sellainen olo!

Jep :/ Kohta täs ei uskalla ees enää uutta raskautta ajatella, kun menee vaan pelottavammaksi tää juttu. Tosin noiden rauta-arvojen palauttamiseen voi kuulemma mennä se puoli vuotta, että ne uusiutuu 3kk välein ja jotain, mut ainakin puol vuotta pitää lisärautaa käyttää. Että enpä usko että edes raskautuis kun keho on jo muutenkin loppu. Mut sitähän me ajateltiinkin jo ennemmin, että jatkaa yrittämistä sitten kesällä, et ei se sinällään pettymystä lisännyt.

Sillon kun luulin että kohtu tyhjeni, olo oli helpottunut, mutta nyt oon vaan eilisestä asti itkenyt, väsyttää ja veetuttaa niin tää tilanne. Jouluaatto on 2 päivän päästä ja lahjat paketoimatta ja pari vielä kaupassa. Vanha koulukaveri laittaa kokoajan vastasyntyneestä vauvasta kuvia, meillä on esikoiset samanikäiset, sisaruskuvia niistä ym. Tekee kyllä aika pahaa. Toisella kaverilla laskettuaika joulupyhinä. Vaikka osaakin olla toisen puolesta iloinen mutta silti harmittaa, kun itse ei onnistu. Pelottaa että menee itkuksi koko joulu.

Toisaalta se kaavinta olis varmaan ollut helpotus jos ne ois eilen tehnyt, olis sit ehkä viimein saatu kohtu tyhjäksi. Tää gyne kyseli myös että onko mulla koskaan todettu myoomaa tai vastaavaa, ku kohtu oli sellanen kova pieni pallo (oli jo välissä ihan normaali pehmeä) , mut ultratessa sano kyllä ettei oo siihen viittaavaa, mutta taaksepäin kallistunut kohtu ja edelleen selvää kudosten palasta sieltä löytyi, munasarjat siistit, ettei sielä ollut enää kohdunulkoiseen viittaavaa, tai ei muutenkaan häikkää niissä. Kohtu kova koska se supistaa koko ajan ja tästä johtuu ne kivut, pistävät vihlonnat ja alamaha ja selkäkipu.
Että kohtu pitäs nyt saada vaan tyhjäksi ettei tuu mitään komplikaatiota enempiä.

Jep :/ Kohta täs ei uskalla ees enää uutta raskautta ajatella, kun menee vaan pelottavammaksi tää juttu. Tosin noiden rauta-arvojen palauttamiseen voi kuulemma mennä se puoli vuotta, että ne uusiutuu 3kk välein ja jotain, mut ainakin puol vuotta pitää lisärautaa käyttää. Että enpä usko että edes raskautuis kun keho on jo muutenkin loppu. Mut sitähän me ajateltiinkin jo ennemmin, että jatkaa yrittämistä sitten kesällä, et ei se sinällään pettymystä lisännyt.

Sillon kun luulin että kohtu tyhjeni, olo oli helpottunut, mutta nyt oon vaan eilisestä asti itkenyt, väsyttää ja veetuttaa niin tää tilanne. Jouluaatto on 2 päivän päästä ja lahjat paketoimatta ja pari vielä kaupassa. Vanha koulukaveri laittaa kokoajan vastasyntyneestä vauvasta kuvia, meillä on esikoiset samanikäiset, sisaruskuvia niistä ym. Tekee kyllä aika pahaa. Toisella kaverilla laskettuaika joulupyhinä. Vaikka osaakin olla toisen puolesta iloinen mutta silti harmittaa, kun itse ei onnistu. Pelottaa että menee itkuksi koko joulu.

Toisaalta se kaavinta olis varmaan ollut helpotus jos ne ois eilen tehnyt, olis sit ehkä viimein saatu kohtu tyhjäksi. Tää gyne kyseli myös että onko mulla koskaan todettu myoomaa tai vastaavaa, ku kohtu oli sellanen kova pieni pallo (oli jo välissä ihan normaali pehmeä) , mut ultratessa sano kyllä ettei oo siihen viittaavaa, mutta taaksepäin kallistunut kohtu ja edelleen selvää kudosten palasta sieltä löytyi, munasarjat siistit, ettei sielä ollut enää kohdunulkoiseen viittaavaa, tai ei muutenkaan häikkää niissä. Kohtu kova koska se supistaa koko ajan ja tästä johtuu ne kivut, pistävät vihlonnat ja alamaha ja selkäkipu.
Että kohtu pitäs nyt saada vaan tyhjäksi ettei tuu mitään komplikaatiota enempiä.

Oon tosi pahoillani! Niin inhottava tilanne ja henkisesti ihan kidutusta :sorry:

Kaavintakaan ei tosin takaa, että kaikkea saa pois. Minut tosiaan kaavittiin toissapäivänä kolme kertaa ja silti istukkaa vielä jäi :sad001 Vuoto on nyt minimaalista, pientä tuhrua, mutta kivut kovat ja pelkään, että tämä helvetti ei vielä tässä ollut...

Kiitos teille:Heartred ei vaan uskalla vielä yhtään iloita :nailbiting: yks pc vielä kaapissa, lisää mentävä ostamaan testejä ja varmaa digi myös..
Nyytti, tässä toinen kuva, en ite osaa sanoa onko siinä väriä vai ei.. hieno O+ siellä! :woot:

Liitteet

• IMG_20191222_093402.jpg
    IMG_20191222_093402.jpg
    13.3 KB · Katsottu: 231
TiinuLiinu mä olisin ottanut sen rautatipan heti jos ois tarjottu. Mä en itse pysty ottamaan rautaa suun kautta ollenkaan ja vaikka arvot on pyllyllään niin silti en tippaa saa. Mulla tosin nyt hb ainakin on itsekseen noussut ilman lisärautaa kun on verenvuodot saatu ainakin tällä hetkellä hallintaan.

Voi Tiinu ja Sammie. Kovat koittelemukset ja kurjasti just tässä joulun alla.

Hieno o+ Nyytti. Niin se aika taas rientää ja on se hetki kuukaudesta. Piti oikeen käydä tarkistaa itekin, että missä mennään. Kp9. Taitaa tulla yhtä turha kierto kun kaikista muistakin, kun menkkojen jälkeen on ollut tätä kaikkea tuhrua, tänäänkin. Mutta yritetään silti.

Karoliinalla siellä jouluplus tuloillaan:)

NewMoon, mikä fiilis? :Heartred

Kiitos teille:Heartred ei vaan uskalla vielä yhtään iloita :nailbiting: yks pc vielä kaapissa, lisää mentävä ostamaan testejä ja varmaa digi myös..
Nyytti, tässä toinen kuva, en ite osaa sanoa onko siinä väriä vai ei.. hieno O+ siellä! :woot:

Selvästi väriä :Heartred

Heippa, tässä on joulutouhuja ja töitä tehty koko kuukausi ja välillä oon käyny täällä katsomassa tilannetta! Onnittelut plussanneille ja pahoittelut negoille, kaavinnoille yms. Itse tässä olen kp 22/28 meneillään, ja edellisen pitkän kierron takia tuo Flo sanoo että tänään olisi ovis+. Valkovuotojen perusteella sanoisin että se oli ke/to jo, tällä viikolla on ollut kuitenkin sellainen pieni himokas olo myös.

Eilen aamulla alkoi oikealla tuntuu sellainen jomotus kipu joka paheni kun käytti vatsalihaksia, en oikein osaa selittää sitä mutta sellainen että olisi jotain jumissa suolistossa, tänäänkin samanlainen. Ehkä hento jomotus. Jos vertailen tätä mun edelliseen keskenmenoraskauteen niin ehkä vähän samankaltaisuutta mutta ei ole sellainen olo että nyt tärppäs. Ei se tosiaan tullut heti silloinkaan. Tässä olisi viikko vielä ennen menkkoja taas, mietin että olenko silti saamassa plussaa tälle vuodelle? En halua kuulostaa pessimistiseltä mutta toive on 10%. En tiedä miten reagoida seuraavan plussan kohdalla, haluaisin työpaikkani pitää, mutta määräaikaisena oon vielä. :) En kuitenkaan stressaa nyt jouluna, sitten uuden vuoden aattona testaan jos ei ole mitään kuulunut!

Tsemppiä loppuvuoteen kaikille! Ehkä saadaan joku plussa tämän vuoden puolelle vielä? <3

TiinuLiinu mä olisin ottanut sen rautatipan heti jos ois tarjottu. Mä en itse pysty ottamaan rautaa suun kautta ollenkaan ja vaikka arvot on pyllyllään niin silti en tippaa saa. Mulla tosin nyt hb ainakin on itsekseen noussut ilman lisärautaa kun on verenvuodot saatu ainakin tällä hetkellä hallintaan.

Mulle ei sit ees tarjottu, oli vaan valmistautunut siihen kun näki kuinka paljon oli arvot tippunut,mutta kun kävelin ihan normaalisti sisälle ja vaikutin virkeältä oli se lääkäri /gyne ihmeissään. Oli aatellut että pitää taluttaa sisälle :grin Ja kun kerroin että oon jo viikon syönyt rautaa, nii oli ihan ok lähteä kotiin jatkamaan suun kautta otettavia.
Fyysinen olo on ihan ok. Tosin väsy iltasin tulee aika nopsaa ja korvien humina ärsyttää.
Istuin eilen 7 tuntia päivystyksessä. Ensin tk puolella 2tuntia ja sitten 5tuntia naistentautien päivystyksessä. Oli nii paljon synnyttäviä naisia sielä sillä hetkellä, ja yks gyne paikalla, nii siksi vähän kesti o_O

Nyt mahaa meinaa juilia pikkuhiljaa enemmän. Saas nähdä alkaako kohta vuotaa. Toivottavasti nyt tulis vaan nopeasti loput pihalle ja pääsis jatkaa normaalia elämää joskus..

TiinuLiinulle kauheesti tsemppiä. Samoin Sammie <3 ihan perseestä molempien tilanne mut oon varma et teitä kumpaakin siunataan vielä normaalilla raskaudella ja vauva tulee kun keho on siihen valmis <3 Koittakaa jaksaa <3

Karoliinalle tarrasukkia! Selvä plus <3

Muille kans plussapuhuria puhallan <3

En tiedä millä mielin mun pitäisi olla. Pitäisi jaksaa odottaa 4.1 asti että pääsee testaamaan. Pelottaa tunne, jos sieltä ei plussaa tulekaan. Vaikka yleensä nopeasti olen tullu raskaaksi. Myös pelottaa jos menee kesken, vaikka vaan kerran on kesken mennyt. Ei mulla tämmöstä tunnetta ole ollut aiemmissa. Mistähän lie tulee? :bored:

Mitäs teidän joulut pitää sisällään? Onko perinteitä? :happy:

Me on tänään siivottu ja leivottu.

Huomenna mennään käymään tässä parissa paikkaa kahvilla, onneksi siis ihan vaan tässä lähellä. Kummilasten ja mun äidin luona ollaan jo vierailtu. Aatto ollaan miehen sukulaisten kanssa ja päivä vietetään ihan oman perheen kesken ja juhlitaan 2 vuotiasta neitiä (muille synttärit pidetään loppiaisena) Tapanina vieraillaan mun isän luona. Siinä se joulu sitten vierähtikin.

Jouluun kuuluu ehdottomasti sauna, riisipuuro, jouluruoka (nam), rauhallinen yhdessäolo ja kynttilöiden sytytys edesmenneille:Heartred

Karoliina varoen onnittelen <3

Täällä tämä typy testasi viivanpaikan, meni baariin, joi yhden puoli lasillisen punaviinii ja litran vettä ja oksensin. Kivakiva. No jos oliski ollu oire niin ei oo enää, alko tiputtelu et ei tullu tänne jouluplussaa. Edelleen tissit kipeet mut selkeästi vähemmän kuin aiemmin ja muutenki olo et raskaana hävisi kuin tuhka tuuleen. No, ehkä ensi vuonna sitten

Joulun vietto täällä synkkä kun mies ei ymmärrä miks itkettää ja on huono olo. Ei auta mitkään faktat et "limakalvo oli varmaan liian ohut", "olo varmaan antibiootit", "voi olla että se ei vain tarttunut kiinni kunnollisesti"...

Hän analysoi minä en jaksa kun todella tiesin et kivut ei ollu normaaleja ja en kotona oksenna tuosta viinimäärästä niin miksi nyt.. Tiesin heti kun oksensin että kyse oli muusta, tiesin jotenkin intuitiivisesti että joku kiinnittyy, tuli oikeilla dpoilla vv jossa hitunen verta yms ja olin ihan varma et raskaus mutten uskaltanut testata jos tulee plus ja sitten alkaa vuoto heti.. Anteeksi avautuminen mutta jotenkin tiesin et joku poraa kiinni ja yritin olla optimistinen mutta ei. Pieleen meni joten sanoin että joko me hoidot tai pillerit koska en muuten enää jaksa...

Anteeksi avautuminen mut on niin epäreilua kun la meni ja sillon oli ovis ja kaikki ja nyt on vain tyhjä olo. Miksi minä ku ei näy olevan mitään ongelmia raskautua mutta sitten se raskaana pysyminen onkin hankalampi keissi.

Nyt taas oksettaa ja on oireita. Testii en tee ku varmasti tulee semmonen et ku testaa nii Niagara aukeaa.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin, ei oo muillakaan helppo ku tulee se kp1. Itse viel ootan sitä mut kyl se tulee sieltä

Jännästi nuo cytotecit sai vuodon loppumaan. Maha kramppaa, on sekaisin ja oksettaa, mut kohdussa ei paljoa tunnu o_O päivällä oli vähän menkkajomoja särkylääkkeen läpi. En tiedä nyt mitä, ettei vissiin toimi, tai sitten mun kohtu tyhjeni jo eilen ku tuli ne pari hyytymää ja verta. Tänää tullut 2 ihan hyvin pientä. Verinen vuoto on lähinnä limaista vuotoa, jossa ihan vähän verta seassa, kuin ovulaatio ois.
Kiva ny ku ei tiedä mitä tehdä. Ehkä vaan odotella ja jos sitten joulun jälkeen ottaa yhteyttä naistenpolille jos mitään ei tapahdu :banghead:
Mun kroppa ehkä suuttui ku alettiin tuollasta ulkopuolista siihen tunkea, nii ei enää toimi kohdun supistuksetkaan enää :/

Takaisin