Raskaaksi 2019

Mulla oli 3 pv kestävät kuukautiset ja nyt taas ei mitään, mieli maassa kun en tiiä onko mun kroppa kunnossa kun pelkään etten ovuloi ollenkaan enkä tiiä koska taas ovista voin tikuttaa. Flo sovellus sanoo että tänään ois ovis? En ole testannut mutta en tiedä myöskään mihin mun pitäs luottaa ja pitäskö tehdä ovis testi tänään?
 
Näyttää selvästi siltä, että ovis on tapahtunut, kun lämpötilat koholla. Nyt vaan toivotaan, ettei laskekaan. Mulla eka merkki oli lämpöjen nousu tavallista korkeamalle ja se, että ne ei laskeneet. Paitsi taisi olla ns. kiinnittymisdippi dpo 5 tai 6.

Kiitos paljon neuvoista :joyful: mä ehkä hämmennyin siitä, ettei oviksen aikaan tullut varsinaista dippiä alaspäin, mistä moni oli maininnut. Nyt täytyy vaan toivoa mahdollisesti pientä dippiä huomiselle (huomenna dpo6) ja lämpöjen pysymistä korkealla :rolleyes:
Olispa tää kierto meidän kaikkien kierto :happy119 elokuinen kuulostaisi hyvältä:wink ihan ku mikä tahansa muu ei kuulostaisi :smiley-ashamed004
 
Sharmander joo oon ollu yhteydessä ja saan ajan mahdollisimman nopee kerta noi testit haamuilee, vahvistuu ja ei vahvistu ja ovistesti hymyilee ja koko ajan tosi tummaa viivaa niin näkee mitä tapahtuu vai onko jotain jäänyt ku toi vuotoki oli niin outo. Olematon. Enää ei oo ku pyyhkiessä joskus tullu mut muuten loppui jo
 
Evelyn8, hyvältä näyttää, selvästi noussu oviksen jälkeen lämmöt! :)

Vausa, toivotaan jouluplussaa :smiley-angelic003

Tiarella, kuulostaa kyllä siltä että kierto ois pahasti sekaisin :confused: Toivottavasti pian tasottuisi!
 
Valitettavasti mikään ei takaa ovista paitsi ultraus. Ja kai se prosteroniarvo labrassa on aika paikkansa pitävä. Mutta itse haluan uskoa et ovisplus ja lämmöt on ainakin hyvä merkki! Ja jos kierto on säännöllinen. eiköhän silloin ovuloi 80-90% varmuudella ainakin lähes joka kierrossa :)

Vausa samaa mieltä pohdinnoistasi. Yksityisellä käynti maksaa vähän lääkäristä riippuen... Noin 100e plus mahd ultraus voipi olla toinenki 100e päälle.
 
Huoh, onpa ollut kyl monella häiriö kierrossa, ite uskon että mul on kierto ihan sekasin progen takii ku sitä söin ja mulla tunnetusti ovikseen reagoi herkät testit. Mut sen näkee gynel, en haluu pelotella liikaa itseä mut tiedän et nyt on jokin vialla (intuitio) ja siks sanoin et oon plussannut mut vuotelen miten sattuu niin ottavat tosissaan. Sen oon huomannu et kivut ja pikku vuotelu täällä vähätellen kuitataan ns normaalina vaikkei oo.
 
Toivottavasti keho alkaa palata takaisin, koska en tiiä koska se päättää taas ylläri menkoista. Eniten pelkään, ettei mulla ole ovista ollenkaan. Ja sitä nyt murehdin ja tekisi mieli itkeä.
Toki ylipainoa on ja yritän sitä pudottaa mutta ei kauheemmin näytä muuttuvan. Jos edes saisin sen 5kg pois ois jo hyvin.
 
Toivottavasti keho alkaa palata takaisin, koska en tiiä koska se päättää taas ylläri menkoista. Eniten pelkään, ettei mulla ole ovista ollenkaan. Ja sitä nyt murehdin ja tekisi mieli itkeä.
Toki ylipainoa on ja yritän sitä pudottaa mutta ei kauheemmin näytä muuttuvan. Jos edes saisin sen 5kg pois ois jo hyvin.
Mulla ei ylipäätään oo ylipainoa ollut mut mulla putosi paino yhtäkkiä 5 kiloa ja pysynyt siinä ja huomasin et se autto kuumiin aaltoihin yms mitä mul on pcon takii. Muita oireita mul ei oo ku etten aina ovuloi ja mul meni pitkään ennen ku ovuloin normisti ku loppu ehkäisy. Jos huolettaa niin ovulaation voi aikaansaada letroilla yms... Eli kannattaa olla yhteydessä gyneen jos ei ala kuulua.. Toki toivon että pian tasoittuu :)
 
Vausa samaa mieltä pohdinnoistasi. Yksityisellä käynti maksaa vähän lääkäristä riippuen... Noin 100e plus mahd ultraus voipi olla toinenki 100e päälle.

Tota just mietin et mitä kaikkea siihen "pitää" ottaa käyntimaksun päälle. Mulla on huono kokemus ajoilta kun olin tosi nuori ja köyhä opiskelija. Kävin sillon eka kertaa yksityisellä gynekologilla ja yksityisellä lääkärillä ylipäätään niin että itse hoidan maksut ja varaukset. Luulin että mulla on varaa siihen, koska en tajunnut, että jokaisesta toimenpiteestä veloitetaan erikseen. Tyhmyyttä, joo, mutta en vain osannut ajatella sillä lailla kun olin tottunut, että lääkärissä käydään ja ne otetaan mitä lääkäri pitää tarpeellisena, ei ne mistä asiakas haluaa maksaa. Jo se käyntimaksukin tuntui silloin isolta panostukselta.

Gyne sitten oikein kyseli että otetaanko tuo ja tämä testi ja pitäskö ultrata. Suostuin kaikkeen, koska en tajunnut että niistä tulee lisämaksu joten en nähnyt syytä kieltäytyäkään. Lääkäri kysyi voinko olla raskaana, mihin vastasin että tuskin, mutta ei se mahdotonta ole. Halusi katsoa ultralla. Ultrauksen aikana vielä totesi, että "kyllä täällä jotain näkyy", ja minähän kerkesin sen hyvin pitkältä tuntuvan 10 sekunnin ainana järkyttyä siitä, että olenkin nyt vahinkoraskaana. Mutta kyseessä olikin "limarakkula" kohdussa. Sain oikein ultrakuvatkin limarakkulasta silloiselle poikaystävälle näytettäväksi "jälkikasvustamme". :hilarious:

Nyt tämä tarina naurattaa, mutta silloin ei kyllä naurattanut kun käyntimaksun piti olla 60 euroa ja kassalla multa pyydettiinkin noin 350 euroa. Mulla ei ollut edes sen vertaa rahaa tilillä ja jouduin ottamaan laskun, mitä kassalla mua rahastanut henkilö selvästi paheksui. Jälkikäteen olen miettinyt että olisi pitänyt lähettää tiukkaa palautetta sinne. Ensinnäkin toi raskauspelottelu tuntu tahalliselta ja tosi törkeältä, toisekseen olisi minusta niin nuorelle voinut selventää, että ne lisätutkimukset maksaa. En tiedä mikä käytäntö on, että onko se ihan tavallista että kysytään vaan että tehdäänkö x toimenpide selventämättä hintaa. En ole sen jälkeen yksityisellä gynellä käynyt.

Mietin et mikähän on yksityisenkään gynen reaktio siihen, jos sanon melko suoraan et haluisin nyt vain tähän vuotohäiriöön lääkityksen enkä mitään muuta. Kun mut julkisella syksyllä jo ultrattiin ja kaikki katsottiin. Tai sit suostuisko ne julkisella määräämään sen reseptin ihan vaan niiden tietojen perusteella mitä sinne on jo kirjattu, jos soittaisin?
 
Tota just mietin et mitä kaikkea siihen "pitää" ottaa käyntimaksun päälle. Mulla on huono kokemus ajoilta kun olin tosi nuori ja köyhä opiskelija. Kävin sillon eka kertaa yksityisellä gynekologilla ja yksityisellä lääkärillä ylipäätään niin että itse hoidan maksut ja varaukset. Luulin että mulla on varaa siihen, koska en tajunnut, että jokaisesta toimenpiteestä veloitetaan erikseen.

Gyne sitten oikein kyseli että otetaanko tuo ja tämä testi ja pitäskö ultrata. Suostuin kaikkeen, koska en tajunnut että niistä tulee lisämaksu joten en nähnyt syytä kieltäytyäkään. Lääkäri kysyi voinko olla raskaana, mihin vastasin että tuskin, mutta ei se mahdotonta ole. Halusi katsoa ultralla. Ultrauksen aikana vielä totesi, että "kyllä täällä jotain näkyy", ja minähän kerkesin sen hyvin pitkältä tuntuvan 10 sekunnin ainaka järkyttyä siitä, että olenkin nyt vahinkoraskaana. Mutta kyseessä olikin "limarakkula" kohdussa. Sain oikein ultrakuvatkin limarakkulasta silloiselle poikaystävälle näytettäväksi "jälkikasvustamme".

Nyt tämä tarina naurattaa, mutta silloin ei kyllä naurattanut kun käyntimaksun piti olla 60 euroa ja kassalla multa pyydettiinkin noin 350 euroa. Mulla ei ollut edes sen vertaa rahaa tilillä ja jouduin ottamaan laskun, mitä kassalla mua rahastanut henkilö selvästi paheksui. Jälkikäteen olen miettinyt että olisi pitänyt lähettää tiukkaa palautetta sinne. Ensinnäkin toi raskauspelottelu tuntu tahalliselta ja tosi törkeältä, toisekseen olisi minusta niin nuorelle voinut selventää, että ne lisätutkimukset maksaa. En tiedä mikä käytäntö on, että onko se ihan tavallista että kysytään vaan että tehdäänkö x toimenpide selventämättä hintaa. En ole sen jälkeen yksityisellä gynellä käynyt.

Mietin et mikähän on yksityisenkään gynen reaktio siihen, jos sanon melko suoraan et haluisin nyt vain tähän vuotohäiriöön lääkityksen enkä mitään muuta. Kun mut julkisella syksyllä jo ultrattiin ja kaikki katsottiin. Tai sit suostuisko ne julkisella määräämään sen reseptin ihan vaan niiden tietojen perusteella mitä sinne on jo kirjattu, jos soittaisin?

Mä oon aina käyny yksityisellä gynellä niin en tiedä..ainaki sit ku ne tuntee sut ni antaa tyyliin mitä vaan. Tai siis terolutit sain ihan uudelta gyneltä. En tiedä kuinka helpolla julkisella antaa? Tai pääseekö sinne enää ennen kuin esim vuosi kulunut edellisestä kerrasta? Yksityiseltä pitäs varaa sit soittoaika lääkärille saadaksesi reseptin, joka sekin voi maksaa. Toki vähemmän kuin käynti. Ei ne välttämättä vaadi ultrausta kun kerrot minkä takia haluisit terolutit.. Tai lugesteronit.
 
Anteeks taas omanapailu... Mut Kp13 menossa ja testi näytti päivällä jo tältä :confused: yleensä mulla plus vasta 17-18. Onkohan nyt jo lähellä.. Viime kierrossa testi alkoi tummua vasta kp17 ja 18 oli sit plus.. Pitäisköhän vielä kohta testata uudelleen
 

Liitteet

  • IMG_20191208_171851.jpg
    IMG_20191208_171851.jpg
    18.8 KB · Katsottu: 141
Mä oon aina käyny yksityisellä gynellä niin en tiedä..ainaki sit ku ne tuntee sut ni antaa tyyliin mitä vaan. Tai siis terolutit sain ihan uudelta gyneltä. En tiedä kuinka helpolla julkisella antaa? Tai pääseekö sinne enää ennen kuin esim vuosi kulunut edellisestä kerrasta? Yksityiseltä pitäs varaa sit soittoaika lääkärille saadaksesi reseptin, joka sekin voi maksaa. Toki vähemmän kuin käynti. Ei ne välttämättä vaadi ultrausta kun kerrot minkä takia haluisit terolutit.. Tai lugesteronit.

Mulle luvattiin et pääsen 6kk päästä. Ei siihenkään enää kovin kauaa oo, mut oon malttamaton ja sit toisaalta en usko et se 6kk tarkottaa sitä et oikeasti pääsisin lääkärin puheille vielä sillon... Yritin tästä jo kysellä sillon syksyllä mut ei se gyne oikein ottanut vastaan koko asiaa. Onkohan niillä joku periaate, et pitää luomuna eka yrittää se 6kk ennen ku annetaan mitään apuja, vaikka oliskin häiriöitä jo ennestään... Kai se siitä lääkäristäkin riippuu. En tiedä miten hyvin ne sit suhtautuu siihen, että menisin sinne ihan vaan pyytämään reseptiä haluamaani lääkkeeseen. No se on varmaan kyl yksityisellä ihan arkipäivää.
 
Vausa tosi huono kokemus kyl.. Täällä yksityinen kattaa koko hoidon mut verikokeet maksetaan itse joka sanottiin jo alkuun. Nyt vie tie sinne taas ku on ihan mahdoton et mikä mua vaivaa.

Pohdin et varmaan se pitkä lugen käyttö käynnisti oman kierron taustalla ja sit ku otin proget sen 10 pv niin se jotenki sotki nykyistä kiertoa miksi testit siksakkaa ja ovistestit myös. Tänään ei hymyillyt kuten eilen joten olisiko sitte ollu Pco alkanu näin vuosien jälkeen vaivata. Ja nyt siis edellisestä digihymyst on 11 päivää. Ja se tuli progen läpi joten ihan aiheellista käydä ja vaik on tyhjä kohtu niin tieto on tärkein et kaikki olis hyvin. Mulla säikäytti ajatus ku ja ylipäätään joku kemiallinen tai vastaava taas. Ku tosi ärsyttävää ja outoa. Nippaili oikeaa munista joo ja eilen isompi kipu kävi ja loppu. Joten liekö mun ovis todellakin aikaistunut. Tätä toivon ja toivon viallisia testieriäkin.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin, jospa jouluna olis plussat pöydässä
 
Täällä ois kp27/27 dpo12. Eilen jomotteli tovin ja tänään aamusta taas hetken aikaa, mut muutoin vielä oireetonta. Ei ole tuhrutellutkaan tänään kuin kerran aamusta vähän vaaleanpunertavaa, mut ehkäpä alkaa huomenna sitten rytinällä.
Harmittaa kun tässä nyt kestää ja kestää..
 
Hah, meillä menee nyt päinvastoin Nyytti jos sulla yleensä tuhruttelee ja nyt ei. Ja minulla nyt sitten sen verran tiputtelee että pikkuhousun suojaa pitää käyttää vaikka yleensä aikalailla kerrasta alkaa menkat.

Mietin sitäkin, että yleensä on alavatsa sellainen täyden tuntuinen pari päivää ennen menkkoja ja nyt tuntuu suorastaan tyhjälle. Kaikkea kummaa sitä huomaa sitä itsestään tässä kun yrittää ja toivoo ja pelkää.:sorry: :bored::hilarious:
 
Tota just mietin et mitä kaikkea siihen "pitää" ottaa käyntimaksun päälle. Mulla on huono kokemus ajoilta kun olin tosi nuori ja köyhä opiskelija. Kävin sillon eka kertaa yksityisellä gynekologilla ja yksityisellä lääkärillä ylipäätään niin että itse hoidan maksut ja varaukset. Luulin että mulla on varaa siihen, koska en tajunnut, että jokaisesta toimenpiteestä veloitetaan erikseen. Tyhmyyttä, joo, mutta en vain osannut ajatella sillä lailla kun olin tottunut, että lääkärissä käydään ja ne otetaan mitä lääkäri pitää tarpeellisena, ei ne mistä asiakas haluaa maksaa. Jo se käyntimaksukin tuntui silloin isolta panostukselta.

Gyne sitten oikein kyseli että otetaanko tuo ja tämä testi ja pitäskö ultrata. Suostuin kaikkeen, koska en tajunnut että niistä tulee lisämaksu joten en nähnyt syytä kieltäytyäkään. Lääkäri kysyi voinko olla raskaana, mihin vastasin että tuskin, mutta ei se mahdotonta ole. Halusi katsoa ultralla. Ultrauksen aikana vielä totesi, että "kyllä täällä jotain näkyy", ja minähän kerkesin sen hyvin pitkältä tuntuvan 10 sekunnin ainana järkyttyä siitä, että olenkin nyt vahinkoraskaana. Mutta kyseessä olikin "limarakkula" kohdussa. Sain oikein ultrakuvatkin limarakkulasta silloiselle poikaystävälle näytettäväksi "jälkikasvustamme". :hilarious:

Nyt tämä tarina naurattaa, mutta silloin ei kyllä naurattanut kun käyntimaksun piti olla 60 euroa ja kassalla multa pyydettiinkin noin 350 euroa. Mulla ei ollut edes sen vertaa rahaa tilillä ja jouduin ottamaan laskun, mitä kassalla mua rahastanut henkilö selvästi paheksui. Jälkikäteen olen miettinyt että olisi pitänyt lähettää tiukkaa palautetta sinne. Ensinnäkin toi raskauspelottelu tuntu tahalliselta ja tosi törkeältä, toisekseen olisi minusta niin nuorelle voinut selventää, että ne lisätutkimukset maksaa. En tiedä mikä käytäntö on, että onko se ihan tavallista että kysytään vaan että tehdäänkö x toimenpide selventämättä hintaa. En ole sen jälkeen yksityisellä gynellä käynyt.

Mietin et mikähän on yksityisenkään gynen reaktio siihen, jos sanon melko suoraan et haluisin nyt vain tähän vuotohäiriöön lääkityksen enkä mitään muuta. Kun mut julkisella syksyllä jo ultrattiin ja kaikki katsottiin. Tai sit suostuisko ne julkisella määräämään sen reseptin ihan vaan niiden tietojen perusteella mitä sinne on jo kirjattu, jos soittaisin?

Harmi että oot saanut tuollaista kohtelua, ois gynen kyllä pitänyt vähän miettiä nuoren ihmisen kohdalla. :shifty:

Se on joka kerta yhtä mysteeri paljonko sitä maksettavaa tulee. Tuntuu, että samalla Terveystalolla eri gyneillä on eri taksat ja muutenkin joskus laskutetaan jostain toimenpiteestä erikseen ja joskus ei. :confused005

Edit. jatkan vielä, että on ollut nyt ihan huippua käydä julkisella, kun tietää että pkl maksu on aina sen 42 ja jotain. Vaihtelee varmaan paikkakunnittain tai sairaanhoitopiireittäin tuo summa.
 
Takaisin
Top