Raskaaksi 2019

Alexie, julkinen tarjoaa kolme IVF hoitoa, mutta mun käsityksen mukaan tää tulkinta vähän vaihtelee sairaanhoitopiireittäin. Jotkut tarjoavat kolme, piste, toiset kolme per lapsi. Voisin siis kuvitella, että samanlaista säätöä tulee tuo kuusi hoitoa tarkoittamaan.
 
Ja sellainenkin tosi kiva ja reilu juttu vielä, että jos olet joskus kolme IVF:ää julkisella saanut, tai sinulla on kaksi yhteistä lasta puolison kanssa, ei julkinen tarjoa hoitoa. Mutta jos puoliso vaihtuu, niin heti saat lisää hoitoa. Vaikka siis entuudestaan olisi jo kaksi lasta. Tosi kannustavaa yksiavioisille :finger:

En kyllä muutenkaan tajua noita lapsirajoituksia. Hoitorajoitukset sinänsä joo, koska eihän ne aina toimi, eikä sekään ole enää järkevää että tehdään vaikka kymmenen IVF:ää. Mutta miksi pitää ruveta rajaamaan lasten määrää, tuskin siellä kovin moni kuitenkaan olisi mitään jalkapallojoukkuellista hakemassa?
 
Olipa tullut paljon viestejä vaikka just eilen kävin. Lukemassa ja kommentoimassa. :woot:

Tsemppiä Sinpura epäselvään tilanteeseen! Toivottavasti huomenna selviää.

Kiitos seksikalenteri-kevennyksistä. :laughing002 Me ei varmaan osattaisi edes käyttää niitä leluja, kun ei ole ikinä käytetty mitään. Voisivat tietty tuoda vaihtelua puuhiin. Eikös joku huivi ois eksoottisempi sokkoleikkeihin.

Tsemppiä alexie! Pahoittelut negasta, toivottavasti nyt kolmannella tärppäisi.

Kiva että naispareja ruvetaan hoitamaan julkisellakin. :) Ihan älytön juttu se ettei ole tähän asti hoidettu.

Mulla on tunne että viestejä lukiessa ajattelin sanoa jollekin muullekin jotain, mut ehti jo valua pois mielestä.
 
Aamulämpö eilen 36,18, tänään 36,42. Pientä nousua, mutta hyvin pientä:banghead: ei auta ku toivoa et nousua tulis vielä enemmän. Dpo2-3 siis menossa.
Mites jannn? :rolleyes:
 
Mä oon miettiny tota ferritiinin mittausta jo jonkin aikaa. Ja jos ferritiini ei oo susihuono niin tuskin se selittäisi ainakaan yksistään lapsettomuutta. En oo kuitenkaan saanu vielä aikaiseksi, ja samalla kuitenkin suositellaan otettavaksi vähintään CRP, ja myös perusverenkuva et on luotettava et mietin onko se järkevää rahankäyttöä koska säästölinja nyt :rolleyes: toisaalta jos se oiskin huono ja sit mennään ivf niin en haluaisi huonontaa tsäänssejä.
 
Mä kävin ton ferrin mittauttamassa sen takia kun oli pitkään päänsärkyjä, heikotusta ja semmosta aivosumua. Terveyskeskus lääkärin mukaan vaan perus kevät väsymystä ja vuorotyön piikkiin laitto. Mut olo on kyllä parantunut kun aloin rautaa napsimaan:smiley-bounce012
 
Newmoon, saako kysyä että miten ootte saanut järjestettyä työt nyt hoitojen aikaan? Onko ollut ongelmia siinä? Itteä stressaa että jos joskus hoitoihin mennään niin miten saa sumplittua työvuorot yms. Kaikkee sitä miettiikin jo nyt:smiley-ashamed008
 
Kp1, kierto oli 3 pvää lyhyempi kuin normaalisti. Kiva kun alkaa menkat töissä ja ajatuksena oli mennä suoraan töistä uimaan, eikä ole kuukuppia mukana..
 
Ihan ekana lämmin halaus ja tsemppiä Sinpuralle tähän päivään! Ompa tosiaan tilanne! :wideyed:

NewMoon, hyvä että onnistui ja aivan ihanaa että teillä asiat etenee!! :)
Tiinalle pahoittelut tädistä :sad001

Täällä hyvin oireetonta ja rauhallista edelleen. Merkille oon pistäny ja flowstakin just tarkistanu et tässä kierrossa tuli tovin kellertävää vv aiemmin kuin muissa ja nyt loppukierrosta taas ei, kun muissa kierroissa on taas alkanu just loppukierrosta ja ollu merkki lähenevistä menkoista. Myösköön menkkajomot ei oo vielä ilmotellu itestään, usein on jo tässä vaiheessa mutta ei toki aina.
Ihan positiivisin, odottavin mielin kohti loppukiertoa siis, ei enää montaa päivää niin selviäämiten tällä kertaa kävi. (kp24/27)Oisko yk7 ollu vihdoin meiän kierto vai lähdetäänkö kohti kahdeksatta yrityskiertoa ja pupuillaan joulun alla kuin reippaat porot konsanaan :grin
 
Aamulämpö eilen 36,18, tänään 36,42. Pientä nousua, mutta hyvin pientä:banghead: ei auta ku toivoa et nousua tulis vielä enemmän. Dpo2-3 siis menossa.
Mites jannn? :rolleyes:

Joka päivä vähän noussut.

Valkovuotoa aika paljon, valkoista ja kiiltävää. On kyllä ennenki tullu et tästä ei voi mitään päätellä..
 

Liitteet

  • Screenshot_20191205-114327_Flo.jpg
    Screenshot_20191205-114327_Flo.jpg
    16.5 KB · Katsottu: 99
Mulla edelleen vaan jatkuu tää piina. Lämmöt on ollut jo 36.0-36.3 muutaman päivän, paitsi nyt yhtäkkiä nousi 36.8,toivottavasti ei tuu kuumetta, kurkku on arka..(toisaalta mulla on menkkojen aikaa monesti lämpöä, joten miksei keskenmenossakin olis..?)
Se vuoto lakkas ihan täysin pariksi päiväksi. Nyt tänää yhtäkkiä alkoi uudelleen, ensin ihan kirkasta verta ja hetken päästä tosi tummaa paksuhkoa, lähes mustaa, eli ilmeisesti vähän vanhempaa verta. Outoa vaan kun ei vieläkään mitään hyytymiä ole tullut, pelkkää verta. Nyt juilii ja nippailee, kuin ois menkat, ei sen pahemmin. Vasemmalta onneks kipu lähes tulkoon kadonnut. Oireet tosiaan on poissa, ehkä aamusta vähän huono olo, ei kuitenkaan oksettava ja toisaalta vedin 3 vai 4 kuppia kahvia tyhjään mahaan, koska ei täs nyt tartte kofeiiniakaan enää varoa. Ahdistaa ihan hirveästi kun tää vaan pitkittyy. Olis nyt vaan saanut ne lääkkeet tai päässyt kaavintaan, nii olisin aika paljon pidemmällä täs edistymisessä.. Pelottaa että iskee joku kohtutulehduskin vielä, kun oikein venyy tyhjentyminen..
 
Mä kävin ton ferrin mittauttamassa sen takia kun oli pitkään päänsärkyjä, heikotusta ja semmosta aivosumua. Terveyskeskus lääkärin mukaan vaan perus kevät väsymystä ja vuorotyön piikkiin laitto. Mut olo on kyllä parantunut kun aloin rautaa napsimaan:smiley-bounce012

Noo mulla ei ees oo mitään oireita mitä vois tollasesta tulla mut kai vois olla oireetonkin. Vaikka omaankin hyvät nukkumalahjat :hilarious: Aina hemoglobiini ollut matalahko mut ei sekään kerro ferritiinistä välttämättä.
 
Tiinuliinu on kyllä raastava tilanne:sorry: miten ne ei tosiaan antanu nopeampaan mitään apuja vaan joudut odottelemaan. Varmasti turhauttavaa ja raskasta. Ens viikollako sulla oli uus ultra?

Muoks. Tai no ajattelin pidemmälle, ehkä siks jos on vielä lääkärien mielestä pieni tsäänssi et raskaus jatkuisi
 
Siksi ei vielä annettu, kun oli niin hyvin lähtenyt vuoto käyntiin itsekseen sillon, vaikka se sit tyssäs. Niin sano että keho hoitaa nää yleensä itse. Että siksi vielä viikon päähän ultra, että onko kaikki tyhjentynyt itsekseen, ei siksi että olis toivoa.
Varmaan vaan jotain säästöä lääkekuluissa.

Nyt kuitenkin alkoi taas kunnon vuoto. Eka hyvin pieni hyytymäkin tuli. Nyt vuotaa siteestä melkein läpi nopeasti. Toivotaan että tää olis nyt sitä. Ainakin kohdunnapukkaa taas juilii kuin menkoissa. Pitää varmaan koittaa kävellä jos se nopeuttaa sitä vuotoa. Ainaki auttaa kivuissa. En ota vielä ainakaa buranaa, kun se voi hidastaa vuotoa. Pää on tosi kipeä myös.
Kiva mennä kummitytön synttäreille tänään katsomaan vastasyntynyttä.
 
No mä olen vaan sanonut käyväni lääkärissä ja että mulle tulee tässä operaatio josta tulee muutama päivä poissaoloa. Se oli ihan ok töissä. Mies ei tosin tarvitse olla pois kuin vain punktion aikana. Sekin on sen töissä saanut sovittua ettei päivää vielä tiedä mitta tulee poissaoloa.

Eli tekeekö se punktio niin kipeetä tai rankkaa kropalle et sit on pakko olla saikulla pari päivää? Mä varmaan kertoisin johtajalle ihan syynkin, ei toki kaikki halua kertoa. Kai se on saikkua eikä omia vapaita tarvi käyttää?
 
Joo, sen jälkeen pitää olla aika rauhallisesti. Sit jos on hyperin riski ni pidempi aika.. Saikku kai riippuu työnantajasta. Et onko nää hoidot palkallisia vai ei. Yleensä kai ei.

Ja sit jos siirretään se 3pvän ikäinen ni siitäkin tulee poissaoloa.

Eli naikkari ei anna saikkutodistusta vaikka vaatii poissaoloa töistä höh :sad001 että palkatonta sitten tai vuosilomat käytetään siihen..
 
Takaisin
Top