Raskaaksi 2019

Mä en oikeen tiiä mihin mun kuuluisi kirjotella, vähän sinne sun tänne olen jotain kommentoinut Mun piti viikonloppuna tehdä testi mutta jotenkin jänistin, onko muita jotka ei sit oo kumminkaan saanut aikaseksi tehtyä testiä? Eilen piti alkaa menkat, ei ainakaan vielä näy, mutta koska ne nyt kellontarkasti tulisikaan.. Mulla on jo viikon ollut pahoinvointia ja la tanssitunnilla tissit sattui ihan hirveesti kun hypittiin. Muutaman päivän vielä odotan ja jos sit ei oo vuoto alkanut niin teen testin. Musta on niin kiva ajatella et on raskaana ja se selittäis tän pahoinvoinninkin, en halua vielä tippua korkealta jos testi näyttääkin negaa...
No kuulostaa ainakin tosi lupaavalta! :)
 
Mullakin tuntuu olevan vaikeaa miettiä, mitä tänne kävisi kirjoittamassa. Kkm:n jälkeen mulla oli tosi kova tarve vertaistuelle ja surun keskellä odotin vaan kokoajan, milloin päästään uudestaan yritykseen. Nyt sairauslomalla olen keskittynyt enemmän omaan itseeni ja kuntoutumiseen, niin yritys on jäänyt taka-alalle. En ole edes varma missä kp:ssä menen, ovulaatio on varmaan loppuviikon aikana. Mutta nyt ei enää yrittämällä yritetä, vaan vauva tulee jos on tullakseen. Ei se stressi ainakaan auta siinä raskautumisessa yhtään.

Meillä on molemmat lapset kipeänä ja äsken käytiin nieluviljelyssä. Oireet viittaisi taas streptokokki A:han.. Muuten elellään perusarkea ja oma vointi on kyllä parantunut ihan roimasti! Kävin pe työhaastattelussa saman työnantajan eri toimipisteeseen ja tiimiin, huomenna saan tietää sainko paikan.
 
Amalialaisen tilanne kuulostaa mielenkiintoiselta! Tsemppiä, pidän peukkuja että plussa on tulossa!

Miten te taloja rakentaneet/rakennuttaneet laskitte projektille budjetin? :bookworm:Ihan mahdottoman tuntuinen homma kun maatöiden ym. summia ei tiedä ennen kuin on tontti. Ja sitten kun on tontti niin ei varmaan voi enää todeta ettei olekaan rahaa.:bored: Toki varmasti itse mahdollisimman paljon tekemällä säästää, mutta sellaiseen ei kyllä olisi kauheasti aikaa. Eli mahdollisimman valmista pitäisi tavalla tai toisella saada.

Mietin, että taidan aloittaa oviksen tikuttamisen jo nyt tänään (kp6) tai huomenna. Ei tarvitse sitten ainakaan arpoa, aloitinko liian myöhään, kuten viime kierrossa.
 
Apua! Näättekö tekin tässä hailuran?
 

Liitteet

  • IMG_20191118_151521.jpg
    IMG_20191118_151521.jpg
    25.7 KB · Katsottu: 280
Tänään tuli taas aamulla hailura viiva rtestiin :sorry:
voitteko viisaammat kertoa mitä tässä mahdollisesti tapahtuu
kemiallinen? hitaasti nouseva hormoni? kohdunulkoinen?
pelottaa et mitä on meneillään, pitäis varmaan johonki soitella jos tää tilanne ei tästämihinkää muutu, help:anyone
 
Miten te taloja rakentaneet/rakennuttaneet laskitte projektille budjetin? :bookworm:Ihan mahdottoman tuntuinen homma kun maatöiden ym. summia ei tiedä ennen kuin on tontti. Ja sitten kun on tontti niin ei varmaan voi enää todeta ettei olekaan rahaa.:bored: Toki varmasti itse mahdollisimman paljon tekemällä säästää, mutta sellaiseen ei kyllä olisi kauheasti aikaa. Eli mahdollisimman valmista pitäisi tavalla tai toisella saada.

Mä löysin netistä meän talofirman sivuilta sellaisen taulukon missä oli aika lailla listattuna kaikki mitä rakentamiseen menee. Se oli sellainen missä oli valmiina suuntaa antavat hinta-arviot mitä mikäkin maksaa. Esim maatöissä maksaa joko räjäytys tai paalutus. Jos löydätte tontin jossa on kallioo, niin louhinta maksaa, mut pohja on parempi. Jos löytyy hiekkapohjainen tontti, niin pohjat on suht edulliset jos maa-ainesta ei ole paljon mitä vaihtaa. Meillä budjetoitiin maatöihin 25k mutta menikin 38k ja se oli ainoa missä budjetti kusi ja jouduttiin hakee lisää lainaa. Mutta meillä tosin on kalliotontti, melkein 2000m2 niin se oli siks kallis. Ja louhintaa oli todella paljon.


IdaMaria, on siellä viiva! Onnea ja tarrasukkia :Heartred
 
Miulla on tänään syntymäpäivä ja äsken tein ton testin osittain huvin vuoks ja osittain siks, kun on vähän kipee olo ollu ja kurkku tuntunu karheelta... Tosissaan huomenna pitäs alkaa menkat, mut ehkä ne ei nyt sit alakaan. Todella ilonsekanen olo, voiko tää olla totta.
 
Miulla on tänään syntymäpäivä ja äsken tein ton testin osittain huvin vuoks ja osittain siks, kun on vähän kipee olo ollu ja kurkku tuntunu karheelta... Tosissaan huomenna pitäs alkaa menkat, mut ehkä ne ei nyt sit alakaan. Todella ilonsekanen olo, voiko tää olla totta.

On se totta, ihan on oikea viiva! :gen053

Paljon onnea matkaan Synttärisankari ja tarrasukkia pienelle! :Heartred
 
Tänään tuli taas aamulla hailura viiva rtestiin :sorry:
voitteko viisaammat kertoa mitä tässä mahdollisesti tapahtuu
kemiallinen? hitaasti nouseva hormoni? kohdunulkoinen?
pelottaa et mitä on meneillään, pitäis varmaan johonki soitella jos tää tilanne ei tästämihinkää muutu, help:anyone

Soita nyt ainakin ensitöiksesi neuvolaan ja selitä tilanne. Johan tuolla ainakin lähete verikokeeseen pitäisi saada, jos ei ultraakin, tosiaan että voidaan sulkea kohdunulkoisen mahdollisuus pois.
 
Soita nyt ainakin ensitöiksesi neuvolaan ja selitä tilanne. Johan tuolla ainakin lähete verikokeeseen pitäisi saada, jos ei ultraakin, tosiaan että voidaan sulkea kohdunulkoisen mahdollisuus pois.

Kiitos kun vastasit:Heartred
Tää tilanne on vaan niin outo et mua pelottaa, en osaa ajatella selkeesti mitä tehdä voi jessus :bag: ähhhh

tää ryhmä on kyl huippu, ja en oo oikeesti ihan niin tyhmä mitä nää viestit ehkä nyt antaa ilmi.

EDIT: soitan huomenna neuvolaan
 
Muokattu viimeksi:
Tänään tuli taas aamulla hailura viiva rtestiin :sorry:
voitteko viisaammat kertoa mitä tässä mahdollisesti tapahtuu
kemiallinen? hitaasti nouseva hormoni? kohdunulkoinen?
pelottaa et mitä on meneillään, pitäis varmaan johonki soitella jos tää tilanne ei tästämihinkää muutu, help:anyone
Muualta huutelen. Omalla kohdalla kyse oli ihan varhaisesta keskenmenosta, ainakin näin neuvolasta sanoivat. HCG oli koholla lähes 3vko vaikka arvot olivat aina matalat (alle 50). Välillä arvo oli isompi ja välillä se laski. Mutta neuvolaan ehdottomasti yhteys ja pääset HCG kontrollin. Toivottavasti sinulla olisi parempi onni :)
 
Ida_maria, kyllä siinä viiva näkyy! Synttäri- ja plussaonnea!

Tänään on taas ollut paljon kuivempaa, joten eiköhän se ovis ollut eilen. :) Jotenkin ei ole yhtään niin toiveikas olo kuin viime kierrossa, vaikka tää järkevämmän mittainen kierto on varmaan parempi.
 
Ida_Maria on viiva, nyt tarrasukkia ja ONNEA! :Heartred

Onko kellään km/tm jälkeen ollut ovis tosi tosi nopeasti ja todella intensiivinen? Kirjoitin et mulla tais olla ovis limojen yms perusteella mut tänään tuli uus vihlovampi kipu (ei kystamainen lainkaan vaan pikkusen jomotti hetken ja vihlasi, nämä tuntemukset on km jälkeen jotenki vahvistunut) ja THE lima. Siis tooodella sitkas ja venyvä ihan kirkas. Huih, nytkö jo ovuloin. Päätä on särkenyt ja luulin et ovis oli tos mut nyt uskon et oli vaan kasvukipuja, kuulemma synnytyksen ja myös km jälkeen noi kivut tuntee. Muutkin oireet mitä oviksen aikaan on ollu nyt kolmatta päivää. Testailu en oo ku sen negan r-testin enkä sitäkään kotona. Kotona oon nyt jättänyt testailut pois ku kuitenki 15 pv vuodon alusta alkaa se proge.

Sori jos kyselen tyhmiä mut nyt kaipaa jos jollakulla ollut vastaava.. Viime km jälkeen oli tosiaan todella lyhyt kierto eli menkat tuli ku oviksen olis pitänyt olla
 
Takaisin
Top