Raskaaksi 2019

Tuosta aukkarista. Meillähän lääkäri sanoi heti, että ei aio sitä tehdä kun ei ole mitään syytä. Tai syitä on (vatsanalueen leikkaus ja toinen munanjohdin poistettukin) mutta niiden jälkeen todistettavasti olen raskautunut, joten niitä ei lasketa. Ja vaikka olisikin syytä niin koska asialle ei mitään voida tehdä niin on kuulemma turha tutkimus. Toki mietin itse siinä, että nopeuttaisihan toki asiaa kun voisi heti mennä ivf-jonoon. Mutta ymmärrän myös pointin jos sadasta naisesta vain yhdellä on tukoksia niin onhan silloin 99 turhaa mahdollisesti kivuliasta tutkimusta.
Mutta toisaalta toimenpiteestä ei käsittääkseni haittaakaan ole, joten jos siitä tulee itselle parempi mieli tässä yrittämisen suossa niin sinne vain.:happy: Rauhallinen mielikin kun varmasti tekee raskautumiselle parempaa kuin kauhea stressi ja huoli.
 
Hei Flo käyttäjät! Laskeeko toi sovellus mulle ovulaatioajankohdan kiertojen keskiarvon perusteella? Koska tosta toisesta kuvasta näkee hyvin sen miten kierrot tasoittuneet kun lopetin pillerit.

viimekierrossa ovis+ oli kp14 ja nyt kun tikutin niin semitumma kp13 ja kp14 tosi haalea. Eli onko ovis saattanut olla ennen kp13? :pompus:
 

Liitteet

  • 1816F83D-680D-4FEB-9A61-EACC133AD001.jpeg
    1816F83D-680D-4FEB-9A61-EACC133AD001.jpeg
    17.9 KB · Katsottu: 202
  • E67C2442-9506-4B74-90DF-5E56B2C303EE.png
    E67C2442-9506-4B74-90DF-5E56B2C303EE.png
    40.5 KB · Katsottu: 173
Sanottava vielä että saa aukkariin toki mennä, ei se tietenkään täysin turha ole. Kommentoin vain sillä, kun muutama lyhyen aikaa yrittänyt siitä puhui. Että ensimmäiseksi tutkimukseksi se ei minun mielestäni ole se oleellisin.
 
Täällä on ollut puhetta raudanpuutteesta, pitäisköhän tosiaan käydä mittauttamassa se... Mulla on noin vuosi sitten ferritiini mitattu, ja se oli kyllä alhainen (24). Silloin olin kyllä käynyt pari kk sitten luovuttamassa verta. Nyt oon luovuttanut luovuttamisen suhteen, ei mun veriarvoilla (ja hulluilla menkkavuodoilla) kannata luovuttaa. Hemoglobiini on aina pyörinyt siinä 120 kieppeillä eli just ja just ihan ok arvo.

Viime päivät on olleet melkoista tunnevellontaa... Marraskuumasis on iskenyt, ja lisäksi vauvakuume oireilee pahasti. Haluan sitä vaan niin paljon. Ajatukset laukkaa ihan liian kauas: jos nyt olisi tärpännyt, koska olisi laskettu aika, miten kertoisin miehelle, koska jäisin äitiyslomalle... Ja sitten toinen pessimismiääni samaan aikaan kuiskuttaa, että ei varmasti tärppää vielä pitkään aikaan. :/
 
En uskokaan et monella tukossa, mut ilmeisesti se jotain hyvää tekee kun niin moni sen jälkeen raskautuu:grin vai sattumaako kaikki...
 
Mulla epäiltiin et on tukkeutunut mut todistettavasti oon ainakin ollut raskaana joten tiedä sitten mut joo ei ollu eka vaihtoehto mielessä. Vasta kun kaikki muu oli tehty alkoi lääkäri ehdottaa kun raskaudestani silloin liki vuosi ja kun ei tullut hoidoille vastetta, eli en ovuloinut. Nythän ovuloin sit ilman ja näin. Nyt on vuoto tyrehtynyt ja odotellaan. Inhottaa se koko ultraus. Miks mä vielä jaksan elätellä toiveita et olisi ollut harmiton vuoto kun se hyytymä kipu supistus kouristus oli niin kamala ja kesti kauan.. Huoh. Testi oli haalea plus enää eli ainakin laskee hcg. Väsyttää eikä jaksa.. Hemoglobiini itsellä aina ollut ok, ei mitään ongelmia sen suhteen onneksi.
 
En uskokaan et monella tukossa, mut ilmeisesti se jotain hyvää tekee kun niin moni sen jälkeen raskautuu:grin vai sattumaako kaikki...
Kyllä kai se aukoo paikkoja enemmän tai jotaki. Jos en oo väärässä. Mut joo, harvemmalla kai ne ihan tukossa röörit on
 
Täällä on ollut puhetta raudanpuutteesta, pitäisköhän tosiaan käydä mittauttamassa se... Mulla on noin vuosi sitten ferritiini mitattu, ja se oli kyllä alhainen (24). Silloin olin kyllä käynyt pari kk sitten luovuttamassa verta. Nyt oon luovuttanut luovuttamisen suhteen, ei mun veriarvoilla (ja hulluilla menkkavuodoilla) kannata luovuttaa. Hemoglobiini on aina pyörinyt siinä 120 kieppeillä eli just ja just ihan ok arvo.

Viime päivät on olleet melkoista tunnevellontaa... Marraskuumasis on iskenyt, ja lisäksi vauvakuume oireilee pahasti. Haluan sitä vaan niin paljon. Ajatukset laukkaa ihan liian kauas: jos nyt olisi tärpännyt, koska olisi laskettu aika, miten kertoisin miehelle, koska jäisin äitiyslomalle... Ja sitten toinen pessimismiääni samaan aikaan kuiskuttaa, että ei varmasti tärppää vielä pitkään aikaan. :/

Toi verenluovutus ei oo kyl munkaan juttu. Mun hemppa on ollut ihan ok. Kahdesti oon kokeillut ja molemmilla kerroilla oon pyörtynyt siellä toimenpiteen jälkeen. Vikan kerran jälkeen ne sanoi, et jospa en tulis enää, ainakaan pariin vuoteen. Mut nää oli joskus ennen esikoista.
 
Arvatkaapas mikä ilo ja autuus täällä!! (Siis mulla, tuskin kellään muulla mun lähellä olevalla. :sorry:)

Mulla on ollut ihan jäätävä itkupotkuraivari -fiilis koko päivän! :mad::hello2 Tarkottaakohan se sitä, että kohta mun kierto tasaantuisi keskenmenon jälkeen ja kp 1 ilmaantuisi?? Tänään olisi vieläpä 26 päivää tyhjennyksestä, joten sekin aika hyvin täsmäisi....

Pliiis, ala menkat, ala! :smiley-angelic001
 
Hei Flo käyttäjät! Laskeeko toi sovellus mulle ovulaatioajankohdan kiertojen keskiarvon perusteella? Koska tosta toisesta kuvasta näkee hyvin sen miten kierrot tasoittuneet kun lopetin pillerit.

viimekierrossa ovis+ oli kp14 ja nyt kun tikutin niin semitumma kp13 ja kp14 tosi haalea. Eli onko ovis saattanut olla ennen kp13? :pompus:
Olisko tästä jotain apua? Mietin just jokupäivä noita vaalempia lehtiä mitä itelle on tullu
 

Liitteet

  • Screenshot_20191113-224611.jpg
    Screenshot_20191113-224611.jpg
    18.1 KB · Katsottu: 200
Mä oon jo ihan hyvillä mielin uudesta yk:sta, mutta oli pakko tehdä vielä varmuuden vuoksi pc kun mulla edelleen aristaa rintoja mitä ei normaalisti tapahdu. Täysi nega ja kohdun kivut ja vuotokin lakanneet. N. 10 päivää ovikseen ja oma kuntoutuminen kovaa vauhtia käynnissä. Psykiatrin mukaan tärkeintä on saada nyt mahdollisimman paljon positiivisia kokemuksia paikkaamaan tapahtuneita rankkoja ja vaikeita asioita, niin toivun kyllä nopeasti. Siksi yritän ottaa tän vauvaprojektinkin niin iisisti kuin pystyn. :rolleyes:

Mikä on muuten TiinuLiinun tilanne?
 
Moikka pitkästä aikaa! Kyllä se kp1 sieltä si ilmaantu ja nyt mennään jo uutta kiertoa Kp13 eli ovis lähestyy. Oon yrittänyt nyt vähentää Täälä käymistä ja olla ajattelematta vauva juttuja mutta kummasti se aina tässä vaiheessa kiertoa kumoutuu :woot: ovis tikut on vielä muuttolaatikoissa joten voi olla että tää kierto menee tikuttamatta ja muutenkin stressi aallossa. Nyt siis yk4 menossa... :sad001
 
Moikka, mahtuuko tänne vielä mukaan?! Vai pitäisikö siirtyä raskaaksi 2020-ketjuun... Kai sitä yrittää vielä olla positiivinen, jos plussa vielä tänä vuonna tulisi. :rolleyes:
Täällä kirjoittaa siis 23v nainen, jolla esikoinen syntynyt 1/18 ja nyt kuumeillaan pikkusisarusta. Menossa nyt yk 10 ja yritys alkoi 1/19, kun ekat menkat tuli synnytyksen jälkeen. Imetys meillä loppui 3/19.
Kierto on nyt synnytyksen jälkeen ollut epäsäännöllinen, lyhyin ollut 29pv ja pisin 36pv. Esikoinen tärppäsi yk4, niin jotenkin tässä alkaa vaan tulla epätoivoinen olo. Pelottaa, vaikuttaako sektio uudelleen raskautumiseen, vai missä vika. Vaikka kyllä tiedän, että alle vuosi vasta yritystä. Ovulaatiota oon tikuttanut lähes joka kierrossa, mutta varmaan puolet kierroista en oo onnistunut saamaan testeillä kiinni, vaikka oireita kyllä ollut. Jotenkin toisaalta henkisesti yrittänyt valmistautua, että tammikuussa joudun lääkäriin soittamaan...

Tällä hetkellä oon vielä hoitovapaalla ja töihin palaan helmikuussa ja tyttö lähtee päiväkotiin. Vaikka muutamille ystäville oon yrityksestä puhunut, niin jotenkin vaan ei viitsi kokoajan niillekään jauhaa, niin ajattelin josko tähän ketjuun mahtuisi vielä..
 
Takaisin
Top