Raskaaksi 2019

Ja nyt alkoi menkkamaiset polttelevat jomot alamahalla ja -selässä, tuntuu nivusista polviin asti. Ihan kuin supistuksissa, mutta aika lievää tällä hetkellä.

Varmasti kuulostaa monesta oudolta, kauan toivottu plussa testissä, mutta sitten mä vaan tyynesti ilmoitan etten usko pysyvään raskauteen. Ja etten edes stressaa asiaa. Mutta oikeesti olisin hyvin yllättynyt, että heinäkuussa meille tulis vauva syliin asti.
Tää on vaan joku vaisto joka täs on. o_O

Jos se vuoto oikeesti alkaa, niin tiedän että kyllä se itku ja suru tulee.


Onko muilla ollut vaistoa alusta asti, että kaikki ei oo hyvin?
Mulla oli ennen tätä tärppikiertoa "the kierto", kun olin ihan varma että nyt on joku kyydissä. Siis ihan todella, todella voimakas tunne. Piti testata moneen kertaan, sillä en vaan voinut uskoa että tulos on negatiivinen. Oli kaikki oireet ja nimenomaan se tunne. Ja alas näistä pilvilinnoista tultiin oikein rytinällä kun menkat alkoi. Seuraavassa kierrossa tärppäsi, mutta missään vaiheessa ei ollut mitään tuntemuksia. Olin ihan varma että oli turha kierto, katsotaan myöhemmin uudelleen ja enkä missään nimessä voi olla raskaana. En luota mun fiiliksiin enää. :grin

Välillä on oireetonta, välillä on paikat kipeänä (si-nivel jäi viime raskaudesta vaivaamaan) ja välillä on kamala olo.

Edellinen raskaus oli saman tyyppinen ja pelkäsin silloin koko ajan. Nyt yritän olla rennoin mielin. Voin ainakin näiden mun kokemusten perusteella sanoa, että ne ovat vaan tunteita ja ainakin mulla ne tunteet ovat olleet ihan vääriä.
 
Muokattu viimeksi:
Ja nyt alkoi menkkamaiset polttelevat jomot alamahalla ja -selässä, tuntuu nivusista polviin asti. Ihan kuin supistuksissa, mutta aika lievää tällä hetkellä.

Varmasti kuulostaa monesta oudolta, kauan toivottu plussa testissä, mutta sitten mä vaan tyynesti ilmoitan etten usko pysyvään raskauteen. Ja etten edes stressaa asiaa. Mutta oikeesti olisin hyvin yllättynyt, että heinäkuussa meille tulis vauva syliin asti.
Tää on vaan joku vaisto joka täs on. o_O

Jos se vuoto oikeesti alkaa, niin tiedän että kyllä se itku ja suru tulee.


Onko muilla ollut vaistoa alusta asti, että kaikki ei oo hyvin?
Mulla oli viimeksi olo et kaikki ei oo OK vaik plussa tuli ja sehän kuitattiin kemiallisena. Nyt viimeks ku plussa tuli ennen tätä vuotoa mul oli tosi tosi optimistinen ja hyvä tunne, se tunne et nyt hän tulee syliin asti. No ei tullut et ei ne vaistot aina kerro. Sul on ihanat leffaviivat ja toivon hartaasti et on tarrasukat pienellä :Heartred
 
Ja nyt alkoi menkkamaiset polttelevat jomot alamahalla ja -selässä, tuntuu nivusista polviin asti. Ihan kuin supistuksissa, mutta aika lievää tällä hetkellä.

Varmasti kuulostaa monesta oudolta, kauan toivottu plussa testissä, mutta sitten mä vaan tyynesti ilmoitan etten usko pysyvään raskauteen. Ja etten edes stressaa asiaa. Mutta oikeesti olisin hyvin yllättynyt, että heinäkuussa meille tulis vauva syliin asti.
Tää on vaan joku vaisto joka täs on. o_O

Jos se vuoto oikeesti alkaa, niin tiedän että kyllä se itku ja suru tulee.


Onko muilla ollut vaistoa alusta asti, että kaikki ei oo hyvin?

Mun eka raskaus oli tuulimuna. En yhtään ollut tajunnut, että sellaistakin voisi käydä, joten tiputus oli aika kova, kun nt:ssä näin todettiin.

Toisessa raskaudessa kahlasin alusta saakka kaikki keskenmenokeskustelut lävitse. Olin sata, että ei ole elämää tälläkään kertaa, varsinkin kun ennen plussaa vuosin kuin teurassika. Varhaisultraan vähän helpotti mieltä, mutta vielä nt:ssäkin meinasin pyörtyä ja oksentaa jännityksestä odotustilassa. Ru:ssa olin varma, että viimeistään sanotaan, että jotain vakavaa on pielessä.

Toivottavasti etiäinen osoittautuu vääräksi:Heartred hienot viivat btw:happy:
 
Mun eka raskaus oli tuulimuna. En yhtään ollut tajunnut, että sellaistakin voisi käydä, joten tiputus oli aika kova, kun nt:ssä näin todettiin.

Toisessa raskaudessa kahlasin alusta saakka kaikki keskenmenokeskustelut lävitse. Olin sata, että ei ole elämää tälläkään kertaa, varsinkin kun ennen plussaa vuosin kuin teurassika. Varhaisultraan vähän helpotti mieltä, mutta vielä nt:ssäkin meinasin pyörtyä ja oksentaa jännityksestä odotustilassa. Ru:ssa olin varma, että viimeistään sanotaan, että jotain vakavaa on pielessä.

Toivottavasti etiäinen osoittautuu vääräksi:Heartred hienot viivat btw:happy:

Mulla meni aika samalla tavalla, että tuulimuna tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta, en ollut hetkeäkään odottanut että jokin olisi pielessä. Vahvat normaalit raskausoireet eikä mitään vuotoja tai varoitusmerkkejä. Seuraavassa raskaudessa oli vuotoa ja kävin paniikissa jopa kolmessa ar-ultrassa yksityisellä kun olin ihan varma että jotain on pielessä. Terve tyttö kuitenkin tuli. :)
 
Kp1. Tässä vaiheessa tämä oli jo helpotus kun ehdin jo alkaa murehtia kiertojen pitenemisestä jne. Eli ihan positiivisin fiiliksin tänä aamuna kohti yrityskiertoa 13.

Yritän nyt joko olla ajattelematta tai ajatella positiivisesti. Jos jotain hyvää, niin ainakin se, että tämän pitkän kierron ansiosta joulukuun lopun menkat taitavat siirtyä tammikuun alun menkoiksi, eli päästään inssikiertoon sitten heti vuoden alussa. Ellei sitten raskauduta ennen sitä.

TiinuLiinulle tsemppiä! Sulla on ihanat leffaviivat testissä. Toivon kovasti että kyytiläinen pysyy mukana!
 
Yöllä oli ihan tosi kovia supistelevia kipuja alamahalla, heräsin niihin ja tänää tullut pyyhkiessä rusehtavaa ja vaaleanpunaista limaa, joten kunnon vuotoa odotellessa.
Välillä kivutonta ja välillä jomottaa. Eikä siis sellasta kohdunkasvukipua vaan ihan supistusmaista.

Vaisto on kyllä aika vahva juttu. Tässä ei oo osannut iloita yhtään 2 viivasta vaan lähinnä odotellut, että paperiin ilmestyy punaista.
Enempi nyt vaan odotan että alkais se kunnon vuoto, että pääsis käsittelemään asiaa. Ja tämän jälkeen meillä alkaa kyllä yritystauko. Keskitytään jouluun ja esikoiseen. Onneksi meillä on hänet :Heartred
 
Voi Tiinu, ihan sanattomaksi vetää. Toivotaan nyt kuitenkin vielä kaikki jäsenet ristissä, että pieni vain tarraa siellä kunnolla kiinni :Heartred

Täällä ei ihmeitä, kp2 ja sairastupa jatkuu.
 
Täällä oli muutama pohtinut aukkaria yksityisellä. Jos oikeasti olette huolissanne ja haluatte jotain tutkimuksia teettää, niin mun mielestä aukkari ei kyllä oo kovin hyödyllinen. Aika harvalla mitään tukoksia kuitenkaan on, varsinkaan jos ei ole ollut tulehduksia, sukupuolitauteja tai muuta joka sen tukoksen voisi aiheuttaa.

Paljon hyödyllisempää olisi käydä ihan tavan ultrassa, mieluiten vähän ennen ovista, niin näkee onko folleja kasvamassa. Ultrassa näkee muutenkin kohdun ja munasarjojen tilannetta. Perus verikokeet kannattaa myös ottaa, kilpparit, ferritiinit, hormoniarvot. Nämä tutkitaan lapsettomuustutkimuksissakin ensimmäisenä. Miehen simpatkin kannattaa testata, sperma voi olla huonoa vaikka elintavat olisikin perusterveelliset.
 
Täällä oli muutama pohtinut aukkaria yksityisellä. Jos oikeasti olette huolissanne ja haluatte jotain tutkimuksia teettää, niin mun mielestä aukkari ei kyllä oo kovin hyödyllinen. Aika harvalla mitään tukoksia kuitenkaan on, varsinkaan jos ei ole ollut tulehduksia, sukupuolitauteja tai muuta joka sen tukoksen voisi aiheuttaa.

Paljon hyödyllisempää olisi käydä ihan tavan ultrassa, mieluiten vähän ennen ovista, niin näkee onko folleja kasvamassa. Ultrassa näkee muutenkin kohdun ja munasarjojen tilannetta. Perus verikokeet kannattaa myös ottaa, kilpparit, ferritiinit, hormoniarvot. Nämä tutkitaan lapsettomuustutkimuksissakin ensimmäisenä. Miehen simpatkin kannattaa testata, sperma voi olla huonoa vaikka elintavat olisikin perusterveelliset.
Minulta katsoivat ferritiinin vasta sen jälkeen, kun olin itse todentanut anemiatilan kotitestillä. Kallis testi joten siihen ei saa helposti lähetettä. Kummallista kyllä kun ferritiinin on kuitenkin aika olennaista olla kunnossa raskautta yritettäessä :think005
 
Tiinu, oon pahoillani:sad001:sad001 toivotaan kuitenkin vielä että kyytiläinen on tarttunut tiukasti kiinni vuodosta huolimatta.:Heartred

Dimou, jeps ja onhan se aukkari yksityisellä aika kallis paukku loppujen lopuksi. Ehkä sitä vielä malttaa, ja onhan se sitten varmaan joskus edessä jos ei ala tärppäämään omin avuin. Toi ultra itellä oli semmonen et sai pienen taakan harteilta pois kun kävin yrityksen alussa.
 
Minulta katsoivat ferritiinin vasta sen jälkeen, kun olin itse todentanut anemiatilan kotitestillä. Kallis testi joten siihen ei saa helposti lähetettä. Kummallista kyllä kun ferritiinin on kuitenkin aika olennaista olla kunnossa raskautta yritettäessä :think005

Mäkään en saanut lähetettä kun kysyin, vähättelyä sain vaan osakseni. Noh, kävin sit kuitenkin yksityisellä verikokeissa ja ferrit tosi alhaiset. Nyt puoli vuotta oon tankannut rautalisää ja olokin on paaaaljon parempi.
 
Täällä oli muutama pohtinut aukkaria yksityisellä. Jos oikeasti olette huolissanne ja haluatte jotain tutkimuksia teettää, niin mun mielestä aukkari ei kyllä oo kovin hyödyllinen. Aika harvalla mitään tukoksia kuitenkaan on, varsinkaan jos ei ole ollut tulehduksia, sukupuolitauteja tai muuta joka sen tukoksen voisi aiheuttaa.

Paljon hyödyllisempää olisi käydä ihan tavan ultrassa, mieluiten vähän ennen ovista, niin näkee onko folleja kasvamassa. Ultrassa näkee muutenkin kohdun ja munasarjojen tilannetta. Perus verikokeet kannattaa myös ottaa, kilpparit, ferritiinit, hormoniarvot. Nämä tutkitaan lapsettomuustutkimuksissakin ensimmäisenä. Miehen simpatkin kannattaa testata, sperma voi olla huonoa vaikka elintavat olisikin perusterveelliset.
Ulkopuolelta huikkaan, että mä kuulun siihen poikkeus sääntöön porukkaan. Aukkari tehtiin toki osana lapsettomuustutkimuksia, tuskin olisin siihen itse hakeutunut. Mutta hyvä että tutkivat. Ei tulehduksia tai tauteja ja toinen putki tukossa.
 
Mäkään en saanut lähetettä kun kysyin, vähättelyä sain vaan osakseni. Noh, kävin sit kuitenkin yksityisellä verikokeissa ja ferrit tosi alhaiset. Nyt puoli vuotta oon tankannut rautalisää ja olokin on paaaaljon parempi.
Hyvä että olo on korjaantunut rautalisän myötä :)
Minullakin kerkesi olemaan vaikka mitä epämääräistä oloa; enemmän huimausta kuin nyt, hengästyin helpommin, ruokahalu saattoi kadota varsinkin kuukautisten aikaan.. tuossa nyt muutama mikä juohtuu mieleen.
Saman aikaa suunnilleen olen minäkin ollut nyt kuurilla ja vireystaso on jo paljon parempi. Keväällä varmaan otattaa muun käynnin yhteydessä labrat, niin tietää missä mennään. Milloin sinä aiot tarkastuttaa tilanteen?
Minut lähettivät labraan julkisella, mutta tosiaan vasta itse tehdyn anemiatestin myötä, vaikka syytä oli epäillä ettei rautakaan imeydy kunnolla, kun suolisto-ongelmia oli/on niin paljon, muun muassa verensekaista ulostetta ja vuotoa peräsuolesta, eikä auttanut vaikka tästä kerroin klinikalla jo heti alkuunsa :shifty:
 
Täällä oli muutama pohtinut aukkaria yksityisellä. Jos oikeasti olette huolissanne ja haluatte jotain tutkimuksia teettää, niin mun mielestä aukkari ei kyllä oo kovin hyödyllinen. Aika harvalla mitään tukoksia kuitenkaan on, varsinkaan jos ei ole ollut tulehduksia, sukupuolitauteja tai muuta joka sen tukoksen voisi aiheuttaa.

Paljon hyödyllisempää olisi käydä ihan tavan ultrassa, mieluiten vähän ennen ovista, niin näkee onko folleja kasvamassa. Ultrassa näkee muutenkin kohdun ja munasarjojen tilannetta. Perus verikokeet kannattaa myös ottaa, kilpparit, ferritiinit, hormoniarvot. Nämä tutkitaan lapsettomuustutkimuksissakin ensimmäisenä. Miehen simpatkin kannattaa testata, sperma voi olla huonoa vaikka elintavat olisikin perusterveelliset.

Meillä nuo kaikki tutkittu ja kaikki ihan ok. Toki sais limakalvo ajoittain olla paksumpi tai isommat follit, mut eikai niille mitään mahda, ellei ala piikityshoidot. Ja kilpparit oli 2,68 tmv. Mut olihan esim Sammiella korkeampi ja raskaaksi tuli.
Mietin vaan jos munanjohtimissa jotain pientä sakkaa tmv. Ehkä kaukaa haettu mut en tiedä mitä muuta tehdä..muuta kuin odottaa. Mut aukkarikin tehdään vain kp8-12 et saattaapi jäädä tekemättä, tai mietin uusiks tammikuussa esim.. Jospa ens viikolla sais soitettua tk niin asia etenis hieman. Rupeaa kyllä jo mielenterveyteen vaikuttamaan tämä..

Niin ja Tiinulle tsemppiä :Heartred Onneks tosiaan sulla yks pieni ja jos kesken ni suunnittelette ens kesän matkaa jne :Heartpink
 
Muokattu viimeksi:
Hyvä että olo on korjaantunut rautalisän myötä :)
Minullakin kerkesi olemaan vaikka mitä epämääräistä oloa; enemmän huimausta kuin nyt, hengästyin helpommin, ruokahalu saattoi kadota varsinkin kuukautisten aikaan.. tuossa nyt muutama mikä juohtuu mieleen.
Saman aikaa suunnilleen olen minäkin ollut nyt kuurilla ja vireystaso on jo paljon parempi. Keväällä varmaan otattaa muun käynnin yhteydessä labrat, niin tietää missä mennään. Milloin sinä aiot tarkastuttaa tilanteen?
Minut lähettivät labraan julkisella, mutta tosiaan vasta itse tehdyn anemiatestin myötä, vaikka syytä oli epäillä ettei rautakaan imeydy kunnolla, kun suolisto-ongelmia oli/on niin paljon, muun muassa verensekaista ulostetta ja vuotoa peräsuolesta, eikä auttanut vaikka tästä kerroin klinikalla jo heti alkuunsa :shifty:

Kävin heinäkuussa mittauttamassa n. Kuukauden raudan popsimisen jälkeen, oli silloin lähtenyt nousuun. Pitäisi varata uusi aika, ens kuussa aattelin käydä. Varmuuden vuoksi haluun kilpparit kans tsekata. Ja joo mulla oli ihan järkky väsymys ja semmonen sumuinen olo kokoajan, onneksi on helpottunut
 
Muokattu viimeksi:
Yöllä oli ihan tosi kovia supistelevia kipuja alamahalla, heräsin niihin ja tänää tullut pyyhkiessä rusehtavaa ja vaaleanpunaista limaa, joten kunnon vuotoa odotellessa.
Välillä kivutonta ja välillä jomottaa. Eikä siis sellasta kohdunkasvukipua vaan ihan supistusmaista.

Vaisto on kyllä aika vahva juttu. Tässä ei oo osannut iloita yhtään 2 viivasta vaan lähinnä odotellut, että paperiin ilmestyy punaista.
Enempi nyt vaan odotan että alkais se kunnon vuoto, että pääsis käsittelemään asiaa. Ja tämän jälkeen meillä alkaa kyllä yritystauko. Keskitytään jouluun ja esikoiseen. Onneksi meillä on hänet :Heartred

Toivottavasti on vaan kyse ohimenevästä kivuista ja kaikki siitäkin huolimatta hyvin. Pakko huudella taustalta että itsellä kokemus ihan alkuraskaudessa myös omasta mielestäni kovista kivuista ja myös heikosta vuodosta. Oletettujen menkkojen aikana 2pv niukkaa vuotoa ja senkin jälkeen tullut kyllä verta pieniä määriä. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, vaikka todella ymmärrän huolesi.
 
Yöllä oli ihan tosi kovia supistelevia kipuja alamahalla, heräsin niihin ja tänää tullut pyyhkiessä rusehtavaa ja vaaleanpunaista limaa, joten kunnon vuotoa odotellessa.
Välillä kivutonta ja välillä jomottaa. Eikä siis sellasta kohdunkasvukipua vaan ihan supistusmaista.

Vaisto on kyllä aika vahva juttu. Tässä ei oo osannut iloita yhtään 2 viivasta vaan lähinnä odotellut, että paperiin ilmestyy punaista.
Enempi nyt vaan odotan että alkais se kunnon vuoto, että pääsis käsittelemään asiaa. Ja tämän jälkeen meillä alkaa kyllä yritystauko. Keskitytään jouluun ja esikoiseen. Onneksi meillä on hänet :Heartred
Eikä, hurjasti tsemppiä! :sad001:Heartred
 
Millaisella annostuksella ootte syöneet rautalisää? Mulla on kans ollut tosi väsynyt olo ja hengästyttää helposti, yritän päästä työterveyden kautta labraan. Mulla on aina ollut alhainen hemoglobiini ja ferritiini mitattu kerran useita vuosia sitten.

Mulla kp 6 ja odottelen maanantaina, sillon on folliultra sekä akupunktio. En oo koskaan käynyt akupunktiossa, mutta nyt päätin ottaa kaikki keinot käyttöön, jos se edes stressiin auttais :angelic:
 
Millaisella annostuksella ootte syöneet rautalisää? Mulla on kans ollut tosi väsynyt olo ja hengästyttää helposti, yritän päästä työterveyden kautta labraan. Mulla on aina ollut alhainen hemoglobiini ja ferritiini mitattu kerran useita vuosia sitten.

Mulla kp 6 ja odottelen maanantaina, sillon on folliultra sekä akupunktio. En oo koskaan käynyt akupunktiossa, mutta nyt päätin ottaa kaikki keinot käyttöön, jos se edes stressiin auttais :angelic:

Aluksi 100mg, mutta nyt jonkin aikaa oon mennyt 50mg :)
 
Takaisin
Top