Raskaaksi 2019

Mites te olette kofeiiniin suhtautuneet? Jostain luin että kofeiini saattaa heikentää hedelmällisyyttä, ja ajattelin yrittää jättää sen kokonaan pois ilta/yötyövuoroja lukuunottamatta. Ei vaan nyt yhtään tunnu taas sujuvan suunnitelmien mukaan ja tänäänkin join aamiaiseksi puoli litraa kokista...

Mites te olette kofeiiniin suhtautuneet? Jostain luin että kofeiini saattaa heikentää hedelmällisyyttä, ja ajattelin yrittää jättää sen kokonaan pois ilta/yötyövuoroja lukuunottamatta. Ei vaan nyt yhtään tunnu taas sujuvan suunnitelmien mukaan ja tänäänkin join aamiaiseksi puoli litraa kokista...

Mä oon miettinyt kans kofeiiniasiaa! Tarkoitus oli sekin yritysaikana jo vähentää siihen määrään, mikä raskaanakin on suositus (oliks se nyt 2,5 dl / päivä?). Kofeiinista luopuminen tuntuu kuitenkin vaikeammalta kuin alkoholista ja tupakasta luopuminen. Se on niin kiinteä osa arkipäivää ja nautin kahvista niin paljon... Toistaiseksi olen juonut aika samaan tahtiin kuin ennenkin, ehkä vähän kiinnittänyt huomiota määriin. Oon yrittänyt vähentää kahvia ennenkin, mut aina lipsun takaisin. Aamullakin juon tosi ison kupillisen ja töissä hihkaisen automaattisesti, kun joku kysyy kuka ottaa kahvia. :D Pitääkin alkaa edes aamuisin ottaa vähän pienempi muki kaapista.

Juu testiki on ny positiivinen niin mietin että mitä ultrassa näkyy. Soitin gynelle ja se toivotti tervetulleeksi ja sanoi että näkee sitten miltä näyttää kohdussa ja munasarjoissa.

Anteeksi tämä mut en osaa yhtään iloita. Oon vaan todella hämillään enkä osaa iloita. Toivon nytte kumminkin et pysyisi sisällä. Päivällä sit pissin tikkuun ja 2 viivaa tuli heti. No, rv5 oliski menos ja kai tuo tumma viiva kertoo et hcg nousee. Anteeksi avautuminen mut tämä tilanne on ihan kamala suhteen kannalta. Lopulta raskaana ja itken. Mitä tämä on?
Tsemppiä Jesbe <3

Mies tuli töistä ni näytin sille niitä mun haamulaisia, mut hän ei kuulemma nähnyt niissä muuta kun yhden viiva ja sit sen paikan mihin toinen viiva kuuluisa tulla eli viiva paikan. Yritin sille sanoa et nyt vähän näyttääkin semmoselta kun testi on kuivunut ja et ei noihin edes tule semmosia viivoja mut ei oo kullemma positiivisia testejä:wideyed:
Nyt ärsyttää kun ei uskonut mua:meh:
Täytyy varmaan näyttää ne kuvat (ei se varmaan kyl niissäkään nää mitään:hilarious:
)

Eipä siellä ultrassa taas mitään selvinnyt. Muuta kun että kaikki on just eikä melkeen niin kun pitäisikin. Siis kaikki on suorastaan täydellisen näköistä, eikä mikään viittaa mihinkään ongelmaan, mikä aiheuttaisi tiputtelua. Ovulaation pitäisi tapahtua tässä muutaman päivän sisällä ja oikealla oli komea 17mm folli odottelemassa.

Vähän noloa. Aloin ihan itkee siellä, olis vaan jotenki niin paljon helpompaa, jos olis joku syy, mitä vois ehkä oikeesti hoitaa. Jotain se sanoi et vois olla et ei erity tarpeeksi estrogeenia, mutta että limakalvo ei kyllä viittaa siihen. Sen täydellisempää limistä ei olis voinut olla ja miettikää, oon just vuotanut 30 päivää. Sanoi, ettei ikinä vois uskoa.

Tarjottiin mulle jotain letrojen korviketta (kun letrot loppu tällä hetkellä) mut tultiin sitten tulokseen että odotetaan rauhassa marraskuuta että saadaan se hoitolähete. Kun mun mies on kivasti työmatkalla 5 viikkoa ja todennäköisesti just sopivasti niin, että menee 2 ovulaatiota hukkaan ellei joku ihme tapahdu. Ja sit onkin jo marraskuu.

Sori omanapailu, tsemppiä jokaisen tilanteeseen.

Kahvia olen juonut paljon, mutta nyt kun plussa tuli, niin yritän vähentää... Kokista en niinkää juo, tai teetä. Mutta kahvistakin tulee aika paljon kofeiinia.

Kaipa mä siirtyilen pikkuhiljaa tonne plussanneisiin... :shy: Jännää.

Uusi lista aktiivisista kuumeilijoista :Heartred
(lisää itsesi siihen väliin kun oma yritys on alkanut, ylimpänä pisimpään yrittäneet)

nimi
// ikä // kuinka mones lapsi haaveissa // yritys aloitettu // kierron pituus

NewMoon // 31 //ya 12/2010 // 1.IVF 10/19

Jesbe // 29 // esikoinen haaveissa takana km, kemiallinen ja tm // ya 2014 // kierto 28 - 35p

Wusti91 // 28 // ya 6/2017 // tm 1/2018 // ensimmäinen haaveissa // kierto 27-30

Anselmiina_ // 37 // esikoinen haaveissa // ya 9/2017 // 1. IVF 4/2019 // kkm 7/2019 // kierto 26-29

smoothie. // 30 // ensimmäinen toiveissa // ya 3/2018// kierto 26-28

haaveilija31 // 35 // neljäs haaveissa // ya 5/2018 // kierto 30-40p

Ankkuri // 31 ensimmäinen haaveissa // ya 6/2018 // kierto 25-28p

Puhvis // 28 // toinen haaveissa // ya 8/2018 // km 07/19 // kierto 32-?

AZ // 29 // kolmas oma haaveissa(ensimmäinen yhteinen) // ya 9/2018 // kierto36-55p

jannn // 32 // eka haaveissa // ya 9/2018 // km 3/19 // kierto n. 32-39

Nuppunenn // 20 // ensimmäinen toiveena // ya 10/2018 // km 3/2019 // kierto 30-36

Hillis // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 10/2018 // kierto 26p

jeilei // 30 // toinen toiveissa // ya 10/2018 // kkm 1/2019, tm 6/2019 // kierto ~26

TiinuLiinu // 30 // toinen toiveissa // ya 10/2018 // km 2/2019 // kierto 28p

Aida* // 37 // toinen haaveissa // ya 11/2018 // kierto 23-28

Tepsu19 // 34 // ensimmäinen toiveessa // ya 12/2018 // kierto 28-30

Koirankorva // 25 // ya 12/18 // tm 1/19 // km 4/19

Nipanderi // 32 // toka haaveissa // ya 12/18 // kierto 28-29pv

Maggie84 // 35 // ya 01/2019 // 6. lapsi toiveissa

Helena80 // 39 // neljäs toiveissa // ya 1/2019 // kierto 28-32pv

Pipana // 26 // kolmas haaveissa // ya 2/2019 // kierto 27-28pv

elmi // 31 // ensimmäinen haaveissa, kkm 7+5 // ya 2/2019 // kierto 28pv

Sammie // 31 // esikoinen haaveissan // ya 2/2019 // kierto 33-39 pv

Mathilda // 36 // esikoinen haaveissa, kkm 5/2019 // ya 3/2019 // kierrosta ei mitään käsitystä

Sinpura // 20 // ensimmäinen haaveissa // ya 5/2019// kierto n. 28-30pv

dimou // 30 // toinen // ya 5/19 // kierto epäsäännöllinen

Jukkapalmu23 // 22v // esikoinen toiveissa // ya 05/19 // kierrot n. 28pv

Nyytti // 38 // neljäs haaveissa // ya 6/2019 // kierto 29pv

twisted // 31 // neljäs haaveissa // ya 7/2019, kemiallinen 8/19 // kierto 28pv

Mirkkunen1 // 27 // esikoinen // ya 07/2019 // kierto n. 29-32pv

Ida_Maria_ // 22/ esikoinen// ya 07/2019// kierto
27-28 pv

Suklaapehmis // 28 // toinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto 28 pv

Mangusti_ // 30 // toinen haaveissa // ya 7-8/2019 // kierto 28-32 pv?

mangustimamma // 38 // kolmas haussa // ya 8/2019 // kierto n. 28-35 pv

Mirkki // 27 // toinen toiveissa // ya 8/2019 // kierto 23-30pvä

Hems78 // 22 // ensimmäinen haaveissa // ei vielä alotettu // kierto noin 28-32pv

Edz // 31 // toinen toiveissa // ya 9/2019 // kierron keston keskiarvo 25 pvä

Vausa // 29 // ensimmäinen // ya 9/2019 // kierto 30–31 pv

Plussanneet :Heartred
nimi // ikä // LA // monesko tulossa

Kassu93 // 26 // LA 21.12.2019 // esikoinen tulossa
tiania // 37 // LA 3.2.2020 // 2. tulossa
Earl // 33 // LA 16.2.2020, toinen tulossa
Liirumlaarum // 26 // LA 19.2.2020 // esikoinen tulossa
DeeDee // 30 // 5.3.2020 // toinen lapsi tulossa
Spyro // 24v // LA 12.3.2020 // ensimmäinen
MaRilla // 35 // LA 3/2020 // kolmas lapsi tulossa
Zumba2019 // 31 // LA 4/2020 // ensimmäinen
StellaMom // 33 // LA 4/2020 // ensimmäinen
Amalfi // 36v // LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
Fantsu // 32 // LA 5/2020 // esikoinen
Ginger // 26 // LA 5/2020 // toinen tulossa

Mies tuli töistä ni näytin sille niitä mun haamulaisia, mut hän ei kuulemma nähnyt niissä muuta kun yhden viiva ja sit sen paikan mihin toinen viiva kuuluisa tulla eli viiva paikan. Yritin sille sanoa et nyt vähän näyttääkin semmoselta kun testi on kuivunut ja et ei noihin edes tule semmosia viivoja mut ei oo kullemma positiivisia testejä:wideyed:
Nyt ärsyttää kun ei uskonut mua:meh:
Täytyy varmaan näyttää ne kuvat (ei se varmaan kyl niissäkään nää mitään:hilarious:
)

No näytin kuvat ni sano sentään että kyllähän siinnä jotain näkyy, mut ei vaikuttanut kovin innostuneelta. Tietty ymmärtäähän sen kun ei viittis turhaan innostua. :rolleyes:
Mut itellä ollu taas sen verran etova olo tänää että tiedän kyllä et jotain siellä on. Mut en rupee kyllä oireista tolle sanomaan ku sanoo kuitenkin et niinhän sulla aina on.
Kauheeta ku rupes ihan itkettää vaikka kyl tavallaan ymmärränkin miks mies ei usko. Onhan tässä jo vuosi mennyt ilman tärppejä niin vaikea tätä itekkään on uskoa:nailbiting:

Onnea Ginger!

Viivalle vahvistumista AZ, jospa oli vaan liian laimeaa pissaa tänään.

Kiitos mangustimamma. :) Kiva kuulla että on mahdollista päästä tutkimuksiin ennen vuoden yritystä. Tuntuu tosi turhalta ajatuksena yrittää vuosi ja sen jälkeen todeta ettei onnistu ainakaan luomusti. Varmasti monilla tilanne on se joka tapauksessa, mut kun on tiedossa mahdollinen ongelmien lähde niin turha hakata vuosi päätä seinään. Miehelle tarjottiin mahdollisuutta laittaa siittiöitä talteen, mut hän ei tehnyt sitä. :grumpy: Hieman tai oikeastaan tosi paljon ärsyttää. Ei auta kuin toivoa että simpat on kunnossa. :sign17:sign19

Tervetuloa ja pahoittelut keskenmenosta suklaapehmis.

Huh kun tänne tuleekin paljon viestejä, jos ei pariin päivään ehdi lukemaan. Ehkä siinä tuli tärkeimmät.

Mä yritän arvuutella oloista ovista. Tänään ja eilen on nippaillut vatsaa ja haluttaa kokoajan, mutta kuuluisista ovislimoista ei oo tietoakaan. Mies ainakin on kellistetty, niin talletettu on jos se ovis onkin nyt. :)

Ihan samat ajatukset mullakin silloin aikanaan. Ettei halua ensin yrittää vuotta, ja vasta sitten kuulla ettei siellä ole uimarin uimaria hengissä. Ja tuo ärsytys myös... Miksi ei voi ajatella sitä yhtä hetkeä pidemmälle? En tiedä miten henkilökunta noissa tilanteissa sen asian esittää, mutta etenkin kovin nuorille voisi ehkä muistuttaa elämäntilanteiden muuttumisesta, ja vaikka vähän "tyrkyttää" sitä pakastusmahdollisuutta. Ei parikymppinen tai varsinkaan teini osaa välttämättä ajatella niin pitkälle. Vaikka ei sekään tietenkään auta, jos on niin torvi että antaa ne tutkimukseen heti kun joku sattuu huonolla hetkellä kysymään, kuten mun mies...

Isäni kyllä tulee ensi kuussa luokseni niin pitkään kuin tilanne vaatii. Onhan mulla maan ihanin isä kummiski . Pitää nyt sulatella tämä ja niin.. Kiitos kaikille :Heartred

Hienoa että saat isäsi sinne sun tueksi:Heartred

Mun on varmaan pakko tehdä tänään vielä yks testi et toi mieskin näkee kun on sitten aamulla taas jo töissä. Jos vaan pystyn pidättämään tarpeeksi. Ja jos ei siinnä nää mitään ni sit en enään näytä sille ennen ku saan digiin että "raskaana" :hilarious:

Eipä siellä ultrassa taas mitään selvinnyt. Muuta kun että kaikki on just eikä melkeen niin kun pitäisikin. Siis kaikki on suorastaan täydellisen näköistä, eikä mikään viittaa mihinkään ongelmaan, mikä aiheuttaisi tiputtelua. Ovulaation pitäisi tapahtua tässä muutaman päivän sisällä ja oikealla oli komea 17mm folli odottelemassa.

Vähän noloa. Aloin ihan itkee siellä, olis vaan jotenki niin paljon helpompaa, jos olis joku syy, mitä vois ehkä oikeesti hoitaa. Jotain se sanoi et vois olla et ei erity tarpeeksi estrogeenia, mutta että limakalvo ei kyllä viittaa siihen. Sen täydellisempää limistä ei olis voinut olla ja miettikää, oon just vuotanut 30 päivää. Sanoi, ettei ikinä vois uskoa.

Tarjottiin mulle jotain letrojen korviketta (kun letrot loppu tällä hetkellä) mut tultiin sitten tulokseen että odotetaan rauhassa marraskuuta että saadaan se hoitolähete. Kun mun mies on kivasti työmatkalla 5 viikkoa ja todennäköisesti just sopivasti niin, että menee 2 ovulaatiota hukkaan ellei joku ihme tapahdu. Ja sit onkin jo marraskuu.

No voi harmi. Tai siis hyvä jos asiat hyvin. Mut se vuoto. Voiko olla joku hematooma, myooma tai mitä näitä nyt on joka vuotais? Ehkä voi vuotojen kerakin tärpätä. :Heartred

AZ, se etominen ei viel tarkota et raskaana. Luin et joku hormonijuttu. Mullaki etonu välillä negakierroissa :shifty: mut sul tais muitakin oireita olla, toivotaan et viiva vahvistuu!!

Omasta tilanteesta en tiedä yhtään mikä dpo vai oonko ees ovuloinu. Tänään tehny yhden ovistestin mut vaan tunnin pidätykseltä ja oli haaleempi kuin muuten täs yli viikon aikana. Alotan kyl rtestejä tekee viim. perjantaina :rolleyes: tai tulihan niitä jo viime viikolla tehtyä :hilarious: En kyl sanois et on mitään selkeetä raskausoiretta.. En haluu ajatella liikaa asiaa :) kuiteki negakierto taas enkä koskaan plussaa:inpain:

Mites me ketkä ei plussata tänä vuonna,pysytäänkö täällä vai mennäänkö Raskaaksi 2020 :oops::rolleyes:

Pöh:sad001 tunnen sun fiilikset. Eikö puhunut mitään siitä keittosuolaruiskutuksesta? Toki ilmeisesti jos on kokenut ultraaja niin limakalvon tasaisuudesta voi arvella ettei polyyppeja todennäköisesti ole mutta ei silti poissulje sen mahdollisuutta. Mutta oon miettiny tässä jo vuoden et miten ihmeessä tälläiseen asiaan ei löydetä syytä!! Hullua. Ilmeisesti liian marginaaliongelma ja epäkiinnostava, kun kyse naisen gynekologisesta terveydestä, ettei saada ees rahoitusta asian tutkimiseen:meh:

No voi harmi. Tai siis hyvä jos asiat hyvin. Mut se vuoto. Voiko olla joku hematooma, myooma tai mitä näitä nyt on joka vuotais? Ehkä voi vuotojen kerakin tärpätä. :Heartred

AZ, se etominen ei viel tarkota et raskaana. Luin et joku hormonijuttu. Mullaki etonu välillä negakierroissa :shifty: mut sul tais muitakin oireita olla, toivotaan et viiva vahvistuu!!

Omasta tilanteesta en tiedä yhtään mikä dpo vai oonko ees ovuloinu. Tänään tehny yhden ovistestin mut vaan tunnin pidätykseltä ja oli haaleempi kuin muuten täs yli viikon aikana. Alotan kyl rtestejä tekee viim. perjantaina :rolleyes: tai tulihan niitä jo viime viikolla tehtyä :hilarious: En kyl sanois et on mitään selkeetä raskausoiretta.. En haluu ajatella liikaa asiaa :) kuiteki negakierto taas enkä koskaan plussaa:inpain:

Mites me ketkä ei plussata tänä vuonna,pysytäänkö täällä vai mennäänkö Raskaaksi 2020 :oops::rolleyes:

Juu kyllä mullakin tulee joskus pahoinvointia nega kierroissakin, mut tää on jotenkin erilaista. En osaa selittää tarkemmin. :hilarious: on vaan sellanen tunne:joyful:
Eikä noin monta eri testiä voi näyttää virheellistä "haamua", mä toivon että huomenna olis jo tummemmat viivat:smiley-angelic001 mut jos ei rupee tummumaan niin on kai sitte joku kemiallinen tai vastaava.

Pöh:sad001 tunnen sun fiilikset. Eikö puhunut mitään siitä keittosuolaruiskutuksesta? Toki ilmeisesti jos on kokenut ultraaja niin limakalvon tasaisuudesta voi arvella ettei polyyppeja todennäköisesti ole mutta ei silti poissulje sen mahdollisuutta. Mutta oon miettiny tässä jo vuoden et miten ihmeessä tälläiseen asiaan ei löydetä syytä!! Hullua. Ilmeisesti liian marginaaliongelma ja epäkiinnostava, kun kyse naisen gynekologisesta terveydestä, ettei saada ees rahoitusta asian tutkimiseen:meh:

On kokenut ultraaja. Toi klinikka on vallan erikoistunut pelkkiin naisten gyneongelmiin ja lapsettomuushommeleihin.

Soitan tonne sitten marraskuussa, niin pistää mulle lähetteen eteenpäin. Toi sama lääkäri tekee siis myös julkiselle puolelle hommia. Todettiin et halvempaa mulle, kun hoidetaan ne hoidot sitten suoraan kaikki julkisen kautta, kun ei tässä nyt oo kun pari kk enää siihen. Plus tyksissä ei oo nyt jonoja, mikä on hyvä.

Kovasti se koitti valaa uskoa, et voishan olla että olisin raskaana jo ennen sitä. Kun kierto toimii vuodoista huolimatta ja ultrien perusteella tuo mun värkki ei vois täydellisempi olla, mutta kyllä itteä jotenkin masentaa tää vuotaminen ja vaikea uskoa et oikeesti muka vois raskautua siitä huolimatta.

Mä oon juonu varmaan 4-5 vuotiaasta asti kahvia päivittäin :grin
Esikoista kun aloin odottaa, olin juonut varmaan 10 kuppia päivässä melkein raskaustestin tekoon asti. Sit yhtäkkiä kahvia menikin enää n. 4 kuppia päivässä, kun ei huvittanit enempää juoda, sit tulikin se plussa testiin. Ja sillä 4 (pientä) kuppia päivässä meni loppuraskauteen asti ja siihen aikaan se suositeltu raja oli muistaakseni 3-4 kuppia päivässä.

Sen raskauden jälkeen mulle on jäänyt tuo n. 4 kuppia päivässä, tosin joskus juon 6 kuppia. Aattelen asian niin, että jos lopettaisin täysin kahvinjuonnin,niin keho menis stressitilaan, ja raskaus ei ainakaan sitten onnistuisi o_O
Katois se ainut aamujen piriste ja nautinto :grin
Ja kautta aikain varsinkin suomalaiset on juonut kahvia, ja silti saaneet lapsia, joten en usko sen vaikuttavan niin paljoa :happy: kai se voi jonkun verran, mutta ei kai ihan lapsettomuutta aiheuta.
Mitään limsoja tai energiajuomia en tykkää juoda, joten kofeiinia tulee vaan kahvista ja vähän vihreästä teestä.

Mä oon juonu varmaan 4-5 vuotiaasta asti kahvia päivittäin :grin
Esikoista kun aloin odottaa, olin juonut varmaan 10 kuppia päivässä melkein raskaustestin tekoon asti. Sit yhtäkkiä kahvia menikin enää n. 4 kuppia päivässä, kun ei huvittanit enempää juoda, sit tulikin se plussa testiin. Ja sillä 4 (pientä) kuppia päivässä meni loppuraskauteen asti ja siihen aikaan se suositeltu raja oli muistaakseni 3-4 kuppia päivässä.

Sen raskauden jälkeen mulle on jäänyt tuo n. 4 kuppia päivässä, tosin joskus juon 6 kuppia. Aattelen asian niin, että jos lopettaisin täysin kahvinjuonnin,niin keho menis stressitilaan, ja raskaus ei ainakaan sitten onnistuisi o_O
Katois se ainut aamujen piriste ja nautinto :grin
Ja kautta aikain varsinkin suomalaiset on juonut kahvia, ja silti saaneet lapsia, joten en usko sen vaikuttavan niin paljoa :happy: kai se voi jonkun verran, mutta ei kai ihan lapsettomuutta aiheuta.
Mitään limsoja tai energiajuomia en tykkää juoda, joten kofeiinia tulee vaan kahvista ja vähän vihreästä teestä.

Apua mä oon yli 30v enkä tykkää kahvinmausta :hilarious:
En ymmärrä miten ees n. 11-vuotiaat juo jo kahvia :eek:

Takaisin