Raskaaksi 2019

Kiitos kaikille tukevista ja kannustavista viesteistä <3

Ja paljon onnea Gingerille!

Saatiin siis vasta kuulla tuo uutinen, jullisen puolen ensimmäinen käynti piti olla lolakuussa, mutta se nyt peruuntui. Haluavat ottaa vielä uuden spermanäytteen 3 kk kuluttua ja vasta sitten katsotaan, onko jotain tehtävissä.

Mutta lahjasiittiöt eivät tosiaan tunnu meille sopivalta ratkaisulta, juurikin sen vuoksi, että haluamme molemmat nimenomaan meidän geenimme lapseen. En tiedä pystyisinkö itsekään täysin ehdottomasti rakastamaan lasta, joka ei olisi biologinen (kokemuksia siis miehen lapsesta, joka tietysti eri asia), ja mies on suoraan sanonut, että hän ei missään nimessä voisi edes harkita. Hänellä kun tosiaan se oma jo on, niin ei samanlaista suurta kaipuutakaan lapseen kuin minulla. Mutta tämä siis tosiaan ihan meidän ongelma ja tietynlaista kapeakatsoisuutta varmasti.

Täällä kp38 tänään ja rupesin tota Flo:ta selailemaan ja siellä oli merkintä niistä mun "ovis" kivuista, jota silloin mietin et oliko ovis vai jotain kiinnitymisjuttua. Mut siitä on tänään 12 päivää eikä menkatkaan oo alkanu vielä niin rupeen epäilemään et se ovis olikin oikeesti vasta sillon(kp27).
Ja mulla siis oviskivuista (sillon ku tuntuu kunnolla) on mennyt se 16 päivää niin menkat alkaa ja nyt siitä olis vasta 12 eli torstaina pitäs sit menkat alkaa:think005
Ja nyt ku rupeen tätä asiaa miettimään niin sekin olis vielä mahdollista et olis tärpännyt eikä se olis pe aamusessa testissä vielä näkynyt:grin mut en kyllä nyt innostu liikaa kun tuskin on tärpännyt:sorry:
Mut kyllä meinaan tänään pari pc testiä ostaa ja varmuuden vuoksi tehdä huomenna testi. Mut menkkoja silti odottelen että päästäisi sinne tutkimukseen. :rolleyes:

Siis Kp39 tänään:joyful:
(Tää puhelin vaihtaa itsestään aina edellisen mitä oon pistäny:hilarious:)

Täällä kp38 tänään ja rupesin tota Flo:ta selailemaan ja siellä oli merkintä niistä mun "ovis" kivuista, jota silloin mietin et oliko ovis vai jotain kiinnitymisjuttua. Mut siitä on tänään 12 päivää eikä menkatkaan oo alkanu vielä niin rupeen epäilemään et se ovis olikin oikeesti vasta sillon(kp27).
Ja mulla siis oviskivuista (sillon ku tuntuu kunnolla) on mennyt se 16 päivää niin menkat alkaa ja nyt siitä olis vasta 12 eli torstaina pitäs sit menkat alkaa:think005
Ja nyt ku rupeen tätä asiaa miettimään niin sekin olis vielä mahdollista et olis tärpännyt eikä se olis pe aamusessa testissä vielä näkynyt:grin mut en kyllä nyt innostu liikaa kun tuskin on tärpännyt:sorry:
Mut kyllä meinaan tänään pari pc testiä ostaa ja varmuuden vuoksi tehdä huomenna testi. Mut menkkoja silti odottelen että päästäisi sinne tutkimukseen. :rolleyes:

Jee lisää testejä huomenna odoteltavaks :happy:

Itsel ei varmaan viel 7-10 pvään ees mahista et vois jotain näkyä rtestissä.. Ei kyl hajua onko ollu ees ovista vielä.

Unohdin viime viestissä kiittää, joten kiitos keti-selvennyksestä. :)

Gingerille viivan vahvistumista! :)

Toivottavasti en ollut tahditon kun kysyin syytä siihen ettei lahjasiittiöt ole vaihtoehto. Mekin ollaan lahjasiittiövaihtoehtoa mietitty. Miehellä on ollut sairaus, joka on saattanut vaikuttaa hänen siittiöihinsä. Aikomus on kokeilla saadaanko kunnallisella testattua ne ennen vuoden yristystä, jos plussaa ei näy. Meillä lahjasiittiöt on vaihtoehto jos miehen siittiöiden tilanne on liian kehno. Kovasti tietenkin toivomme että saataisi biologisesti kummankin oma lapsi.

Meillä oli esikoista yrittäessä sama homma, ja saatiin jo 6 kk yrityksen jälkeen lähete lapsettomuuspolille, koska meidän alueella ei tutkita tk:ssa spermanäytteitä (en tiedä mikä tilanne muualla). En tiedä olisiko saatu jo aiemmin kun mentiin ylipäänsä kysymään asiaa vasta tuolloin. Tk-lääkäri kyllä varoitteli, että voi olla etteivät ota ennenkuin vuosi on täynnä, mutta saatiin aika jo kuukauden päähän. Saanko kysyä, onko teillä sellainen sairaus jonka yhteydessä on otettu siittiöitä talteen ennen hoitoja? Meillä oli otettu, mutta mies oli mennyt luopumaan niistä kun häneltä oli juuri pitkän suhteen katkeamisen aikaan kysytty säilytytyksen jatkosta. :shifty: Onneksi kaikki oli sitten kuitenkin kunnossa.

Niin siis pitkän höpötyksen pointti oli, että kannattaa ilman muuta kysyä. Pk-seudulla ainakin onnistui ennen vuoden rajaa. :)

Muokattu viimeksi:
:excited001 kp 30 dpo 13
Huii!! Onnea onnea! :Heartred teille ois sitten tulossa toukokuinenlaughing6 tarrasukkia ja voimahaleja!
Meillä iskä oli 5 viikkoa kesälomalla kun mä olin töissä. Pojat sotki täällä joka päivä ja aina ekana sai raivata keittiön ja alkaa tekee ruokaa kun väänsin joka päivä 10,5h päivän työmatkojen kanssa.

No, parina päivänä ne siivos, tosin ei ihan mun laatustandardien mukaan mutta siivos silti :D
Tiedän hyvin tuon tunteen, viime vuoden puolella kun aloitin mun mba opintoja mies lupasi hoitaa paremmin kotia. Usein kun tulin kotiin kaikki oli hoitamatta. Mietin vain että millaista se sitten on kun mä olen 8 kk raskaana ja en voi/jaksa tehdä asioita. Pitääkö seisoo vierellä ja kertoa mitkä paperipalat pitää nostaa lattialta ja mitä menee tiskikoneesren?:scratch onneksi ei tarvitse vihjailla vaan sanoo suoraan vaan!:biggrin
Kiitos kaikille tukevista ja kannustavista viesteistä :Heartred

Ja paljon onnea Gingerille!

Saatiin siis vasta kuulla tuo uutinen, jullisen puolen ensimmäinen käynti piti olla lolakuussa, mutta se nyt peruuntui. Haluavat ottaa vielä uuden spermanäytteen 3 kk kuluttua ja vasta sitten katsotaan, onko jotain tehtävissä.

Mutta lahjasiittiöt eivät tosiaan tunnu meille sopivalta ratkaisulta, juurikin sen vuoksi, että haluamme molemmat nimenomaan meidän geenimme lapseen. En tiedä pystyisinkö itsekään täysin ehdottomasti rakastamaan lasta, joka ei olisi biologinen (kokemuksia siis miehen lapsesta, joka tietysti eri asia), ja mies on suoraan sanonut, että hän ei missään nimessä voisi edes harkita. Hänellä kun tosiaan se oma jo on, niin ei samanlaista suurta kaipuutakaan lapseen kuin minulla. Mutta tämä siis tosiaan ihan meidän ongelma ja tietynlaista kapeakatsoisuutta varmasti.
On se tietysti hieman eri asia ottaa lahjasiittiöitä mutta tässä asiassa kannattaa olla hieman itsekäs myös. Mikä tekisi sinut onnelliseksi? Kelpaako se mitä sinulla on vai tuletko joskus vihaamaan miestä koska päätit näin? Olen kuullut monesti että jotkut eivät tehneet päätöksiä itsekkäästi vaan ajattelivat että kyllä se muuttuu sitten, kaveri oli ollut 10v miehen kanssa joka ei halunnut lapsia koska luuli hänen muuttavan mielensä, ei tapahtunut. Eikä mies koskaan sanonut ehkä. Nainen siis menetti hyvät hedelmälliset vuodet siihen sitten. Eli kannattaa nyt varmaan tutkia onko mahdollisuuksia vielä, ja jos ei niin keskustella mitä sitten. Jos et tunne itseäsi onnelliseksi ilman lasta, niin pitää priorisoida uudelleen? Vaikea tilanne kyllä, ja paljon tsemppiä tutkimuksiin!

Aamun dippaus.. eka normi, keskimmäiset muokattu ja alin kuivahtaneena.

Liitteet

• IMG_20190901_110524.jpg
    IMG_20190901_110524.jpg
    22.1 KB · Katsottu: 172
  • IMG_20190901_104931.jpg
    IMG_20190901_104931.jpg
    14.9 KB · Katsottu: 165
  • IMG_20190901_103008.jpg
    IMG_20190901_103008.jpg
    27 KB · Katsottu: 185
  • IMG_20190901_105853.jpg
    IMG_20190901_105853.jpg
    19.9 KB · Katsottu: 195
Meinasitko miten testailla uudestaan?

Täällä kp 31, dpo ~8. En ole vielä päättänyt miten testailen. Yksi vaihtoehto on keskiviikko, jolloin on vapaapäivä, mutta on kuitenkin vähän turhan aikainen dpo mun makuun. Toinen vaihtoehto on lauantai, jolloin on lapsen synttärit. En kyllä halua saada negaa silloin. En siis varmaan testaa olleenkaan :hilarious:

Oon joskus miettinyt että olis kyllä hienoa jos vois ihan täysin unohtaa kiertopäivät ja ovikset sun muut ja sitten vain joku kaunis päivä havahtua siihen että menkkoja ei ole ollut moneen kuukauteen ja mahassa tuntuu potkuja :angelic: ei taida olla erityisen realistista, mutta ainahan voi haaveilla :grin

Negan tein aamulla :sorry:

Samaa haaveilen, mut tuskinpa niin pääsee käymään :rolleyes:

Plussatuulia :wav

Huii!! Onnea onnea! :Heartred teille ois sitten tulossa toukokuinenlaughing6 tarrasukkia ja voimahaleja!

Tiedän hyvin tuon tunteen, viime vuoden puolella kun aloitin mun mba opintoja mies lupasi hoitaa paremmin kotia. Usein kun tulin kotiin kaikki oli hoitamatta. Mietin vain että millaista se sitten on kun mä olen 8 kk raskaana ja en voi/jaksa tehdä asioita. Pitääkö seisoo vierellä ja kertoa mitkä paperipalat pitää nostaa lattialta ja mitä menee tiskikoneesren?:scratch onneksi ei tarvitse vihjailla vaan sanoo suoraan vaan!:biggrin

On se tietysti hieman eri asia ottaa lahjasiittiöitä mutta tässä asiassa kannattaa olla hieman itsekäs myös. Mikä tekisi sinut onnelliseksi? Kelpaako se mitä sinulla on vai tuletko joskus vihaamaan miestä koska päätit näin? Olen kuullut monesti että jotkut eivät tehneet päätöksiä itsekkäästi vaan ajattelivat että kyllä se muuttuu sitten, kaveri oli ollut 10v miehen kanssa joka ei halunnut lapsia koska luuli hänen muuttavan mielensä, ei tapahtunut. Eikä mies koskaan sanonut ehkä. Nainen siis menetti hyvät hedelmälliset vuodet siihen sitten. Eli kannattaa nyt varmaan tutkia onko mahdollisuuksia vielä, ja jos ei niin keskustella mitä sitten. Jos et tunne itseäsi onnelliseksi ilman lasta, niin pitää priorisoida uudelleen? Vaikea tilanne kyllä, ja paljon tsemppiä tutkimuksiin!

Meillä ainakin sais olla selän takana kertomassa mitä pitää siivota:hilarious::grumpy::banghead: mies on jopa toivonut että kerron millon pitää siivota ja mitä. Niin eri laatustandardit meillä:hilarious: se ei kyllä tosin varmaan huomaa siivota, vaikka asuttais kaatopaikalla. Olen mä sitä kohta 11 vuotta opettanut siivoamaan, eikä tajua siitä silti mitään:hilarious::banghead: luulis oppivan jotain kun joutuu omia jälkiään mattopyykkäämään ja hiomaan, mut ei niin ei:banghead: tästä vois kai ajatella, että tää mun ukkoni on ihan vajaa, mut kun ei se edes ole:hilarious: mut jotain ongelmia sillä kyllä ton siivoamisen kanssa on

StellaMom, juu meillä kans kun ylipäänsä lähin tammikuussa amkiin, niin mies lupas puolet hoitaa. Hoitikin kuukauden ajan ja sit taas lopahti.

Siitä ollaan tapeltu enemmän ja vähemmän mut nykyään se tajuu itsekin jo että ei välillä tee mitään.

Kävin ostamassa niitä testejä, ja pakkohan se oli heti tehdä testi:hilarious:
Jonkun ihan hailakan viivan sain (en oo kyllä ennen pc liuskaan saanu tällästä). Näkyy just ja just :joyful: mut mitä mieltä ootte? (jos nyt edes näkyy mitään testissä sen jälkee ku tänne pistän)
Nii ja on pari tunnin pidätyksestä tehty.
Sama testi märkänä ja kuivuneen.

Liitteet

• IMG_20190901_161123.jpg
    IMG_20190901_161123.jpg
    32.5 KB · Katsottu: 219
  • IMG_20190901_150651.jpg
    IMG_20190901_150651.jpg
    15.5 KB · Katsottu: 207
Me varattiin tänään ensi viikolle (rv7+5 ) varhaisultra, ja mua jännittää niin paljon. Kaikkea mitä haluan on että siellä löytyisi syke ja kaikki olisi hyvin, mutta mitkä ovat mun tsänssit siihen kun on hyvin oireetonta ollut pari viikkoa nyt. Yritän valmistautua siihen ettei siellä ole mitään. Kaikki muu on kai positiivista tällä hetkellä. On kai se ihan hyvä että tietää sitten onko siellä mitään. Neuvolaa ehtii sitten perjantaina vielä perua.

Hyvä, että varasit, niin saat varmuutta asiaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin :) Mulla oli ensin niin, että oli kovasti oireita ja sitten ne alkoivat vähenemään. Nyt on muutamana päivänä ollut todella etova olo eikä ruoka maistu, vaikka välillä on kova nälkäkin. Toivottavasti se on merkki siitä, että asiat etenevät :)

Kävin ostamassa niitä testejä, ja pakkohan se oli heti tehdä testi:hilarious:
Jonkun ihan hailakan viivan sain (en oo kyllä ennen pc liuskaan saanu tällästä). Näkyy just ja just :joyful: mut mitä mieltä ootte? (jos nyt edes näkyy mitään testissä sen jälkee ku tänne pistän)
Nii ja on pari tunnin pidätyksestä tehty.
Sama testi märkänä ja kuivuneen.

Jotain näkyy! Aika hyvä päiväksi ja tunnin pidätykseksi. Oliks nyt vast mahd dpo11? Huome aamulla uus testi?

Takaisin