Raskaaksi 2019

Tänään dpo14 ja tiputtelu alko. Menkkojen pitäis alkaa keskiviikkona. Viikonloppuna r-testit näytti negaa. Vois vaan se kp1 tulla niin pääsis uuteen kiertoon:banghead:
 
Nyt tulee tositarinaa elämästä. Saa nauraa tai pyöritellä silmiä :hilarious::smiley-ashamed008

Oltiin eilen siskon pojan, Eino Juhanin kastejuhlassa Keuruulla. Mun toinen sisko oli puolisoineen ajanu Hollolasta Malmille hakemaan helikopteria, jolla ovat opetelleet lentämään. Mun veli avokkeineen oli ajanut ensin Virroilta Hollolaan jättääkseen auton sinne ja mennäkseen siskon kyydillä kopterille. Pääsivät onnellisesti kopterilla Keuruulle ja lennättivät ennen ristiäisiä mun vanhemmat kierroksella, kunhan olivat ensin löytäneet väärään paikkaan ajaneet vanhemmat :smiley-ashamed005
Ristiäiset sujui mukavasti ja porukka lähti ulos seuraamaan spektaakkelimaista kopterin ilmaan nousua. Me siitä lähdimme kotia kohti ja olimme iltayhdeksältä kotona. Hetken päästä mun veli soittaa vaivaantuneen kuuloisena, että tota, missä me mennään. Kerroin, että oltiin juuri päästy kotiin. Veli sanoi, että he pääsivät kopterilla Jämijärvelle tankkaamaan, mutta kopteri ei lähtenyt enää käyntiin :nailbiting: Että voitaisko me tulla hakeen heidät keskeltä ei mitään, kun me oltiin lähimpänä. Mun mies lähti ajamaan iltakymmeneltä ja mä jäin laittaa lapset nukkuun. Mä olin juhlissa saanut ovisplussan :woot: Ja suunnitelma oli kellistää mies, kun tullaan kotiin. Okei, ei sitten. Miehellä kesti 50 minne Jämijärvellä ja sama takasi. Sillä välin mä taistelin fysiikan tunnilla solmuun menneen jousen kanssa, minkä oppilaat oli saanu sotkuun. Jousi meni enemmän solmuun :banghead:Mies palasi takaisin mun siskon, veljen ja veljen avokin kanssa. Siskon mies jäi Ikaalisten kylpylään yöksi stressiä purkaan ja setviin kopteripulmaa. Mun veli avokkeineen lähti vielä meiltä puolenyön jälkeen viemään mun siskoa kotiin, että sisko pääsee aamulla töihin ja samalla hakivat auton. Ajoivat yöllä kahdella autolla meille ja tulivat 04.30 :eek: Mä kellistin miehen puolenyön jälkeen. Hän oli rättipoikki. Tänään on kaikkia hieman väsyttäny :wacky:

Iltapäivällä esikoinen alkoi säätää eikä odottanutkaan mua koululla kuten oli sovittu, koska olin vähä myöhässä vaan lähti kaverinsa mummolaan kyytiä odottamaan. Mä metsästän tyttöä ympäri kylää :hilarious:Pääsi kotiin lopulta:grin

Yritin kellistää vielä nyt, mutta lopahti. Hän lähti yrittämään itsekseen, et katotaan miten käy.

Lopputulos: jousi solmussa, kaikkia väsyttää enkä tiedä, miten kopterin kävi :hilarious::hilarious:

Unohdinkohan mä jotakin :hilarious:o_O
 

Liitteet

  • 20190816_145734.jpg
    20190816_145734.jpg
    39.7 KB · Katsottu: 136
  • 20190819_215126.jpg
    20190819_215126.jpg
    27.7 KB · Katsottu: 141
Siinä menee se 2-3vkoa kun on otettu. Mullahan se aika olis tos syyskuussa just, mutta joudun sen siirtämään koska menkat. Toivon mukaan saan sen tosi lähelle sitä alkuperäistä aikaa.
Voi toki olla et ovis olis myöhemmin ja sit siirtyisi menkatkin mut sit jos ei olekaan ja sit aikaa ei saa nopeasti uutta.. Täytyy nyt soitella tällä viikolla.

Kiitos tsempeistä. Piti hetken sisäistää tätä taas. Kyllä se tästä, taas. Mä yritän ajatella et kaikella on tarkoituksensa. Olen jostain syystä saanut päähänpinttymän että mulla on kesällä iso vatsa, niin sitähän se sit olis jos onnistuisi silloin heti. Toivotaan näin!

Pakko kysyä, kauanko teillä kestää "hanat auki" vuoto? Ja miten muuten koko vuoto?
Mulla siis nyt 6 päivä menossa ja edelleen vuotaa kunnolla, pahin on kp 2-3 kun valahtelee koko ajan. Muuten sit tiputteluineen kestää 9-10 päivää. Musta se on kauheen pitkä aika.
Pitkältä sun vuotelu kyllä kuulostaa noin niinku perus menkoiks.
Mulla on ollu ihmeen lyhyitä kierukan poiston jälkeen. Kunnon vuotoa vain ekat kaks päivää, kolmantena voi jo siirtyä pikkuhousunsuojiin ja neljännen jälkeen/aikana ei tarvi mitään.
Jotain pientä tuhrua oli pyyhittäessä kp5 viimeks.
Mun mielestä ennen kierukkaa kesti n. 5päivää ja nyt saattaa olla 3,5 vrk jälkeen tuhrua vaille ohi.
 
Pitkältä sun vuotelu kyllä kuulostaa noin niinku perus menkoiks.
Mulla on ollu ihmeen lyhyitä kierukan poiston jälkeen. Kunnon vuotoa vain ekat kaks päivää, kolmantena voi jo siirtyä pikkuhousunsuojiin ja neljännen jälkeen/aikana ei tarvi mitään.
Jotain pientä tuhrua oli pyyhittäessä kp5 viimeks.
Mun mielestä ennen kierukkaa kesti n. 5päivää ja nyt saattaa olla 3,5 vrk jälkeen tuhrua vaille ohi.

Mulla lyheni kanssa merkittävästi ehkäisyn poisjätön myötä. Tosin (esi)teininä menkat oli ilman ehkäisyäkin 6-10 päivää ja tosi runsaat :meh:Nykyäänkin kyllä sen 2(-3) päivää tulee läpi kahdesta yösiteestäkin :bag: Tosi runsaatkaan menkat ei kai ideaali ole.
 
Mulla kans lyheni menkat ehkäsyn jälkeen. Siks uskon et hormoniehkäsy tekee hallaa omalle hormonitoiminnalle..
 
Menkat ennen hormoni ehkäisyä oli runsaat ja kesti Niagara vaihe sen 7 päivää kaiken kaikkiaan 10 päivää. Kierto kuitenkin vain 28 päivää joten he päätti et ehkäisy 14 vuotiaalle ja syy liian runsaat menkat. Näin jälkikäteen ajatellen en olisi antanut itseni syödä niitä. Tuhoaa monta asiaa. Tuon jälkeen todettiinkin Pco ja kaikki vuoto häiriöt. Pillereitä ennen kierto ehti 2 vuotta olla säännöllinen. Oli joka kk joskus juuri et ku ehti loppua kuun alusta niin kuin lopus uus mut mikä väli Varmaan jokin muukin lääke olisi hoitanut liian vuotavuuden Eikä se mun elämää häirinnyt vaan mun äidin joka koki että kun yösiteitä menee niin paljon että pitää asialle jotakin tehdä.

Lämmöt laski 36.0 aamulla. Eihän tämä normaalia ole.
 
Täällä nyt dpo 10 ja tuo mun testailun kanssa odottaminen ei rehellisyyden nimissä ihan mennyt nappiin.:banghead: Eilen sorruin päivällä tekemään kaapissa lojuvan toisen RFSUn herkän puikkotestin ja jonkinlainen haalea viiva siihen tuli. Tänään aamulla, kun katsoin, niin oli kuivunut selvästi punaiseksi (kun taas dpo 6 tekemäni testi kuivui arvatenkin ihan harmaaksi eli oli selvä viivanpaikka). Lisäksi tuli tänään aamulla tehtyä elämäni ensimmäinen PC liuska ja jotain haamujen haamua siihenkin ilmestyi n. 2 min kohdalla. Oli kyllä niin haalea viiva, että juuri ja juuri erottui. Lämmöt on pysyneet jonkin verran korkeammalla kuin aiemmissa kierroissa, mutta toki olen mittaillut vasta muutaman kuukauden, että voi mennä ihan normaalin vaihtelun piikkiin.

No jos nyt malttaisi edes huomisen pysyä erossa testeistä ja odottaa torstaille, että tuleeko se täti kylään vai ei. Pientä toivoa leijuu ilmassa, mutta toisaalta epäilyttää, että ehkä mulle vaan on sattunut huonoja testejä (RSFU:n kohdalla taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus), jotka syystä tai toisesta antaa noita epämääräisiä viivoja.:meh:
 
Minulla on ehkäisy tai ehkä ennemmin ikä lyhentänyt menkkoja (koska kahdessa vaiheessa käyttänyt hormonaalista ehkäisyä ja vasta nyt on lyhentynyt). Ennen oli siis sellaiset normaalin kuuloiset menkat noin 6 vrk joista noin 3 vrk runsasta ja 2 vähemmän runsasta päivää. Viimeisen pärjäsi jo pikkuhousun suojalla.

Nyt menkat kestää yleensä vain kolme päivää. Eka päivä on runsas (yöllä iso yöside ei välttämättä ihan riitä), seuraavakin vielä kohtalainen ja kolmantena enää vähän tiputtaa. Olin tästä itse aika huolissani, mutta ainakin terveyskeskuslääkäri sanoi että kun tuo alkuvuoto on kuitenkin runsasta niin ei pitäisi olla hätää. Kiva olisi silti päästä ultraan ja tietää miten paksu limakalvo on. Käteväthän nämä toki ovat arjessa tällaiset pikamenkat.

Ja menkoista puheen ollen: Taitaa olla kp 25/23-28. Vieläkään ei mitään oireita suuntaan tai toiseen.o_O
 
Täällä nyt dpo 10 ja tuo mun testailun kanssa odottaminen ei rehellisyyden nimissä ihan mennyt nappiin.:banghead: Eilen sorruin päivällä tekemään kaapissa lojuvan toisen RFSUn herkän puikkotestin ja jonkinlainen haalea viiva siihen tuli. Tänään aamulla, kun katsoin, niin oli kuivunut selvästi punaiseksi (kun taas dpo 6 tekemäni testi kuivui arvatenkin ihan harmaaksi eli oli selvä viivanpaikka). Lisäksi tuli tänään aamulla tehtyä elämäni ensimmäinen PC liuska ja jotain haamujen haamua siihenkin ilmestyi n. 2 min kohdalla. Oli kyllä niin haalea viiva, että juuri ja juuri erottui. Lämmöt on pysyneet jonkin verran korkeammalla kuin aiemmissa kierroissa, mutta toki olen mittaillut vasta muutaman kuukauden, että voi mennä ihan normaalin vaihtelun piikkiin.

No jos nyt malttaisi edes huomisen pysyä erossa testeistä ja odottaa torstaille, että tuleeko se täti kylään vai ei. Pientä toivoa leijuu ilmassa, mutta toisaalta epäilyttää, että ehkä mulle vaan on sattunut huonoja testejä (RSFU:n kohdalla taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus), jotka syystä tai toisesta antaa noita epämääräisiä viivoja.:meh:

Pc ei kyllä anna kai pahemmin vääriä eli hyvinkin voi olla plussa!! Oireita?
 
Ex-(ja tuleva) himotestaaja täällä hei. Mites noiden ovistestien kanssa raskauden testaus? Kun mulla on yleensä loppukierrosta täysin yksiviivainen ovistesti, niin voiko siihen alkaa tulemaan jo pientä väriä päivää ennen kuin raskaustesti kääntyy positiiviseksi? Siis mitään järkeähän tuossa ei tietenkään ole, kunhan kysyin. Tai tässä kierrossa nyt ehkä sen verran väliä, että aloitan dpo 9 uudessa työpaikassa jossa on sädealtistusmahdollisuus. :nailbiting:

Ja menkka-asiaan, mulla oli pillerivuosina tosi lyhyet, noin kolmen päivän menkat. Pillereiden loputtua piteni 5-6 päivään. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen tuli kausi, jolloin vuoto oli runsasta kuin niagara, tamponi + yöside ja vaihto kerran yössä ei välttämättä riittänyt vaan sänky toistuvasti veressä. Tamponi + aikuisvaippa oli ainoat mitkä riitti. Puolen vuoden päästä tuli tuulimuna tyhjennyksineen, jonka jälkeen vuoto rauhoittui. Nyt se on aika tasaisesti tamponi + normiside tasoa ekat kolme päivää ja vähän kevyempää seuraavat 2-3 päivää.

Niin ja Helena, varsin tapahtumarikkaalta kuulosti, onneksi talletus kuitenkin onnistui! :happy: Sehän on pääasia.
 
Mä en ikinä raskaudu enää ja tämä on ihan yhtä blääh. Ei kiinnosta ei jaksa ei onnistu. Oon liian monta vuotta pettynyt en enää jaksa siks ku munasarja kasvoi ku yritti auttaa tuota hedelmällisyyttä
 
Täällä on harvinaisen kosteaa, muttei kuitenkaan ovislimaa. Tiedä nyt sitten mitä tapahtuu, menikö ovis vai onko tulossa. Toki mun normikierron mukaan ovis olisi vasta tällä viikolla, ehkä se myo-inositol sai vain follikkelin kasvukivut tuntumaan rajummilta. En tiiä, tallettelut nyt joka tapauksessa jäi viime viikkoon, koska miesflunssa tuli kylään.
 
Täällä on harvinaisen kosteaa, muttei kuitenkaan ovislimaa. Tiedä nyt sitten mitä tapahtuu, menikö ovis vai onko tulossa. Toki mun normikierron mukaan ovis olisi vasta tällä viikolla, ehkä se myo-inositol sai vain follikkelin kasvukivut tuntumaan rajummilta. En tiiä, tallettelut nyt joka tapauksessa jäi viime viikkoon, koska miesflunssa tuli kylään.
Mulla myoinositoli 4gr ja foolihappo yhdiste sai tosiaan oviksen aikaan ja se myös voi auttaa kiinnittymiseen.
 
Tää piti olla sellanen kyttäämätön kierto, mut nyt silti ne ovistestit tuli nyt mielen päälle, kun niitä kaapissa on :grin yritän vastustaa kiusausta.

Nyt tuntuu kasvukipuja ois pitkästä aikaa oikealla :rolleyes: viime kierrossa kasvukivut oli vasemmalla, mutta molemmin puolin sitten tuntui oviskivut ovispäivänä.
Tissit kipeytynyt vähän nyt jo ennen ovulaatiota, mikä on outoa mulle. Toivottavasti tämä ei tiedä mitään ongelmaa.. o_O
Hormonihäiriötä tai muuta..
 
Nyt tulee tositarinaa elämästä. Saa nauraa tai pyöritellä silmiä :hilarious::smiley-ashamed008

Oltiin eilen siskon pojan, Eino Juhanin kastejuhlassa Keuruulla. Mun toinen sisko oli puolisoineen ajanu Hollolasta Malmille hakemaan helikopteria, jolla ovat opetelleet lentämään. Mun veli avokkeineen oli ajanut ensin Virroilta Hollolaan jättääkseen auton sinne ja mennäkseen siskon kyydillä kopterille. Pääsivät onnellisesti kopterilla Keuruulle ja lennättivät ennen ristiäisiä mun vanhemmat kierroksella, kunhan olivat ensin löytäneet väärään paikkaan ajaneet vanhemmat :smiley-ashamed005
Ristiäiset sujui mukavasti ja porukka lähti ulos seuraamaan spektaakkelimaista kopterin ilmaan nousua. Me siitä lähdimme kotia kohti ja olimme iltayhdeksältä kotona. Hetken päästä mun veli soittaa vaivaantuneen kuuloisena, että tota, missä me mennään. Kerroin, että oltiin juuri päästy kotiin. Veli sanoi, että he pääsivät kopterilla Jämijärvelle tankkaamaan, mutta kopteri ei lähtenyt enää käyntiin :nailbiting: Että voitaisko me tulla hakeen heidät keskeltä ei mitään, kun me oltiin lähimpänä. Mun mies lähti ajamaan iltakymmeneltä ja mä jäin laittaa lapset nukkuun. Mä olin juhlissa saanut ovisplussan :woot: Ja suunnitelma oli kellistää mies, kun tullaan kotiin. Okei, ei sitten. Miehellä kesti 50 minne Jämijärvellä ja sama takasi. Sillä välin mä taistelin fysiikan tunnilla solmuun menneen jousen kanssa, minkä oppilaat oli saanu sotkuun. Jousi meni enemmän solmuun :banghead:Mies palasi takaisin mun siskon, veljen ja veljen avokin kanssa. Siskon mies jäi Ikaalisten kylpylään yöksi stressiä purkaan ja setviin kopteripulmaa. Mun veli avokkeineen lähti vielä meiltä puolenyön jälkeen viemään mun siskoa kotiin, että sisko pääsee aamulla töihin ja samalla hakivat auton. Ajoivat yöllä kahdella autolla meille ja tulivat 04.30 :eek: Mä kellistin miehen puolenyön jälkeen. Hän oli rättipoikki. Tänään on kaikkia hieman väsyttäny :wacky:

Iltapäivällä esikoinen alkoi säätää eikä odottanutkaan mua koululla kuten oli sovittu, koska olin vähä myöhässä vaan lähti kaverinsa mummolaan kyytiä odottamaan. Mä metsästän tyttöä ympäri kylää :hilarious:Pääsi kotiin lopulta:grin

Yritin kellistää vielä nyt, mutta lopahti. Hän lähti yrittämään itsekseen, et katotaan miten käy.

Lopputulos: jousi solmussa, kaikkia väsyttää enkä tiedä, miten kopterin kävi :hilarious::hilarious:

Unohdinkohan mä jotakin :hilarious:o_O

Kohtalaisen tapahtumarikas vuorokausi ollu teillä :hilarious:
 
Jäipä hyvä mieli Life-kaupasta. Menin ostamaan D-vitamiinia, kerroin raskautumisongelmistani. Ostin lisäks E-vitamiinia ja Vitamorea, jota kehui kovasti ja toivotti tärppionnea :) Kotimatkalla näin vielä jonkun miehen paidassa tekstin "Good things takes time" :smiley-angelic003 :Heartred
Mutta nyt on kyl semmonen pilleriarsenaali et huh huhuh :hilarious: Lopetan Vitamoren kylläkin ovikseen, kerta ei saa raskaana ottaa.
 
Nyt on lähes jännäkakka housussa.. Äsken vessassa käydessä jäi paperiin selvästi punaista vv seassa. Oikeastaan vaaleanpunaista vähän verisillä juovilla.
Kp 26/29 ja dpo10 oletettavasti.
Voisko kiinnittyimen tapahtua näin myöhään, vai enteileekö vaan alkavia menkkoja..
Ensin innostuin, mut nyt kun kirjottaa niin oletettavampaa toki et enteilee jo tätiä saapuvaksi, ehkä kierto lyhyempi kuin edellinen tms.
Äh, sepä oli nopea innostuminen, joka laski jo kuin lehmän häntä :hilarious:

Muoks: sen verran pitää kyllä vielä jatkaa et aiemminkin tullu jotain pientä tuhrua, mut ei selvää verta ja vasta kp27 eteenpäin. Ennemminkin just beigeä ja rusehtavaa pyyhittäessä. Mut kerta se ois ekakii, et näin alottaa tädin saapumisesta vinkkailemaan.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top