DeeDee
Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tervetuloa toivottavasti plussaat pian!Seuraillut teidän juttuja pari päivää ja aattelin lähteä mukaan myös. :)
Ekaa kertaa yritetään ja esikoista tosiaan. Mulla ikää 27 ja miehellä 28. Oltu yhdessä ihan teinistä asti. Meidän "yrittäminen" nyt on ihan lapsen kengissä vielä ja voi olla etten itse ainakaan jaksa yrittämällä yrittää tän kierron jälkeen. Toivoisin et voisi suhtautua niin et tulee jos on tullakseen, vaikka tiedän kyllä että on helpommin sanottu kun tehty. Etenkin kun oon muuten kova aikatauluttamaan ja suunnittelemaan kaikkea. :D
Hormonaalisen ehkäisyn lopetin puoli vuotta sitten. Sen jälkeen käytössä aamulämpöjen mittaus, appi ja varmat päivät. Kierto tasaantunut siihen 26 päivän tienoille. Kierto siis lyhyt ja luteaalivaihekin vain 10 pvä (8-11). Tiedossa on että voi olla asteen verran vaikeampi raskautua tuon lyhyen luteaalivaiheen vuoksi. Eli todennäköisyydet ei oo meidän puolella tässä kierrossa. :P Onneks kuume ei oo pääsyt vielä kovin pahaksi yltymään.
Nyt todennäköisesti dpo 5-6. Sovellus antoi kaksi mahdollista päivää ja testeillä en oo vielä koskaan saanut positiivista, lähes positiivisen kuitenkin tuolle ensimmäiselle noista kahdesta mahdollisesta päivästä. Jos vielä joskus testailen, niin täytyy hankkia niitä herkempiä. Lämpöjen perusteella ovulaatio ois kuitenkin tapahtunut. Ja mähän en siis mitään tunne et ihan lämpöjen perusteella mennään. :P
Oireita ei oo muita ollut kuin I H A N J Ä Ä T Ä V Ä turvotus alkaen dpo 2-3 päivän illasta eikä helpota kunnolla vieläkään. Tuskin raskausoire kuitenkaan kun alkoi noin aikaisin. Tosi tukala olo ollut joka tapauksessa.
Neljä päivää oletettuun menkkojen alkuun ja oon päättänyt että jos ei nyt tuu mitään ihmeellistä, ni testaan vasta kun menkat on kunnolla myöhässä.
Mielelläni kuulisin muiden kokemuksia tosta lyhyestä, just ja just normaalin rajoissa olevasta luteaalivaiheesta. Esim onko miten paljon vaihdellut tuo l.vaiheen pituus kiertojen välillä ja löytyykö kohtalontovereita. :)