Onnea Sinpura, ihania uutisia!
Kaikkea hyvää sinne
+ jokaiselle muullekin omiin tilanteisiin.
Tämä ryhmä alkaa jo hiljentymään, mutta silti tulee tänne fiilikset jaettua, kun oon ollut niin pohjamudissa.
Mä oon ollut ihan hiljaa koko palstalla, ei ole aikaa oikein ollut kirjoittaa, eikä oikeastaan jaksamistakaan. Suoraan sanottuna oon ihan paskana täällä. Aloitin työt uudestaan tossa pari kuukautta sitten, mutta jouduin viikko sitten sairaslomalle, koska oma jaksaminen oli tullut tiensä päähän, mulla oli pahaa unettomuutta, poika huusi kaikki yöt läpeensä, heräili sata kertaa, tein kolmea vuoroa, öiden jälkeen en enää nukkunut yhtään. Isäni sai aivoinfarktin, tein tässä samalla opparia ja lopulta päätin aloittaa uudestaan terapian. Ensimmäisellä käynnillä vaan itkin tätä paskaa ulos, olin niin uupunut siihen, mitä repussa painoi. Reppuun kun näytti tulevan kamaa yksi asia kerrallaan aina lisää ilman loppua ja lopulta kun siinä on tarpeeksi, siltä tippuu pohja. Mietin vielä edelleenkin jatkanko töitä kevennettynä vai irtisanoudunko.
Meillä on vissiin ruokavaliosta nyt kaatunut jotain, bataattikin oli tauolla, syy ehkä rypsiöljy. Refluksia ainakin itkenyt viime ajat paljon. Ei olla nukuttu 2-vuoteen kokonaista yötä, tai ainakaan minä en ole ja ei ole ketään kenelle voitaisiin viedä lapsi hoitoon yhdeksi yöksi, joten ei pariskuntana päästä yhdessä mihinkään.
Mä olen nyt terapiassa alkanut käsitellä ajatusta siitä, että joskus vielä voitais lapsia hankkia sekä sit sitä, että pääsisin näistä vihan, pettymyksen ja katkeruuden tunteista yli liittyen erityisesti tähän pikkulapsiaikaan. Ihan sanoinkuvaamattoman paskaahan tää on ollut, en pysty edes selittämään. Mua ei kukaan edes uskonut, miten kuluttavaa ja häpeällistä oli todistella eri instituutioille, mutta myös yksittäisille ihmisille jopa läheisille, miksi teet ja toimit näin. Ja lopulta kun oli mustaa valkoisella mä väsyin täysin. Enää ei tarvinnut todistella, mutta oma mielenterveys ja varmaan fyysinenkin, siinä meni. Ottaen huomioon vielä lasta ennen ilmenneet asiat, kuten lapsettomuudet ja muut elämäntapahtumat, jotka ei voineet olla vaikuttamatta.
Silti rakastan lasta ihan kaikista eniten ja se on tärkeintä, mitä meille on koskaan käynyt, parempaa ei ole
Ja se rakkaus on ainoa, joka auttaa kannattelemaan yli vaikeuksien, meitä eteenpäin, perheenä. Ja se lapsi on syy, miksi jaksaa joka päivä painaa kovemmin, vaikka välillä tekisi mieli luovuttaa kokonaan.
Joskus mietin, että vihaako mun lapsi mua, kun se aina vaan itkee, mutta onneksi mä tiedostan, että se ei oo niin, sillä on vaan niin paljon vaivoja. Enkä mä olis äitinä voinut tehdä yhtään mitään enempää, mä oon jo parhaani tehnyt ja ylikin, vaikka välillä tuntuu, ettei tällä matkalla mikään riitä.
Tsemppiä jokaisen omaan tilanteeseen, on kiva lukea teidän kuulumisia.
Tää mun kirjoitus saattaa nyt nostaa jollekin sellasia ajatuksia, ettei pitäis valittaa, koska kaikki ei lapsia saa ja niin se herättää itsellenikin, ymmärrän sen täysin, mutta halusin vaan sanoa, että väsyä voi vaikka se lapsi olisi miten rakastettu ja toivottu vaan, koska kukaan ei lähtökohtaisesti toivo vuosien yrittämisen jälkeen varmastikaan allergiahelvettiä joka kestää pisimmillään kymmeniä vuosia, jossa epäonnistunut ruokailuketju lähtee pullanmurusista vieden lapsen sairaalaan.