Unohdin tulla kertomaan, torstain ultrassa kaikki kummallakin pienellä hyvin :)
OnneaBeating Heart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onnea jukkis ja Sofia Beating Heart
Mitäs sulle ja teille kuuluu?
Jannn, sulla on varmaan muuten nyt 12+0 ylitetty?
12+1 tänään :) tiistaina ultra! Kumpa ei nyt tulisi kipeäksi. Eilen itkin koko illan ja myös töissä kun pomo kyseenalaisti mun neuvola jne ajat.. luulee ilmeisesti että niitä voisi käydä työajan ulkopuolella.. tuli tosi paha mieli..
Onnea yhden virstanpylvään ylityksestä!
Kiva juttu pomoltasi! ymmärsikö hän, että ne ajat yleensä annetaan, eikä niihin voi vaikuttaa paljonkaan?
Selitin että yritän kyllä aina ottaa aamun ekan ajan jne. Ja neuvola on kotini vieressä ja kestää 30min työmatka..ja että neuvola auki kun työpaikkakin.. ja ettei aikoja hirveästi ole vapaana.. hän se menettää pisteitä koko ajan...en kyllä anna itsestäni hänelle enää muuta kuin pakolliset..ja ehkä jopa otan asian vielä joskus puheeksi että tuli paha mieli..saako hän edes kysellä noista.. raskaussyrjintää...kiusaamista.. tuli olo että työmoraalini kyseenalaistetaan..
Neuvola on lakisääteisesti palkallista työaikaa kaikenlisäksi. Työnantaja ei voi kieltää tai urputtaa niistä.
"Raskaana olevalla on työsopimuslain mukaan oikeus käydä ilman ansionmenetystä synnytystä edeltävissä lääketieteellisissä tutkimuksissa, jos tutkimuksia ei voida suorittaa työajan ulkopuolella. Lääketieteellinen tutkimus tarkoittaa tässä yhteydessä myös neuvola- ja laboratoriokäyntejä, ultraäänitutkimuksia sekä lääkärintarkastuksia.
Työsopimuslaissa lukee yleisesti, että työnantajan on ”korvattava raskaana olevalle työntekijälle synnytystä edeltävistä lääketieteellisistä tutkimuksista aiheutuva ansion menetys, jos tutkimuksia ei voida suorittaa työajan ulkopuolella”."
Kiitos :)
Ehkä hän luulee, että otan tahalteen huonoja aikoja, vaikka en siis ole ottanut mitään keskelle päivää tmv. Mutta juu työpäivän alusta tai loppupäästä joudun olemaan pois vähän työajaltani. En vain ymmärrä, eikö hän mukamas tiennyt, että usein ne menevät osittain työajan päälle ja varsinkaan, eikö HR neuvomo tiennyt. Kuulostaa vain siltä, että oli pakko päästä valittamaan jostain.. Työkavereita ei varmasti nuo haittaa ja kaikki auttaa kaikkia kun olen pois, voi että pistää vihaksi kun pomon pitää tehdä kaikesta numero.. mutta tosiaan toivon että saisi jotenkin tästä näpäytyksen tai jotain..tai että itse uskaltaisin sanoa asiasta..
Mulla on ollu mieli maassa. Vaikka kolposkopiasta ja papasta tuli hyviä uutisia, ei pahanlaatuisia muutoksia koepaloissa ja papa puhdas, niin silti mietityttää onko kaikki kunnossa. Eilen alkoi taas koko toosan jomottelu. Jatkui läpi yön ja edelleen. Mikä ihme saa alakerran jomottamaan?
Tätä on oli kerran aiemmin ja mainitsin kyllä naistentautien polilla asiasta, mut ei siihen osattu mitään sanoa.
Pelottaa että jotain on vialla silti, vaikkei mitään vikaa löydetty.
Vuoto kesti tosi kauan tän viimesimmän km jälkeen. Kp8 tuli vielä ihan verta ja riekaleita, kp9 tuli vielä pyyhintävuotoa. Nyt kp11 ja veristä vuotoa ei onneksi enää tule.
Pelottaa etten enää koskaan saa vauvaa ja miten mun pää kestää tästä haaveesta lopumisen. Argh, ihan masisfiilis ja tää ei oo mulle tyypillistä. Tekis vaan mieli painua pehkuihin.