Raskaaksi 2019

Ja Siska, minullakin tulee ovispplus letrojen kanssa aina kp14. :) kyllä ne letrot aikaistaa.

Minä sairastuin flunssaan, ei sentään koronaa onneksi. Mutta kipeänä ei saa mennä aukkariin. Voi olla, että jää väliin tässä kierrossa sitten... Ei lupaavalta näytä.

Yritän tässä sitä perinteistä, menkat on myöhässä tuntemukset alkamisesta loppu viikonloppuna ja sunnuntaina pc testattu nega! Huomenna ne sitte alkaa kun tänään sanon tän "ääneen"

Mitäs sulle ja teille kuuluu?

Kiitos kysymästä! Mies voi paremmin eikä kontrollissa näkynyt mitään. Mun opinnot on hyvässä vauhdissa, kohta vuosi takana. Uudessa työssä on sujunut mukavasti. Lapset on jo 7lk, 4lk ja 2lk. Kävin juuri kaverin neljättä vauvaa katsomassa ja nosti tunteet pintaan, kun joutui omasta haaveesta luopumaan. Lisäksi siskoni ilmoitti viime viikolla raskaudesta. Laskettu on huhtikuun lopulla. Ympärillä aina joku raskautuu, siihen on totuttava Beaming Face With Smiling Eyes

Nyt tällä viikolla kävin yksityisellä tutkittavana. Olisin halunnut munanjohtimien aukiolotutkimuksen, mutta koska lääkäriaika piti siirtää flunssani takia, niin tuuba-uä:tä ei enää uskaltanut alkuperäistä aikaa myöhempänä ajankohtana tehdä. Lääkäri sanoi ultratessa, että ovulaatio on voinut tapahtua munarakkuloiden koon ja muodon perusteella, ja silloin kohdunulkoisen riski olisi ollut suuri. Kumpikaan ei uskaltanut ottaa sitä riskiä.

Ultrassa selvisi, että tässä kierrossa molemmissa munasarjoissa on iso munarakkula! Kaksosten mahdollisuus siis olemassa, mutta limakalvo oli vain 4 mm. Että tuskin on hyvät tsäänssit tälläkään kertaa. Lääkäri sanoi, ettei raskaus mahdoton ole, mutta ei kuitenkaan kovin hyvät todennäköisyydet. Limakalvoasiaa aletaan tutkia ensi kierrossa ja siihen on pistoshoito tarvittaessa olemassa. Muissa kierroissa limakalvo ei kyllä ole ollut noin ohut, joten toivottavasti tämä oli kertaluontoista.

Mies kyllä innostui kaksosten mahdollisuudesta, vaikka limakalvo ei paljon toivoa annakaan.

Jannn, sulla on varmaan muuten nyt 12+0 ylitetty?

12+1 tänään :) tiistaina ultra! Kumpa ei nyt tulisi kipeäksi. Eilen itkin koko illan ja myös töissä kun pomo kyseenalaisti mun neuvola jne ajat.. luulee ilmeisesti että niitä voisi käydä työajan ulkopuolella.. tuli tosi paha mieli..

12+1 tänään :) tiistaina ultra! Kumpa ei nyt tulisi kipeäksi. Eilen itkin koko illan ja myös töissä kun pomo kyseenalaisti mun neuvola jne ajat.. luulee ilmeisesti että niitä voisi käydä työajan ulkopuolella.. tuli tosi paha mieli..

Onnea yhden virstanpylvään ylityksestä! <3

Kiva juttu pomoltasi! :( ymmärsikö hän, että ne ajat yleensä annetaan, eikä niihin voi vaikuttaa paljonkaan?

Onnea yhden virstanpylvään ylityksestä! :Heartred

Kiva juttu pomoltasi! :sad001 ymmärsikö hän, että ne ajat yleensä annetaan, eikä niihin voi vaikuttaa paljonkaan?

Selitin että yritän kyllä aina ottaa aamun ekan ajan jne. Ja neuvola on kotini vieressä ja kestää 30min työmatka..ja että neuvola auki kun työpaikkakin.. ja ettei aikoja hirveästi ole vapaana.. hän se menettää pisteitä koko ajan...en kyllä anna itsestäni hänelle enää muuta kuin pakolliset..ja ehkä jopa otan asian vielä joskus puheeksi että tuli paha mieli..saako hän edes kysellä noista.. raskaussyrjintää...kiusaamista.. tuli olo että työmoraalini kyseenalaistetaan..

Kyllähän neuvolassa saa käydä työajalla, jos se ei ole muuten järjestettävissä. Itsellä kun on vuorotyö niin vaihdoin aina jos sattu olee aamuvuoro neuvolan kanssa päällekkäin, ni vaihdoin iltaan, mikä kyllä sekin tuntui melkoisen tympeältäAngry Face Tsemppiä, ihanaa että oot jo noin pitkällä raskaudessaBeating Heart

Mulla on ollu mieli maassa. Vaikka kolposkopiasta ja papasta tuli hyviä uutisia, ei pahanlaatuisia muutoksia koepaloissa ja papa puhdas, niin silti mietityttää onko kaikki kunnossa. Eilen alkoi taas koko toosan jomottelu. Jatkui läpi yön ja edelleen. Mikä ihme saa alakerran jomottamaan?
Tätä on oli kerran aiemmin ja mainitsin kyllä naistentautien polilla asiasta, mut ei siihen osattu mitään sanoa.
Pelottaa että jotain on vialla silti, vaikkei mitään vikaa löydetty.
Vuoto kesti tosi kauan tän viimesimmän km jälkeen. Kp8 tuli vielä ihan verta ja riekaleita, kp9 tuli vielä pyyhintävuotoa. Nyt kp11 ja veristä vuotoa ei onneksi enää tule.
Pelottaa etten enää koskaan saa vauvaa ja miten mun pää kestää tästä haaveesta lopumisen. Argh, ihan masisfiilis ja tää ei oo mulle tyypillistä. Tekis vaan mieli painua pehkuihin.

Selitin että yritän kyllä aina ottaa aamun ekan ajan jne. Ja neuvola on kotini vieressä ja kestää 30min työmatka..ja että neuvola auki kun työpaikkakin.. ja ettei aikoja hirveästi ole vapaana.. hän se menettää pisteitä koko ajan...en kyllä anna itsestäni hänelle enää muuta kuin pakolliset..ja ehkä jopa otan asian vielä joskus puheeksi että tuli paha mieli..saako hän edes kysellä noista.. raskaussyrjintää...kiusaamista.. tuli olo että työmoraalini kyseenalaistetaan..

Neuvola on lakisääteisesti palkallista työaikaa kaikenlisäksi. Työnantaja ei voi kieltää tai urputtaa niistä.

"Raskaana olevalla on työsopimuslain mukaan oikeus käydä ilman ansionmenetystä synnytystä edeltävissä lääketieteellisissä tutkimuksissa, jos tutkimuksia ei voida suorittaa työajan ulkopuolella. Lääketieteellinen tutkimus tarkoittaa tässä yhteydessä myös neuvola- ja laboratoriokäyntejä, ultraäänitutkimuksia sekä lääkärintarkastuksia.

Työsopimuslaissa lukee yleisesti, että työnantajan on ”korvattava raskaana olevalle työntekijälle synnytystä edeltävistä lääketieteellisistä tutkimuksista aiheutuva ansion menetys, jos tutkimuksia ei voida suorittaa työajan ulkopuolella”."

Neuvola on lakisääteisesti palkallista työaikaa kaikenlisäksi. Työnantaja ei voi kieltää tai urputtaa niistä.

"Raskaana olevalla on työsopimuslain mukaan oikeus käydä ilman ansionmenetystä synnytystä edeltävissä lääketieteellisissä tutkimuksissa, jos tutkimuksia ei voida suorittaa työajan ulkopuolella. Lääketieteellinen tutkimus tarkoittaa tässä yhteydessä myös neuvola- ja laboratoriokäyntejä, ultraäänitutkimuksia sekä lääkärintarkastuksia.

Työsopimuslaissa lukee yleisesti, että työnantajan on ”korvattava raskaana olevalle työntekijälle synnytystä edeltävistä lääketieteellisistä tutkimuksista aiheutuva ansion menetys, jos tutkimuksia ei voida suorittaa työajan ulkopuolella”."

Kiitos :)
Ehkä hän luulee, että otan tahalteen huonoja aikoja, vaikka en siis ole ottanut mitään keskelle päivää tmv. Mutta juu työpäivän alusta tai loppupäästä joudun olemaan pois vähän työajaltani. En vain ymmärrä, eikö hän mukamas tiennyt, että usein ne menevät osittain työajan päälle ja varsinkaan, eikö HR neuvomo tiennyt. Kuulostaa vain siltä, että oli pakko päästä valittamaan jostain.. Työkavereita ei varmasti nuo haittaa ja kaikki auttaa kaikkia kun olen pois, voi että pistää vihaksi kun pomon pitää tehdä kaikesta numero.. mutta tosiaan toivon että saisi jotenkin tästä näpäytyksen tai jotain..tai että itse uskaltaisin sanoa asiasta..

Kiitos :)
Ehkä hän luulee, että otan tahalteen huonoja aikoja, vaikka en siis ole ottanut mitään keskelle päivää tmv. Mutta juu työpäivän alusta tai loppupäästä joudun olemaan pois vähän työajaltani. En vain ymmärrä, eikö hän mukamas tiennyt, että usein ne menevät osittain työajan päälle ja varsinkaan, eikö HR neuvomo tiennyt. Kuulostaa vain siltä, että oli pakko päästä valittamaan jostain.. Työkavereita ei varmasti nuo haittaa ja kaikki auttaa kaikkia kun olen pois, voi että pistää vihaksi kun pomon pitää tehdä kaikesta numero.. mutta tosiaan toivon että saisi jotenkin tästä näpäytyksen tai jotain..tai että itse uskaltaisin sanoa asiasta..

Tilanne vaivaa sinua, eikä se ole ihme. Tuntuisiko hyvältä lähettää sähköpostia pomollesi? Kertoisit, että todellakin olet yrittänyt järjestää ajat parhaalla mahdollisella tavalla töiden kannalta. Ja että tämä tuntuu työmoraalisi epäilyltä ja loukkaa. Riippumatta siitä, miten pomosi reagoi, olet ainakin saanut sanottua asiasi selkeästi. Kirjoittaessa sanamuodot on mahdollista valita tarkkaan.

Mulla on ollu mieli maassa. Vaikka kolposkopiasta ja papasta tuli hyviä uutisia, ei pahanlaatuisia muutoksia koepaloissa ja papa puhdas, niin silti mietityttää onko kaikki kunnossa. Eilen alkoi taas koko toosan jomottelu. Jatkui läpi yön ja edelleen. Mikä ihme saa alakerran jomottamaan?
Tätä on oli kerran aiemmin ja mainitsin kyllä naistentautien polilla asiasta, mut ei siihen osattu mitään sanoa.
Pelottaa että jotain on vialla silti, vaikkei mitään vikaa löydetty.
Vuoto kesti tosi kauan tän viimesimmän km jälkeen. Kp8 tuli vielä ihan verta ja riekaleita, kp9 tuli vielä pyyhintävuotoa. Nyt kp11 ja veristä vuotoa ei onneksi enää tule.
Pelottaa etten enää koskaan saa vauvaa ja miten mun pää kestää tästä haaveesta lopumisen. Argh, ihan masisfiilis ja tää ei oo mulle tyypillistä. Tekis vaan mieli painua pehkuihin.

Hali! <3 Tuo fiilis iskee välillä meihin kaikkiin, jotka joudutaan odottamaan raskautumista. Se on kyllä sietämätön olo.

Onneksi ei kuitenkaan löytynyt mitään, varsinkaan vakavaa. Itselläkin on noita selittämättömiä jomotuksia ollut, huoli niistä myös kova edelleen. Pelkäsin mm. tulehdusta ja endometrioosia. Jomotukset ovat vähentyneet, kun olen käynyt ensin kalevalaisessa jäsenkorjauksessa ja sitten myös energiahoidossa (kuulostaa huuhaalta, mutta siinä kansantajuisesti sanottuna rentoutetaan hermosto, jolloin lihasjumit aukeavat). Mietin, jättikö keskenmenon kipu ja henkinen suru lantion alueen lihakset aivan jumiin ja siitäkö säryt ovat tulleet. Sitä ei kyllä saa ehkä koskaan tietää. Mutta löytämätöntä tulehdusta epäilen myös sen verran, että haluan ensi kierrossa uudestaan varata tuuba-uän. Ihan varalta. Turha mennä inssiin, jos on tuuba tukossa.

Takaisin