Raskaaksi 2019

Pakko kysyä, että onko teistä kellään ollu ihan alkuraskauden ekoina oireina outoa outoa särkyä/painon tunnetta/jomotusta kellarissa?
Alapää tuntuu vähän tuvonneelta ja hellältäkin, kävellessä epämukavaa ja sellasta vähän ikävää tunnetta minkä vaan tiedostaa koko ajan, varsinkin nyt kun sitä alkoi miettimään ja jännittämään. Ei niinkään ulkosynnyttimissä vaan siinä ympäristössä. Tänään alkoi nyt illasta ja dpo7.
Satunnaista jomotusta alamahalla myös ja nännit ollu pari päivää kipeät.
En tiedä pitäiskö tässä jännätä onko uus raskaus voinu alkaa heti km jälkeisestä kierrosta ja nää ois oireita heti kiinnittymisen jälkeen, vai onko mulla jotain pielessä ja mun värkistä löytyy joku tippuri, kuppa tai syöpä :yuck:
Ääääh, epätietoisuus on kyllä arsesta ja sitä oikein kuulostelee kroppaansa koko ajan.
Onneks mulla on lääkäriaika keskusaairaalalle 18pvä kolposkopian merkeissä (6kk check), nii pitää siellä puhua näistä tuntemuksista.
Reilu viikko sitten kävin lääkärissä virtsatulehduksen takia ja sillon kaikki ainakin näytti ok:lta, kun teki pikaisen sisätutkimuksen kun kerroin km aikaisista kivuista ulkosynnyttimissä.

Muokattu viimeksi:
Ärsyttää, kun gonalissa kait jäljellä vielä 150, mut en oo ihan varma..paljonkohan niissä on ylimääräistä..gonal 300 ja oon käyttänyt 212,5 :facepalm: ja toi 12,5 johtuu siitä kun yritin saada jätti-ilmakuplaa pois :hilarious: se näyttää siltä et ois vielä ~150 jäljellä...ja ehkei haittaa, jos pistää vaan ~125...? Sain kyllä reseptin 150kynään mut niitä ei ole missään lähellä saatavilla :shifty:

Äh toi on niin ärsyttävää kun ne pitää tilata jos ei oo hyvin varusteltu apteekki. Mihin päätökseen päädyit? Mä pistin just pregnylin.

Pakko kysyä, että onko teistä kellään ollu ihan alkuraskauden ekoina oireina outoa outoa särkyä/painon tunnetta/jomotusta kellarissa?
Alapää tuntuu vähän tuvonneelta ja hellältäkin, kävellessä epämukavaa ja sellasta vähän ikävää tunnetta minkä vaan tiedostaa koko ajan, varsinkin nyt kun sitä alkoi miettimään ja jännittämään. Ei niinkään ulkosynnyttimissä vaan siinä ympäristössä. Tänään alkoi nyt illasta ja dpo7.
Satunnaista jomotusta alamahalla myös ja nännit ollu pari päivää kipeät.
En tiedä pitäiskö tässä jännätä onko uus raskaus voinu alkaa heti km jälkeisestä kierrosta ja nää ois oireita heti kiinnittymisen jälkeen, vai onko mulla jotain pielessä ja mun värkistä löytyy joku tippuri, kuppa tai syöpä :yuck:
Ääääh, epätietoisuus on kyllä arsesta ja sitä oikein kuulostelee kroppaansa koko ajan.
Onneks mulla on lääkäriaika keskusaairaalalle 18pvä kolposkopian merkeissä (6kk check), nii pitää siellä puhua näistä tuntemuksista.
Reilu viikko sitten kävin lääkärissä virtsatulehduksen takia ja sillon kaikki ainakin näytti ok:lta, kun teki pikaisen sisätutkimuksen kun kerroin km aikaisista kivuista ulkosynnyttimissä.

Anteeksi naurahdus tuolle kupalle ja tippurille vaikka eihän ne naurun asia ole mutta kuulosti hauskalta :hilarious: Mitä oireita sulla oli siinä keskenmenneessä?

Äh toi on niin ärsyttävää kun ne pitää tilata jos ei oo hyvin varusteltu apteekki. Mihin päätökseen päädyit? Mä pistin just pregnylin.

Luultavasti meen jämillä. Jos ehdin kohta pistämään ja jää kovin vajaaksi ni sit täytyy ostaa se 300..mut jos saan 100-125 sisään niin riittänee.. huomenna Ovitrelle :nailbiting:

Anteeksi naurahdus tuolle kupalle ja tippurille vaikka eihän ne naurun asia ole mutta kuulosti hauskalta :hilarious: Mitä oireita sulla oli siinä keskenmenneessä?
Tässä vikassa kolmesta nyt heinäkuussa oli kanssa nännit kipeät.
(Ihan kun tuntuisivat nyt vähän täydemmiltäkin, vai liekkö haaveilua vaan näin 3 lapsen ja melkein 6v imetyksen jäljltä kun jäljellä ollu lähinnä riipparit ilman fylliä :grin)
Sitä edeltävässä huhtikuussa ei ollu mitään oireita ja viime kesäisessä ei kans ennen plussaa ollu juurikaan muistaakseni, mut sit alkoivatkin urakalla ja olin tosi väsyny ja pahoinvoiva.
Tänään ollu toosa vähän parempi,mut edelleen vähän jännän tuntuinen. Tänään vihloskellu alamahaa enempi kuin eilen.
Huomenna alkaa arki taas, jospa päivät kuluis nopsaan ja viikonlopun aikana pitäis menkat alkaa jos on alkaakseen.
Oon aina ootellu et ovat pari päivää myöhässä, mut ties vaikka tää olis se kerta kun testaan jo vkl aikana ellei selviä enteitä tädistä ilmaannu, we´ll see :joyful:
Onko täällä muita piinailemassa atm?

:nailbiting:
Tässä vikassa kolmesta nyt heinäkuussa oli kanssa nännit kipeät.
(Ihan kun tuntuisivat nyt vähän täydemmiltäkin, vai liekkö haaveilua vaan näin 3 lapsen ja melkein 6v imetyksen jäljltä kun jäljellä ollu lähinnä riipparit ilman fylliä :grin)
Sitä edeltävässä huhtikuussa ei ollu mitään oireita ja viime kesäisessä ei kans ennen plussaa ollu juurikaan muistaakseni, mut sit alkoivatkin urakalla ja olin tosi väsyny ja pahoinvoiva.
Tänään ollu toosa vähän parempi,mut edelleen vähän jännän tuntuinen. Tänään vihloskellu alamahaa enempi kuin eilen.
Huomenna alkaa arki taas, jospa päivät kuluis nopsaan ja viikonlopun aikana pitäis menkat alkaa jos on alkaakseen.
Oon aina ootellu et ovat pari päivää myöhässä, mut ties vaikka tää olis se kerta kun testaan jo vkl aikana ellei selviä enteitä tädistä ilmaannu, we´ll see :joyful:
Onko täällä muita piinailemassa atm?

Mulla on ollut kahdessa raskaudessa tota mahan vihlontaa :) kuulostaa hyvältä noi sun oireet! Jään jännäämään sun puolesta :angelic: mä alan piinaileen sitten maanantain jälkeen :hilarious:

:nailbiting:

Mulla on ollut kahdessa raskaudessa tota mahan vihlontaa :) kuulostaa hyvältä noi sun oireet! Jään jännäämään sun puolesta :angelic: mä alan piinaileen sitten maanantain jälkeen :hilarious:
Kiva, jännätään yhdessä! :Heartred
Niin paljon tsemppiä sulle ja ens viikolla alkaa sit sun jännäilyt! :)

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin, oon taustalla elänyt hengessä :Heartred

Nyytti, mulla oli turpean oloinen toosa, sellanen outo koko raskauden ajan, liittyi ilmeisesti keltarauhashormoniin kun enää sitä ei imetysaikana oo ollut yhtään :scratch

Täällä arki mennyt aika vaihtelevasti, koliikki edelleen, mut koska ei saatu sopimaan mitään deevalmistetta vauvalle, ravattiin labroissa ja mulla huippuhyvät vitamiinitasot, joista vauvakin oli saanut hyvät varastot joko raskauden aikana tai sit imetyksen aikana. Saatiin neuvolasta siis lupa viirata tota vitskun antoa myöhemmäksi, syksymmällä aloitetaan kokeileen uudestaan kun tää koliikki vähän hellittää. Eli meille kuuluu valvottuja öitä, univelkaa ja paljon itkua, mut on toi poika silti vaan tosi rakas :Heartblue
Mulla vihdoin lähti hb nousuun, nyt 136 vaik ferrit edelleen 8 :bag: rautaa siis vedellään vielä varmaan hyvä tovi. B12 puutekin korjaantui synnytyksen jälkeen isommalla vitamiinilisällä.

Mites muut synnyttäneet jakselee ja joko Hillis synnytti? :)

Tsemppiä jannn punktioon, tuu kertoo sit huomenna miten meni jos jaksat! :happy: Mulla on välillä jotenkin haikea olo kun aattelen sitä toimenpidettä, jäi enemmän kyllä hyvät kokemukset siitä itellä:grin

Tsemppiä jannn punktioon, tuu kertoo sit huomenna miten meni jos jaksat! :happy: Mulla on välillä jotenkin haikea olo kun aattelen sitä toimenpidettä, jäi enemmän kyllä hyvät kokemukset siitä itellä:grin

Joo tuun :) en pelkää mitään muuta, kuin et ei saatais mitään hedelmöittymään!:nailbiting:

Screenshot_20210330-195942~2.png

Sallikaa mun synkeä huumorini jos en oo jo tätä joskus jo laittanut..

Tänään kävin sit eka oi-hoitokerran toisinto ultrassa ja maanantaihin ei ollut tapahtunut yhtään mitään. Olin jo luottavainen koska ovis testi on ollut lupaavasti vähän vahvempi, mut ei, ei yhtään mitään. Lääkäri kuittasi kierron epäonnistuneeksi ja seuraavaan sitten kaksinkertainen annos ja uudet ultrat. Vaikka tätä vähän ennustelinkin niin harmittaa silti.. :banghead:

Voi ei Siska! Toivottavasti ens kierrossa ois sit ihan eri meinkinki!

Mulla on malttamaton olo, eipä tää aika mee yhtään nopeampaa kun ei muuta pään sisällä pyöri kuin tää kierron loppupää :hilarious:
Tänään siis dpo 11 ja vähän erikoisia tuntemuksia/kipuja on alamahalla ollut. En osaa edes kuvailla, ei jomotusta, eikä särkyä, ei perus menkkatuntemuksia vaan jotenkin sellasia pistäviä/kirveleviä ihme kipuja. Nännit edelleen kipeät, aamuisin suun limakalvot jotenkin turvoksissa vissiin kun tuntuu ikävältä ja helpottaa sit päivän mittaan, tätä ollut jo monta päivää.
Toosa onneks lopetti jomottelun!
Luteaali ollu yleensä 12päivää eli la aamuna pitäis jo jotain näkyä, jos sillon testais ellei vuoto ala.. Argh, toki huomennakin vois jo jotain näkyä, or not. Mulle ei alussa kovin vahvoja tuu niin viittis niitä negojakaan kattella jos liian ajoissa vaan testaa.
Yks testi kotona ja auto huollettavana. Apteekissa vois toki fillarilla käydä. Hmm.

View attachment 105431

Sallikaa mun synkeä huumorini jos en oo jo tätä joskus jo laittanut..

Tänään kävin sit eka oi-hoitokerran toisinto ultrassa ja maanantaihin ei ollut tapahtunut yhtään mitään. Olin jo luottavainen koska ovis testi on ollut lupaavasti vähän vahvempi, mut ei, ei yhtään mitään. Lääkäri kuittasi kierron epäonnistuneeksi ja seuraavaan sitten kaksinkertainen annos ja uudet ultrat. Vaikka tätä vähän ennustelinkin niin harmittaa silti.. :banghead:

Harmi :( pakko sit isomman annoksen auttaa, taikka sit jo kovemmat lääkkeet/hoidot apuun..:Heartpink

Kiitos tsempeistä :)

Joo tuun :) en pelkää mitään muuta, kuin et ei saatais mitään hedelmöittymään!:nailbiting:

Joo mua pelotti toi kans ihan sikana! Kun ei ollut luomuna tapahtunut mitään eikä insseillä. Mutta uskon että teillä hedelmöittyy ja toivotaan rikasta alkiosaalista! :smiley-angelic003

Joo mua pelotti toi kans ihan sikana! Kun ei ollut luomuna tapahtunut mitään eikä insseillä. Mutta uskon että teillä hedelmöittyy ja toivotaan rikasta alkiosaalista! :smiley-angelic003

Kiitos :Heartpink en kestä jos vasta maanantaina tietää moniko hedelmöittyi :bag: kai ainakin pe saa tietää, montako munasolua löytyi?

Takaisin