Raskaaksi 2019

Meillä itseasiassa tuolla lasketun ajan ryhmässä on muutama, joille on näin käynyt ja terkalla tullut arviointivirhe mut sit ultrassa todettu isommaksi ja jääneet seurantaan.
Mulla huomenna neuvola ja jännittää myös tuo isokokoisuus, kun mies ollut niin iso syntyessään :nailbiting: Toisaalta sf mitta ollut vähän keskikäyrää alempana mutta sit poika on ollut ultrissa isompi neuvolan arvioita, että mene ja tiedä :bag:
Mut hyvä et seuraavat :happy: ootko käynyt sokerirasituksessa? Mä kävin ja ei sokruista pitäis meillä ainakaan johtua..
Mikä se ryhmän nimi muuten on? Edelleenkään en ole minnekään muualle kirjoitellut tai mitään muuta seurannutkaan, mutta jos tämän asian myötä liittyisin keskusteluun sinnekin :)
 
Kiva kun täälläkin tosiaan on höpöttelyä, mielenkiinnolla edelleen teidän tilanteita myötäelän ja seuraan :rolleyes::Heartred

Jukkiksella on kyllä rautaiset hermot tosiaan, itehän testasin vissiin varhaisultraan saakka ja sen jälkeenkin vielä :hilarious: Niin vaikea oli vaan uskoa niitä viivoja.

Täällä rv 26+3 ja pojasta kuoriutunut kunnon riehuli :hilarious: potkii aamuisin klo 5-6 sellaista jumppaa et luulen et porautuu mahasta ulos, mikäköhän adhd muotoutunut :grin
Mut muuten mulla jatkuu saikku, oon ollut jo pian 2kk supistusten takia pois, samoin anemian vuoksi. Ollut kyllä erittäin hyvä ratkaisu tähän tilanteeseen, varhennettu äitiysloma alkaa mulla 23.3 eli ei enää kauaa :wideyed: mihin tää aika menee :bag::smiley-ashamed004
Olo on kyllä jo aika pullukka ja välillä vähän jopa tuskainenkin kaikkien nokkosihottumien keskellä, mut tahdonvoimalla toukokuuhun :playful:

Saatiin tänään maailman kaunein sänky, miehen isä oli itse rakentanut puukäsityönä pinnasängyn, pakko laittaa teillekin kuva. Hinnaksi tuli meille 0e, vaikka oikeasti nämä puukäsityönä teetetyt sängyt maksaa alimmillaan sen 600e :wideyed:
Mut tätä en kyllä anna pois, vaikka mikä tulis, on niin arvokas lahjana :Heartred
Kai se olis muitakin hankintoja kohta tehtävä, mut kovasti jännittää, että jos otetaankin jotain ja kaikki on valmiina eikä vauva selviydy. Tän takia käyn vieläkin juttelemassa neuvolapsykalla melkein viikottain.

Joka tapauksessa parempia vointeja kaikille ja plussatuulia :love7
Mites Smoothie, joko olet päässyt synnyttämään? Mitkä on voinnit? :)
Kuule, syöt varmasti rautaa jo mutta se rautavaje/anemia voi aiheuttaa niitä supisteluita myös.
 
Kuule, syöt varmasti rautaa jo mutta se rautavaje/anemia voi aiheuttaa niitä supisteluita myös.

Joo syön rautaa,ssyönyt jo hyvän tovin 100mg ja oon tietoinen et voi aiheuttaa supisteluja. Huomenna kontrolloidaan hb ja katsotaan onko alkanut nousta, jos ei nouse niin sit pitää miettiä mitä tehdään, kun mulla tässä taustalla myös perussairaus. Kiitos huolenpidosta kuitenkin :)
 
Mikä se ryhmän nimi muuten on? Edelleenkään en ole minnekään muualle kirjoitellut tai mitään muuta seurannutkaan, mutta jos tämän asian myötä liittyisin keskusteluun sinnekin :)

Toukokuiset 2021 on ryhmän nimi, kirjoittele eka tuonne yleiseen ja kun viestimäärä täynnä pääset salaiselle puolelle kun laitat yp. viestiä :) Siellä on myös liittymisohjeet. Yleiseen Toukokuiset 2021 ryhmään pääset foorumin etusivulta, plärää sivu alas, missä lukee lasketun ajan ryhmät 2021 ja paina siitä, niin sit pääset kuikuilemaan laskettujen aikojen ryhmiä ja voit valita sieltä oman eli Toukokuiset 2021.
 
Pakko sivusta huudella että ei oo kyllä esimiestä kovin taidoilla pilattu, tosin omanikin edellisessä työpaikassa ei ikinä onnitellut toisesta raskaudesta kun kerroin asiasta... Varmaankin juuri siinä sijais- ynnä muu stressissä, mutta vaikka esimiehenä pyörisi päässä mitä tahansa tuossa tilanteessa kun työntekijä kertoo jotain henkilökohtaista, niin eihän sitä nyt voi ja saa sille työntekijälle näyttää! :bag:



No juu sepä. Mutta pakko kyllä sanoa että en yhtään yllättynyt sen reaktiosta, ei oo kauheesti sillä ollu esimiehen taitoja muutenkaan..
 
No juu sepä. Mutta pakko kyllä sanoa että en yhtään yllättynyt sen reaktiosta, ei oo kauheesti sillä ollu esimiehen taitoja muutenkaan..

Harmi kun näitä esimiehiä tuntuu olevan ihan liikaa... Mutta sanon sinun esimiehen puolesta että tsemppiä ja jaksamista hoitoihin ja toivotaan mahdollisimman pian parasta lopputulosta :Heartred

Kuten toki kaikille täällä!
 
Mitäköhän Jesbelle kuuluu? Olikohan la ensi kuussa vai menikö jo?

Onko smoothie jo synnyttämässä? :rolleyes:
 
Hämmentävä neuvolalääkärikäynti takana.. Saan kutsun vielä äitiyspoliklinikalle uuteen kokoarviointiin, sillä lääkäri arvioikin lapsen koon kasvukäyrän yläpäähän eli isokokoiseksi, kun neuvolahoitaja oli edellisten käyntien perusteella arvioinut normaalikokoiseksi tai lääkärin tulkinnan mukaan neuvolahoitajan arvioineen pienikokoiseksi eli täysin eriävät mielipiteet :think005 Nyt 27+5 pikkuisen arvioitu paino on 1,162, oma paino on noussut 200g raskausviikkoa kohti ja edelleenkään maha ei ole muidenkaan mielestä kovin iso, joten todella hieman kummastuttaa o_O Onko jollain ollut myös samanlaisia kokemuksia neuvolahoitajan ja -lääkärin eriävistä mielipiteistä..
Lisään vielä että sf-mitta oli siis tänään lääkärin mittaamana 27 ja kahdella edellisellä kerralla kahden eri hoitajan mittaamana 21, vaikka edellinen neuvolakäynti oli vasta viime viikolla..


Mulla oli näin, eka kasvo koko ajan alakäyrällä sit yhtäkki oli mulla oli kasvanu 5cm sf mitta parissa viikossa Kävin 2 koko arviossa, toisessa veikattiin "pientä" vauvaa ja toisessa isompaa , poika synty ja paino 3,8kg :) mutta kannattaa noissa käydä mun ystävä sain juuri esikoisen ja tyttö paino 5,2kg ja leikattiin onneksi ulos
 
Viimeksi inssi oli kp11 ja nyt kp11 on sunnuntai. Joten ehdotin lääkärille että aloitan gonalin vasta kp6, jos auttaisi ettei olis niin nopeesti munasolut valmiina :hilarious: sanoi että sopii mutta ei ehkä vaikuta asiaan. No mut kokeillaan :p ens pe ultraus.
Reilun kuukauden päästä jo ivf suunnittelu..moni on saanut heti aloittaa pitkällä kaavalla, nyt pelkään tietty että tää inssi pilaa aloituksen enkä saa aloittaa kuin vasta toukokuusta jos silloinkaan..jos lyhyt kaava niin ei haittaa mut muuten mokasin tän nyt ite :hungover: ilmeisesti monelle tulee pitkä kaava aikataulujen takia..
 
Viimeksi inssi oli kp11 ja nyt kp11 on sunnuntai. Joten ehdotin lääkärille että aloitan gonalin vasta kp6, jos auttaisi ettei olis niin nopeesti munasolut valmiina :hilarious: sanoi että sopii mutta ei ehkä vaikuta asiaan. No mut kokeillaan :p ens pe ultraus.
Reilun kuukauden päästä jo ivf suunnittelu..moni on saanut heti aloittaa pitkällä kaavalla, nyt pelkään tietty että tää inssi pilaa aloituksen enkä saa aloittaa kuin vasta toukokuusta jos silloinkaan..jos lyhyt kaava niin ei haittaa mut muuten mokasin tän nyt ite :hungover: ilmeisesti monelle tulee pitkä kaava aikataulujen takia..
Toivotaan, että tärppää jo inssistä, etkä tarvitse miettiä ivf:n aloitusta.:wink

Meillä olisi nyt viikko siirrosta. Eli periaatteessa dpo 10. Punktion jälkeinen rintojen arkuus on alkanut hellittää. Valkkaria tulee reilusti. Äsken tuli pyyhkiessä ensimmäiset tipat verta. Ei paljoa lähinnä vaaleanpunainen paperi vain. Mutta ensimmäinen reaktio oli, että eikö vieläkään onnistunut.:arghh: Sitten järki sanoi, ettei vielä heitetä hanskoja tiskiin parista tipasta verta. Varsinkin kun lääkäri oikein varta vasten muistutti, että vuodot ovat yleisiä vaikka olisikin raskaana. Kieltämättä reilun kahden vuoden jälkeen on aika vaikea enää olla optimistinen. Mutta yritetään silti.
 
Toivotaan, että tärppää jo inssistä, etkä tarvitse miettiä ivf:n aloitusta.:wink

Meillä olisi nyt viikko siirrosta. Eli periaatteessa dpo 10. Punktion jälkeinen rintojen arkuus on alkanut hellittää. Valkkaria tulee reilusti. Äsken tuli pyyhkiessä ensimmäiset tipat verta. Ei paljoa lähinnä vaaleanpunainen paperi vain. Mutta ensimmäinen reaktio oli, että eikö vieläkään onnistunut.:arghh: Sitten järki sanoi, ettei vielä heitetä hanskoja tiskiin parista tipasta verta. Varsinkin kun lääkäri oikein varta vasten muistutti, että vuodot ovat yleisiä vaikka olisikin raskaana. Kieltämättä reilun kahden vuoden jälkeen on aika vaikea enää olla optimistinen. Mutta yritetään silti.

Mulla tuli viikko siirrosta ihan pieni tippa verta ja sit tulikin tikkuun plussa! Se tuhruttelu alko sit myöhemmin siitä ja lopulta vuoto, mutta uskon et noilla päivillä jos vähän näkyy verta niin on positiivinen juttu :) toivotaan et NYT kävis tärppi:smiley-angelic001
 
Mä hetken mietin että mitä,mitä alavatsa on hän niinkun kipee... oireita,oireita!! Paskan marjat mä oon alkuviikon hiihtänny ja ovulaatiokin oli vasta lauantaina eli 5pv sitte. :violent001

Mikäs muilla fiilis, meillä ei vielä kauheesti toi koronarajotuket normielämään vaikuta. Mitä nyt täytyy varmaan siirtää hotellimatkaa jos ravintolat ei oo kerta auki... :angryfire
 
Mä hetken mietin että mitä,mitä alavatsa on hän niinkun kipee... oireita,oireita!! Paskan marjat mä oon alkuviikon hiihtänny ja ovulaatiokin oli vasta lauantaina eli 5pv sitte. :violent001

Mikäs muilla fiilis, meillä ei vielä kauheesti toi koronarajotuket normielämään vaikuta. Mitä nyt täytyy varmaan siirtää hotellimatkaa jos ravintolat ei oo kerta auki... :angryfire

Mulla tuli vaan ekan hiihtokerran jälkeen nivuset ja ehkä vähän alavatsa kipeeks. Mut kyllä 5pvää ovulaation jälkeen voi olla jo kiinnittymiskipuja :rolleyes:

Ei koronarajoitukset vaikuta mun elämään, hyvä että rajoittaa ja lisääkin sais
 
Mä hetken mietin että mitä,mitä alavatsa on hän niinkun kipee... oireita,oireita!! Paskan marjat mä oon alkuviikon hiihtänny ja ovulaatiokin oli vasta lauantaina eli 5pv sitte. :violent001

Mikäs muilla fiilis, meillä ei vielä kauheesti toi koronarajotuket normielämään vaikuta. Mitä nyt täytyy varmaan siirtää hotellimatkaa jos ravintolat ei oo kerta auki... :angryfire




Kiinnittymiskipuja :angelic:


Eipä ne omaan elämään oo vaikuttanut kauheesti. Muutenkin yritän olla vaan kotona ja töissä. Nyt alkaa loma ja lähdetään mökille mutta käydään kotikaupungissa kaupassa ja mökillä ei ole muutakun mettää :angelic:
 
Takaisin
Top