Raskaaksi 2019

Onpa kaikenlaista taas meneillään täällä, kovasti tsemppiä ihan jokaiselle. :Heartbigred :love022

Kiitos kysymästä, mun tämänpäiväinen operaatio meni oikein hyvin. Kaavintaa ei tarvinut tehdä, vaan istukan pala saatiin polttamalla irti. Varsinaista haavan kohtaa oli silti kaavittu, ja kohtuun ruiskutettu geeliä estämään kiinnikkeiden syntymistä. Jännitin kovasti nukutusta etukäteen, mutta ihan turhaan, sekin sujui hienosti. Kivut ja vuoto on molemmat vähäisiä. :) Nyt meinaan kyllä nukahtaa tähän sohvalle, joten taidan suunnata jo yöpuulle. :sleep011

Puuh, mulla on ollut ihan törkeän raskas viikko ja sellaisena jatkuu vielä viikonlopun yli. Luin teidän juttuja, mutta olen niin väsynyt ettei mikään pysy mielessä. Tsempit silti kaikille!

Minä en ole ehtinyt juuri piinailla. Lähinnä välillä vain miettinyt toiveikkaasti. Alkion siirrosta on nyt reilu viikko. Normaalikierrossa olisi nyt kp1, mutta tämähän toki on kaikkea muuta kuin normaali näiden kaikkien lääkkeiden ja punktion jälkeen. Ja terolutit menevät edelleen.
Mies kysyi tänään milloin meinaan testata. Kerrankin hän miettii ensin ääneen asiaa enkä minä.:hilarious: Minusta tuntuu siltä, etten halua testata. Niin kauan kuin en testaa niin voin kuvitella olevani raskaana.:rolleyes: Valkkaria on tullut reilusti koko ajan ja tuntuu että lisääntyy vain. Tänään tuli valkkarin seassa vähän ruskehtavaa verta. Epäilys tuli ensin, että nytkö ne menkat alkavat teroista huolimatta. Mutta ylipuhuin itseni vielä siihen, että kyllähän raskaudenkin aikana joskus tulee vähän vuotoja. Liitoksissa on tuntunut myös välillä. Mistään ei kuitenkaan voi päätellä mitään koska lääkkeet.:confused005

Jännittävää! :woot:

Newmoon, tsemppiä viime metreille! Pian hän on täällä jota olette 9vuotta odottaneet :love017

Kahden viikon kuluttua testataan neljännen inseminaation tulos. Pitkästä aikaa myös Terolutkat otan käyttöön sunnuntaina. Toisella puolen 20mm ja toisella 16mm follit ja minä kun luulin, että olisivat jo puhjenneet :eek:
Mitä ihmettä se minun vuorokauden vitutus oli :scratch Olin ihan varma että ovulaatio on ollut ja mennyt jo. No joo, ei näistä voi näköjään mitään tulkita. Heh, nyt kysyin sitten klinikalla, että tarvitseeko sitä irroituspiikkiä kuitenkin, vaan sanoivat että ei kun on ollut kerran selkeä ovulaatioplussa. Nyt sitten miettii vaan, että lähtisikö ne munasolut pikkuhiljaa liikkeelle. Kyllä nämä ajatukset menevät sitten ristiin ja rastiin :schoked025

Ei oo onneksi moista käynyt. Mutta onhan toi pistely varsinkin tällaiselle piikkikammoiselle melkoinen koettelemus. Mutta kaikkeen tottuu ja turtuu.

Kunpa siellä ovis nyt tulisi pian. Miten sulla muuten siinä inssissä piti ilmoittautua sit toimenpiteeseen?

Pikkasen oli jo tummempi liuska nyt illalla. Kunhan ei käy niinkuin keväällä, että reilun viikon päästä uusi vahvempi ovis :hilarious:
Mitä tarkoitat miten ilmoittautua? Omapolulla?:think005 siis vielä en ole pistelyvaiheessa. Tämä kierto on luomu, toiv mahdun ensi kierrossa hoitoon. Eka inssi oli letroilla, omapolulla merkattiin kun o+, ja seuraavana päivänä oli inssi.

Aidalla lupaavia merkkejä :smiley-angelic003

Monette ja Nipa, ties vaikka plussaa tulisi :love7

Sammie ja NewMoon kohta on :binkybaby sylissä :Heartred

Tsemppiä muillekin omiin vaiheisiin :hug007

Mä lähden kohta ulkoilmaelokuviin pienen viinin kera :happy3

Onpa kaikenlaista taas meneillään täällä, kovasti tsemppiä ihan jokaiselle. :Heartbigred :love022

Kiitos kysymästä, mun tämänpäiväinen operaatio meni oikein hyvin. Kaavintaa ei tarvinut tehdä, vaan istukan pala saatiin polttamalla irti. Varsinaista haavan kohtaa oli silti kaavittu, ja kohtuun ruiskutettu geeliä estämään kiinnikkeiden syntymistä. Jännitin kovasti nukutusta etukäteen, mutta ihan turhaan, sekin sujui hienosti. Kivut ja vuoto on molemmat vähäisiä. :) Nyt meinaan kyllä nukahtaa tähän sohvalle, joten taidan suunnata jo yöpuulle. :sleep011

Mahtavaa, että toimenpide meni hyvin!

Mulla on ovulaation jälkeinen aika, mutta en laskeskele niitä päiviä nykyisin.. :angelic: kumma kyllä ei tarvitse edes laskea, kun kyllä sen kalenteria vilkaisemalla suurinpiirtein tietää. :rolleyes: Mutta koska laskennallisena ovulaatiopäivänä ei huvittanut seksi yhtään, ei tehty mitään. Mahdollisuus raskauteen on olemassa etukäteen tallettulun ansiosta ja se riittää tässä tilanteessa. Parin päivän kuluttua seksi olikin parempaa kuin moneen kuukauteen, nautintoa ilman muuta tarkoitusta. :love022 :Heartbigred

Siska, jospa olisi tärpännyt!

Aida, kunpa menisi hyvin teillä tämä!

Tonninseteli, olen pahoillani tilanteestasi!

Ja kaikki muutkin mainitsematta jääneet, ajattelin jokaista todella kun luin viestejänne.

Täällä tapahtunut taas paljon - Voimanrutistuksia ja tsemppiä lähetän jokaiselle :Heartred :)

Meillä muutto ohi onnellisesti. Vanha kämppä siivottu, viikonloppuna palautetaan avaimet ja huomenna käydään muuten vaan kaupoilla ostamassa vähän kodintarvikkeita :happy:
Täällä ei mikään ole paikoillaan, tavaroiden keskellä ollaan ja vielä pitäis siivoillakin :hilarious:

Nyt kävi niin, että sain vakkarityön lastenhoitajana varhaiskasvatuksesta pienestä päiväkodista ja aivan munkilla :hilarious: Aion jatkaa opintoja edelleen siinä rinnalla :) Työt alkaa reilun viikon päästä, jännittävää :nailbiting:

Luulen, että ovis oli, en kyllä tiedä oikein et millon, kun en ehtinyt testailla. Unettomuus vaivaa ja vv tulee, muuta oiretta ei oo :grin
Niin ja perkuleenmoinen migreeni iski hammasoperaation jälkeen, luulin et pää räjähtää ja tietty aloin kelaamaan taas jotain kiinnittymisjuttuja, kun oli alavatsakipuakin toisella puolen ja tänään heräsin siihen kun alapäähän saakka veti jotenkin oudosti :hilarious: oikeesti johtui varmaan ilmasta ja siitä, että saan puuduteaineista aina hirveenä sivarina migreenin :grin Eikä oo ollut nyt edes aikaa miettiä, että millon pitäs mitään testata, en siis tiedä yhtään, että millon menkkojen pitäs edes alkaa, kun en tiedä enää missä mun kalenteri on, kun elän niin muumioajalla etten halua käyttää mitään kuukautissovelluksia ja hävitin muutossa kalenterin :hilarious: no, ehkä parempi näin.

Joka tapauksessa, mulla on !kerrankin! hyvä fiilis kaikesta tästä ja siitä, että päästiin tänne maalle, vaikka tässä kämpässä on kaikki levällään ja kesken, eikä meillä oo edes pyykinpesukonetta :joyful:
Haluun vaan sanoa, että kaupunki stressas mua enemmän kun edes tajusin ja, että tää puhdas hengitysilma ja rauhallisuus on kun musiikkia mun korville+päälle :laughing002
Mä en enää ikinä halua takas kaupunkiin, täällä maalla on hyvä olla :angelic: Kyllä kaikki asiat järjestyy kaikilla meillä tavalla jos toisella :smiley-angelic003

Ensimmäinen positiivinen r-testi 1v10kk, ei siis tietenkään aito, testasin että näkyykö ovitrelle vielä:hilarious: nyt 6pv pistämisestä ja näkyi vielä testissä. Tuli jotenkin kummallinen olo, on niin absurdi ajatus, että joskus vois nähdä sellaisen testin... Ei oo jotenkin mitään odotuksiakaan, oon asennoitunut tyhjään arpaan...

Ensimmäinen positiivinen r-testi 1v10kk, ei siis tietenkään aito, testasin että näkyykö ovitrelle vielä:hilarious: nyt 6pv pistämisestä ja näkyi vielä testissä. Tuli jotenkin kummallinen olo, on niin absurdi ajatus, että joskus vois nähdä sellaisen testin... Ei oo jotenkin mitään odotuksiakaan, oon asennoitunut tyhjään arpaan...

Mä jännittelen kyllä sunkin puolesta jo! :woot: sullahan ei oo nyt hirveesti vuodellu?

Jee zarar! Uskon että muutto tekee hyvää, oireille ja päälle!

Nipa, mäki tekisin testin vielä ku Ovitrelle vaikuttaa, kiva nähdä edes feikki plussa :hilarious: mutta ties vaikka sulla muuttuisi vielä oikeeksi plussaks! Onko kuinka haalee 6pvää lääkkeen jälkeen? Eikö voi olla oikee plussa? Plussaisitpa, niin sais toivoa omaan pistoskiertoon myös :love7

Täällä ovisplus! Tosin jännittää, onko taas feikki.. kasvukipuja oli pari päivää, tänään ei vielä mitään... Mutta on hiiva/bv-oireita ollut pari päivää :( se viimeistään estää raskautumisen...vedän nyt maitohappoja ja ab-jugurttia, pitäisiköhän apteekissakin käydä.. on mulla vielä niitä bv-alapääpuikkoja, mutta en tiedä onko hyväksi ovulaatiolle tmv?? Pakko kai alkaa huomenna edes pariksi päiväksi jos oireet ei parane..

Täällä tapahtunut taas paljon - Voimanrutistuksia ja tsemppiä lähetän jokaiselle :Heartred :)

Meillä muutto ohi onnellisesti. Vanha kämppä siivottu, viikonloppuna palautetaan avaimet ja huomenna käydään muuten vaan kaupoilla ostamassa vähän kodintarvikkeita :happy:
Täällä ei mikään ole paikoillaan, tavaroiden keskellä ollaan ja vielä pitäis siivoillakin :hilarious:

Nyt kävi niin, että sain vakkarityön lastenhoitajana varhaiskasvatuksesta pienestä päiväkodista ja aivan munkilla :hilarious: Aion jatkaa opintoja edelleen siinä rinnalla :) Työt alkaa reilun viikon päästä, jännittävää :nailbiting:

Luulen, että ovis oli, en kyllä tiedä oikein et millon, kun en ehtinyt testailla. Unettomuus vaivaa ja vv tulee, muuta oiretta ei oo :grin
Niin ja perkuleenmoinen migreeni iski hammasoperaation jälkeen, luulin et pää räjähtää ja tietty aloin kelaamaan taas jotain kiinnittymisjuttuja, kun oli alavatsakipuakin toisella puolen ja tänään heräsin siihen kun alapäähän saakka veti jotenkin oudosti :hilarious: oikeesti johtui varmaan ilmasta ja siitä, että saan puuduteaineista aina hirveenä sivarina migreenin :grin Eikä oo ollut nyt edes aikaa miettiä, että millon pitäs mitään testata, en siis tiedä yhtään, että millon menkkojen pitäs edes alkaa, kun en tiedä enää missä mun kalenteri on, kun elän niin muumioajalla etten halua käyttää mitään kuukautissovelluksia ja hävitin muutossa kalenterin :hilarious: no, ehkä parempi näin.

Joka tapauksessa, mulla on !kerrankin! hyvä fiilis kaikesta tästä ja siitä, että päästiin tänne maalle, vaikka tässä kämpässä on kaikki levällään ja kesken, eikä meillä oo edes pyykinpesukonetta :joyful:
Haluun vaan sanoa, että kaupunki stressas mua enemmän kun edes tajusin ja, että tää puhdas hengitysilma ja rauhallisuus on kun musiikkia mun korville+päälle :laughing002
Mä en enää ikinä halua takas kaupunkiin, täällä maalla on hyvä olla :angelic: Kyllä kaikki asiat järjestyy kaikilla meillä tavalla jos toisella :smiley-angelic003

Vau! Onnea uuteen kotiin ja työhön!

Itselle maalla asuminen on myös hyvinvoinnin ehto. Asuin kaupungissa vain pakollisen opiskeluajan. Mutta en morkkaa niitä, jotka viihtyvät kaupungissa. Olemme erilaisia. Harmittaa vain niiden tuttujen puolesta, jotka haluaisivat maalla, mutta eri syistä eivät voi.

Voi sua parkaa noiden migreenien kanssa! Sulla on ollut niitä nyt usein. Onko sulla jotain triptaanilääkitystä vai käytätkö Buranaa tai Panadolia? Minä sain lääkäriltä Sumatriptaanin reseptin. Yritän pärjätä tässä elämäntilanteessa Panadolilla, mutta valitettavasti se ei tepsi yhtä hyvin kuin Burana, jota olen käyttänyt aina ennen. Tässä kierrossa söin siihen tapaturmavammaan niin paljon Buranaa, että ei ole suuria odotuksia siitä, että ovis olisi tapahtunut.

Jee zarar! Uskon että muutto tekee hyvää, oireille ja päälle!

Nipa, mäki tekisin testin vielä ku Ovitrelle vaikuttaa, kiva nähdä edes feikki plussa :hilarious: mutta ties vaikka sulla muuttuisi vielä oikeeksi plussaks! Onko kuinka haalee 6pvää lääkkeen jälkeen? Eikö voi olla oikee plussa? Plussaisitpa, niin sais toivoa omaan pistoskiertoon myös :love7

Täällä ovisplus! Tosin jännittää, onko taas feikki.. kasvukipuja oli pari päivää, tänään ei vielä mitään... Mutta on hiiva/bv-oireita ollut pari päivää :sad001 se viimeistään estää raskautumisen...vedän nyt maitohappoja ja ab-jugurttia, pitäisiköhän apteekissakin käydä.. on mulla vielä niitä bv-alapääpuikkoja, mutta en tiedä onko hyväksi ovulaatiolle tmv?? Pakko kai alkaa huomenna edes pariksi päiväksi jos oireet ei parane..

Ei kyl millään oo oikee, dpo5 nyt:hilarious: sellainen haalee se oli, mut selkee kumminkin, ehkä samanlainen mitä jengillä on ollut Dpo13 tjn:hilarious: niin, kiva kun jaksatte pitää toivoa yllä, vaik ite ei enää jaksa:Heartred

Alan muuttumaan ihan pehmeäpäiseksi tän asian kanssa :hilarious: En usko mihinkään hiton johdatuksiin, mutta eilen oli aika helvetin hyvä ajoitus!

Menin sieltä Naistenklinikalta taksilla suoraan firman kesäjuhliin ja sinne oli lentänyt myös kollega ja ystävä Latviasta. Avauduin hänelle siinä sitten tilanteesta viinilasin kanssa ja sitten alkoi tarina. Hänellä on aivan ihana 3v poika, joka on IVF! Poikaa edelsi 8 vuotta lapsettomuutta, kolme keskenmenoa, useita inseminaatioita ja kolmas IVF toimi. Ja tämä lady pitänyt koko tuskan itsellään. Edes äitinsä ei tiennyt tyttärenpojan olevan hoidoilla saatu :sad015 Hän itki pitkää ja kivistä tietä parhaalla mahdollisella lopputuloksella ja minä itkin kun en tiennyt!

Ikinä, kuunaan, milloinkaan ei voi tosiaankaan sitä polkua tietää, minkä kukakin on perheen eteen taplannut. Eikä koko ilta mennyt itkuvirreksi. Kevennyksenä todettakoon, että inseminaatio kaikkine kuluineen esimerkiksi on Latviassa 80€ Ja odotustiloissa oli aikas paljon skandinaaveja :hilarious: Ja synnytyksestä totesi, että kun sinne saakka pääsi, niin oli aivan sama mitä käskettiin tekemään, se tehtiin nöyrästi ja heti kun oltiin niin lähellä maaliviivaa. Totesi ettei ihan pienestä kitissyt.

Vau! Onnea uuteen kotiin ja työhön!

Itselle maalla asuminen on myös hyvinvoinnin ehto. Asuin kaupungissa vain pakollisen opiskeluajan. Mutta en morkkaa niitä, jotka viihtyvät kaupungissa. Olemme erilaisia. Harmittaa vain niiden tuttujen puolesta, jotka haluaisivat maalla, mutta eri syistä eivät voi.

Voi sua parkaa noiden migreenien kanssa! Sulla on ollut niitä nyt usein. Onko sulla jotain triptaanilääkitystä vai käytätkö Buranaa tai Panadolia? Minä sain lääkäriltä Sumatriptaanin reseptin. Yritän pärjätä tässä elämäntilanteessa Panadolilla, mutta valitettavasti se ei tepsi yhtä hyvin kuin Burana, jota olen käyttänyt aina ennen. Tässä kierrossa söin siihen tapaturmavammaan niin paljon Buranaa, että ei ole suuria odotuksia siitä, että ovis olisi tapahtunut.

On mulla lääkityksenä sumatriptaani, mutta nyt yritysaikoina oon sitä kyllä vältellyt parhaani mukaan, kun lääkärin kanssa puhuttiin, että sitä olis hyvä välttää mutta tietyin edellytyksin voi myös käyttää raskaana, muistaakseni ainakin Imigrania :bookworm: Mutta tää pää reagoi varmaan jännitykseen, viime ajat olleet yhtä muutosta, niin sit on särkyäkin enempi :bag: Onneksi meni jo ohi! Panadolilla tääl oon mennyt vaikkei se auta mihinkään.. Buranaa tms. en voi käyttää.

Niin ja urtikaria todella paljon parempi täällä. Hometta siellä edellisessä kämpässä oli tai jotain muuta mille reagoin. Paino tippunut 2kg täällä ja urtikaria-oire on vaan enää välillä jalkaterissä ja käsissä. Ihan huima juttu, tää ilma täällä uudessa asunnossa (joka on vanha, mutta ikäänsä nähden kunnossa) on kun yö ja päivä verrattuna siihen edelliseen kämppään. En osaa tätä täälläkään tarpeeksi kuvata tai kertoa, mutta nyt tuntuu siltä, että me ollaan vihdoin kotona, sellaisessa paikassa, jossa on hyvä olla. Mä koen olevani äärimmäisen onnekas, että pystyttiin muuttamaan tänne ja nyt tuntuu siltä, että onni on ihan vaan tässä.

Me lähdetään nyt kaupoille :happy: Plussailkaahan, jään jännämään teidän tilanteita :nailbiting:

Muokattu viimeksi:
On mulla lääkityksenä sumatriptaani, mutta nyt yritysaikoina oon sitä kyllä vältellyt parhaani mukaan, kun lääkärin kanssa puhuttiin, että sitä olis hyvä välttää mutta tietyin edellytyksin voi myös käyttää raskaana, muistaakseni ainakin Imigrania :bookworm: Mutta tää pää reagoi varmaan jännitykseen, viime ajat olleet yhtä muutosta, niin sit on särkyäkin enempi :bag: Onneksi meni jo ohi! Panadolilla tääl oon mennyt vaikkei se auta mihinkään.. Buranaa tms. en voi käyttää.

Niin ja urtikaria todella paljon parempi täällä. Hometta siellä edellisessä kämpässä oli tai jotain muuta mille reagoin. Paino tippunut 2kg täällä ja urtikaria-oire on vaan enää välillä jalkaterissä ja käsissä. Ihan huima juttu, tää ilma täällä uudessa asunnossa (joka on vanha, mutta ikäänsä nähden kunnossa) on kun yö ja päivä verrattuna siihen edelliseen kämppään. En osaa tätä täälläkään tarpeeksi kuvata tai kertoa, mutta nyt tuntuu siltä, että me ollaan vihdoin kotona, sellaisessa paikassa, jossa on hyvä olla. Mä koen olevani äärimmäisen onnekas, että pystyttiin muuttamaan tänne ja nyt tuntuu siltä, että onni on ihan vaan tässä.

Me lähdetään nyt kaupoille :happy: Plussailkaahan, jään jännämään teidän tilanteita :nailbiting:
Ihanaa, että olette nyt turvallisessa ja hyvässä kodissa! :) Toivottavasti kaikki oireilu helpottaa pysyvästi. Onnittelut työpaikasta :Heartred

Myös mulla alkaa uusi työ, jo maanantaina. Työnantaja on uusi mutta ennestään tuttu muuten, ja myös työpaikan toimipisteessä on tullut käytyä useita kertoja. En vielä tähän mennessä ole siellä oireillut ja toivon tosiaan, ettei se h*lvetti alkaisikaan. Miehen kanssa haaveillaan maalle muutosta ja se olisi muuten ihan mahdollistakin, mutta vielä odotellaan pysyvää etätyölupaa miehen työpaikalta.

Tänään on ollut niin hyvä olo eilisen toimenpiteen jäljiltä, että suuntasin kukkahylly + viherkasviostoksille kauppakeskukseen. Voin sanoa, ettei ollut toimiva ajatus. Mielialan puolesta olo on kyllä hyvä, mutta joka askeleella tuntui täräyksestä johtuvaa kovaa kipua, ja että kohtu putoaa ulos ihan justiinsa. Auts. :grumpy: Olin ottanut särkylääkkeen varuiksi, mutta ei näköjään auttanut. Kiireesti vaan kotiin heti kun sain ostokset tehtyä. Nyt mulla kuitenkin on mieleinen kukkahylly ja uusi kasvi mitä ihastella. :)

Mitä luulette, onko haittaa jos otatan n. viikkoa ennen inssiä papan? Ja papasta muutaman pvän päästä olisi ultra?

Pikainen tilanneinfo täältä kiireiden keskeltä: Ei tarttunut meidän eka alkio matkaan.:sad001 Verta tihkutteli eilen jo pitkin päivää, joten päätin sen negan testata nyt aamulla, ettei tarvitse arpoa. Nyt ei ehdi onneksi murehtia. Tosin ärsyttää kun pitää sinne to saakka noita teroja turhaan syödä.

Jospa meidän pakkasukkojen kanssa olisi parempi onni.:dummy:

Pikainen tilanneinfo täältä kiireiden keskeltä: Ei tarttunut meidän eka alkio matkaan.:sad001 Verta tihkutteli eilen jo pitkin päivää, joten päätin sen negan testata nyt aamulla, ettei tarvitse arpoa. Nyt ei ehdi onneksi murehtia. Tosin ärsyttää kun pitää sinne to saakka noita teroja turhaan syödä.

:Heartbigred onpa harmi! Toivottavasti seuraavalla kerralla pikku huurunenä juurtuisi jäädäkseen:Heartred

Jannn, en usko että papan otto haittaa, mutta kysäise nyt vielä vaikka kaikun kautta mitä mieltä hoitava taho on:happy:

:Heartbigred onpa harmi! Toivottavasti seuraavalla kerralla pikku huurunenä juurtuisi jäädäkseen:Heartred

Jannn, en usko että papan otto haittaa, mutta kysäise nyt vielä vaikka kaikun kautta mitä mieltä hoitava taho on:happy:

Joo voi olla että taas perun sen, jos tää kutina lakkaa :hilarious: mutta kai se ois hyvä välillä ottaa. Ihme ettei HUS välitä siitä. Tai no, kohta vasta 2v viime papasta.

Aida :Heartred jospa pas olisi parempi keino :Heartpink

En tiedä millaista elämää useimmat elää siirron jälkeen, mutta olen kuullut, että lomailu sen jälkeen voi auttaa :happy: itse toivon että voin pitää ehkä jopa viikonkin lomaa sen jälkeen sitten joskus ..tai edes muutaman pvän

Voi kun harmi, mutta toivotaan tosiaan että pas tepsii! :Heartred

Takaisin