Raskaaksi 2019

Mä oon ymmärtäny että hoitoihin otetaan julkiselle alle vuoden yritykselläkin jos on selvä ongelma tiedossa, ja tälläisistä pareista oon kuullutkin. Toki on varmasti myös jotain nihkeitä lääkäreitä jotka ei tajua, ymmärrä asiaa ja eivät suostu tekemään lähetettä vaikka pitäisi.

Me päästiin ekaa yrittäessä noin yhdeksän kuukauden yrityksen jälkeen hoitoihin, koska mulla ei kierto pyörinyt. Mulla oli ollut useampi 50-60+ pituinen kierto, kun soitin tk:n. Aika monta kertaa sain sanoa, että en voi olla raskaana, yritys kyllä on kova eikä teroista ole ollut apua, ennen kun suostuivat ajan antamaan, mutta antoivat kuitenkin. Yli kuukauden päähän meni aika, mutta suoraan tk:n gynelle, joka oli onneksi asiansa osaava. Ultrasi, teki labrakokeita ja muitta mutkitta pisti polille lähetteen.

Polit on tosiaan aina sellaisia, että vaativat lähetteen. Jos tuntuu että tk on nihkeä, voi lähetettä pyytää myös perhesuunnitteluneuvolasta tai yksityiseltä. Muistelisin sinpura että teillä on jo yli vuosi yritystä, eli ei siinä pitäisi kyllä mitään ongelmaa olla, varsinkin kun sulla ei myöskään kierto selkeästi toimi. Oot vaan tiukkana ja vaadit lähetettä/hoitoa. Ei sun ikäkään saa olla este, koska ensinnäkään iän mukaan ei saa syrjiä ja toisekseen nuoresta iästä ei paljon iloa ole, jos kroppa ei toimi. Tän mä sanoin joka ikiselle lääkärille joka kehtasi väittää ettei meillä ole vielä mikään kiire, kun olen niin nuori (25 hoitoihin hakeutuessa).

Tsemppiä, voimia ja taistelutahtoa :Heartred

Sinänsä huvittavaa myös tossa on se, että voisi pokalla väittää et vuosi yritystä on takana. Kaveri kertoi jossain vaiheessa sen jostain hiukan erikoisesta puolitutusta joka oli valehdellut että yritystä vaik kuin pitkään just että pääsee tutkimuksiin/hoitoihin "kun ei pää kestä tätä yrittämistä".. mies oli sit todennut et joo yk3 tässä vasta. No sanomattakin selvää ettei kyseessä ollut mikään tasapainoisin ihminen.

Sinänsä huvittavaa myös tossa on se, että voisi pokalla väittää et vuosi yritystä on takana. Kaveri kertoi jossain vaiheessa sen jostain hiukan erikoisesta puolitutusta joka oli valehdellut että yritystä vaik kuin pitkään just että pääsee tutkimuksiin/hoitoihin "kun ei pää kestä tätä yrittämistä".. mies oli sit todennut et joo yk3 tässä vasta. No sanomattakin selvää ettei kyseessä ollut mikään tasapainoisin ihminen.

:eek: joo kyllä valehteluakin varmasti on mut yk3 jälkeen kuulostaa jo aika erikoiselta :wideyed: ja toisaalta tosi tyhmää jos oikeasti ei ole juuri ees yritystä ja sit vie jonkun muun kauan odottaneen paikan :shifty:

Huonoa kieltä ja muuta avautumista.

Mua ärsyttää niin paljon ja kaikki nyt kp24 ja vituttaa niin paljon, pitäis varmaan aloittaa terot et sais menkat, (kukapa ei haluisi syödä sekopillereitä et saa itsensä vuotamaan niagran lailla joka kuukausi, kun muuten tää kyseinen toiminta ei itsestään tapahdu) Jos antaa kierron venyä, ennenkuin aloittaa terot, tulee megamenkat, ihanku ne ei sitä olis ilman kierron venyttämistäkin, jos odotan ihmettä että kuukautiset tulis luonnollisesti ja vitut. Vituttaa tää paska kroppa, paino ei putoa, menkat ei tuu ilman lääkkeitä, kilpparit taas päin persettä, rauta-arvot päin persettä kokokoajan, oviksen metsästys on paskaa kun ei omista normaalisti toimivaa kuukautiskiertoa, joka olis säännöllinen ilman et söis noita fakin teroja. (ei silti oo säännöllinen)
Eli ovistestejä kuluu jokakierto aivan naurettava määrä koska ei tietoakaan millon se olisi, jos edes tapahtuu. Gyne mulle keväällä sano et syö joku 2kk putkeen teroja kierron säännöllistämiseen? ja missäköhän unelmissa sen pitäis/ois pitäny tasaantua? ei mulla oo kuukautiskiertoa ilman näitä tai on mut ei ne menkat sit vaan koskaan ala, joo kyllä on odoteltu monet kerrat yli kp100 ilman että mitään tapahtuu, ei ilman teroja.
Tekis mieli luovuttaa tää koko homma, haaveet/unelmat omasta lapsesta tosin jo murskaantuu kokoajan pikkuhiljaa kun ei näistä asioista tuu vaan mitään. Jo kauan ennen yritystä tai koko parisuhdetta, oli aina tunne että en vaan saa lapsia, vaikka niitä kovasti haluaisin, pitää varmaan paikkansa. Tuskallista edes olla ystävien seurassa, kaikilla lapsia/vauva, eikä kukaan ymmärrä mun surua.
Meidän naistentautienklinikalle yritin olla yhteydessä mutta siellä ollaan tietenkin kesälomalla, entiedä miten en tajunnut sitä jo ennen soittoa, tosta teroasiasta haluaisin puhua ja päästä pcos tutkimuksiin, tai jumalauta edes johonkin tutkimuksiin.
Mun käsityksen mukaan, pitää vissiin tosin terveyskeskuksen kautta mennä että saa lähetteen tonne polille, kai? Mikä tuntuu alkujaan jo naurettavalta, kuullut vaan tosi negatiivisia kokemuksia kun lähetään terveyskeskuksen kautta tutkimaan pcos asiaa, sellainen että ei oteta tosissaan, jopa vähän halveksuva ja silti sen kautta pitäisi mennä.
Anteeks tää kaikki valitus oon vaan ihan loppu, pakko pitää taukoa täältä, varmaan somestakin en kestä enää yhtään mitään vauvajuttua, tuntuu että tää on nyt tässä hetkessä ihan liikaa, kaikki katkeruus, suru ja viha mitä koen just esim. somessa, muiden onnesta mikä on väärin ja tiedän sen, miks ihmeessä mua surettaa se, kun siinä ei ole kyse mun elämästä. Tässä kohtaa aloin itkeä kun kirjotan tätä, surettaa, maailman ihanin haave, kaikista suurin unelma, oma vauva, oma lapsi joka oli yrityksen alussa sellainen vatsanpohjaa kihelmöivä ajatus, mietittiin nimiä, miltä meidän lapsi näyttäis, miten meistä tulis perhe, kaikki se haaveilu on muuttunu tähän järkyttävään tyhjään oloon ja pohjattomaan suruun. Kiitos jos jaksoit lukea loppuun ja jos jollaan neuvoja miten lähtä etenemään ton pcos keissin kanssa, niin kiitos jo etukäteen.
Tsemppiä ihan kaikille, toivottavasti tulisi nyt plussia, me ihan kaikki, jos jotkut ne ansaittais, ootte mielessä :Heartpink
Ketjun ulkopuolelta kommentoin. Voimia sinulle näihin aikoihin. Ja vaikka en ole uskonnollinen (en kuulu edes kirkkoon) niin lainaan sairaalapastorimme sanoja kun esikoisemme oli kuollut kohtuun "jaksa uskoa tulevaan". Tätä lasta oli yritetty 2 vuotta. Mulla on pco ja siksi tuon kahden vuoden aikana menkat tulivat ainoastaan terolutien avulla.

Minä lähdin jo parin kuukauden päästä hakemaan apua kun menkat eivät tulleet (tie sit miks noin hätänen olin) pillereiden lopetuksen jälkeen, toki tyhjennysvuoto tuli mutta sen jälkeen ei mitään.
Sain ajan terveyskeskukseen, sieltä juurikin nuo terot kokeiluun ja lähetteen naistentaudeille. Terojen piti käynnistää oma kierto. No juu sen kerran tuli ja sitten taas ei mitään.
Puoli vuotta tk ajasta olin gynpolilla. Gyne totes et ei näytä pco:lta ja myöhemmin teki aukiolotutkimuksen. Vasen johdin tukossa oikea auki. Mies kävi simppatutkimuksissa loistavin tuloksin. Myöhemmin todettu, että mulla on yksisarvinen kohtu.

Tämä oman sairaalan gyne lähetti mut yliopistosairaalan gynelle jossa todettiin että kyllä mulla pco on. Ei antanut vielä clomifenejä koska yritystä vasta 10kk. Vaikka hän itse totes, että mulla on pco. Määräsi, että pitää laihduttaa (164cm ja 77kg) ja antoi metformiinin siihen rinnalle. Metformiinilla saatiin kierto pyörimään mutta ei plussaa.
Puoli vuotta ja -5kg myöhemmin sain clomifenin, joista kolmannesta kierrosta plussa. Tähän kului kaksi vuotta. Tämä siis päättyi kohtukuolemaan rv29.

Jos olisin tiennyt, että julkisella on noin hidasta niin olisin luultavasti mennyt yksityiselle.
Toki hyvä, että tutkivat miehen ja minut.

Kaverini käveli heti yksityiselle ja sai clomifenit. Niistä ekasta kierrosta plussa. Toki heillä ei tutkittu muuta kuin todettiin et naisella pco.

Voimia teille ja uskon, että se plussa sieltä vielä tulee kunhan lääkkeet/hoidot on oikeat.:Heartred

Mua ärsyttää niin paljon ja kaikki nyt kp24 ja vituttaa niin paljon, pitäis varmaan aloittaa terot et sais menkat, (kukapa ei haluisi syödä sekopillereitä et saa itsensä vuotamaan niagran lailla joka kuukausi, kun muuten tää kyseinen toiminta ei itsestään tapahdu) Jos antaa kierron venyä, ennenkuin aloittaa terot, tulee megamenkat, ihanku ne ei sitä olis ilman kierron venyttämistäkin, jos odotan ihmettä että kuukautiset tulis luonnollisesti ja vitut. Vituttaa tää paska kroppa, paino ei putoa, menkat ei tuu ilman lääkkeitä, kilpparit taas päin persettä, rauta-arvot päin persettä kokokoajan, oviksen metsästys on paskaa kun ei omista normaalisti toimivaa kuukautiskiertoa, joka olis säännöllinen ilman et söis noita fakin teroja. (ei silti oo säännöllinen)
Eli ovistestejä kuluu jokakierto aivan naurettava määrä koska ei tietoakaan millon se olisi, jos edes tapahtuu. Gyne mulle keväällä sano et syö joku 2kk putkeen teroja kierron säännöllistämiseen? ja missäköhän unelmissa sen pitäis/ois pitäny tasaantua? ei mulla oo kuukautiskiertoa ilman näitä tai on mut ei ne menkat sit vaan koskaan ala, joo kyllä on odoteltu monet kerrat yli kp100 ilman että mitään tapahtuu, ei ilman teroja.
Tekis mieli luovuttaa tää koko homma, haaveet/unelmat omasta lapsesta tosin jo murskaantuu kokoajan pikkuhiljaa kun ei näistä asioista tuu vaan mitään. Jo kauan ennen yritystä tai koko parisuhdetta, oli aina tunne että en vaan saa lapsia, vaikka niitä kovasti haluaisin, pitää varmaan paikkansa. Tuskallista edes olla ystävien seurassa, kaikilla lapsia/vauva, eikä kukaan ymmärrä mun surua.
Meidän naistentautienklinikalle yritin olla yhteydessä mutta siellä ollaan tietenkin kesälomalla, entiedä miten en tajunnut sitä jo ennen soittoa, tosta teroasiasta haluaisin puhua ja päästä pcos tutkimuksiin, tai jumalauta edes johonkin tutkimuksiin.
Mun käsityksen mukaan, pitää vissiin tosin terveyskeskuksen kautta mennä että saa lähetteen tonne polille, kai? Mikä tuntuu alkujaan jo naurettavalta, kuullut vaan tosi negatiivisia kokemuksia kun lähetään terveyskeskuksen kautta tutkimaan pcos asiaa, sellainen että ei oteta tosissaan, jopa vähän halveksuva ja silti sen kautta pitäisi mennä.
Anteeks tää kaikki valitus oon vaan ihan loppu, pakko pitää taukoa täältä, varmaan somestakin en kestä enää yhtään mitään vauvajuttua, tuntuu että tää on nyt tässä hetkessä ihan liikaa, kaikki katkeruus, suru ja viha mitä koen just esim. somessa, muiden onnesta mikä on väärin ja tiedän sen, miks ihmeessä mua surettaa se, kun siinä ei ole kyse mun elämästä. Tässä kohtaa aloin itkeä kun kirjotan tätä, surettaa, maailman ihanin haave, kaikista suurin unelma, oma vauva, oma lapsi joka oli yrityksen alussa sellainen vatsanpohjaa kihelmöivä ajatus, mietittiin nimiä, miltä meidän lapsi näyttäis, miten meistä tulis perhe, kaikki se haaveilu on muuttunu tähän järkyttävään tyhjään oloon ja pohjattomaan suruun. Kiitos jos jaksoit lukea loppuun ja jos jollaan neuvoja miten lähtä etenemään ton pcos keissin kanssa, niin kiitos jo etukäteen.
Tsemppiä ihan kaikille, toivottavasti tulisi nyt plussia, me ihan kaikki, jos jotkut ne ansaittais, ootte mielessä :Heartpink

Sinpura, niin paljon voimia :Heartred:hug013

Niin kuin täälläkin on jo sanottu tutkimuksiin voi päästä jo ennen kuin se vuosi on täynnä ja mielestäni sun kohdalla olisi kaikki syyt tutkia asiaa tarkemmin. Muistaakseni ihan Käypähoito-suosituksissakin taisi olla, että hedelmättömyyttä tulee tutkia ja hoitaa jo ennen vuotta, jos siihen ilmenee erityisiä perusteita, kuten toisella ilmenevä perussairaus tai muu seikka, jonka lääkäri arvioi tilanteeseen vaikuttavaksi. Täällä on monilta tullutkin erittäin hyviä neuvoja avun hakemiseksi. Sun tilanteessa julkisen kuuluisi kuitenkin hoitotakuun nimissä reagoida, jos eivät reagoi on se jo kantelun paikka ja rike, jos epäävät hoidon. (nimim. tiedän käytänteen, kun oon erikoissairaanhoidossa ollut töissä). Eli oman terveysaseman kautta, neuvolat/perhesuunnittelukeskukset niiden kautta lähetettä tarkempiin tutkimuksiin.

Joka tapauksessa voin samaistua fiiliksiin, eilen itkin koko tätä surkeaa hommaa miehelleni. Kyllä mäkin uskon, että se plussa vielä tulee, just niin kun monet on täällä sanoneet - kun saat kiertoon liittyvät asiat kondikseen ja mahdollisen hoidon :) Tää odottaminen on vaan pahinta ja se epätietoisuus, tuntuu, että menee ikuisuus ennen kun mitään tapahtuu. Tsemppiä :Heartred
En tiedä oliko tästä mitään hyötyä, mutta tulipa nyt selitettyä. :confused1

Välillä on tälläisiä päiviä ihan meillä kaikilla, ainakin mulla oli just viikko sit! Ja täällä me muutkin foorumilaiset ollaan sitä varten :)
Tsemppiä hirveesti
Jos mä oisin sää niin varmaan marssisin sinne terveyskeskukseen ja vaatisin lähetteen tai maksusitoumuksen tms että pääsee tutkimuksiin. Lyöt nyrkkiä pöytään ja kerrot että sulla on niitä oireita! Ja jos et saa ovista kiinni tms niin vedät sellasen listan pöytään ettei ne kehtaa laittaa sua tyhjin käsin pois :hilarious:

Ketjun ulkopuolelta kommentoin. Voimia sinulle näihin aikoihin. Ja vaikka en ole uskonnollinen (en kuulu edes kirkkoon) niin lainaan sairaalapastorimme sanoja kun esikoisemme oli kuollut kohtuun "jaksa uskoa tulevaan". Tätä lasta oli yritetty 2 vuotta. Mulla on pco ja siksi tuon kahden vuoden aikana menkat tulivat ainoastaan terolutien avulla.

Minä lähdin jo parin kuukauden päästä hakemaan apua kun menkat eivät tulleet (tie sit miks noin hätänen olin) pillereiden lopetuksen jälkeen, toki tyhjennysvuoto tuli mutta sen jälkeen ei mitään.
Sain ajan terveyskeskukseen, sieltä juurikin nuo terot kokeiluun ja lähetteen naistentaudeille. Terojen piti käynnistää oma kierto. No juu sen kerran tuli ja sitten taas ei mitään.
Puoli vuotta tk ajasta olin gynpolilla. Gyne totes et ei näytä pco:lta ja myöhemmin teki aukiolotutkimuksen. Vasen johdin tukossa oikea auki. Mies kävi simppatutkimuksissa loistavin tuloksin. Myöhemmin todettu, että mulla on yksisarvinen kohtu.

Tämä oman sairaalan gyne lähetti mut yliopistosairaalan gynelle jossa todettiin että kyllä mulla pco on. Ei antanut vielä clomifenejä koska yritystä vasta 10kk. Vaikka hän itse totes, että mulla on pco. Määräsi, että pitää laihduttaa (164cm ja 77kg) ja antoi metformiinin siihen rinnalle. Metformiinilla saatiin kierto pyörimään mutta ei plussaa.
Puoli vuotta ja -5kg myöhemmin sain clomifenin, joista kolmannesta kierrosta plussa. Tähän kului kaksi vuotta. Tämä siis päättyi kohtukuolemaan rv29.

Jos olisin tiennyt, että julkisella on noin hidasta niin olisin luultavasti mennyt yksityiselle.
Toki hyvä, että tutkivat miehen ja minut.

Kaverini käveli heti yksityiselle ja sai clomifenit. Niistä ekasta kierrosta plussa. Toki heillä ei tutkittu muuta kuin todettiin et naisella pco.

Voimia teille ja uskon, että se plussa sieltä vielä tulee kunhan lääkkeet/hoidot on oikeat.:Heartred

Ompas teillä ollut raskas tie kulkea,ei varmasti ole ollut helppoa:sad001 kiitos kun jaoit tarinasi! :happy:

Onhan näitä! En käsitä, kyllä mikä kiire ihmisillä on (jos kierto toimii jne) kun vuosi on ihan normaali aika yrittää. Kierrossa on kuitenkin se ~20% mahdollisuus onnistua no ei se kaikilla heti onnistu, vaikka kaikki olisikin kunnossa.
Toki jos epäilee että jotain vikaa on niin ilman muuta lääkärille. Ei esim ilman ovulaatiota ole edes mahdollisuus onnistua.
Voi olla että tää on vaan mun kokemus, mutta tuntuu että nykyään monet haluavan parin kuun jälkeen lääkkeet ja tutkimukset kun ei tärppää.

Taas mä jeesustelen :bag:ja itsekin just 6kk jälkeen aloin miettimään, että missäköhän vika,mutta tsemppasin silloin itseäni, että vuosi on ihan normaali aika.

Mä joudun välillä muistuttelemaan miehelle ja mun ystäville että vuosi on ihan normaali aika. Välillä alkaa oikeen *ituttaan kun kaveri (ketkä ei tiedä näistä jutuista mitään) alkaa lohduttaman ja miettimään niitä vikoja ja puhumaan vaan siitä kuinka eivät edes tiedä mitä ovulaatio tikut on koska ovat raskautuneet tyyliin yk1stä.. Meillä keskenmennyt tärppäis yk6 ja se on mun mielestä lyhyt aika vaikka tottakai tuntui välillä
pitkälle koska sitä asiaa odottaa niin kovasti..

Olen samaa mieltä kuin muutkin. Nyt raivoat ja itket ihan niin paljon kuin mieli tekee ja sitten kävelet terveyskeskukseen tai neuvolaan ja varaat ajan, että saat lähetteen jatkotutkimuksiin. Sanot tuon kaiken saman, eli kierto-ongelmat, lääkekokeilut ja vuosi yritystä. Jos ei ole tutkittu aiemmin niin nyt kuuluu tutkia. Jos nihkeillään niin yksityiselle. Erikoissairaanhoitoon pitää tosiaan olla lähete, että pääsee. Tosin tiedän tapauksia, joissa tuttu lääkäri on käsin kirjoittanut lähetteen, jolla on päässyt :rolleyes: Sun kuuluu saada apua ja vaikkei vuotta olisikaan vielä yritystä, niin kierto-ongelmat on ihan yhtä hyvä syy!

Hienoa Sofia että nyt löytyi ymmärtäväinen gyne ja sait Letrot!

Eilisen viestin jälkeen luonnollisesti hanat aukesi :finger: Tein silti aamulla testin, varmaan viivapaikka. Illalla aukeaa kyllä kuoharipullo loman kunniaksi! Nyt vaan arvon uskallanko omin päin ottaa Letroja tuplat :bookworm:

Paljon voimia! :Heartbigred Olen tosi pahoillani tilanteestasi, kunpa osaisin lohduttaa. :love022 Toivon sydämestäni, että saatte vielä pienen syliin.

Hienoa Sofia että nyt löytyi ymmärtäväinen gyne ja sait Letrot!

Eilisen viestin jälkeen luonnollisesti hanat aukesi :finger: Tein silti aamulla testin, varmaan viivapaikka. Illalla aukeaa kyllä kuoharipullo loman kunniaksi! Nyt vaan arvon uskallanko omin päin ottaa Letroja tuplat :bookworm:

Mäkin jo mietin tota tupla annosta mutta pakko eka katsoa mitä tää ihan määrätty annos tekee :laughing002 pidättekö siis aina välikierrot kun syötte letroja? Kun gyne ei niistä maininnut mulle mitään

Mäkin jo mietin tota tupla annosta mutta pakko eka katsoa mitä tää ihan määrätty annos tekee :laughing002 pidättekö siis aina välikierrot kun syötte letroja? Kun gyne ei niistä maininnut mulle mitään

Joo sillä on varmasti hyvä aloittaa. Oon ainakin syönyt putkeen nyt kolme kiertoa, ei puhuttu myöskään välikierroista.

Ei tarttis välikiertoa . Julkinen on tyhmä. Ja tylsä. Mutta siis pieni mahis on että jo välikierrottomuus tehostaa "liikaa" lääkkeen tehoa, tällä julkinen selittää välikierrot :wtf:

Plääh, tein aamun toisesta 3,5h pidätyksellä negan.. pläh.. luulis et jos on kolmena päivänä saanut jonkun hailuran siihen testiin niin nyt jo jotain olis, mut oonko sit vaan tulkinnut viivanpaikat vähän viivalasit päässä, vai miten. Ei mulla jomottelujen lisäksi juuri mitään oireita ole, mutta jotenkin luotto oli hirveen korkeella. No, seuraava testi sit ens maanantaina, en jaksa pilata loppuviikosta yhtään päivää aamun nega testillä. Plus menkat varmaan alkaa viimeistään sunnuntaina muutenkin :meh:

Nyt vasta dpo 3 mutta mua kutittaa aivan törkeesti vasemmalle puolelle alavatsaan, iiks :nailbiting:
Ei tullut migreeniä, eikä muutakaan, vähän turvottelee taas. Ja itkeskely alkanut, samoin rageeminen :playful::facepalm:

Teen nyt koulujuttuja, etten liikaa rupee tunnustelemaan omaa oloa :hilarious: oon niin tylsistynyt tähän kouluun, mutta pakko jaksaa, jos meinaa joskus valmistuakin :yuck: Ollaan varmaan keskusteltukin joskus tästä, mutta mitä te palstailijat teette työksenne/olette ammatiltanne? :grin Itehän oon hoitaja+ kohta sossu/varhaiskasvatuksen opettaja :bag: niin ja ihan mielenkiinnosta kyselen tähän tylsyyteeni :laughing002

Ihan hirveesti kiitos kaikille viesteistä ja avusta, otan huomenna neuvolaan yhteyttä ja yritän saada asiaa eteenpäin.
Juu kyllä yritystä tuli jo vuosi täyteen toukokuussa, mulla ongelma tän painon kanssa myös niin siltä osin ei moneenkaan asiaan saa apua mitä, ehdotitte. Mutta kyllä tässä on silti johonkin tutkimuksiin päästävä, kyllä pakko olla jossaan muussakin vikaa, yritän nyt keskittyä täysillä vaan omaan hyvinvointiin nyt, edes hetken muuten räjähtää varmaan pää, unohtaa kaikki ovistikuttelut yms yms
On niin paljon paskaa tän kaiken lisäks muutenkin meneillään, enskuussa alkaa uusi opiskelu :wtf: JA meillä iso tarve löytää uusi asunto, tässä nykyisessä kosteusvaurio ja homeongelma löytynyt vessa/suihkutilasta, jippii mitä vielä.

Takaisin