Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hempuliini oli vuosi väärin. Kävin korjaamassa.

Mistä ihmeessä eläimet vaistoaa raskauden? Mielenkiintoista.

Voiko se olla et jos ihminen haisee jotenkin erilailla eläimen nenään? Jos hormonitoiminta jotenkin muuttaa sitä miltä me haistaan? :confused:

Voiko se olla et jos ihminen haisee jotenkin erilailla eläimen nenään? Jos hormonitoiminta jotenkin muuttaa sitä miltä me haistaan? :confused:

Jostain luin, että tosiaan hormonit muuttaa hajua ja siksi eläimet voi hoksata raskauden, sama homma eläimillä laumassa, että hoksaavat ja ”suojelevat” raskaana olevaa.

Ja myös virtsan haju muuttuu raskauden aikana, oletteko huomanneet?

Jostain luin, että tosiaan hormonit muuttaa hajua ja siksi eläimet voi hoksata raskauden, sama homma eläimillä laumassa, että hoksaavat ja ”suojelevat” raskaana olevaa.

Ja myös virtsan haju muuttuu raskauden aikana, oletteko huomanneet?

Totta muuten! Kuulostaa järkevältä. Ja kyl se virtsa on tainnu vähän eriltä haista. :D

Mä luulen, et eläimet haistaa hormoonitoiminnan naisessa. Se muuttuu niin radikaalisti raskauden alussa, koska esikon kohdalla toinen kissa ei myöhemmin mahan kasvettua kiinnostunu lähelle oli vaan siinä alussa. Toinen sit tunki välillä masunki päälle nukkumaan ja purisemaan. Myös varmasti tuo virtsa. Kyl hän nainen on jotenki myös tunteellisempi raskaana ollessaan vaik ei vielä välttämättä tietäskään sitä ei aina tietenkää mut luulen et ne reagoi siihen samoin esim. Mulla kissa ”lohduttaa” jos oon surullinen sisältä päin vaik ulkopuolelt oliski kaikki niiku ok. Surussakin vapautuu tietääkseni (ihan mutua siis) jotain erilaisia hormooneja.

Minäkin nyt uskallaudun kirjottelemaan tänne.. Elikkä kohta n. vuosi yritetty toista lasta. Esikoinen 3/16 syntyi kiireellisellä sektiolla 2kk etuajassa. Sektion yhteydessä huomattiin toisessa tuubassa joku kasvain (?) joten se poistettiin. Lääkärit sanoi ettei vaikuta mitenkään raskautumiseen mutta oon nyt ruvennu miettimään että onko mulla joka toinen kuukaus mahdollista tulla raskaaksi vai korvaako toinen puoli puuttuvaa :D Onko ketään kellä ois sama tilanne?!

Pipsulta on kans poistettu toinen munanjohdin, voi varmaan kertoa tarkemmin kokemuksia ja näkemyksiä :)

Mä oon oman äidin kanssa tekemisissä viikottain, mutta silti tunnetasolla ollaan aika kaukana toisistamme. Äiti on synnyttänyt kaksi lasta ja yksi keskenmeno ollut välissä. Hän on sitä mieltä että kaksi lasta on ihan riittävä, enempää ei tarvita ja työt menee hoitovapaan edelle. En siis ole todellakaan kertonut tästä kolmannen yrityksestä ja olen hoitovapaalla :D mä oon siitä ihan varma että onnitteluja ei taida tulla jos plussa joskus tulee vaan ennemmin analyysi siitä miten nyt en pääse vieläkään työelämään yms.

On: eilen oli lupaavat limat, mutta tänään näyttää ovistestit edelleen negaa :/ kp 18 menossa.

Metsätähti mulla vähän samaa. Siittä syystä ja tietenkin muutoinkin mä tuun onnittelemaan kunnolla aikanaan jokaisesta lapsenlapsesta. Ehkä täytyy pidätellä itseään kyselemästä jos joku lapsista haluaa "vain" yhden tai kaksi :oops:

Mä kans aion olla niin onnellinen jokaisesta lapsenlapsesta! Vitsi meän naapuri saa neljännen nyt tässä kuussa ja anoppi tokas että eikö riittänyt kolme? Ja eikö oo kuullu ehkäisystä! Kiva jos tuliskin joskus neljäs meille niin muistaiskohan se mitä on sanonut...

Äidilläni neljä lasta ja on sanonut että niin paljon kun jaksaa tehä :) Sillä ois 7 jos kaikki ois tullut syliin asti. Äitikin on isosta perheestä, 11 lasta joten ymmärtää kyllä jos haluan lisää lapsia.

Mun äiti vihjasi joskus edellisen suhteen alkupuolella lapsenlapsista, mutta lopetti sitten. Molempien vanhemmat olivat tosi onnellisia kun kerrottiin yllätysraskaudesta, vaikka oltiin oltu nykyisen miehen kanssa yhdessä (pariskuntana) vasta 3kk. Tuli km, mutta esikoinen tärppäsi nopeasti.
Äiti ja anoppi tietävät yrityksestä, mutta emme ole sen enempää puhunut. En koe että saisin äidiltäni sellaista tukea kuin tarvitsisin (on semmonen lakooninen toteaja, että sanoisi luultavasti vain että "siinä menee niin kauan kun menee"). Yksi kaveri yrittää esikoista, hänen kanssaan olen puhunut hiukan enemmän. Mutta tuskin mieskään ihan täysin tietää kuinka paljon tämä asia on mielessä :/

Tänään kp20, päivä 6/10 viimeisestä Terolut-kuurista. Keskittymisvaikeuksia töissä, mutta muuten ok olo.

Muokattu viimeksi:
* Vauvahaaveissa2018 -23v, esikoista yritetään, kp2 ja yks
* Nipsuliini, yritystä 1/17, ku 2/17, esikoinen toiveissa
* Alinah, yritystä 2/16, toinen haaveissa.
* Unicorn17, tjottailua 5/16, yritystä 1/17, km7/17, toinen haaveissa
* Turotus, 19v, yritystä 3/17, esikoinen haaveissa
* Imme, 28 v, yritystä 12/2017, toinen haaveissa
* Mrs R. 28 v, yritystä 7/2017, km 10/2017, esikoista toivotaan
* Kettutyttö, 41v yritystä 07/2017, km 12/2017, esikoista toivomme
* Mamii89 28v toista tulevaksi, km 10/13, yk 2 kp 1/28-30
* Mompsu, 25v, yritystä 11/2017, esikoinen toiveissa
* Nannarii, 29, yritystä 8/17, kkm 12/17, esikoinen toiveissa
* Heitsu1996,21v,Yritystä neljä vuotta,2017 kohtukuolema,toisen yritystä.
* Kirppu^ 27v,neljättä yritellään,yk4
* Poikienäiti, 23, yritystä 9/17, km 12/17. Kolmas toiveissa.
* Iduliini 32v, yk 3, toinen oma biologinen haaveissa (kolmas lapsi kotiin)
* Pene 27, yritystä 1/ 2017, esikoinen toiveissa
* Pepita_ , 37v. , Laiskanpuoleista tjottailua 01/17 , yritystä 12/17 , toinen toiveissa
* Salainensydän 27v, yritystä 3/17, esikoinen haaveissa
* Emk, viidettä yritetään 9/17 eli yk4. Kp27/33-35
* Babakoors, 23v, yritystä 6/17, esikoinen toiveissa
* Naksutiili, yritystä 8/17, kkm 11/17, toinen haaveissa
* Kamomilla*, 34v, kkm 4/17, km 10/17, esikoinen toiveissa
* mangustimamma, 37v, yritystä 5/17, km 7/17, toinen haaveissa
* Muska77, viides toiveissa, aloitettu yritys 6/2017, kkm 10/2017
* Tsih, ensimmäisen yritystä 9/17 asti, kkm 12/17
* Metsätähti88, 29v, menkat alkaneet 8/17, yritystä 10/17, kolmas toiveissa
* Hirvi, esikoisen yritystä 11/2015
* JJuliaA, 18v, esikoisen yritys, yk 3
** ikonii, tjottaillaan esikoista, yritystä 4/17
* Katjusha, menkat 09/2017, toista yritetään, alkionsiirto toiveissa kevät-18
* Liirumlaarum, esikoinen toiveissa, ya 1/18, yk 2.
* Alessia, yritystä 02/16, kolmas toiveissa
* Luruh 29, yritystä 11/17, km 2/18, toista yritetään
* Hannuli77 41, yritystä 1/17, kolmas toiveissa
* Kaitsu_, 28v, toista yritetään, yritystä 5/2017
* Holpakka 29v., toista yritetään, yritystä 8/17, kkm 10/17
* Vaiana, 28v, toinen haaveissa, tjot 9/16, yritystä 8/17, km 2/18
* Marce86, 32 v, kolmas haaveissa, yk 2/16, km 11/17 ja 1/18
*Haaveilija83, 34v,neljäs haaveissa,yritystä 1/18
*Swannie, 26v, yritystä 3/18, ensimmäinen toiveissa
*käpynen, 32v, toinen haaveissa, tjot 9/17, yritystä 1/18
*Solros, 37v, ensimmäinen haaveissa, tjot 2014 alkaen, km 1/18, yritystä 2/18
*Hempuliini, 23v, 11/16, 9/17 kkm 2/18 km, haaveissa toinen yritystä 2/17 asti.
* Turkooosi, 29v., ensimmäinen haaveissa, yritystä 9/17
*Heinikko, 34v, ensimmäinen haaveissa, yritystä 11/17, kkm 1/18
* köhnö, 26v., toista yritetään 3/18 alk.
*Narina 24v, ensimmäinen haaveissa, 3/17 alk.
* Vauvatoive 28v, neljäs haaveissa, 8/17 tjot, yritystä aloitettu 1/18
*S4NN4 26v ja esikoisen yritys aloitettu 8/16

Plussanneet:
* Eliza79, 39v, tjottailua/yritystä 7/2017, kolmas haaveissa, + 1/2018 LA: 28.9.
* Hopeareunus, 28v, yritystä 8/2017, +1/2018 , la 8.10
* Mutter, 25v, toista, yk 3 + 1/2018 LA 19.10.
* Vauvakuume ♡, 22v, pikkukakkosen tjoittailua/yritystä 12/2017, +1/2018, LA 6.10.
*Iduliini 32v, yk 3, toinen oma biologinen haaveissa (kolmas lapsi kotiin) LA 26.10
* Mymlan -18v, toinen haaveissa, yritystä 11/17, +2/2018, LA 27.10
*jemilia, kkm 9/17, ensimmäinen, LA 5.11.18
* Annsku, 27v, yritystä 12/2017, kolmas toiveissa, LA 14.11.2018
* Möykkynenn 23v, yk1, toinen, LA 1.11
*Mirellan, 27v, ensimmäinen LA 11.11.

Mä en ole puhunut tästä haaveilusta ja yrityksen aloittamisesta yhtä kaveria lukuunottamatta kenellekään, sen takiakin tämä foorumi on tosi kivaa vertaistukea!

Tänään pyörähti käytiin kp1 ja virallisesti yk1 on nyt alkanut, iik!

Meillä on aika sama tilanne sun kanssa swannie! Sinä taidat haaveilla ekasta, minä tokasta. Mä en oo kertonu kellekään yrityksestä, ja nyt menossa kp6 ekaa yrityskiertoa, hui!

Tänään taitaa peitto jo heilua, kun mies on kaks päivää kyselly, että joko menkat pian loppuu :D

Pitkästä aikaa tulin lukemaan ja kahlaamaan viestit läpi. Onnea plussanneille ja pahoittelut surua kohdanneille :Heartred

Vastaus aiempaan keskusteluun että tietääkö läheiset. Meillä miehen ja minun perheet tietävät yrityksestä. Osa työkavereista myös tietää kun kyllästyin vastailemaan ainaisiin kysymyksiin miksi ei olla lapsia vielä hankittu.

Mä myös aion olla onnellinen lapsenlapsista ja yrittää muistaa omaa tilannetta vanhanakin, sen miltä tuntuu jos ei kukaan onnittele :) meidän esikko tärppäs tietoisena yllätyksenä 3kk seurustelun jälkeen ja olin juuri asumuserossa ex aviomiehestä. Meillä oli exän kanssa vuosi yritystä ilman mitään tulosta. Tieto lapsesta uuden miehen kanssa järkytti lähipiiriä niin ettei niitä onnitteluja tullut :D vasta paljon myöhemmin. Tää kuopus tais olla myös yllätys äidille (esikko oli 10kk vanha kun kerroin heti varhaisultran jälkeen vauvasta).

Tänään käyty kierukan poistossa. Kivuton toimenpide oli. Samalla ultras munasarjat ja pco tyyppiset munasarjat sieltä löytyi. Kierukan laiton yhteydessä jo 2 vuotta sitten gyne puhui tuosta pco:sta. Saa nähdä alkaako kierto heittämään häränpyllyä vai miten.
Onko kellään kokemusta pco:sta? Vielä en oo sen tarkemmin tutkinut asiaa.

Meillä myös koira vaistosi esikoisesta raskauden. Kyhnäsi masussa kiinni ja pysyikin vierellä tiiviisti koko raskauden. Ulkoillessa ei myöskään päästänyt muita koiria liian lähelle minua.

Itse en juttele äitini kanssa yrittämisestä. Meillä ei ole mitenkään läheiset välit. Anopin kanssa juttelisin mielelläni, mutta mies ei halua :D
Noin neljälle ystävälleni olen jutellut enemmänkin. Ja tietty nyt tuon kemiallisen myötä töissä tiedetään, että yritetään. Romahdin henkisesti töissä sen verran hyvin, että päätin vain rehellisesti kertoa mistä kyse :grin

Tuohon väittelyyn/keskusteluun sanoisin kyllä, että ymmärrän molempia osapuolia. Esikoinen tärppäsi heti yk1 ja nyt tätä kakkosta onkin sitten saanut hieman odotella. Kyllä se kirpaisee, ja varmasti vielä pahemmin todella kauan yrittäneillä, kun toiset raskautuvat helposti. Silti mielestäni se ei ole minulta pois millään tavalla. Eihän sitä kukaan itse määrää, että raskautuu ekalla kerralla! Ihan yhtälailla häntä tulee onnittella.
Tai siis tietenkään onnitella ei tarvitse, jos ei halua, mutta silloin jättäisin kommentoimatta kokonaan.
Sillä mielestäni on myös todella tylsää vähätellä ja kommentoida negatiivisesti perään että kaikenmaailman juopot yms pamahtaa paksuksi ekalla kerralla, eikä me. Ja että no koskas olisi meidän pitkään yrittäneiden vuoro.
Lause ei välttämättä kohdistu juuri plussaneeseen, mutta on erittäin paljon toisen onnea vähättelevä. Ja se kyllä siinä onnen huumassa satuttaa.

Komppaan myös sitä, että ollaan kaikki täällä toistemme tukena! Tuli se plussa sitten heti tai vasta kahden vuoden päästä. Täällä on omat ketjut kaikkiin tilanteisiin, joissa voi purkaa tuntojaan. Tämän ketju kuitenkin on yleinen Raskaaksi 2018 ja se tarkoittaa ihan ketä vain, joka haluaa tai tulee raskaaksi tänä vuonna :)

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja kierron vaiheisiin!
Mielestäni tämä vuosi on alkanut aika hyvällä plussasaldolla! Toivottavasti jatkuu näin ja kaikki pienet tulisi vielä kotiin asti:Heartpink
Jälleen kerran megaviestin jälkeen: peace and out, sekä huikeita plussatuulia puhaltaen:
:wav

Muokattu viimeksi:
Mitä mieltä ootte testistä.Tämä testi ei oo aivan 100% hyvin toiminut minun kanssa ei tule tummemmaksi kuin testiviiva aina plussa on melkein yhtä vahva viiva kuin testi viiva.

Liitteet

• IMG_20180305_214430.jpg
    IMG_20180305_214430.jpg
    666.4 KB · Katsottu: 163
Heitsu, näyttäisi ovis plussan lähestyvän :)

Takaisin