Mä plussasin viime elokuussa yk 1:llä ja olin ehtinyt ennen sitä kirjoitella vain muutaman päivän ”raskaaksi 2017” ryhmässä. Silloin tunsin vähän huonoa omaa tuntoa siitä kirjoittamisesta siinä ryhmässä, koska aika nopeasti sen kyllä huomasi, että siellä oli monia paljon pidempään yrittäneitä ja moneen kertaan pettyneitä. Mä en silloin yhtään uskonut yk 1:n plussaan, mutta niin vaan kävi. No, se raskaushan menikin sitten kesken lokakuussa, että nyt kuulun itsekin tukevasti ja turvallisesti näihin jo pidempään yrittäneihin ja isompia pettymyksiä kokeneihin. Erityisesti tää mun viime kierron nega otti päähän niin kunnolla, että en ole nyt viime päivinä jaksanut edes kirjoittaa onnitteluja muiden plussista, vaikka periaatteessa olen kyllä ihan iloinen tuttujen nimimerkkien plussista.
No joo, tän tilityksen pointtina vaan, että kyllä ketjujen perusvireen aistii nopeasti, jos vähänkään viitsii lukea, mitä niissä on aikaisemmin kirjoitettu. Ja jos ei yhtään viitsi lukea, mun on vähän vaikea ymmärtää, miksi tulisi tänne plussasta edes kirjoittamaan. Onhan tää kuitenkin selkeästi vuorovaikutuksellinen foorumi. Eri asia tietty, jos tulee tänne piinapäivinä kirjoittelemaan ja sitten sattuu plussaamaan nopeasti, vaikka seuraavana päivänä. Sitähän ei voi tietenkään tietää ilman ennustajan lahjoja.
Turkoosi, mäkin oon välillä kaipaillut välillä sellasta esikoista kuumelevien ketjua. Toi ”yli kolmekymppiset esikoista kuumeilevat” ei mulle ihan istu, kun vielä noin vuosi on matkaa siihen kolmeenkymppiin. Yritys ei meillä myöskään ole niin pitkä (viime kesästä), että sopisin tuonne pitkää esikoista kuumeilleihin. Mielelläni kuitenkin jakaisin ajatuksia välillä nimenomaan esikoista toivovien kanssa, koska me ollaan kuitenkin monella tapaa erilaisessa tilanteessa kuin ne, joilla on jo yksi tai varsinkin useampia lapsia.