Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noissa lasketun ajan ryhmissähän tehdään salaiset ketjut kaikille halukkaille, ehkä samanlainen olisi täällä kuumeilijoiden puolella tarpeen myös? Moni foorumille tuleva uusi tyyppi ei välttämättä jaksa selata laajaa foorumia niin paljon että ymmärtäisi eri ketjujen luonteen ja tarkoituksen. "raskaaksi 2018" - ketjuhan saattaa tulokkaalle kuulostaa ihan siltä että kyllä, tulin raskaaksi 2018,tänne ketjuun siitä siis ilmoitan ja iloitsen! Tässäkin ketjussa on jo niin paljon viestejä ettei välttämättä jaksa lukea kaikkea. Mut ehkä tosiaan joku salainen ketju tännekin olisi paikallaan?!
Tuli ihan sama mieleen että ryhmän nimi ei kerro uusille foorumilaisille että tänne ei saisi iloita nopeasta raskautumisesta. Joku "pitkään yrittäneet", "vuosia yrittäneet" tms ketju voisi olla hyvä paikka niille jotka kaipaavat samassa elämäntilanteessa olevilta vertaistukea ja ovat luonnollisestikin hyvin herkillä tämän aiheen kanssa. Ymmärrän hyvin molemmat osapuolet mutta mielestäni "raskaaksi 2018" -ryhmä on kaikille jotka tavoittelevat raskautta, tärppääpä yk1 tai ei vuonna 2018 ollenkaan. Enkä tällä halua pahoittaa kenenkään mieltä.

Niin onhan täällä pitkään esikoista yrittäneille oma ryhmä ja samoin niille jotka kuumeilee pikkusisarta. Heille on myös oma odotusryhmä, ainakin näin olen törmännyt. :) Joten mielestäni Raskaaksi 2018 ryhmään saa kuka tahansa tulla iloitsemaan omasta plussastaan oli yk1 tai yk20.

Siis ei kai kukaan, en seuraa kuinka monta viestiä keneltäkin tulee, kunhan kommentoin että on se hassua jos näin tekee ja siltä se voi vaikuttaa jos ei täällä höpötä kun viesti kaksi ja sitten on plussa ja häivytään, kuitenkin viestejä tulee jonkun verran ja jotkut jää mieleen paremmin niin voi tuntua että joku käy vaan ilmoittamassa plussastaan :) En osaa selittää, mietin vaan tuota kun moni taustailija nyt kirjoittanut ja saattaa vaikuttaa ns pakotetulta, koitin vaan ymmärtää molempia puolia :)

Mä voin muuten kyllä oikeesti sanoo että sillon kun mä plussasin ekan kerran niin mä menin ihan sekaisin ja tulin purkamaan sitä oloo johonkin kun oli niin pöllämystyny olo. Mä siis en ollu kun ihan vähän aikaa ehtiny just taustalla lueskella kommentteja just tuolla raskaaksi 2017 ketjussa. Tunsin piston sydämessä kun luin tätä keskustelua että se olin kumminkin minä. :D Mutta joo onneks oon nyt vähän esitelly että ketä oon, enemmän kyllä tuolla salaisen ryhmän puolella kirjoitellu. Mutta pahoittelut jos aiheutin jollekin mielipahaa sillä kommentilla. :/

Kp29 ja ovuloimaton kierto, nyt syöty primoja 5 päivää ja toiset 5 vielä edessä.. Laitan kaikki esikoisen vaatteet vauvan vaatteista lähtien myyntiin kirppikselle. Hoitopöytä lähtee myös ja varmaa vaunutkin voisi myydä pois..
Mä oon punninnut asiaa että jos ei inssillä onnistuta niin sitten me jäädään kolmihenkiseksi perheeksi.. Kyselen tässä seuraavassa kierrossa josko inssiä voisi aikaistaa.

Hyvin lähti keskustelut käyntiin täällä ja jokainen kertonut omat kantansa.

Kaipaisin vähän tänne sellaista ketjua, joka olisi tarkoitettu n. 30-vuotiaille ensimmäistä yrittäville. Löytyisiköhän muita kiinnostuneita? Vai ajaako saman asian toi ketju joka on tarkoitettu yli 30-vuotiaille ensimmäistä yrittäville...

Ootteko huomanneet Yle Areenasta tän ihan mahtavan ja mielenkiintoisen Prisman dokkarin "Ensimmäiset yhdeksän kuukautta"? Katoin just ekan jakson ja kaikesta koko ajan että vau, super mielenkiintoista :D

https://areena.yle.fi/1-3228214?autoplay=true

Joo! Mäki oon kattonu kaks jaksoa jo tuota, kannattaa kattoo. Vaikka ehkä vähän se välillä tuntuu siltä, että se on dokumentti ihmisten geenivirheistä tms. enemmän ku siitä, mitä kohdussa todella tapahtuu, mutta silti tosi mielenkiintonen!

Mustaki vähä tuntuu, että eihän tänne uskalla tulla iloitsemaan, jos sattuukin plussata yk1, kun en oo satoja viestejä vielä kirjotellu.. Ymmärrän toki, että kateus siinä iskee väkisinkin päälle, jos on oikein pitkään yrittäny tuloksetta.. mutta ei se ole niiden vika, joilla raskautuminen nyt on sattunut onnistumaan hyvin nopeasti.

Täällä tänään ovis testi nega 14kp menossa.Tälle kierrolle en enää anna mitään toivoa koska pissatulehdusoireet tullut tänne ja 100% olen varma että tulehdus on ja määrätään lääkekuuri.

Minäkin oon katsonut tuota dokumenttia ja mun mielestä myös todella mielenkiintoinen.

Tuollahan on pitkään yrittäneille oma ketju "ei tää voi olla näin vaikeeta".. Olen seurannut myös sitä, koska tausta on mitä on.

Mä plussasin viime elokuussa yk 1:llä ja olin ehtinyt ennen sitä kirjoitella vain muutaman päivän ”raskaaksi 2017” ryhmässä. Silloin tunsin vähän huonoa omaa tuntoa siitä kirjoittamisesta siinä ryhmässä, koska aika nopeasti sen kyllä huomasi, että siellä oli monia paljon pidempään yrittäneitä ja moneen kertaan pettyneitä. Mä en silloin yhtään uskonut yk 1:n plussaan, mutta niin vaan kävi. No, se raskaushan menikin sitten kesken lokakuussa, että nyt kuulun itsekin tukevasti ja turvallisesti näihin jo pidempään yrittäneihin ja isompia pettymyksiä kokeneihin. Erityisesti tää mun viime kierron nega otti päähän niin kunnolla, että en ole nyt viime päivinä jaksanut edes kirjoittaa onnitteluja muiden plussista, vaikka periaatteessa olen kyllä ihan iloinen tuttujen nimimerkkien plussista.

No joo, tän tilityksen pointtina vaan, että kyllä ketjujen perusvireen aistii nopeasti, jos vähänkään viitsii lukea, mitä niissä on aikaisemmin kirjoitettu. Ja jos ei yhtään viitsi lukea, mun on vähän vaikea ymmärtää, miksi tulisi tänne plussasta edes kirjoittamaan. Onhan tää kuitenkin selkeästi vuorovaikutuksellinen foorumi. Eri asia tietty, jos tulee tänne piinapäivinä kirjoittelemaan ja sitten sattuu plussaamaan nopeasti, vaikka seuraavana päivänä. Sitähän ei voi tietenkään tietää ilman ennustajan lahjoja.

Turkoosi, mäkin oon välillä kaipaillut välillä sellasta esikoista kuumelevien ketjua. Toi ”yli kolmekymppiset esikoista kuumeilevat” ei mulle ihan istu, kun vielä noin vuosi on matkaa siihen kolmeenkymppiin. Yritys ei meillä myöskään ole niin pitkä (viime kesästä), että sopisin tuonne pitkää esikoista kuumeilleihin. Mielelläni kuitenkin jakaisin ajatuksia välillä nimenomaan esikoista toivovien kanssa, koska me ollaan kuitenkin monella tapaa erilaisessa tilanteessa kuin ne, joilla on jo yksi tai varsinkin useampia lapsia.

Niin oon minäkin siellä, mutta siellä on aika paljon hiljaisempaa kun tässä ketjussa.. No mutta jokainen joo tyylillään.... :D:D:D:D:D:rolleyes::rolleyes:

Niinku toi toinen haaveissa ryhmäkin on tosi hiljainen..

Mie en varmaan ees hoksannu sen kummemmin itteeni esitellä täällä ku aloin vaan kirjottelee:grin Esikoinen syntyny 11/16, kkm 10/17 ja toista tässä yritetty sen jälkeen tehdä. Huomenna vissiin dpo12 ja koko ajan oon varmempi et menkat alkaa ke-to ja koko ajan myö v*****aa enempi ja enempi ku tietää ettei vieläkään tärpännyt:sad001

Niin vain tuli meillä se maaginen vuosi yritystä täyteen, meinaa pikkuhiljaa usko plussaan kyllä hiipua, vaikka toki sitä toivoa yrittää pitää yllä. :sorry:

Kp 21 menossa, mahdollisesti dpo 2, eikä odotuksia tälle kierrolle kyllä hirveästi ole kun tallettelutkaan ei ihan kohdilleen osunut.

Holpakka sulla on esikko saman ikäinen kun mun tyttö :) Harmi km :/ Mulla on ollut vasta 3 vai 4 menkat tässä (eli eipä siinä monta luomutsäänssiä ehtiny olla) ja tänään alkoi kp 1.
Mutta joo, ryhmän erikoisin lisääntyjä toivoo siis tähän kiertoon lääketieteen ihmettä eli huomisesta olis tarkoitus aloitella lääkitykset alkionsiirtoa ennakoiden.
Plussapuhallus ketjuun! Koittakaa naiset säilyttää uskonne :)

Ootteko kuinka läheisiä omien vanhempienne kans, voitteko äitillenne purkaa ajatuksia raskautumisesta?

Meillä esikoinen täytti just 2v., ja äitini on antanu ymmärtää, että ei toista saisi hänen mielestään tehdä ennen ku eka lapsi on n. 3-4v. Ollaan siis juteltu esim. tuttavien lasten teosta, eikä mitään ole suoraan sanonut, vaan rivien välistä. Muuten meillä kyllä on tosi hyvät välit ja ollaan paljo tekemisissä, mutta en oikein halua puhua hänelle tästä vauvakuumeesta ja yrityksen aloittamisesta.. Mieli tekisi kovasti höpötellä, mutta pelkään jotain tuomiota. :oops:

Meillä siis okt:n rakennusprojekti osittain kesken, ja vanhempani ovat meillä paljon auttelemassa raksaamisessa ja esikon hoidossa..

Mun äiti ei oikein ymmärrä eikä anna tukea asiaan mitenkään..
Joten mä oon tästä toisen lapsen yrityksestä puhunut ja purkanut oloani mun mummille..

Köhnö, mun äiti tykkäsi välillä, että olen liian vanha enää yrittämään. Mutta ei hän enää ole mielipiteitään tuputtanut ihan viime aikoina. Kysynyt vain, että ollaanko jatkamassa hoitoja (meillä on ollut yli 10-vuotinen yritys ja tuloksena 1 lapsi, joka on tietenkin kaikkien lemmikki). Itse tässä täytyy vaan oma pakka pitää koossa :) Voisin kuvitella, että ”ohjeistusta” tulis enemmän, jos olisi arjessamme mukana paljon (kaikki suku asuu kaukana).
Nyt en aio kertoa tämän kevään ohjelmasta ihmisille. Liian herkkä alue.

Täällä menkkakivut jatkuu, mutta vuotoa ei näy. Tänään siis dpo11 ja pitäisi olla kp1 edellisen kierron perusteella. Raskaustesti negaa.

Ilmeisesti siis luget toimii ja pidentävät luteaalivaihetta kun vuotoa ei näy. Hyvä, koska tukee kiinnittymistä jos sellainen kierto joskus tulisi.

Luin kuitenkin, että monilla on käynyt niin, että ne estää vain vuodon alkua. Ei siis uuden kierron alkua. Näin ollen esim. Mulla kroppa menee sen mukaan et tänään olis kp1, vaikka vuoto alkaisi vasta torstaina! Aika tärkeä pointti ovulaation metsästämisen kannalta. :confused:

Mulle myös gynekologi väitti, että vuoto alkaa kyllä lugeista huolimatta... Näin ei lukeman perusteella kuitenkaan monelle käy. Useimmat ovat saaneet ohjeeksi käyttää 10pv (3pv ovulaatiosta) ja sitten testi. Jos negatiivinen niin luget seis. Siitä 1-3pv niin pitäis alkaa vuoto.

Huoh... Ehkä mä käytän vielä huomisen niitä ja teen tiistaina varmistustestin. Ja sit lopetan. Katsotaan koska alkaa vuoto ja koska tulee ovis. Olen ihan pihalla. :eek:

Sekava selostus ja varmaan yksin painin näiden pohdintojen äärellä kun muilla ei tainnut lugeja olla nyt käytössä. Avauduin nyt kuitenkin. :D

Takaisin