Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kierto ehkä vielä sekaisin kun imettämisenkin vasta lopettelen, mutta laskujen mukaan tänään pitäisi alkaa menkat... ei oo vielä näkynyt..

Oon nyt vasta ruvennu opiskelemaan omaa kehoani ja kierron eri vaiheita, ja paljon tulee vastaan uusia huomioita ja etenkin kysymyksiä..

Viime kierrossa muistan kananmunanvalkuaismaista (jestas mikä sana! :D) vuotoa n. kp10/26 paikkeilla. Nyt menossa kp7, eikä menkkojen loppumisesta ole kuin kaksi päivää ja vv tuntuu alkavan jo runsastua. Joka paikassa lukee, että menkkojen jälkeen on kuivat päivät, eikä vuotoa tule juuri ollenkaan. Tuntuu, ettei mulla tälläsiä päiviä ole ollut ollenkaan, tai ehkä eilinen korkeintaan.

Onkohan tässä nyt ovulaatio pian käsillä, vieläkin aikasemmin kuin viime kierrossa...?

Mulla nyt viikonloppuna ollut ovulaatio ja siitä alkanut keltarauhasvaihe lopetti viimein verisen vuotelun kkm jälkeen. Ensimmäistä kertaa tänään reiluun kuuteen viikkoon ilman minkäänlaista sidettä/suojaa liikenteessä, juhlapäivä :happy090 Ja ehkä progesteronin vaikutuksesta (plus muuttostressin helpotus) ihanan raukea uninen olo, viime yönäkin nukuin 9,5 tuntia. Jänniä nämä hormonaaliset muutokset...

Vaikka olikin isoja haittapuolia lääkinnällisessä tyhjennyksessä (sattui PALJON ja loputon vuoto minkä pelkäsi johtavan kuitenkin kaavintaan), ehkä loppupeleissä olisin valinnut tämän kuitenkin kaavinnan sijaan, vaikka nämä ois tiennytkin. Mutta jos tämä tilanne tulee uudestaan ja sattuu olemaan henkisesti finaalissa, kaavinnalla saa tilanteen varmaankin hoidettua nopeammin päätökseen. Vaikka ei tätä kohdalleen enää toivoiskaan...

Vitsit minäkin haluan sellaisen raskaustestilemmikin. Miksei meidän karvakorva reagoi mitenkään jos minä olen raskaana.

Vaikuttiko hampaiden kunto raskautumiseen? Yritän tässä tsempata itseäni käymään hammaslääkärillä. Pelkkä ajatuskin kouristaa vatsaa.

Vitsit minäkin haluan sellaisen raskaustestilemmikin. Miksei meidän karvakorva reagoi mitenkään jos minä olen raskaana.

Vaikuttiko hampaiden kunto raskautumiseen? Yritän tässä tsempata itseäni käymään hammaslääkärillä. Pelkkä ajatuskin kouristaa vatsaa.

Hampaat on hyvä hoitaa kuntoon jo ennen raskautta, varsinkin paradontiitti eli tulehdus purukalustossa voi aiheuttaa mm. ennenaikaisen synnytyksen, pienipainoisuutta ja muistelisin että hammasvaivat ja suun hoitamattomat reiät saattavat paheta kun raskaus etenee. Ylipäänsä raskaana ollessa tulehdukset ei ole hyvästä.

Itsenikin pitäisi mennä tsekkaamaan hampaat.

On ymmärtääkseni ollut tiedossa, että tulehdukset ikenissä/suussa voivat olla yksi aiheuttaja keskenmenoon.
Luin juuri jonkin aikaa sitten artikkelin, jossa sanottiin että tutkimuksissa on nyt todettu, että todellisuudessa nämä voivat vaikuttaa myös itse raskaaksi tuloon!
Eli kannattaa kyllä pitää huolta suun terveydestä :)

Ja nimenomaa pitää ajoissa mennä sinne hammaslääkäriin, sillä mitä pidemmälle sitä lykkää, sen enemmän sieltä tulee kaikkea kivaa vastaan..

Pitää ajatella niin, että pääsee aina vähemmällä, mitä pikemmin menee. Näin siis ainakin mulla, jolla reikiä tulee ahtaiden hammasvälien takia, vaikka yritän mitä tehdä.

Muokattu viimeksi:
Kyllä täällä menkat taitaa tehdä tuloaan, mahassa vääntää ja kiukkuinen kun en tiedä mitä xD

Mitä hammaslääkäriin tulee niin munkin pitäis mennä :/ mua vaa inhottaa ku mulla aina se metalli homma sinne hampaaseen on aivan kamala kokemus... :'( en millää haluis...

Täällä ollaan oltu töissä, oikein mukava päivä oli.:angelic: Normi lasten hakemiset, ruuan teko, ruuan jälkeinen siivous ym... Nuorimmainen nukkumaan ja ja ja... nyt tekis mieli herkkuja ja aattelin vähän sarjaa katsella. :gen014
Mites muitten tiistai?

Mäkin kävin innokkaana hampaat tarkastuttamassa ja putsaamassa, kun tää vauvaprojekti alko. Nyt 1v 3kk myöhemmin samassa pisteessä ja kai sitä taas pitäis mennä. Taas yks kiva muistutus siitä, että ollaan edelleen kaksin.

Mut joo. Hammaskiven puhdistukseen on nykyään vaihtoehtona soodapuhdistus (tms). Se ei kuulemma satu yhtään eikä siinä käytetä sitä kauheeta metallipiikkiä. Aattelin mennä sitä testaan, kunhan saan aikaseks. INHOON hammaskiven puhdistusta!

Mäkin kävin innokkaana hampaat tarkastuttamassa ja putsaamassa, kun tää vauvaprojekti alko. Nyt 1v 3kk myöhemmin samassa pisteessä ja kai sitä taas pitäis mennä. Taas yks kiva muistutus siitä, että ollaan edelleen kaksin.

Mut joo. Hammaskiven puhdistukseen on nykyään vaihtoehtona soodapuhdistus (tms). Se ei kuulemma satu yhtään eikä siinä käytetä sitä kauheeta metallipiikkiä. Aattelin mennä sitä testaan, kunhan saan aikaseks. INHOON hammaskiven puhdistusta!

Se soodapuhdistus on oikein hyvä! Suosittelen :) jopa hammaslääkärikammoinen mieheni suostuu siihen aina.

Kp 19 ja voi perse, mulla on kolme digiovistikkua ja käytin nyt illasta kaks kun se kone herjas, hemmetti! Tässä on kuvaa viivoista, vaikka en tiiä voiko näitä tulkita samoin kun normitikkuja. Jätin nyt yhden vielä huomiselle ja haen sitten lisää. Mitä ootte mieltä, onko jo plussa?

Liitteet

• IMG_8948.JPG
    IMG_8948.JPG
    641.7 KB · Katsottu: 161
Mun pitää käydä 6kk välein suuhygienistillä. Mul on taipumusta hammaskiveen vaikka pesisin kuinka. Joillakin ihmisillä kuulma vaan on. Raskausaikana ottivat mut sillei seurantaan et kävin monta kertaa ja sano et jatkossa aina 6kk välein. Raskaana mulle kasvo raskausajan ebulis joka poltettiin pois. Eli kyl kannattaa käydä hampaat hoitamassa.

Kyllä täällä menkat taitaa tehdä tuloaan, mahassa vääntää ja kiukkuinen kun en tiedä mitä xD

Mitä hammaslääkäriin tulee niin munkin pitäis mennä :/ mua vaa inhottaa ku mulla aina se metalli homma sinne hampaaseen on aivan kamala kokemus... :'( en millää haluis...

Täällä ollaan oltu töissä, oikein mukava päivä oli.:angelic: Normi lasten hakemiset, ruuan teko, ruuan jälkeinen siivous ym... Nuorimmainen nukkumaan ja ja ja... nyt tekis mieli herkkuja ja aattelin vähän sarjaa katsella. :gen014
Mites muitten tiistai?
Mitäs tässä melkeinpä samanlaista. Mies meni salille ja laps nukkuu. Nyt vaan chillaan ja huomenna kampaajalle. Mä alotin nyr tälläsen hemmottele itseäni. Helpottaa tähän kaikkeen. Muutenki mun tukka on ihan hirvees kunnossa kunnon kuivat kärppänät latvoissa et joutavat kyl roskikseen. Ikävä mun tervettä tukkaa! Raskausaikana se oli niin ihana. Nyt kasvaa vauva hiuksia joka puolelle. Nyt tullu mässäiltyä kyllä ei oo mun tapastani mut ehkäpä mä nyt oon ansainnu.

Täällä vietettiin ensimmäisen kerran miehen kanssa laatuaikaa kaksin sitten esikoisen syntymän, käytiin kelkkaillen makkaranpaistossa kun isovanhemmat piikoi neitiä. Kannatti vissiin käydä kun tuo lapsonen tuossa ennen nukkumaanmenoa kiskaisi itsensä sitten ekaa kertaa tukea vasten pystyyn pinnasängyn laitaa vasten ihan tuosta noin vaan :wideyed::joyful: nyt illan päälle vielä saunaan!

Mutta mites ihmiset, oletteko uskaltaneet käyttää macaa imetysaikana? Minulla on vähän imetyksen ja hormonien sekä väsymyksen ja kaiken vuoksi himot hiukan hukassa, niin tekisi mieli ottaa vähän apuja käyttöön, vaikka vielä ei oo itse raskautuminen ajankohtaista. Mietin vaan että uskaltaako sitä vielä aloittaa kun imetän, koitin googlailla eilen asiaa ja tuli vähän ristiriitaista tietoa vastaan.

Täällä myös samat menkkafiilikset. Huomenna tai ylihuomenna alkaa. Ja miehelle oon haastanut riitaa ihan huolella koko päivän:mad: Jotenki vaan ärsyttää ku ei voi vaan tulla raskaaks. Tai siis oikeestiha minuu ärsyttää se kun miu pitäs olla tälläkin hetkellä hyvinki pitkällä raskaana mut joku päätti toisin ja tuli keskenmeno:sad001 Äh, sori valitus..

Täällä kp 1! Viikonloppuna siivosin kun hullu, sanoinkin miehelle että alkuviikosta taitaa alkaa. Esikoinen meillä pian 11 kuukautta, edelleen imetän päivällä. Nyt kierto alkaa hiljalleen tasoittua, ollut 37-33-33- ja nyt 29 päivää mikä ennen raskautta oli lähes kellonlyömälle vakiintunut. Viime kierto meni ihan mönkään ja nytkin miehellä työreissua tiedossa ym., saapa nähdä sattuuko oviksen aikaan olee kotona. Voisin tän kierron laittaa muistiin kierron vaiheita ja oireita, ehkä jopa mittailla lämpöjä. Ovistestit jää vielä kauppaan. Uuteen kiertoon hyvillä mielin, jouluvauva tähtäimeen!

Kp 19 ja voi perse, mulla on kolme digiovistikkua ja käytin nyt illasta kaks kun se kone herjas, hemmetti! Tässä on kuvaa viivoista, vaikka en tiiä voiko näitä tulkita samoin kun normitikkuja. Jätin nyt yhden vielä huomiselle ja haen sitten lisää. Mitä ootte mieltä, onko jo plussa?

Ohjehan on, ettei digitikkujen viivoja tulisi tulkita vaan luottaa siihen diginäyttöön. :)

Holpakka, anna tulla vaan kaikki tunteet sillai kun ne tulee. Mua ainakin helpottanu niin pirusti kun joskus SiTu yksiköstä tullu ja vähän antanu pyyhkijöille kyytiä kun ne ei oo pyyhkiny kunnolla. Toivottavasti menkat pian alkaa jos on alkaakseen, niin alkais uusi kierto. :)

Takaisin