Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ole kuullutkaan soodapuhdistuksesta. Hammaskiven poisto varmaan vielä menettelee, mutta minulta pitäisi uusia vanhoja paikkoja. En tiedä miten selviän sellaisesta ilman nukutusta ja lepositeitä. Elohopean irtoaminen ahdistaa myös.

Mitähän muuten röntgensäteily tekee mahdolliselle alkiolle? Noin dpo 5 olisi tutkimusaika.

Muokattu viimeksi:
Kp 28/29-30 ja luulisin että vasta dpo 5 menossa. Eilen keskittymiskyky oli jossai iha muualla ja päivällä iski ihan tajuton väsymys ja tietysti piristyin sitte iltaa kohti. Tissit on ihan jumalattoman kipeet ja mahaa juilii oudosti. Turhauttaa ku ovis oli myöhässä nii ei kannata testaillakkaa ku vasta ens viikolla jos menkat ei ala ajallaan.
Ihoki taas nii kuiva, että päänahka hilseilee irti ja sormenpäät on halki tosi kipeesti vaikka koko talven oon rasvaillu käsiä ja yöks laitan aina rasvaa ja puuvillahanskat käteen.
Huomenna ihana kummityttöni tulee yökylään :) Aattelin sen kans askarrella jo vähä pääsiäisjuttuja nii täytyy niitä tänää valmistella ehtoolla :)

Vitsit minäkin haluan sellaisen raskaustestilemmikin. Miksei meidän karvakorva reagoi mitenkään jos minä olen raskaana.

Vaikuttiko hampaiden kunto raskautumiseen? Yritän tässä tsempata itseäni käymään hammaslääkärillä. Pelkkä ajatuskin kouristaa vatsaa.

Kannattaa hoitaa kuntoon. Siitä on tutkimuksia että se voi vaikuttaa juurikin keskenmenoriskiin ja aiheuttaa pienipainoisuutts jne

Täällä saatu kp18 pysyvä hymynaama! Samana kp:na tuli viime kierrossakin. Hiukan on kyllö haalea taas tuo liuskatesti.
6AE205DE-0DC8-4DC1-AA44-B45CB26D8B23.jpeg

Odotellaan siis, että lämmöt vahvistaa ovulaation :)

Täällä tämmöinen tiistai eilen:
En tiedä muistaako kukaan että eilen meillä oli IVF suunnittelu käynti toinen sellainen.Kaikki labrat olivat normaalit.Kilppari arvo 0,79,amh oli 8,74 ikä tason viite arvoissa hyvä ja sukupuolitautitestit tottakai puhtaat.Kaava nyt suunniteltiin lyhyellä kaavalla.Ultarttiin minut ja katottiin tilanne että mitä rakkuloita edellisen ultran rakkulat voisi olla.Yksi johtofollikkeli löytyi 11mm ja ovis todennäköisesti tapahtuu joskus viikonlopun-alkuviikon aikaan.Munasarjat olivat monirakkulaiset ja muutoin kaikki oli ook.Lyhyt kaava siksi että ei haluta sitä että hypersimulaatio tulee kun on ennestään jo rakkuloita mitkä.voivat puhjeta.Lääkkeeksi sain stimulointiin Gonal-F(tuttu inseminaatiosta), irrtotukseen Ovitrellen(tuttu inseminaatiosta),jarrupiikki Orgalutran(uusi tuttavuus mutta mielestäni aika helppo pistää kun minua neuvoivat vielä) ja tuki hoitoon lutinus.Gonal-F alkaa 125 annoksella ja tarvittaessa säädetään annosta jos ei vaikutusta ala tulemaan.Lutinus kolmen päivän päästä siirrosta kolmesti päivässä.Meidän eka IVF alkaa seuraavasta kierrosta jos kuukautiset tulee sellaiseen aikaan että pääsiäinen ei sotke eikä ole täyttä punktioissa.Kuulema huuhtikuun eka-toka viikolle ei mahdu ja lääkäri epäili että huuhtikuun alkavasta kierrosta alkaa meidän IVF koska nyt näyttää siltä että kuukautiset alkaisi juuri hieman "väärään aikaan".Kysyin tuosta monirakkulaista munasarjoista kun nyt vasta minulle siitä puhuttu että miksi nyt vasta puhutaan minulle kerrottiin että minun munasarjojen rakenne on sellainen mutta rakenteen perusteella ei voi tehdä minulle diagnoosia monirakkulaisista munasarjoista.Kysyin myös sen että miten se oire tämä ylipaino ja karvoitus asia siihen sanottiin että ylipainoinen voi olla ihan muustakin syystä ja eri ihmiset ovat karvoitukseltaan erilaisia.

Liirumlaarum, mulla ihan sama! Tosin keltarauhashormonikuuri päällä, ja oon huomannu että se aiheuttaa just noita keskittymisvaikeuksia, kahdessa aikaisemmassa kierrossa myös unettomuutta, masennusta ja ahdistusta. Nyt iho tosi kuiva myös, mut kai se on nää pakkaset eikä hormonit?
Mulla kp 22

Mä en tiiä mut musta tuntuu et ovis on pian käsillä. :smug:Sen verran on oireita siihen suuntaan. Jos nyt ylipäätään ovuloin tässä kierossa. En meinaa tässä kierossa testaa ovista kun täl hetkel tää kierto on viel sekasin. Lähinnä panettaa ihan jatkuvasti eikä normaalisti tee mieli kun just oviksen tienoilla.:shy: Peitto heilunu kovasti!:facepalm: Pitäs käydä hakee se raskaustesti uudestaan ja kattoo et varmasti on nega, et jos käviski oikeesti niin onnekkaasti et loppu kuusta olis tärppi tullu.:joyful: Jos tuliski olis aika uskomatonta, mutta saa nähdä miten käy. Ei uskalla liikaa innostua et ei tuu pettymys. Tänään tasan 2v meidän esikko sai alkunsa, jos sattuiski sit sama laskettu kun sillon 2v sitten. En tiiä mul on jotenki tosi positiivinen ja hyvä fiilis et vois se oikeesti olla mahdollista.:happy: Tiedän et seuraava vauva me saadaan sylin ihan varmasti! Nyt on meidän (niikun kaikkien muidenki täällä) vuoro saada pienet kotiin asti!:Heartred Oon nähny paljon painajaisia kaikesta, mutta viime yönä mä ajattelin ja näin unta meidän tulevista vauvoista.:couchpotato: Siitä tuli niin hyvä mieli! Nyt tukkaki sai kampaajalla kyytiä ja illal mies värjää. Perjantaita kohti niin päästää miehen kanssa viihteelle.:wink

Heitsu muistin että teillä on tuo käynti en vaan tarkkaa päivä. Hienoa et asiat etenee. Alkaispa menkat oikeaan aikaan jos eivät niin sit seuraavaan kiertoon pääsitte ja onnistuisi. Pidän peukkuja! Sitten onkin vasta jännitettävää :nailbiting:

Mulla ei mene sitten yhtään putkeen :bored: tänään kävin tossa meidän lähisivuapteekissa ja siellä ei tietty ollu ovistestejä, noh kysyin mieheltä että meenkö mä toiseen apteekkiin autolla hakeen vai hakeeko hän. Lupas käydä ja tuli takaisin RASKAUStestipaketin kanssa:banghead: ja nyt kun lähti autolla iltavuoroon niin mä mietin että lähdenkö nyt sitten lasten kanssa kävellen niitä hakeen iltapäivällä:confused004

Heitsu: voi toivottavasti menkat osuis hyvään ajankohtaan että pääsisitte pian siirtoon:happy: kuulostaa kovalta tuo lääkearsenaali, mutta toivon mukaan ne auttavat, tsemppiä kovasti!

Heitsulle isot peukutukset et kaikki osuis nyt sopivasti oikeisiin ajankohtiin ja pian tulisi tärppi nyt näillä hoidoilla!

Mä oon tässä pohdiskellu, että josko mahdollisten kuukautisten (joita ei ole vielä näkynyt...) jälkeen ottais ovistestit käyttöön, mutta en vielä tiedä. En ole kertaakaan ovulaatioita tikutellut, enkä kyllä tunnista ovulaatiota omasta kehostakaan. Toisaalta olen miettinyt, että kun kuitenkin on säännöllinen seksielämä, niin tuoko ne ovulaatiotestit jotain ekstraa ja plussaa yrittämiseen? Veikkaisin, että seksiä tulee kutenkin harrastettua sen verran tiheään, että siellä ovulaation hetkellä siittiöitä on tarjolla. :D

Elviira, säännöllinen seksi tekee meille kaikille hyvää :) testeillä voi vähän osoittaa kierron vaiheita, mutta eipä nekään mitään takaa. Lääkärini sanoisivat, että säännöllistä seksiä ja unohda ne tikut. Toki tietenkin oma lukunsa tukihoitoja tarvitsevat, joiden lääkitykset ja pistokset voivat olla tiedosta riippuvaisia.

Tervehdys kaikille! Jos mukaan mahtuu, niin täällä olis yksi kuumeilija lisää. :) Taustalta oon jo keskustelua seurannut, mutta nyt rohkaistuin liittymään mukaan. Ei olla miehen kanssa puhuttu yrityksestä mitään muille, mutta pakko saada jonnekin välillä avautua. :joyful: Meillä on siis esikoinen syntynyt 1/17, ja toinen olis toiveissa. Lopetin imetyksen viime kuussa, ja nyt on ensimmäinen kierto ilman imetystä menossa, kp9 tänään. Joten kai tätä nyt voisi sitten kutsua yk1, vaikka yritän parhaani mukaan olla laskematta mitään ja stressaamatta näistä asioista.. :angelic:

Mä oon tässä pohdiskellu, että josko mahdollisten kuukautisten (joita ei ole vielä näkynyt...) jälkeen ottais ovistestit käyttöön, mutta en vielä tiedä. En ole kertaakaan ovulaatioita tikutellut, enkä kyllä tunnista ovulaatiota omasta kehostakaan. Toisaalta olen miettinyt, että kun kuitenkin on säännöllinen seksielämä, niin tuoko ne ovulaatiotestit jotain ekstraa ja plussaa yrittämiseen? Veikkaisin, että seksiä tulee kutenkin harrastettua sen verran tiheään, että siellä ovulaation hetkellä siittiöitä on tarjolla. :D

Onko sulla säännöllinen kierto? Sanoisin, että ovulaation tikuttelu toisi vain ylimääräistä stressiä tässä tapauksessa. Eikö sen riittävän vilkkaan peiton heilutuksen luulisi takaavan raskautumisen, jos ei uskota/tiedetä olevan mitään ongelmia. :)

Kp32, primoja jäljellä vielä 2.. Tänään tuli ebaysta tilaamani onestep ovistestit sekä Clearbluen kaksoishormooni ovistestit on noudettavissa taas postista..

Elviira rennoin tyyli varmaankin mennä ilman tikuteluja. Jos yritys kestää niin sit viis koittaa tikutteluja ja mitata lämmöt et tapahtuuko ovis niiden mukaan.

Mulle ovistestit toi mielenrauhan että ovulaatio oikeasti tapahtuu. Yritettiin tosiaan 1v6kk joista viimeiset 5 kk letrozoleja söin ovulaation tueksi. Oli aivan korvaamaton apu mulla niistä <3 nyt menossa rv 4+3

Takaisin