Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo-o no jos pitää ilmottautuu niin täälläkin yks hiljainen seuraaja (toistaiseksi).
Kierukan poisto ois ylihuomenna eli maanantaina. Ja yhden kierron meinasin odottaa ennen yritystä. (Senkin takia että haluaisin lasketunajan ensvuoden puolelle rahallisista syistä)Eli sillon varmaan rupean aktiivisemmin tänne kommentoimaankin jotain. Kunhan ensimmäiset luomumenkat ovat tulleet. Tosissaan kierukan aikaan (nyt 2vuotta ollut) ei oo kertaakaan menkkoja ollut joten jännityksellä odotan mitä tuleman pitää. Menkat ennen esikoista olleet epäsäännölliset.

Odotan/toivon nopeaa raskautumista. Esikoinen oli yllätysvauva ja kuopus tärppäsi yk1 ehkäisyrenkaan lopettamisen jälkeen.

Mä en kyllä tiiä miks hiljaiset seuraajat pitäis ilmoittautua mutta voin mä itseni ilmoittaa tänne. En pääse mihinkään listalle koska ei meillä mies suostu neljänteen (varmaan ikinä) ja mä varmaan kuumeilen ikuisesti vielä Raskaaksi 2030 ryhmässä :( Ihan paskaa. Ja ihan kidutan itseäni tietoisesti täällä kun muut raskautuu ja saa yrittää. Tuska se on tämäkin.... :/

Voishan täältä poistuakin mutta on silti kiva käydä lukee miten teillä muille menee ja toivonut kaikille plussaa <3

Samaa mieltä. Minäkin seurailen vaan tällä hetkellä, koska muutama taukokierto menossa km jäliltä. Pitää kasata itsensä välissä.
Kaikilla meillä on oikeus iloita plussasta. Oli sitten hiljainen seurailija, aktiivinen kirjoittelija, pitkään yrittänyt tai kerralla paukahtanut raskaaksi. Vaikka täällä osa seuraileekin hiljaa sivusta, ei voi tietää miten rankka yritystausta on takana jos vaikka tuleekin ilmoittamaan plussasta. Voi olla vaikka 10v yritystä ja ei esim uskalla menetyksenpelon takia kertoa sukulaisille, ystäville tms. Täällä on helppo kirjoittaa anonyyminä ja saa edes jonnekkin asiasta kertoa.
Ymmärrän myös sen, että osaa tämä "tyyli" satuttaa jos itse täällä aktiivisesti kirjoittaa ja avoimesti kertoo jne eikä plussaa kuulu. Minä kuulun itse näihin pitkään yrittäneisiin (monta vuotta) ja monta menetystä kokeneisiin. En siltikään ajattele, että joku ei saisi tulla tänne kertomaan raskautumisesta tai kysymään kuvasta onko plussa tms. Muistakaahan naiset, että kaikki me ollaan hakeuduttu tänne vertaistuen tarpeessa ja jokaiselle täytyy se sallia, oli se sitten hiljainen tai aktiivinen kirjoittaja.

Kaikille pikaista ja pysyvää plussaa toivottaen <3

Niin tämä oli mun mielipide, ite ainakin sori pahoitan mieleni jos joku joka ei ole itse tähän ketjuun kertonut edes kuka on ja tulee vaan iloitsee plussastaan. Minusta ois kovin reilua silloin tosiaan hakeutua suoraan lasketunajan ketjuun.

En nyt muista kuka kirjoitteli samasta asiasta joku aika sitten, voi olla että oli tuolla raskaaksi 2017 ryhmässä.

Mullakin pitkä yritystaival takana ja helppoa tää ei oo.
Kaikella rakkaudella vaan sanon siis tämän.

Samalla miettii mitä sitä jatkossa tänne kirjoittaa kun ei sitä tiedä millasia henkilöitä tätä ketjua seuraa jotka ei ole itsestään ilmoitellut.

Mutta joo, ehkä tää ketju ei sitten vaan oo mun paikka. :)

ON: Mulla joskus hamassa tulevaisuudessa uusi kierto ja ei vaan jaksaisi odottaa. Turhauttaa nää ovuloimattomat kierrot! Ei kauheesti hymyilytä kun ovuloi vaan muutaman kerran vuodessa.

Niin kuten sanoin ei tää oo helppoa muillekaan. Ei varmaan pitäis seurata ees koko topicia mutta mulla on vauvakuume ja oon mä kateellinen (ja samaan aikaan onnellinen teän puolesta) teille jotka saa tikuttaa ja piinailla. Mä haluaisin niin elää tuota koska en oo koskaan vauvaa näin kovasti kuumeillut. Ja eihän niitä viestejä muiden takia tänne kirjoiteta tai kannata miettiä mitä muuta ajattelee vaan omia tuntoja puretaan :)

Mutta kyllä mä ymmärrän alinah sun turhautumisen jos joku tulee ja ekaan viestiin kirjoittaa et plussa tuli, mutta on täällä siihen jokaisella oikeus :) Oon lukenut sun viestejä pitkään ja koittanut toivoa sulle plussaa pian, te ootte ansainnut sen ihan niinkuin jokainen täällä sitä toivova :)

Alinah minä todellakin ymmärrän myös sinunkin tunteesi. Meilläkään ei miehen kanssa ole helppo tämä taival ollut. Ketään en tässä lynkkaa vaan kerroin että itse ainakin ymmärrän kumpaakin puolta.
Ps. Olen aikoinani ollut täällä aktiivinenkin kirjoittaja, (myöskin hiljaisuuden aikana seuraillut näitä ryhmiä) mutta nimimerkkiä on eri nykyään. Alinah sinunkin kanssa aiemmin jutellut muissa ketjuissa ja muistan tämän sinun taipaleesi. Toivon sinulle plussaa tosi kovasti <3

Ja jos tuntuu niin ei kannata tänne ihan kaikkea elämästään kertoa muutenkaan sillä vaikka rekisteröityneet kaikki ketjua seuraavat kertoisikin taustojaan niin näitä ketjujahan voi lukea ihan ilman rekisteröitymistäkin.

Hei miltä ne oviskivut teillä tuntu? 16.2 alko ekat menkat kierukan jälkeen ja ennen kestäny noin 28 kierto, peitto heilunu sen jälkeen kyllä. Tänään menkkamaista kipua... On tää ihan pirun jännittävää kolmannellakin kierroksella :happy090

En oo kerenny seurata foorumia, mut pitää lueskella taas lisää. Talonmyyntihommia pukkaa päälle tässä samalla. Ai, että ruuhkavuosia? :smiley-ashamed004

Minäkin ilmottaudun nyt sitten tänne mukaan, tuolla imettävissä kuumeilijoissa olen jotain kirjoitellut mutta täällä en vielä mitään, koska meillä toisen yritys on tarkoitus alkaa vasta kesällä. Täällä olen lueskellut lähinnä siksi, että vauvakuume on kova, ja muille plussien toivominen vähän lievittää kun itselle ei vielä ihan ajankohtaista, tarkoitus tosiaan alkaa seuraavan yritys vasta sitten kun esikoinen (synt. 7/17) lähempänä vuoden ikää. Jos kuitenkaan en listalle vielä lisää itseäni roikkumaan, menkkojen alkaminen edellisen raskauden jälkeen yllättäen nyt tammikuussa sai tekemään käyttäjätunnuksen kun odottelen tässä nyt että miten kierto lähtee käynnistymään :) Mutta sitä ei kyllä varmaan kannata miettiä että ketä täällä "hiljaisena" lukee, kun tämähän ei mikään suljettu ryhmä ole ja itse ainakin olen täällä lukenut ja kurkkinut kroonisena vauvakuumeilijana keskusteluja jo silloin kun esikoinen oli 3 kk, ilman mitään nimimerkkejä ja vuoden alusta tätäkin ketjua ennen kuin rekisteröidyin! Kovasti toivon plussia kaikille sitä odotellessa, että itse pääsen edes yrittämään.

Eikö hän:) hei ei ehkä oikee paikka mut en nyt tiedä. Huomen tulee vko kaavinnasta ja nyt mietin et jos (en usko) tulis nyt heti raskaaks niin mistä se kierto lasketaan? Siitäkö millon km alko vuotelee vai mistä? Täällä ehkä on joitakin jotka tullu äkkiä km jälkeen raskaaks niin siks kyselin. En usko et näin käy kun syksysenki jälkeen meni 2/3 kiertoo ennen kun tärppäs tämä joka meni kans kesken. Sit toinen onko kokemusta kaavinnan jälkeisestä vuodosta, kun mul oli alku viikosta jo ihan tuhrua ja tummaa nyt to-pe yönä alko ihan punanen kirkas veri ja tänään ollu pientä kipuilua alavatsal. Mietin et onko normaalii et se hiukan lisääntyy muutaman tuhnu pvän jälkeen? Meil ei oo seksii ollu kun viimeeks kun tätä yritettiin alkuraskaudes pelottaa ja sattuu niin et yksinkertasesti pysty. Meil usein ajottuu oviksen aikaa koska ei tee mulla muuten oikein mieli. Haluisin kyl enemmän tarjota mut sit sitä on väsyny kun ilta tulee ja esikon saa vihdoin nukkumaan. Haluisin nyt päästä jo pupuilemaan, mutta tää vuoto niin ei saa. :(

Kaavinnasta en osaa sanoa, mutta keskenmenovuoto oli minulla sellaista että monta kertaa vuoto näytti jo loppuvan ja stten se alkoikin yhden vuodottoman päivän jälkeen uudestaan.

Täällä käynnistyy tänään dpo11 ja yön vessakäynnin yhteydessä tein clearbluen testin. Nega. Jos on oikein epätoivoinen niin kun minä, jossain valossa ja kulmassa saattoi nähdä viivan paikan. :rolleyes: Mutta nega se oli.Joten se siitä.

Nyt lähinnä sitten jännään alkaako kp1 tänään vai saanko pitenemään luteaalivaihetta.

Mä en oo koskaa oviksia tikutellu mut millon se kannattaa alottaa? Miten noit tikkuja sit tulkitaan et mitä tarkottaa mitäki?

Kuinka pitkiä sun kierrot yleensä on? Onko ne säännöllisiä? Jos ei koskaan oo tikuttanu niin kannattaa jossain vaiheessa tikuttaa melkeinpä koko kierto, koska siinä oppii hyvin tunteen omaa kehoo.

Tässä linkki, missä mun mielestä hyvin selitetty kierron eri vaiheet
http://www.kutri.net/naiseus/kuukautiskierto/

Eli jos menkkojen pituus vaihtelee, ovulaation paikka vaihtelee. Ovulaation jälkeinen vaihe kestää noin 10-16 päivää.

Mä alotin aikanaan tikuttamisen digitestillä niin ei tarvinnut ite tulkita viivoja. Sit jossain välissä otin liuskat mukaan ja katoin et tuunko viivoista samaan tulokseen kun digi. Tulin. Sit jätin digin pois.

Mulla on toiminu tosi hyvin Raskauskeijun One Step -liuskat. Ja jos tosiaan käytät liuskoja etkä digiä, ovulaatio on käsillä, kun saat kaks tasavahvaa viivaa tai niin että testiviiva on kontrolliviivaa vahvempi. Sit kun viivat alkaa vahvistuun, kannattaa testata sekä aamulla että illalla. Kun saat ensimmäisen tasavahvan tai vahvemman, testauksen voi lopettaa ja se päivä lasketaan dpo -1 ja seuraava päivä on dpo 0 jne. Plussasta ovulaatio tapahtuu vissiin 12-48 tunnin aikana.

Mä en kyllä tiiä miks hiljaiset seuraajat pitäis ilmoittautua mutta voin mä itseni ilmoittaa tänne. En pääse mihinkään listalle koska ei meillä mies suostu neljänteen (varmaan ikinä) ja mä varmaan kuumeilen ikuisesti vielä Raskaaksi 2030 ryhmässä :( Ihan paskaa. Ja ihan kidutan itseäni tietoisesti täällä kun muut raskautuu ja saa yrittää. Tuska se on tämäkin.... :/

Voishan täältä poistuakin mutta on silti kiva käydä lukee miten teillä muille menee ja toivonut kaikille plussaa <3

Mä yhdyn tähän aikalailla. Mulla ei siis ole edes miestä tällä hetkellä. Just eronnut, mutta mä haaveilen silti kolmannesta ja minusta on myös mukava taustailla ja seurata kun ihmiset plussaa ja varsinkin ne pidempään yrittäneet. Jokohan babe on muuten saanut lapsensa?

Täällä myös yksi taustahiiri. Pillerit lopetin 1/18 ja imetän edelleen. Kierto ei ole käynnistynyt, tammikuun puolessa välissä oli pientä tuhruvuotoa mutta sen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut. Kaksi negaa testannut, viimeksi helmikuun lopussa. Toinen olisi haaveissa, esikoinen 11/16 syntyi keskosena 32+6.

Ymmärrän kyllä alinan pointin, onhan se aika hassua että tullaan tähän ketjuun kirjoittamaan eka viesti jossa kerrotaan vaan raskaudesta, kukaan ei tiedä kuka kyseessä :) Tahtoohan sitä johonkin hehkuttaa mutta parempi paikka varmaan on suoraan lasketun ajan ryhmät jos ei tänne muuta kuin ilmoita raskaudesta, siis jos miettii vaikka kadulla että juttelet ystävän kanssa et hei yritetään vauvaa ja ystävä sanoo et joo meillä laskettu aika lähenee ja joku randomi tulee ohimennen sanomaan että plussa tuli ja jatkaa menojaan, onhan se vähän hassua :D Tietty on tilanteita että yritys juuri alkanut ja jännäillään ja plussa pärähtääkin heti ekan viestin jälkeen, ei sitä sitten ehdi paljoa höpistä täällä. :) Jos joku saa ajatuksesta kiinni hyvä, silmät sirrissä kirjoitan :D

Lisään vielä että itsekin lukenut foorumia taustalla jonkun aikaa ja rohkenin sitten kirjoittamaan kun yritys kävi ajankohtaiseksi, en koe vääränä että taustalla luetaan ja ehkä jossain vaiheessa kirjoitellaan, ei se niin helppoa ole vaikka nimimerkin takana ollaan :)

Kuinka pitkiä sun kierrot yleensä on? Onko ne säännöllisiä? Jos ei koskaan oo tikuttanu niin kannattaa jossain vaiheessa tikuttaa melkeinpä koko kierto, koska siinä oppii hyvin tunteen omaa kehoo.

Tässä linkki, missä mun mielestä hyvin selitetty kierron eri vaiheet
http://www.kutri.net/naiseus/kuukautiskierto/

Eli jos menkkojen pituus vaihtelee, ovulaation paikka vaihtelee. Ovulaation jälkeinen vaihe kestää noin 10-16 päivää.

Mä alotin aikanaan tikuttamisen digitestillä niin ei tarvinnut ite tulkita viivoja. Sit jossain välissä otin liuskat mukaan ja katoin et tuunko viivoista samaan tulokseen kun digi. Tulin. Sit jätin digin pois.

Mulla on toiminu tosi hyvin Raskauskeijun One Step -liuskat. Ja jos tosiaan käytät liuskoja etkä digiä, ovulaatio on käsillä, kun saat kaks tasavahvaa viivaa tai niin että testiviiva on kontrolliviivaa vahvempi. Sit kun viivat alkaa vahvistuun, kannattaa testata sekä aamulla että illalla. Kun saat ensimmäisen tasavahvan tai vahvemman, testauksen voi lopettaa ja se päivä lasketaan dpo -1 ja seuraava päivä on dpo 0 jne. Plussasta ovulaatio tapahtuu vissiin 12-48 tunnin aikana.
On joo ihan säännöllinen kierto. Itse bongannu oviksen niin et mul tulee 2krt kuussa migreeni yksi tismalleen oviksen aikaa ja toinen pvä ennen menkkojen alkua. Plus sit kaikki muut oireet oviksen aikaa esiintyy kuvotusta ja ällötystä voimakkaille hajuille, toispuolinen alavatsakipu, valkovuoto muuttuu ja rinnat on kipeet ja joskus ala selkä. Aina en vaa ymmärrä meinaako noi oireet just et ovis on sillä hetkellä vaiko on vasta tulossa.

Ymmärrän kyllä alinan pointin, onhan se aika hassua että tullaan tähän ketjuun kirjoittamaan eka viesti jossa kerrotaan vaan raskaudesta, kukaan ei tiedä kuka kyseessä :) Tahtoohan sitä johonkin hehkuttaa mutta parempi paikka varmaan on suoraan lasketun ajan ryhmät jos ei tänne muuta kuin ilmoita raskaudesta, siis jos miettii vaikka kadulla että juttelet ystävän kanssa et hei yritetään vauvaa ja ystävä sanoo et joo meillä laskettu aika lähenee ja joku randomi tulee ohimennen sanomaan että plussa tuli ja jatkaa menojaan, onhan se vähän hassua :D Tietty on tilanteita että yritys juuri alkanut ja jännäillään ja plussa pärähtääkin heti ekan viestin jälkeen, ei sitä sitten ehdi paljoa höpistä täällä. :) Jos joku saa ajatuksesta kiinni hyvä, silmät sirrissä kirjoitan :D

Kuka täällä on niin tehnyt? Mulla menny täysin ohi :D

On joo ihan säännöllinen kierto. Itse bongannu oviksen niin et mul tulee 2krt kuussa migreeni yksi tismalleen oviksen aikaa ja toinen pvä ennen menkkojen alkua. Plus sit kaikki muut oireet oviksen aikaa esiintyy kuvotusta ja ällötystä voimakkaille hajuille, toispuolinen alavatsakipu, valkovuoto muuttuu ja rinnat on kipeet ja joskus ala selkä. Aina en vaa ymmärrä meinaako noi oireet just et ovis on sillä hetkellä vaiko on vasta tulossa.

Kyl mä sanoisin, että sillon kun tuntuu toispuoleista alavatsakipua niin ovis on käynnissä! Kaikki muu herkistyminen voi olla merkkiä siitä et se on tulossa. Muutaman kierron, kun kirjaa oireita ylös (esim Flo-sovellus on kiva!) niin oppii tunnistaan miten keho reagoi ja mitkä oireet tuli missä vaiheessa.

Nyt vähän vauvoista ohi aiheen.. Me ostettiin uus imuri (electrolux) ja nyt se onkin liian tehokas! :D Sillä ei pysty imuroimaan mattoo! Se repii ne ihan mennessään vaikka tehot on minimissään ja suulake ois missä asennossa tahansa. Onks kellään ollu vastaavaa ongelmaa ja miten ratkoitte asian?

Takaisin