Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hiphei ja täällä taas! Hcg:n nousua tapahtunut neljässä päivässä niin vähän (3721->4800) ettei ainakaan normaali raskaus ole kyseessä. Saadaan varmaan lähipäivinä tuomio ja aletaan sitten kaivelemaan sitä macaa ja muita tilpehöörejä kaapeista. Hammasta purren kohti kolmatta kierrosta!

Ääh eikä, voi ei :(

Pakkohan se on tännekin :)
Nyt dpo13 ja päiväpissasta 5h pidätyksellä:
DEF31452-A3EF-4844-86A2-0676D30A0DF5.jpeg

:love7

Siis mun on tosi vaikea ottaa selvää että mikä on ovislima. Mulla ei jää pikkareihin mitään melkeen ikinä, ainoo milloin voin bongata on wc käynnin yhteydessä :D mä luulin et kuiva kausi alko mut ei näköjään? Ihme arvailuja kun en nyt tikuta tätä kiertoa :D

Paljon onnea vaiana! :)

Oon vaan taustalla tsemppaillu kaikkia, mutta nyt ku täälläkin ovis ehkä, ja toivottavasti, meni nii pakkohan tänne on tulla mukaan jännittämään :D

meillä vasta yk1 menossa ja mies on ollut vaan viikonloput kotona nii voi olla että meni ihan harakoille tää kierto. Ellei ovis sattunu olemaan just nyt, ainaki vuodon perusteella vois olla. Mulla siis hommailujen jälkeen tulee vähän verta aina oviksen aikoihin, ja viikonloppuna sitä taas tuli. Onko teillä muilla ollu aina ovisvuotoja tai synnytyksen jälkeen tullut?

Ja tässä taas nähdään miten mulla onnistuu tjottailu :rolleyes: :D

Ei oo ollu ovisvuotoja mullakaan. Nippailua kylläkin.. mutta aika pitkään et en siitäkään tiiä sit :D

Heippa hei!

Ihanaa, miten paljon plussanneita tullut sitten viime käynnin! [emoji7] Onnea kaikille matkaan!!! [emoji173]️

En jaksanut kaikkea tekstiä kahlata läpi, mutta jotain puhetta ollut ovisvuodoista, työpaikosta yms yms :D

Mä tikuttelin ovista nyt ihan huvikseni ja laitan tohon loppuun kuvan. Mies reissussa, joten se siitä ja itseasiassa koitan nyt todella malttaa yritystä tonne keväälle... :cool: Työpaikka-asiaan liittyen, olisi tarkoitus tähdätä (ainakin yrittää) niin, että äippärille jäisin vasta ensivuoden puolella. Ja tässä on kyse nyt ihan puhtaasti RAHASTA. :confused: sillä sain vakituisen työn joulukuussa 2016 ja ennen sitä olin opiskelija. Joten, äippärirahat katsotaan tuon 2017 vuoden tuloista, jolloin siis olin koko vuoden palkkatyössä, mikäli äippäri alkaa 2019 puolella. Ero on aika huomattava, lasketaanko päivärahat 2016 opiskelijan tuloista vai 2017 kk-palkkatuloista... :rolleyes:

Sitten noista ovisvuodoista. Kyllä löytyy! Melkein aina. MUTTA, voisko joku avata mulle tuota ovulaatioita, kauanko se koko operaatio kestää ja mitä missäkin vaiheessa tapahtuu, munasolu kypsyy, irtoo, kuljeskelee jne!? :eek: siis kun esim alkaa ovislimaa ilmestyä, tiputtelua, nipistelyä/jomotusta, viivat tikussa. Onko se ovis niin kun just sillon, kun siinä tikussa on vahvin viiva? Vai sen jälkeen seuraavan 12-48h aikana vai häh? :D Viimeisenä lomapäivänä? Hahah, kolme kertaa raskaana mutta en oo ikinä niin tarkasti tätä projektia miettinyt!! :D

Tuossa alhaalla kuvassa mun muistiinpanoja tältä ekalta kierrolta kierukan jälkeen. Ja tänään sitten nipisteli alamahaa vasemmalta.

84aa0a9c3ff2cf53a87d3fccecb88223

Kp1 tuli rytinällä ja tämä päivä selvitty lähinnä buranan ansiosta. Tähän kiertoon ajattelin ottaa avuksi ainakin macan ja greippimehun, olisiko jollain suositella vielä jotain näiden lisäksi? :)

Nimimerkillä kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot käyttöön viimeiseen kiertoon ennen vuoden yrityksen täyttymistä :hilarious:

Tuun vaan huikkimaan Mymmeli87:lle , eikös se mee niin että jos äitiyslomaa edeltävänä 6 kk on ollut selvästi paremmat tulot(20%?) niin se äp-raha katsotaan sen mukaan eikä sen verotuksessa vahvistetun tulon mukaan ? Korjatkaa jos oon väärässä :)

Joo menee se niin, mutta ne on Kelassa kuitenki useasti aika nihkeitä sen suhteen... :( niin en tiedä uskallanko ottaa riskiä! :D mun tuurilla se jäis just hitusen vajaaksi...

Öö, mikä/mitä on tuo maca?

Joo menee se niin, mutta ne on Kelassa kuitenki useasti aika nihkeitä sen suhteen... :( niin en tiedä uskallanko ottaa riskiä! :D mun tuurilla se jäis just hitusen vajaaksi...

Öö, mikä/mitä on tuo maca?

Maca on sellainen kasvi tuolta jostain, muistaakseni Etelä-Amerikasta alunperin. Myydään jauheena ja kapseleina. Maku ei oo mielestäni ollenkaan hyvä mut johonki mehukeittoon yms makeaan puuron seassa saanu tungettua... Käytetään siksi että jotkut saaneet apua ovulaatioon sillä

Maca on sellainen kasvi tuolta jostain, muistaakseni Etelä-Amerikasta alunperin. Myydään jauheena ja kapseleina. Maku ei oo mielestäni ollenkaan hyvä mut johonki mehukeittoon yms makeaan puuron seassa saanu tungettua... Käytetään siksi että jotkut saaneet apua ovulaatioon sillä

Ahaa, empä ole kuullutkaan! :D Greippimehua kyllä litkin ennen kahta ensimmäistä lasta. Sen voisikin ottaa taas käyttöön... :p

Turotus, täällä kans vika kierto meneillään ennenkuin vuosi yritystä takana. Maaliskuun alussa viime vuonna jätettiin ehkäisy. Mä aattelin kokeilla macaa seuraavassa kierrossa, tässä kierrossa oli letrot käytössä niin en viittiny sotkea kiertoa :p

Takaisin