Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitkin päivää jääny paperiin vähän rusehtavaa vanhaa verta ja ei oo tarvinnut sidettä käyttää. No nyt menin vessassa käymään tarpeilla niin eiköhän sieltä TAAS alkanut vuotaa kirkasta verta. Katotaan vuodanko vielä viikonkin päästä!

Alinak kp8..

Vakituisessa työsuhteessa ollut v 2011 asti. Palailinm syyskuussa takaisin äitiyslomalta. Nyt töissä max 30h viikossa.. käytännössä 3pv töissä ja loput esikoisen kanssa kotona. Sopii tähän elämäntilanteeseen tosi hyvin.

Mää oon tällähetkellä työharjottelussa kaupungin työllisyyspalveluiden kautta, koska ei oo ammattia (kolmee amista alottanu, mut ei mitää valmista). Reilu vuosi sitten sairastuin keskivaikeeseen masennukseen vaihteeks ja lopetin koulun. Yli vuoden olin kotona tekemättä mitää ja ny si työharjottelua alkuu ja vähä mietintää et mikä ois ala jota haluisin opiskella ja koulutusmuoto mikä onnistuis. Normaali päiväkoulu ei oo mua varten :(

Ny menossa kp5 ja menkat toivottavasti loppuu kokonaan tänään. Eilen pelkkää tiputtelua eli siteeseen asti ei tullu ku pari tippaa ja mut pyyhkiessä ihan kirkasta verta. Yön ja aamun aikana ei oo siteesee tullu mitää, mut pyyhkiessä paperi täynnä kirkasta verta. Omituisia vihlasuja ollu mahassa pari pv :O ei yhtää sellasta menkkakipumaista vaan enemmänki muistuttaa oviskipua :O toivottavasti se ei oo nyt jo. En usko, mut hämmentää.

Kotiäitinä olen. Ja sit kun on kaikki lapset tehty niin yritän päästä opiskelemaan terveydenhoitajaksi. :)

Ja sitten tilanteestani. Kaavinnasta selvitty. :) Kaikki siis hyvin. Miten nyr sitten on kun osa sanoo että pitää odottaa yhdet kuukautiset ja toiset ettei tarvii. Ja toinen kysymys että miten kannattais kiertoa lähteä laskemaan.

Poikienäiti Kiva kuulla, että kaavinta takana päin. :-) Kaavintapäivä on kp1, mutta sitähän ei voi tietää onko kierto sekaisin keskenmenon takia.

Me odotettiin se yksi kierto gynen kehotuksesta, ei kai sille muita perusteita ole kuin se, että alkaneen raskauden kesto on helpompi määrittää.

Kotiäitinä olen. Ja sit kun on kaikki lapset tehty niin yritän päästä opiskelemaan terveydenhoitajaksi. :)

Ja sitten tilanteestani. Kaavinnasta selvitty. :) Kaikki siis hyvin. Miten nyr sitten on kun osa sanoo että pitää odottaa yhdet kuukautiset ja toiset ettei tarvii. Ja toinen kysymys että miten kannattais kiertoa lähteä laskemaan.
Mulle kaavinnan tehnyt lääkäri sanoi, että ei ole mitään lääketieteellistä perustetta odottaa yksiä kuukautisia. Hoitaja taasen sanoi, että olisi parempi odottaa yhdet kuukautiset oman pään selvittämiseksi ja raskauden keston määrittämiseksi. Mä päätin uskoa lääkäriä ja en olisi halunnut odottaa yksiä kuukautisia, mutta kaavinnan jälkeinen kierto olikin ovuloimaton ja menkat käynnistettiin sitten primoluteilla. Eli nyt oman kokemuksen perusteella neuvoisin ehkä ottamaan rennosti ja seurailemaan mahdollisia merkkejä oviksesta. Ja jos menkat ei oo alkanut kuuden viikon kuluttua, niin kannattaa reippaasti mennä lääkäriin pyytämään apuja kierron käynnistämiseen:)

Mulle kaavinnan tehnyt lääkäri sanoi, että ei ole mitään lääketieteellistä perustetta odottaa yksiä kuukautisia. Hoitaja taasen sanoi, että olisi parempi odottaa yhdet kuukautiset oman pään selvittämiseksi ja raskauden keston määrittämiseksi. Mä päätin uskoa lääkäriä ja en olisi halunnut odottaa yksiä kuukautisia, mutta kaavinnan jälkeinen kierto olikin ovuloimaton ja menkat käynnistettiin sitten primoluteilla. Eli nyt oman kokemuksen perusteella neuvoisin ehkä ottamaan rennosti ja seurailemaan mahdollisia merkkejä oviksesta. Ja jos menkat ei oo alkanut kuuden viikon kuluttua, niin kannattaa reippaasti mennä lääkäriin pyytämään apuja kierron käynnistämiseen:)

Okei. Joo rennosti yritänkin ottaa. Toivon ettei oo keho hirveen sekaisin mennyt tästä. Mulla on yleensä ains ollut tosi säännöllinen kierto ja kun mini pillerit lopetin niin menkat alkoi päivälleen samaan aikaan kun ennen edellistä raskautta. :D Mutta seuraillaan siis tilannetta. Näin kaksi kuukautta siitä kun alkoi mennä kesken niim ei huvittaisi hirveän pitkään odotella. :D Kuinka pian on muuten sitten testit näyttänyt negatiivista.

Tänään kävin sovitusti labrassa ja eihän ne ollut laittaneet edes verikoe pyyntöjä labraan mulle vain kerrottu että mene labraan.Onneksi labrasta soittivat naikkarille ja saatiin verikoe otettua :) Nyt vain kovasti odotetaan ens viikkoa että on se IVF suunnittelu aika.

On: ihme menkkajomot! Ihan nivusiin asti iskee välillä. Melkein tekis mieli siteen laittaa ku sellanen olo et kohta tulee housuun.
Eka yhtä vahva viiva oli 7.2 kun taas 8-9.2 testiviivat paukkus reilusti vahvempina kun kontrolliviivat. Et mistähän mä lasken mikä dpo on meneillä nyt :D onkse 3 vai 5 :D

80dbfbb5466707beed2d6da99fb8278e

Tässä kuivuneet. Toi 7.2 oli kyl yhtä vahva märkänä..

Hiphei ja täällä taas! Hcg:n nousua tapahtunut neljässä päivässä niin vähän (3721->4800) ettei ainakaan normaali raskaus ole kyseessä. Saadaan varmaan lähipäivinä tuomio ja aletaan sitten kaivelemaan sitä macaa ja muita tilpehöörejä kaapeista. Hammasta purren kohti kolmatta kierrosta!

Kaksi alinta minusta kaikista vahvimmat. Ja jos moni peräkkäin plussa nii mun käsityksen mukaan se "viimeisin" on se oikea.

Jos on monta peräkkäin tasavahvaa tai vahvempaa niin ensimmäinen on plussa :) Testauksen voi silloin jo lopettaa.

Hiphei ja täällä taas! Hcg:n nousua tapahtunut neljässä päivässä niin vähän (3721->4800) ettei ainakaan normaali raskaus ole kyseessä. Saadaan varmaan lähipäivinä tuomio ja aletaan sitten kaivelemaan sitä macaa ja muita tilpehöörejä kaapeista. Hammasta purren kohti kolmatta kierrosta!

Voi ei! :( Tsemppiä kovasti <3

Babakoors Mie sain hailurat viivat dpo 9 one steppiin ja pchen, herkkä predictor early antoi jo ihan hyvin nähtävän viivan. :-)

Takaisin