Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kp7 vaihtui kp8. Tässä touhuttiin taas miehen kanssa niin suihkuttelun jälkeen piti lähteä vessaan kun jotain valui haaravälistä.. Kirkasta verta sieltä valui, ihan uskomatonta. Muistan että joulukuussakin kävi näin ja kp9 kun oli se aukiolotutkimus niin sen tutkimuksen mukanakin tutkimuspöydälle tuli sen liuoksen mukana verta vaaleanpunastahan se oli mutta ei lääkäri mitään siitä maininnut..

Oho no on pitkät menkat, onko tavallista sulle vai tekeekö lääke tuon? :O Mulla oli pitkän kierron jälkeen omituisen niukat, kesti kuitenkin 5 päivää mikä ihan normi. Tietty liikuntaa nyt reilusti aiempaa enemmän mukana niin sekin varmasti auttaa menkkojen aikana.

Minkälainen tilanne muilla? Töissä/kotona uusi työ/vakituinen/sijainen?[/QUOTE]

Mulla on mennossa nyt 6kk koeaika uuteen työhön kun vaihdoin työpaikkaa tammikuussa... Mut pakko oli vaihtaa kun ei sovi elämään enää.. silti yritetään saada alulle kun siinä voi tosiaan kestää...

Oho no on pitkät menkat, onko tavallista sulle vai tekeekö lääke tuon? :O Mulla oli pitkän kierron jälkeen omituisen niukat, kesti kuitenkin 5 päivää mikä ihan normi. Tietty liikuntaa nyt reilusti aiempaa enemmän mukana niin sekin varmasti auttaa menkkojen aikana.

Kyllä ne on yleensä kestänyt korkeintaan sen 5-6 päivää..

Iduliini mikä sovellus toi on? :)

Täällä vissii kp 3 menossa, ei mitään kauheita määriä tuu mut kuitenkin niin paljon et en usko mihinkään kiinnittymiseen vaikka olikin vaan dpo 9. Mies tokas vaa et "no nyt pitää vissii ihan kortsua alkaa käyttämään kun kierto lähti käyntiin..."
Leikistihän hän sen sanoi kun halutaan ainakin se toinen yhteinen vielä mutta samalla kun mulla uus työpaikka ja mietin et kannattaisko yritystä vähän tauottaa jos työ jatkuiskin, kun ei oo nyt tärpänny vaikka annettiin lupa tulla jo elokuussa (?).

Minkälainen tilanne muilla? Töissä/kotona uusi työ/vakituinen/sijainen?

Flo niminen :) aika kiva ja simppeli sovellus. Kokeile ihmees :)

Mulla on mennossa nyt 6kk koeaika uuteen työhön kun vaihdoin työpaikkaa tammikuussa... Mut pakko oli vaihtaa kun ei sovi elämään enää.. silti yritetään saada alulle kun siinä voi tosiaan kestää...[/QUOTE]

Itse kans aloitin uudessa työssä ja heinäkuulle asti olisi mutta jatko on aika pommin varma. Me myös mietittiin että jatketaanko yrittämistä ja päädyttiin jatkamaan. Ei tästä nuorenekkaan enää :D

Hei,

Yli vuosi yritetty esikoista ja sen aikana kahesti oon täysin luullu että on tärpänny.
Rinnat muutaman päivän päästä ovulaatiosta tullu kipeeksi ja pahentuu päivä päivältä.
Seisoessaki kävi rintoihin ja tuntu kuin ne ois tulessa kun niin poltteli.. lisäksi tajuttoman turvonneet.
Normaalisti ne kipeytyy vasta pari päivää ennen menkkoja ja todella vähän.
Ja menkat alkaa sitten normaalina päivänä, mutta kauheat mahakivut koko menkkojen ajan..
Normaalisti menkkojen aikaan en oo tarvinu särkylääkkeitä, mutta näinä parina kertana(joista toinen menossa) tarvin ainaki pari buranaa päivässä.
Onko muilla kokemusta tämmöisestä?

Mie oon kans kahdesti ollu melkein varma että olis plussa mut ei niin ei. Vaihtelevia oireita. Lähinnä vaan hassu tunne /painontunne mahassa ja onnellinen olo. Tissit samanlaisesti /välillä enemmän kipeempiä kuin ennen menkkoja. Meilläkin yli vuosi takana yritystä. :/

Minkälainen tilanne muilla? Töissä/kotona uusi työ/vakituinen/sijainen? Mulla on mennossa nyt 6kk koeaika uuteen työhön kun vaihdoin työpaikkaa tammikuussa... Mut pakko oli vaihtaa kun ei sovi elämään enää.. silti yritetään saada alulle kun siinä voi tosiaan kestää...

Määräaikainen sopimus. Töitä meijän alalla kyllä on. Mut kesät aina haasteellisia. Liiton tuelle siis kesäisin yleensä. Syksyllä jatkuu kyllä taas. Se on melkoisen varma juttu. Vakituista paikkaa voi haaveilla vasta 4 vuoden päästä nii eipä tässä mitään sen puoleen ole hävittävää :)

Tänään dpo 5, paleltaa, nännit on arat, nenä vuotaa, vv on voidemaista ja lämpö on 37,0:nailbiting: tästä vielä pudotaan korkealta jos sitten täti kurvaakin paikalle.

Työstä, olen itse sijaisena ollut reilut neljä vuotta kun vakipaikkaa on tosi hankala saada ja niitä ei vain ole tarjolla. Mutta töitä kuitenkin riittää. Olen ilmoittanut lapset elokuussa päiväkotiin kun itse palaisin töihin, mutta toivoisin kuitenkin sitä plussaa että saan pitää lapset vielä kotona ja olla itsekin, viihdyn tosi hyvin kotiäitinä.

Täällä vissii kp 3 menossa, ei mitään kauheita määriä tuu mut kuitenkin niin paljon et en usko mihinkään kiinnittymiseen vaikka olikin vaan dpo 9. Mies tokas vaa et "no nyt pitää vissii ihan kortsua alkaa käyttämään kun kierto lähti käyntiin..."
Leikistihän hän sen sanoi kun halutaan ainakin se toinen yhteinen vielä mutta samalla kun mulla uus työpaikka ja mietin et kannattaisko yritystä vähän tauottaa jos työ jatkuiskin, kun ei oo nyt tärpänny vaikka annettiin lupa tulla jo elokuussa (?).

Mulla määräaikainen sopimus, äitiyslomaa sijaistan, tällä hetkellä jatko heinäkuun loppuun asti. Yritys silti päällä, jos tärppää, niin sit tärppää. Lisäks oon hakemassa opiskelemaan vielä nyt keväällä. Toive olisi tehdä opintoja vauvan ollessa pieni :)

Me kumpanenkin olemme opiskeloita ja tarkoituksena on että mies jatkaa opintoja ihan valmistumiseen asti ja sitten kun plussa tulee IVF hoitojen kautta niin tilapäinen keskeyttäminen alkaisi minulla ja opinnot jatkuisi sitten kun lapsi on 3v.

Mulla kans uusi työpaikka tammikuun alusta ja on määräaikainen syyskuun alkuun. Oon melko varma, et jatkosopimuksesta on turha haaveilla, jos raskaaksi tulee. :mad: Mutta menetys on heidän. On se ihme, kun naisvaltaisilla aloilla suhtaudutaan näihin asioihin nuivasti ja lyhytkatseisesti. Toisaalta voihan olla, että työnantaja yllättää positiivisesti ja ihan turhaan tässä rutisen. :D Mutta pidempään en enää uskalla odotella, kun ikää tulee kokoajan lisää.
Mies on onneksi niin ihana, että varmasti jää ja haluaakin jäädä hoitovapaalle lapsen kanssa, jos ja kun mä jossain kohtaa löydän uuden työpaikan. :)

Mulla on nyt tosi hyvä työtilanne siinä mielessä, että oon ollu nyt noin 1,5 vuotta nykyisessä työpaikassa ja joulukuussa mut vakinaistettiin.

Täällä on näköjään tosi paljon määräaikaisissa työsuhteissa olevia naisia. Kai tiedätte, että raskaus EI ole peruste olla jatkamatta määräaikaista työsopimusta? Eli jos määräaikaiselle työsopimukselle olisi ollut luvassa jatkoa ilman raskautta, sille on annettava jatkoa, vaikka olisittekin raskaana ja just jäämässä äitiyslomalle.

Tänään vihdoin ovis + kp 23. Aika paljon myöhemmässä kuin normisti sen syyskuisen keskenmenon ja joulukuun kaavinnan jälkeen, mutta ihanaa kun kroppa alkaa pikkuhiljaa toimimaan :)

Naisvaltaisella alalla tuo työsoppareiden jatkaminen tai jatkamatta jättäminen raskauden vuoksi on kyllä ikuisuus kysymys, mutta onneksi ammattiliittoon voi aina ottaa yhteyttä, jos epäilee raskauden olevan syyn sopparin jatkamattomuuteen.

Mulla on nyt tosi hyvä työtilanne siinä mielessä, että oon ollu nyt noin 1,5 vuotta nykyisessä työpaikassa ja joulukuussa mut vakinaistettiin.

Täällä on näköjään tosi paljon määräaikaisissa työsuhteissa olevia naisia. Kai tiedätte, että raskaus EI ole peruste olla jatkamatta määräaikaista työsopimusta? Eli jos määräaikaiselle työsopimukselle olisi ollut luvassa jatkoa ilman raskautta, sille on annettava jatkoa, vaikka olisittekin raskaana ja just jäämässä äitiyslomalle.

Toi on tosiaan tärkeä asia muistaa ja siitä kannattaa myös pitää kiinni! Itse epäröin, että haluanko jatkaa kyseisellä työnantajalla pidempään kuin on pakko. Henkilöstöasiat on sen verran kurjalla tolalla. Kokoajan pidän kyllä silmät auki työpaikkojen suhteen ja vaihdan heti, kun parempaa löytyy. Hassua, ettei henkilökunnan suuri vaihtuvuus herätä työnantajaa kohtaamaan tosiasioita.

Nyt menossa dpo 6, kp 21/ n. 28. Onnistuin viimein tikuttamaan ovulaation maanantain paikkeille. Piinaava odotus käynnissä. :)

Minä palasin tammikuussa takaisin töihin ja teen nyt ainakin puolivuotta-vuoden 4päivää/vko, eli osittaisella hoitovapaalla.
Työ muutoin on kokoaikainen ja vakituinen.

Työmatka on ajallisesti pidentynyt ja koen motivaation itse työhön olevan täysin hukassa.
Koska toista lasta ei tunnu kuuluvan, niin olen alkanut harkitsemaan uuden työn etsimistä lähempää kotoa. Vaikeita asioita puntaroida kyllä nämä työasiat.

Täällä nyt kp31/dpo12 ja täti kurvaa paikalle 95% varmuudella lähipäivinä.

Vihdoin loppu vuoto keskenmenon jälkeen ja puhuttiin miehen kanssa et jos nyt kuitenkin sit odotellaan ne yhdet kuukautiset vielä tässä ja sit jatketaan yrittämistä :)

Mulla on vielä tän kuun loppuun asti koeaikaa jäljellä mut vakituinen työsuhde. Ärsyttää vaan ku jouduin tälleen koeajalle pomolle jo paljastaa et toinen ois haaveissa kun jouduin kesken päivää lähtee käymään naikkarilla. En ois halunnu töissä kertoa mut oli vähän pakko :shifty:

En hirveesti tänne kirjottele vaan seurailen taustalta. Mutta työstä ja työsuhteen jatkamisesta raskaus aikana naisvaltasella alalla. Itekki siis työskentelin lähihoitajana määräaikaisena kun odotin kuopusta. Raskaudesta kertominen jännitti just tuon takia ettei työsuhdetta jatkettaisi. LA oli marraskuussa ja elokuussa jatkoivat työsuhdetta tammikuulle asti, koska olin pisimpään ollut sijaisena ja työntekijöille oli tarvetta. Kyselin silloinkin että miten jatkaa tuonne asti vaikka jään äitiyslomalle, niin kuulemma näin se menee.. lapsi oli jo syntynyt kun esimies soitti että minulle olisi vakipaikka, otanko vastaan? Siinä parin viikon ikäistä tyttöä imettäessä otin vakipaikan vastaan ja palasin töihin yli vuosi vakipaikan saannin jälkeen. Että kyllä se näinkin voi käydä. Tällä hetkellä tosin olen ollut nyt kuukauden päivät työtön kiitos YT neuvotteluiden...

En hirveesti tänne kirjottele vaan seurailen taustalta. Mutta työstä ja työsuhteen jatkamisesta raskaus aikana naisvaltasella alalla. Itekki siis työskentelin lähihoitajana määräaikaisena kun odotin kuopusta. Raskaudesta kertominen jännitti just tuon takia ettei työsuhdetta jatkettaisi. LA oli marraskuussa ja elokuussa jatkoivat työsuhdetta tammikuulle asti, koska olin pisimpään ollut sijaisena ja työntekijöille oli tarvetta. Kyselin silloinkin että miten jatkaa tuonne asti vaikka jään äitiyslomalle, niin kuulemma näin se menee.. lapsi oli jo syntynyt kun esimies soitti että minulle olisi vakipaikka, otanko vastaan? Siinä parin viikon ikäistä tyttöä imettäessä otin vakipaikan vastaan ja palasin töihin yli vuosi vakipaikan saannin jälkeen. Että kyllä se näinkin voi käydä. Tällä hetkellä tosin olen ollut nyt kuukauden päivät työtön kiitos YT neuvotteluiden...

Vau, hienoa toimintaa työnantajalta! Noin sen pitäisikin mennä. Harmi kuitenkin, että yt:t sotkivat asian. Tsemppiä sinne! Toivottavasti löydät ihanan uuden työpaikan. :)

Takaisin