Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Remppana, selkeä plussahan tuo on

Kättärillä myös uä käytössä, mies kävi siellä kun muualla oli niin pitkät jonot :D samaisesta syystä silläkin alkoi vauvakuume nostaa päätään, että onneksi siellä on edes jotain toimintaa vielä :D esikoinen siis syntyi kättärillä :)

Pahoittelut tädin kohdanneelle :(

Kättärillä on poliklinikka toiminnassa kaikkeen muuhun, kuin synnytyksiin. Esim. keskenmenojen hoitoon.

Mulle yritettiin ensin jostain Hyksin lähetekeskuksesta puhelimella tarjota kkm:n hoitamiseksi "odota kolme päivää ja tuu sit Kättärille niin katsotaan mitä tehdään"-vaihtoehtoa, mutta olin jo hyvää matkaa iltapäivystykseen Naistenklinikalle ja kieltäydyin.

Alinah, mulla oli primojen jälkeen kans kolme kiertoa tosi niukkaa vuotoa.. vähän samalta kuulostaa.

Remppanan kuva näkyykin täällä. Kyllä siinä plussa taitas olla :)

On: polilla käyty. Mitään vikaa ei löytynyt minusta vieläkään.. paitsi epäili oikean munasarjan (ja vasemman?) olevan pcos tyyppisiä..? hassua kun ensin sanoi että ei mitään vikaa, mutta sitten kuitenkin olis pcos? Oireitakin löytyy. Gyne keväällä ei sanonut pcos:ta mitään.
Munasolureserviä on vaikka muille jakaa.. labra-arvot ihanteelliset. BMI liikaa lapsettomuushoitoihin, joten sain ajan ravitsemusterapeutille.. mikä on hassua, koska oon tässä jo puoli vuotta syönyt mun entisen pt:n ohjeilla , eikä ruokavaliossa oo mitään remontoitavaa.. :D -6kg kesästä ja kokoajan teen töitä sen eteen.. mutta köydään nyt sitten. Viikon päästä progekokeet. Gyne sanoi että näyttäisi ovulaatio olevan tänään tai huomenna. Oli jo 12mm folli puhkeamaisillaan ja limakalvo hyvä raskaudelle. Miehelle lähete spermatesteihin. Jotenkin jäi vähän huono fiilis. Hirvee stressi painosta. Sanoi se lohdutukseksi sitten lopuksi, että nykyinen paino ei estä raskautumasta.. mutta ei paljon lohduta. :/

Muokattu viimeksi:
Alinah, mulla oli primojen jälkeen kans kolme kiertoa tosi niukkaa vuotoa.. vähän samalta kuulostaa.

Remppanan kuva näkyykin täällä. Kyllä siinä plussa taitas olla :)

Mulla siis vuoti ihan hirveesti kp1- tähän kp3 aamuun. Mutta voi tää vielä muuttua, katsotaan!

Joo minäkin olen syntynyt kättärillä ja esikoiseni synnytin myös kättärillä.

Unicorn17 Harmi sinänsä, ettei mitään helposti hoidettavaa vikaa löytynyt. :-| Toisaalta hyvähän se on ettei ole vikaa. :-) Harmi että takerruttu painoon, oliko julkisella puolella bmi raja 35? Ja hienosti oot saanut painoa tippumaan, jatka vaan samaa rataa ja koita olla murehtimatta painosta. :-)

Unicorn17 Harmi sinänsä, ettei mitään helposti hoidettavaa vikaa löytynyt. :-| Toisaalta hyvähän se on ettei ole vikaa. :-) Harmi että takerruttu painoon, oliko julkisella puolella bmi raja 35? Ja hienosti oot saanut painoa tippumaan, jatka vaan samaa rataa ja koita olla murehtimatta painosta. :-)

Julkisella bmi raja 40. Mutta mun täytys pudottaa 14kg että bmi olis 39,9. Oonhan mä tässä yrittänyt. Enempään en vaan pysty. Ennen esikoista kävin salilla joka päivä ja sain tippumaan ruokavaliolla ja salilla pt:n kanssa 25kg. Nyt ei ole aikaa salille kun työpäivinä ollaan kotona illalla 7 aikaan. Ja sali on 30km päässä kotoa. Työmatkalla ei voi salille jäädä kun esikoinen on niin väsynyt hoidon jälkeen että menee suoraan nukkumaan ku päästään kotiin ja huutaa kotimatkan läpensä muutenkin. Kait se on lähettävä yöllä lenkille. Vaikka tuntuu että oon ihan puhki ja loppu ja väsynyt jo nyt. >.< kauheasti univelkoja kun kaikkeen ylimääräseen ja joskus ihan välttämättömäänkin (ruuan teko töihin ym kotityöt) aika täytyy ottaa omasta unesta. :/ Kauhea stressi. Taidetaan unohtaa toisesta lapsesta haaveilu kokonaan. Mä en vaan jaksa enää! On tässä jo kaks vuotta taas menny . Ja ainakin kaks vuotta menee siihen että saan pudotettua painoa niin paljon että meidät ees hyväksytään mihinkään hoitoihin. Ja sitpä onkin sama aika taas kasassa mitä yritettiin esikoista.

Voi Unicorn17, älä luovuta toisesta haaveilua! Ja miusta siulla on todella hieno alku tuolle painon tiputtamiselle, ja jatkat vaan samaa mallia, sieltä ne kilot karisee! Ja neuvoisin ettet unesta nipistä, se on niin tärkeää hyvinvoinnin kannalta muuten, ja tiiän että on vaikeaa löytää arkena aikaa mihinkään. :-| Virtuaalinen halaus siulle! <3 Ja kovasti tsemppiä!

Sympatiahalit teille jotka olette pitkään yrittäneet:Heartred omat valitukset tuntuu niin mitättömiltä, ettei edes kehtaa valittaa :)

Unicorn: yritä ottaa ajan kanssa pitkällä tähtäimellä painon pudotus, helposti muuten lähtee jojoilemaan ja stressi pitää kilot tiukassa :/ helpommin sanottu kuin tehty, olet jo hyvällä mallilla, tsemppiä!

On: dpo 1 tänään ja eilen kun olis ollu se otollisin hetki niin mies iltavuoron päätteeksi sanoi ettei jaksa nyt, tosi kiva:angryfire noh ei auta kuin toivoa että edeltävät su ja ma riittävät talletuksiin.

Mutter, kiitos <3
Niinhän se on.

Metsätähti, ei ollut tarkoitus valittaa. <3 anteeksi. Kyllä se plussan odottaminen ja kuumeilu varmasti on yhtä tuskallista, oli sitten yrittänyt 6kk, 12kk tai 28kk!

Niin on vaikeaa. Tiedän kokemuksesta. Mä oon kamppaillut painon kanssa 25v. Välillä laihduttanut 25 kg sit tullut kaikki takas.. ja sama uudestaan.. joskus -15kg ja nekin tullut takaisin.. laihduttaminen on ennen ollu oikeestaan aika helppoa.. nyt raskausajan jälkeen kun lapsi on pienu ja hommaa on tuplasti, ei tunnu löytyvän aikaa laihduttamiselle. Hetken aina jaksan asua keittiössä ja lenkkeillä, mutta lapsikin kaipaa huomionsa. Jotenkin olis löydettävä hyvä tasapaino kaikelle. Mutta en vaan tiiä miten :D

Onnea kaikille plussanneille:happy:

Taustalla aktiivisesti tullut lueskeltua mut oon niin huono kirjoittamaan nii jääny vähemmälle...:dead:

ON: kp 32/27-30, dpo ~17. Koskaan ei oo kierto näin pitkälle venynyt..kp 30 aamulla tuli pikkareihin pientä tuhrua ja aattelin että siinäpä se kierto sitten taas oli mut ei ne menkat sit kuitenkaan alkanu. Lämmöt ei oo laskeneet vieläkään alkukierron normilämpöön 35,8 johon aina tippuu viimeistään sinä aamuna kun täti kurvaa paikalle. Nyt mennään aamulämmöillä 36,3 ja iltaisin 36,8. Ei siis mitään huimaa lämpöä kuitenkaan.
Dpo ~5 oli ihmeellinen ripulikohtaus jonka toivoin liittyvän kiinnittymiseen, kp29/dpo~14 tissit kipeytyi (siitä aattelin et nyt ne menkat alkaa koska se on aina niiden merkki), mutta nyt kipu periaatteessa hävinnyt:bored:
Mahassa on nippailua ollut luteaalivaiheen ajan...kai se on kohta lähdettävä testi ostamaan jos ei tänään/huomenna ala tätiä kuulumaan. En haluis taas vaan pettyä, yk~10 tjottailua siis menossa meillä. Dpo 12 tikutin puhtaan negan rfsu:n liuskalla...

Unicorn: älä ihmeessä anteeksi pyytele, minähän tässä myös valitan :P

Mulla on se ongelma kun kotona olen lasten kanssa niin kun lapset syö sen minkä syö lautaselta niin minä syön ensin oman annoksen ja sitten vielä lasten jämät, ettei mene roskiin. Annoskoko on aivan liian iso sen tiedän ja aina päiväuniaikaan on tapana syödä kahvin kanssa jotain makeaa päivittäin :D ylipainoa ei varsinaisesti ole, mutta ei tää vararengas tästä vatsasta lähde tällä tyylillä. Imetys on myös tehnyt sen että paino junnaa ja kilot oikein pitävät kaksin käsin kiinni vyötäröstä ja vatsa on pömppö:bored:

Onnea kaikille plussanneille:happy:

Taustalla aktiivisesti tullut lueskeltua mut oon niin huono kirjoittamaan nii jääny vähemmälle...:dead:

ON: kp 32/27-30, dpo ~17. Koskaan ei oo kierto näin pitkälle venynyt..kp 30 aamulla tuli pikkareihin pientä tuhrua ja aattelin että siinäpä se kierto sitten taas oli mut ei ne menkat sit kuitenkaan alkanu. Lämmöt ei oo laskeneet vieläkään alkukierron normilämpöön 35,8 johon aina tippuu viimeistään sinä aamuna kun täti kurvaa paikalle. Nyt mennään aamulämmöillä 36,3 ja iltaisin 36,8. Ei siis mitään huimaa lämpöä kuitenkaan.
Dpo ~5 oli ihmeellinen ripulikohtaus jonka toivoin liittyvän kiinnittymiseen, kp29/dpo~14 tissit kipeytyi (siitä aattelin et nyt ne menkat alkaa koska se on aina niiden merkki), mutta nyt kipu periaatteessa hävinnyt:bored:
Mahassa on nippailua ollut luteaalivaiheen ajan...kai se on kohta lähdettävä testi ostamaan jos ei tänään/huomenna ala tätiä kuulumaan. En haluis taas vaan pettyä, yk~10 tjottailua siis menossa meillä. Dpo 12 tikutin puhtaan negan rfsu:n liuskalla...

Jaaaaa niinhän siinä sitten kävi että se täti kurvasi paikalle :banghead: onneksi en ehtinyt eilen testiä ostaa ja tänäaamuna pettyä taas pahemman kerran :grumpy: no. Positiivinen puoli, viikon päästä viikonloppuna kavereitten kanssa illan istujaiset, pääsenpä ottamaan häppää piiiiiitkästä aikaa o_O

Metsätähti tuo on kyllä raivostuttavat ettei mies jaksa. Me ollaan ratkaistu asia niin että jos mies on vkl yötöistä väsynyt tehdään "toimitus" miehellä mahd helpoksi. Mä otan suihin ja lopussa hyppään satulaan. Tämä kyllä onnistuu meillä väsymyksestä huolimatta.

Muska77: mä vaan jotenkin niin loukkaannuin tosta ettei se nyt edes kolmea peräkkäistä iltaa kuussa jaksa seksiä, olis riittäny pikaset tällä vikalla kerralla jos ei muuta :shifty: Välillä niin tuntuu että mä yksin haluan tätä kolmatta ja vois yhtä hyvin heittää hanskat tiskiin.. :grumpy:

Mä täällä loukkaannuin sun puolestas. Grr. Mut miehet on välillä outoja, ne ei välttämättä osaa ajatella asiaa samoin ku me naiset. Jos väsyttää niin silloin väsyttää. Me naiset seistäs vaikka päällään jos se auttais asiaa.

Takaisin