Mä lopetin elokuussa hormonaalisen ehkäisyn, ekan kierron menin ilmantestejä. Oli sitten 44/30päiväinen kierto. Tässä kierrossa päätin sitten alkaa testata, että olisin enemmän kärryillä mitä mun kropassa tapahtuu vai tapahtuuko mitään, tuo 44 päivää vähän säikäytti :)
Ostat siis ovistestejä, ja alat tekemään niitä esim kp9 joka päivä samaan aikaan. Testissä voi olla kaksi viivaa koko ajan. Jos toinen viiva on haaleampi kuin toinen, niin silloin ovis ei ole tulossa. Vasta sitten, kun molemmat viivat ovat yhtä tummia, ovis on tulossa 16-30h sisään (riippuu toi aika sun omasta hormonitoiminnasta ym, on aika yksilöllinen).
Oon itekin tosi uus noiden testien parissa, niin antaisin vinkiksi (mitä en itse tajunnut) että jopa kannattaisi ihan säästää jokainen testi ja merkata minkä päivän testejä ovat. Näin on helpompi verrata. Mulla oli 4pv sitten verrattaen tummat molemmat viivat, mutta ei mielestäni yhtä tummat. Samoin oli myös 3pvä sitten. Nyt taas 2pvä ollut ihan tyhjää, vain 1 viiva :D niin kaipa se ovis meni jo? En ole ihan varma, olisi pitänyt säästää ne, eikä heittää roskiin. Sen takia teen vielä jonkun aikaa noita testejä (kunnes menkat alkaa (tai on alkamatta??) :D) että vähän pääsen selville että tuleeko siihen minkäänlaista toista viivaa enää :)