Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Opiaattina, ovat siitä kuuluisia että muistaakseni Ranskassa kiellettiin kokonaan kun aiheutti kuolemia. Siis hormonipitoisuus niin suuri, että kaikkien tukosten ja muiden uhka kasvaa. Ja täten oman hormonitoiminnan käynnistyminen ottaisi taas aikaa. Niimpä, pitäisiköhän vedota siihen että ei sitä syntyvyyttä tällätavoin nosteta! Suomi nousuun :hilarious:

Voi itku StellaMom <3 tsemppiä, josko olisikin vain joku vaaraton juttu vielä.

Onnea Stellamom plussasta!

Mulla kp85 :arghh::arghh:
Perhesuunnitteluneuvolassa tosiaan sanoivat, että alkuvuodesta jos soitan uudelleen ja katsotaan sitten lääkärikäyntiä ja lääkkeitä. Mutta eikö tosiaan ole muuta keinoa kuin yksityinen? Jos soittaisi normiterkkulaan, mutta näkeväthän hekin sen koneelle kirjoitetun ”suunnitelman”.. ääh.

Hormonitoiminta käynnistyi ilmeisesti vain tämän aknen osalta, liekkö sitten tarkoittaa sitä että testosteronia liikaa kropassa että menkat pyörisi normaalisti..:banghead:

Meillä sanottii perhesuunnitteluneuvolasta samaa et katotaan alkuvuonna jos ei oo tärpänny. Kuukautiset on ihan sekasin ja ku soitin tk:lle pyytääkseni lääkkeitä ni ne vastas et soita perhesuunnitteluneuvolaan ja sieltä sanottiin et soita tk:lle. Varasin sit suutuspäissäni yksityiselle ajan koska ei tää voi enää jatkua näin. Mullehan lääkäri sano suoraan et jos ei ois lapsitoivetta niin näihin kiertohäiriöihin ois puututtu jo aikaa sitten...

Hipshops, huomenna kantsii varmaan mennä lääkäriin tarkistamaan asiaa, ei tekisi mieli mennä itkemään keskellä työpäivää tuntemattomille mutta pakko! :smiley-angry017

Eihän tässä voi muuta tehdä kuin odottaa, huomenna meinasin soittaa terveyskeskukseen jospa saisin verikokeet ainakin tehtyä. Ehkä heillä on parempia neuvoja tähän...

Meillä sanottii perhesuunnitteluneuvolasta samaa et katotaan alkuvuonna jos ei oo tärpänny. Kuukautiset on ihan sekasin ja ku soitin tk:lle pyytääkseni lääkkeitä ni ne vastas et soita perhesuunnitteluneuvolaan ja sieltä sanottiin et soita tk:lle. Varasin sit suutuspäissäni yksityiselle ajan koska ei tää voi enää jatkua näin. Mullehan lääkäri sano suoraan et jos ei ois lapsitoivetta niin näihin kiertohäiriöihin ois puututtu jo aikaa sitten...
No justiinsa, mitä meininkiä!!! :shifty: Luulisi että kannustaisivat lastenhankintaan, eikä suhtautuminen olisi tuollaista. Sitä suuremmalla syyllähän nuo kiertohäiriöt tulisi selvittää. Ei voi ymmärtää :hungover:

Onneksi yksityiseltä aina löytyy apu, vaikka siitä joutuukin maksamaan hurjasti. Taitaa olla sitten ihan turha munkaan sinne terkkulaan olla yhteydessä..

Mä lopetin elokuussa hormonaalisen ehkäisyn, ekan kierron menin ilmantestejä. Oli sitten 44/30päiväinen kierto. Tässä kierrossa päätin sitten alkaa testata, että olisin enemmän kärryillä mitä mun kropassa tapahtuu vai tapahtuuko mitään, tuo 44 päivää vähän säikäytti :)

Ostat siis ovistestejä, ja alat tekemään niitä esim kp9 joka päivä samaan aikaan. Testissä voi olla kaksi viivaa koko ajan. Jos toinen viiva on haaleampi kuin toinen, niin silloin ovis ei ole tulossa. Vasta sitten, kun molemmat viivat ovat yhtä tummia, ovis on tulossa 16-30h sisään (riippuu toi aika sun omasta hormonitoiminnasta ym, on aika yksilöllinen).

Oon itekin tosi uus noiden testien parissa, niin antaisin vinkiksi (mitä en itse tajunnut) että jopa kannattaisi ihan säästää jokainen testi ja merkata minkä päivän testejä ovat. Näin on helpompi verrata. Mulla oli 4pv sitten verrattaen tummat molemmat viivat, mutta ei mielestäni yhtä tummat. Samoin oli myös 3pvä sitten. Nyt taas 2pvä ollut ihan tyhjää, vain 1 viiva :D niin kaipa se ovis meni jo? En ole ihan varma, olisi pitänyt säästää ne, eikä heittää roskiin. Sen takia teen vielä jonkun aikaa noita testejä (kunnes menkat alkaa (tai on alkamatta??) :D) että vähän pääsen selville että tuleeko siihen minkäänlaista toista viivaa enää :)

Hei kiitos tosi hyvästä vastauksesta! En ole ikinä tehnyt näitä testejä, mutta kun nyt on ihan uusi tilanne synnytyksen jälkeen ajattelin että saisin vähän selvyyttä jos ne munasarjat edelleen ovat horroksessa tai onko toivoa raskautua niin kauan kun imetän. :)

Ootko tehnyt raskaustestiä ?
En oikein luota että PC liuskoissa olisi hailakkaa viivaa enempää, ja me ollaan kohta menossa sukuloimaan että ei ihan ehdi miettiä testejä. Ärsyttävää kun ei tiedä mitä tapahtuu, eikä ole selvä oire jommasta kummasta...

En oikein luota että PC liuskoissa olisi hailakkaa viivaa enempää, ja me ollaan kohta menossa sukuloimaan että ei ihan ehdi miettiä testejä. Ärsyttävää kun ei tiedä mitä tapahtuu, eikä ole selvä oire jommasta kummasta...

No näimpä, ei muutakun lääkäriin huomenna, liioittele hieman oireita ja vaadi ultra :) niille pitää aina liioitella että otetaan tosissaan.

Kiitos vastauksesta! Olen miettinyt jos kuukautiset ovat jääneet pois minipillereiden ansiosta. Noh, ehkä odotan kuukauden verran jos vaikka tulisikin menkat. Muuten saan kokeilla aamulämpöjä ja ovistesteja. Oliko se niin, että ovistesti saattaa näyttää esim haaleaa viivaa jos ei sattunut juuri ovulaation ajankohtaan ottamaan? Tai pitääkö olla täystärppi että on "positiivinen"?

Jos pari sivua selaat niin mun ovistesti kuvia on aika paljon. Mulla on läpi kierron tosi selkeet viivat ja kaskummaa kahtena päivänä sainkin sitten ihan tosi selvästi vahvemman testiviivan kun kontrolliviivan. Taitaa olla ihan ihmisestä kiinni miten nuo hormoonit kehossa elää.

No näimpä, ei muutakun lääkäriin huomenna, liioittele hieman oireita ja vaadi ultra :) niille pitää aina liioitella että otetaan tosissaan.
Kivun takia ei tarvi liiotella, se on yltynyt jo pahaksi. Eli aika vatma siitä että tämä oli tässä, onneksi mies keventää asiaa huumorilla aina ja lupasi tuikkaa toistekin! :wacky:

Täällä taas huolia, tarrasukat pettivät pikkuisella ehkä?:wideyed: tänään heräsin aamulla että oli kipuja ja kirkasta verenvuotoa. Katsotaan kuinka kauan kestää, ja sit huomenna pitää varmaan tarkistaa ihan verikokeella onko vielä hormoneja vai ei. Jotenkin minä aavistin tätä, juuri tuon alhaisen hcg:n perusteella. Jos toivo oli 50% eilen, niin tänään se on 1 % :shifty: kp 40 on ehkä sitten kp 1?:confused:

Oovoi! Toivottavasti harmitonta vuotoa!! Paljon tsemppiä!

No justiinsa, mitä meininkiä!!! :shifty: Luulisi että kannustaisivat lastenhankintaan, eikä suhtautuminen olisi tuollaista. Sitä suuremmalla syyllähän nuo kiertohäiriöt tulisi selvittää. Ei voi ymmärtää :hungover:

Onneksi yksityiseltä aina löytyy apu, vaikka siitä joutuukin maksamaan hurjasti. Taitaa olla sitten ihan turha munkaan sinne terkkulaan olla yhteydessä..

Joo siis saatoin sanoa pari valittua sanaa sille perhesuunnitteluneuvolan tädille ku vastas puhelimeen :rolleyes: Sehän siis sano mulle että ei ole heidän tehtävänsä miettiä mitään kiertohäiriöitä ja niiden vaikutusta raskautumiseen vaan heidän tehtävänsä on huolehtia ehkäisystä :bored:

Joo siis saatoin sanoa pari valittua sanaa sille perhesuunnitteluneuvolan tädille ku vastas puhelimeen :rolleyes: Sehän siis sano mulle että ei ole heidän tehtävänsä miettiä mitään kiertohäiriöitä ja niiden vaikutusta raskautumiseen vaan heidän tehtävänsä on huolehtia ehkäisystä :bored:

Luruh, mitä hittoa?!? Mä kun luulin, että perhesuunnitteluun lasketaan sekä ehkäisy- että raskaustoiveasiat. Ja siis todella asiatonta sanoa, että jos et haluaisi lasta niin selvitettäis kiertohäiriöt, mutta nyt kun toiveissa on raskaus niin ei tehdä mitään. Ihan älytöntä.

Luruh, mitä hittoa?!? Mä kun luulin, että perhesuunnitteluun lasketaan sekä ehkäisy- että raskaustoiveasiat. Ja siis todella asiatonta sanoa, että jos et haluaisi lasta niin selvitettäis kiertohäiriöt, mutta nyt kun toiveissa on raskaus niin ei tehdä mitään. Ihan älytöntä.

Näin mäkin luulin mutta ei kun ”lääkäreiden aika menee kierukoiden ja kapseleiden laittoon sekä muuhun ehkäisyn suunnitteluun. Ei me täällä ruveta hoitamaan mitään lapsettomuus juttuja ja kierto-ongelmia” :rolleyes: Tein kirjallisen valituksen tosta. Mulle on siis heinäkuusta asti puhuttu että pitäis saada lääkitys tähän mut lääkärit ei suostu kirjottaa ja nyt meni kuppi nurin. Onneks pääsen felicitakseen 15.10 enkä suostu lähteä sieltä ilman reseptiä. On ne siis perhesuunnitteluneuvolassa saanu multa hormoniverikokeet otettua mut siihen se sit jääki.

Nyt otan osaa keskusteluun. Tiedän tuon tunteen ku ei tiiä. Mulla 2vk sitte oli selkeä plussa r.testissä. viikon fiilistelin raskautta kunnes alko kirkas verinvuoto. Se kesti tasan 2päivää (siis tän vk tiistaina alko) ja sit loppu. Oli kyllä kohtuu kovaa menkkajomotusraki. Oon tehny viikonloppuna r.testin juurikin liuskan ja iha tyhjää näyttää. Ens pe ultra yksityisellä. Ihan tsekki vaan nyt varmaa sitte. Mut ei oo enää mitää r.oireitakaa. oli niitä viel ke-to ku oli vuotoa. Nut välillä tuhruttelee ruskeeta. Ei isoja hyytymiä. Verivuoto alko noin 5+6 tai niillä main.

Täytyy sanoa et luulen et oli km mut kun en oo varma (tai kai toivon et ei mut koska r.testi nega) nii käyn ultrassa varalta. Tietääpähän sitte samalla kattoo onko munasoluja kypsymässä

Onko jollain joka on aikaisemmin seurannut täällä raskauden alkamista lämmöillä niin miten mennyt kiinnittymisen paikkeilla? Mulla dpo5 nyt. Aivan järkyttävä olo iski. Kaikki tulee ulos, mahassa kiertää ja tosi huono olo. Lämmöt tipahtanu 34.9. Mulla ei ikinä oo mennyt näin alas. :(

Takaisin