Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla on jokainen raskaus alkanut kiinnittymisvuodolla. Vuoto kun on ilmestynyt niin testiin on tullut haalea viiva. Tää tapahtunut dpo8-10. En usko että ois ollut vuotohäiriöstä kyse. Samaan aikaan ollut menkkamaista kipua.

Onko sulla kauan kestänyt se vuoto ja minkälaista ollut? Mulla vuotaa sellaista ruskeaa. Edelleen. Nyt kolmas päivä. Ollut etova olo ja maha sekaisin. Onkohan vatsatautia vai mun ärtynyt suoli tai menkat aiheuttajana.. :/ äsken meinasin oksentaa kun mies paisto kalapuikkoja. Raskaustesti nega ja ovistestissä haamu..

Kohdunnapukka nousee ylös kun on ovulaatio, ovulaation jälkeen takaisin alas. https://www.babymed.com/blogs/beautiful-cervix/cervical-changes-position-during-menstrual-cycle

Ja minulla juuri se puhjennut follikkeli ja veri vatsaontelossa aiheutti kovat kivut, kun silloin ensiapuunkin jouduin.
Mutta kummin päin on ylös ja kummin päin alas?
Itse miellän sen niin, että emättimen suulta katsoen kohdunnapukkahan on suht ylhäällä/korkealla emättimessä ja se ”laskeutuu” ovulaation aikaan alemmas. Vai onko se sit just toistepäi? Koska eilen illalla se napukka tuntu kovemmalta kuin eilen aamulla ja oli tosiaan vetäytynyt sinne syvemmälle. Käytetään nyt vaikka sanaa ”syvemmälle” :hilarious:

Tänäänkin jomottelee, mutta ei niin kovasti kuin eilen. Ei ole yhdessäkään kierrossa ollut tämmöstä. Enkä silti ole napukkaakaan niin tiuhaan seurannut, nyt seurasin mielenkiinnosta että onko Flo yhtään ees hajulla. En tikuttanut.

Tuossa tekstissä oli ainakin että kohtu vetäytyy sisälle elimistöön ovulaation lähentyessä ja kohdunnapukka voi olla sormien ulottumattomissa, itsellä oli kanssa näin kun yhden kierron tarkkailin sijaintia. Sitten ovulaation jälkeen se laskeutui ja sen tunsi taas nopeasti. Mutta tietysti nämäkin voi olla henkilökohtaisia!

Tuossa tekstissä oli ainakin että kohtu vetäytyy sisälle elimistöön ovulaation lähentyessä ja kohdunnapukka voi olla sormien ulottumattomissa, itsellä oli kanssa näin kun yhden kierron tarkkailin sijaintia. Sitten ovulaation jälkeen se laskeutui ja sen tunsi taas nopeasti. Mutta tietysti nämäkin voi olla henkilökohtaisia!
Ai. No enpä nyt sitten tiedä mitä paskaa tämäkin on :hilarious:

Ai. No enpä nyt sitten tiedä mitä paskaa tämäkin on :hilarious:
Nyt kun luin tarkemmin asiaa, niin kaipa se ovis on tässä ihan just ja siks jomottelee...
On meinaan ollu ihan kiitettävät kivut tänäänkin. Eipä oo tämmöstäkään koskaan ennen ollu. Jospa tää olis hyvän merkki... :angelic:

Toivotaan Uutukainen!

Itse vain odottelen kuukautisia. Tänään turvotus sitä luokkaa että olisin kuudennella kuulla raskaana, huoh. Vatsa meni töissä sekaisin. Siinä kaikki oireet, kp 24/27 ja dpo ei tietoa.

Lopetin tällä viikolla minipillerit. Synnytyksen jälkeen ei ole vielä tullut menkkoja. Miten voisin edetä että saisin selvää ovuloinko. Pitäisikö tehdä ovis testi joka päivä tai miten se juttu toimii? En ole ikinä käyttänyt, niin ajattelin jos joku täältä olisi viisaampi.

Toivotaan Uutukainen!

Itse vain odottelen kuukautisia. Tänään turvotus sitä luokkaa että olisin kuudennella kuulla raskaana, huoh. Vatsa meni töissä sekaisin. Siinä kaikki oireet, kp 24/27 ja dpo ei tietoa.

Ootko tehny testii ;):D Mulla on ollu kiire kirjoitella tänne mutta kaiken oon lukenut ja heti tuli et aaa onks sulla testausaika!

Ootko tehny testii ;):D Mulla on ollu kiire kirjoitella tänne mutta kaiken oon lukenut ja heti tuli et aaa onks sulla testausaika!

En ole enkä aio tehdä ennenkuin kuukautiset ovat myöhässä, nyt ei tullut varmaa ovulaatiota ja seksiä sen kerran ilman ehkäisyä niin en usko mahdollisuuksiin :D joskos se ensikierto olisi meidän, alan syömään sitten sitä royal geleetä kun alkaa taas aktiivinen yritys.

Lopetin tällä viikolla minipillerit. Synnytyksen jälkeen ei ole vielä tullut menkkoja. Miten voisin edetä että saisin selvää ovuloinko. Pitäisikö tehdä ovis testi joka päivä tai miten se juttu toimii? En ole ikinä käyttänyt, niin ajattelin jos joku täältä olisi viisaampi.

Itse oon kuukautisten alkamisen jälkeen about kierron puolivälissä parina päivänä testannu. Jos ei oo tullu positiivistä ovulaatiotestistä nii oon testannu useamman kerran tai sitte oottanu uusia kuukautisia ja sitte laskeskellu koska se ovis on mahdollisesti ollu ja sitte seukki kierrosta testannu niinä päivinä. Jos kuukautiset ei oo alkanu nii et ehkä oo ovuloinutkaan sitten synnytyksen. Voit toki myös mittailla aamulämpöjä jos haluat. Niistäki voi jotain päätellä.

Toivotaan Uutukainen!

Turvotus on erittäin tuttua, mulla jomottaa vieläkin ja hirveesti ilmavaivoja :)

Itse oon kuukautisten alkamisen jälkeen about kierron puolivälissä parina päivänä testannu. Jos ei oo tullu positiivistä ovulaatiotestistä nii oon testannu useamman kerran tai sitte oottanu uusia kuukautisia ja sitte laskeskellu koska se ovis on mahdollisesti ollu ja sitte seukki kierrosta testannu niinä päivinä. Jos kuukautiset ei oo alkanu nii et ehkä oo ovuloinutkaan sitten synnytyksen. Voit toki myös mittailla aamulämpöjä jos haluat. Niistäki voi jotain päätellä.

Kiitos vastauksesta! Olen miettinyt jos kuukautiset ovat jääneet pois minipillereiden ansiosta. Noh, ehkä odotan kuukauden verran jos vaikka tulisikin menkat. Muuten saan kokeilla aamulämpöjä ja ovistesteja. Oliko se niin, että ovistesti saattaa näyttää esim haaleaa viivaa jos ei sattunut juuri ovulaation ajankohtaan ottamaan? Tai pitääkö olla täystärppi että on "positiivinen"?

Kiitos vastauksesta! Olen miettinyt jos kuukautiset ovat jääneet pois minipillereiden ansiosta. Noh, ehkä odotan kuukauden verran jos vaikka tulisikin menkat. Muuten saan kokeilla aamulämpöjä ja ovistesteja. Oliko se niin, että ovistesti saattaa näyttää esim haaleaa viivaa jos ei sattunut juuri ovulaation ajankohtaan ottamaan? Tai pitääkö olla täystärppi että on "positiivinen"?

Jos oikeen muistan niin mulla näytti testi kahta viivaa ainaki kahtena päivänä. En muista nyt yhtään olisko ollu haaleitaki viivoja jos testas liian aikasin tai myöhään.

Mulla ovistesti näyttää 2 viivaa aina. :D oviksen aikana on vain tummempi

Onnea Stellamom plussasta!

Mulla kp85 :arghh::arghh:
Perhesuunnitteluneuvolassa tosiaan sanoivat, että alkuvuodesta jos soitan uudelleen ja katsotaan sitten lääkärikäyntiä ja lääkkeitä. Mutta eikö tosiaan ole muuta keinoa kuin yksityinen? Jos soittaisi normiterkkulaan, mutta näkeväthän hekin sen koneelle kirjoitetun ”suunnitelman”.. ääh.

Hormonitoiminta käynnistyi ilmeisesti vain tämän aknen osalta, liekkö sitten tarkoittaa sitä että testosteronia liikaa kropassa että menkat pyörisi normaalisti..:banghead:

Mä lopetin elokuussa hormonaalisen ehkäisyn, ekan kierron menin ilmantestejä. Oli sitten 44/30päiväinen kierto. Tässä kierrossa päätin sitten alkaa testata, että olisin enemmän kärryillä mitä mun kropassa tapahtuu vai tapahtuuko mitään, tuo 44 päivää vähän säikäytti :)

Ostat siis ovistestejä, ja alat tekemään niitä esim kp9 joka päivä samaan aikaan. Testissä voi olla kaksi viivaa koko ajan. Jos toinen viiva on haaleampi kuin toinen, niin silloin ovis ei ole tulossa. Vasta sitten, kun molemmat viivat ovat yhtä tummia, ovis on tulossa 16-30h sisään (riippuu toi aika sun omasta hormonitoiminnasta ym, on aika yksilöllinen).

Oon itekin tosi uus noiden testien parissa, niin antaisin vinkiksi (mitä en itse tajunnut) että jopa kannattaisi ihan säästää jokainen testi ja merkata minkä päivän testejä ovat. Näin on helpompi verrata. Mulla oli 4pv sitten verrattaen tummat molemmat viivat, mutta ei mielestäni yhtä tummat. Samoin oli myös 3pvä sitten. Nyt taas 2pvä ollut ihan tyhjää, vain 1 viiva :D niin kaipa se ovis meni jo? En ole ihan varma, olisi pitänyt säästää ne, eikä heittää roskiin. Sen takia teen vielä jonkun aikaa noita testejä (kunnes menkat alkaa (tai on alkamatta??) :D) että vähän pääsen selville että tuleeko siihen minkäänlaista toista viivaa enää :)

Onnea Stellamom plussasta!

Mulla kp85 :arghh::arghh:
Perhesuunnitteluneuvolassa tosiaan sanoivat, että alkuvuodesta jos soitan uudelleen ja katsotaan sitten lääkärikäyntiä ja lääkkeitä. Mutta eikö tosiaan ole muuta keinoa kuin yksityinen? Jos soittaisi normiterkkulaan, mutta näkeväthän hekin sen koneelle kirjoitetun ”suunnitelman”.. ääh.

Hormonitoiminta käynnistyi ilmeisesti vain tämän aknen osalta, liekkö sitten tarkoittaa sitä että testosteronia liikaa kropassa että menkat pyörisi normaalisti..:banghead:

Eikö sulla vieläkään ole alkanut, ihan hirveetä!! ja miksi pitäisi odottaa alkuvuoteen? Eihän toi nyt vaan VOI olla normaali tilanne että kierto on 85!! päivää!! :O

Eikö sulla vieläkään ole alkanut, ihan hirveetä!! ja miksi pitäisi odottaa alkuvuoteen? Eihän toi nyt vaan VOI olla normaali tilanne että kierto on 85!! päivää!! :O

Mähän söin näitä kuuluisia Diane Novia melkein 7 vuotta.. kuulemma ihan normaalia, että kestää saada hormonitoiminta käyntiin. Tosin ihmettelen, että yhdet oikeat menkat kerkesi välissä olemaan kuitenkin, tosin sekin venyi melkein kp 50..

Hohhoijaa. On vaan niin tyhmä olo, kun ei itse voi tehdä mitään. Ja harmittaa kun yritys vaan venyy ja venyy. Jo sitä toivoi olevansa pitkällä raskaana tässä vaiheessa.

Mähän söin näitä kuuluisia Diane Novia melkein 7 vuotta.. kuulemma ihan normaalia, että kestää saada hormonitoiminta käyntiin. Tosin ihmettelen, että yhdet oikeat menkat kerkesi välissä olemaan kuitenkin, tosin sekin venyi melkein kp 50..

Hohhoijaa. On vaan niin tyhmä olo, kun ei itse voi tehdä mitään. Ja harmittaa kun yritys vaan venyy ja venyy. Jo sitä toivoi olevansa pitkällä raskaana tässä vaiheessa.

Ai onko niissä joku juttu? :O en ole siis itse kuullut, söin niitä nuorempana varmaan... 3v.. Toi on niin kurjaa, kun pitää vaan odottaa ja odottaa ja odottaa eikä itsellä ole mitään kontrollia siihen, mitä tapahtuu. Ei mun mielestä silti ole järkeä, että vedetään hyvässä hedelmällisessä iässä oleva ihminen tuollaisesta mankelista läpi, ettei auteta kun kierto on noin pitkä... Vaikka ois mitkä pillerit taustalla..

Täällä taas huolia, tarrasukat pettivät pikkuisella ehkä?:wideyed: tänään heräsin aamulla että oli kipuja ja kirkasta verenvuotoa. Katsotaan kuinka kauan kestää, ja sit huomenna pitää varmaan tarkistaa ihan verikokeella onko vielä hormoneja vai ei. Jotenkin minä aavistin tätä, juuri tuon alhaisen hcg:n perusteella. Jos toivo oli 50% eilen, niin tänään se on 1 % :shifty: kp 40 on ehkä sitten kp 1?:confused:

Takaisin