Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kans kyl aina mielenkiinnolla luen kuinka sun hoidot heitsu etenee. Jännittää että kuinka onnistuu! :) Mutta inhottavaa että tuli tommosen vuodot. Onks ne ihan tavanomaisia tossa punktiossa? Jos ei ollu kanyyliakaan laitettu si valmiiks?

Mä kans kyl aina mielenkiinnolla luen kuinka sun hoidot heitsu etenee. Jännittää että kuinka onnistuu! :) Mutta inhottavaa että tuli tommosen vuodot. Onks ne ihan tavanomaisia tossa punktiossa? Jos ei ollu kanyyliakaan laitettu si valmiiks?
Kiitos.Mulla oli tuntia ennen punktioo kanyyli jo kädessä ja kotiin pääsi kun kävi wc ja vuoto oli niukkaa.Yleensä punktiossa voi tulla vuotoa joillakin runsaampaa kuin toisilla.

Aa, okei. Sain ihan semmosen käsityksen että si vasta kun rupesit vuotaan niin laittoivat sen kanyylin ja hämmästelinkin sitä. Mut hyvä nyt että pian vuoto niukkeni ja pääsit kotio. On se aina kotona kivempi yö viettää. Onks sen puntion jälkeen nyt si jotain rajoitteita, esim. Liikunnan suhteen?

Ääh, mulla alko kauhee ahdistus että jos menkat alkaa perjantaina tai viimeistään lauantaina. Mä niin kovasti toivon ettei alkais. Eihän meillä oo sinänsä kauaa yritetty viel, tai alotettiinhan me ekan kerran vauvajutut jo joskus toukokuus 2017, mut välis oli se raskausepisodi. Silti meillä on tyhjä syli ja mä vaan niin toivoisin sitä pienokaista. Mä en jaksais tätä yrittämistä. :( sori avautuminen mut tää odotus on niiiiiiiiiiin ahdistavaa välillä!

Ääh, mulla alko kauhee ahdistus että jos menkat alkaa perjantaina tai viimeistään lauantaina. Mä niin kovasti toivon ettei alkais. Eihän meillä oo sinänsä kauaa yritetty viel, tai alotettiinhan me ekan kerran vauvajutut jo joskus toukokuus 2017, mut välis oli se raskausepisodi. Silti meillä on tyhjä syli ja mä vaan niin toivoisin sitä pienokaista. Mä en jaksais tätä yrittämistä. :( sori avautuminen mut tää odotus on niiiiiiiiiiin ahdistavaa välillä!

Ymmärrän täysin! Mulla alkaa tän kierron jälkeen vasta yk5. Ja sekin jo on tuntunut aivan liian pitkälle. Kun tuntuu että tekee kaikkensa eikä se raskaus vaan ala ja jatku niinkuin oppikirjassa. Koulussakin opetettiin että yhdyntä on yhtäkuin vauva ja kyllä tää nyt tuntuu vähän monimutkaisemmalta kun silloin aikanaan koulun penkillä. :D Tuntuu myös turhalta valittaa näin alkutaipaleella mutta pahaltahan se tuntuu.

Moi kaikille, onnea plussanneille, niitäkin ehti tässä välissä ilmeisesti olla :)

Negaovistestejä tehty täällä, kp 13. Flon mukaan viikko ovikseen vielä.

Kävin eilen ja toissapäivänä sylittelemässä mun viime perjantaina syntynyttä kummipoikaa, enkä voi tälle vauvakuumeelle enää mitään. Se vaan vie mennessään ja vie kaikki ajatukset ja kaiken. Töissä ois jotain koulutuksia loppuviikko enkä varmasti voi keskittyä yhtään.

Mindie^^ sitä vartenhan palsta on, että saa avautua :) Me ollaan yritetty vasta niin että on yk2, mutta vauvasta ollaan puhuttu jo 5 vuotta. Pahaltahan tämä tuntuu, kun lukee kaikkia "yk 1 tärppäsi vaikka en edes tikuttanut" tai jotain muita juttuja ja itse sitten odottelee vaan että milloin kävisi tuuri. Ja sitten jos edes käy, niin joutuu jännittämään että pysyykö edes mukana - oon ihan varma et oon niitä ihmisiä jotka taistelee monta keskenmenoa, vaikeat synnytykset ym..

Heippa!
Osaisiko joku viisaampi neuvoa.. oviksen tikutin 25.9 ja hyödynsimme tiedon [emoji28] tein malttamattomana pöljänä ovistestin äsken kun kuulin että sekin voisi raskauden näyttää (on mulla oikeitakin testejä mutten halunnut käyttää vielä niitä :) haalea toinen viiva ilmestyi. Mutta äsken huomasin vessassa käydessä että pyyhkiessä tuli sellaista ruskehtavaa tavaraa, ei täysin, enemmän sellaisia hitusia oli valkovuodossa.. ja koski hetken menkkamaisesti. Eli mitäs nyt? Kiinnittymisvuoto? Tiiän että olen liian ajoissa varmaan koska menkkoihin on 7pvää aikaa mutta minua ei ole ”siunattu” kärsivällisyydellä. Edellisestä muksusta (3v) hiffasin raskauden vasta kun menkat oli myöhässä. Olin melko varma etten raskaaksi endon takia välttämättä edes tule..

Tuttuja epätoivon tunteita, esikoista kun yritettiin 1.5v ja väliin mahtui kkm sekä kemiallinen, niin pelkään jo itse yritystäkin. Toinen tulikin yk2, mutta nyt kanssa yk3 (koska yhden kerran mahdollisuus!) ja varmasti tulee yk4 myös. Ja pelkään että tulee monia vielä, varsinkin kun tämä muu tilanne on mitä on. Tsempit kaikille! Toivottavasti meille suodaan se vauva syliin asti. Eniten pelkään kojtukuolemaa.

StellaMom missä digin tulos? Joko olet tehnyt?

sohvinen84 toisen viivan tulisi olla todella vahva, että se kertoisi raskaudesta. Ja olen ymmärtänyt että kiinnitysvuoto olisi kirkasta? En ole kokenut joten en tiedä mutta muistaisin näin lukeneeni.

Tuttuja epätoivon tunteita, esikoista kun yritettiin 1.5v ja väliin mahtui kkm sekä kemiallinen, niin pelkään jo itse yritystäkin. Toinen tulikin yk2, mutta nyt kanssa yk3 (koska yhden kerran mahdollisuus!) ja varmasti tulee yk4 myös. Ja pelkään että tulee monia vielä, varsinkin kun tämä muu tilanne on mitä on. Tsempit kaikille! Toivottavasti meille suodaan se vauva syliin asti. Eniten pelkään kojtukuolemaa.

StellaMom missä digin tulos? Joko olet tehnyt?

sohvinen84 toisen viivan tulisi olla todella vahva, että se kertoisi raskaudesta. Ja olen ymmärtänyt että kiinnitysvuoto olisi kirkasta? En ole kokenut joten en tiedä mutta muistaisin näin lukeneeni.
Tein eilen vielä PC:n ja viiva on haalea. Viikko sitten tuli eka haamujen haamu, kohta en usko noihin enää. Huomenna aamulla Clear Blue testi käyttöön, ei ole koskaan ollut näin pitkä kierto että erittäin outoa on kyllä. Mieheni mielestä hätäilen mutta pelkään toki että se on joku tulimuna tai kohdunulkoinen, joka voisi olla syy siihen ettei viiva vahvistu. Kai sitä ensi viikolla pitää soittaa ja kysellä verikokeita jos ei vahvoja viivoja tai kuukautisia näy.

Tsemppiä StellaMom, ymmärrettävästi se mietityttää, jos tulos ei vahvistu. Toki, jos hoitajalta tai lääkäriltä kysyy, niin viiva on viiva.... mutta moni meistä tietää, millainen juttu siellä taustalla voi kuitenkin olla, että ei sitä vielä kannata vaunuostoksille lähteä... Kaikkea hyvää sulle!
Sohvinen, mun mielestä tuo voisi olla kiinnittymisestäkin johtuvaa, koska jokaisen kroppa eri lailla näihin juttuiihin reagoi. Mulla ei ole koskaan tiputtanut mitään, joten omasta kokemuksesta en voi sanoa.
Tsempit myös kaikille yritystaipaleeseen, kuukaudet voi olla pitkät kun jotain toivoo ja odottaa. Alkuun kai se saattaa olla enemmänkin mielen päällä, sitten vähän vähemmän jossain kohtaa... ja jos plussaa ei kuulu vuoteen, niin sitten ottaa puhelimen käteen, ja soittaa "jonnekin".
Katjsuha kp 14 /27-40? kiertoon onneksi saatu tallettelu kp 13 :)

Stellamom toivottavasti saat aamulla positiivisen tuloksen myös digiin! Olet kyllä ollut kärsivällinen ku näin pitkään digiä malttanut jemmata. :D

Hetken mielijohteesta nappasin kaupasta mukaan ovistestit. Vähän ehkä myöhässä testailujen kanssa, kun kp 17 jo menossa. Flow ennusti oviksen eiliselle ja Clue huomiselle. Pää ennustaa, ettei mitään oo vielä tapahtunut ja ovistesti oli ainakin sen mukainen, ettei nyt ole lh-huippu.

Taidan vielä testailla muutaman päivän ja sit luovuttaa tämän kierron osalta. Vai mitä on mieltä raati? Kierto vaihtelee siinä 29-34 päivän välillä :confused:

9fcf8971d4cb6cf9a03676459bf889ae

Ymmärrän täysin! Mulla alkaa tän kierron jälkeen vasta yk5. Ja sekin jo on tuntunut aivan liian pitkälle. Kun tuntuu että tekee kaikkensa eikä se raskaus vaan ala ja jatku niinkuin oppikirjassa. Koulussakin opetettiin että yhdyntä on yhtäkuin vauva ja kyllä tää nyt tuntuu vähän monimutkaisemmalta kun silloin aikanaan koulun penkillä. :D Tuntuu myös turhalta valittaa näin alkutaipaleella mutta pahaltahan se tuntuu.

No niinpä! Tää on kyl välillä niin salatiedettä. Meillä kyllä alkaa tän kierron jälkeen yk 6 nyt si tätä uutta yritystä, uskon sen kyl alkavan kun aamulämmöt laski taas 36,8:siin. :(

Noppa, mä varmaan muutaman päivän testailisin kans. Voihan se viel olla tulos vasta jos pisin kiertokin sulla 34.

Aa, okei. Sain ihan semmosen käsityksen että si vasta kun rupesit vuotaan niin laittoivat sen kanyylin ja hämmästelinkin sitä. Mut hyvä nyt että pian vuoto niukkeni ja pääsit kotio. On se aina kotona kivempi yö viettää. Onks sen puntion jälkeen nyt si jotain rajoitteita, esim. Liikunnan suhteen?
Ammekylpyjä,tampoonin käyttö kieltoa,uimista ja yhdyntöjä pitää vältellä nyt.Kierto ja kumartumis liikkeitä ei saa tehdä myöskään.Liikunta muotona pelkästään kävely ja joillakin 1vk ajan voi tuhruttaa verta mutta se on kuulema harvinaisempaa.3-4l vettä joka päivä pitää juoda että hormoonit huuhtoutuu pois ja samaa aikaa turvotus lähtee pois myös toipuu nopeammin.

Onko täällä kenelläkään ovulaatiovuotoa? Missä vaiheessa se yleensä tulee? Mulla nyt dpo2 tuli vaaleanpunaista valkovuotoa ja seassa iso klöntti kirkasta limaa. Mietin että onko mun ovis ollut myöhemmin kuin ajattelin vai tuleeko se normaalistikkin vasta reilusti jälkeen. Lämmöt ei juurikaan ole koholla. Rassaavaa hommaa tämä.
8e1a02e64c01323cd07e17a6ac7ff763

Laura, aika vahva on kyllä tuo sun ovistestitulos kp 14, pitäisin erikoisena, mutta en mahdottomana, jos tuleekin "toinen aalto", joka munasolun irrottaisi. Mulla on eggistä eniten päivänä, jolloin saan ovisplussan. Lämmöt on joskus noussut vasta 4. päivänä ovisplussan jälkeen. Ovulaatio on siis jossain "siellä välissä" ehkä tapahtunut.
Heitsulle tsempit punktiosta toipumiseen, otahan rauhallisesti (arvaan, että tekee mielikin olla aika hissuksiin)... hedelmöitysonnea!!
Noppa, testionnea, jospa se vielä sieltä nousee. Vielä ei ole mitenkään myöhäistä :)

Laura, aika vahva on kyllä tuo sun ovistestitulos kp 14, pitäisin erikoisena, mutta en mahdottomana, jos tuleekin "toinen aalto", joka munasolun irrottaisi. Mulla on eggistä eniten päivänä, jolloin saan ovisplussan. Lämmöt on joskus noussut vasta 4. päivänä ovisplussan jälkeen. Ovulaatio on siis jossain "siellä välissä" ehkä tapahtunut.
Heitsulle tsempit punktiosta toipumiseen, otahan rauhallisesti (arvaan, että tekee mielikin olla aika hissuksiin)... hedelmöitysonnea!!
Noppa, testionnea, jospa se vielä sieltä nousee. Vielä ei ole mitenkään myöhäistä :)

Joo mulla itseasiassa tänään alkoi vasta normaali oviksen jälkeinen rintakipu. Se on mulla niin selkeä oire että vaikea olla huomaamatta. Nyt ois kiva jos ne lämmötkin nousis. Tuolloin kp14 sain tosta tuloksesta 3h päästä VIELÄKIN vahvemman testiviivan epäherkempään apteekin testiin että mun mielestä positiivinen tulos oli erittäinkin selvä. Siitä tasaisesti haalentunut sitten. Mutta ikinä ennen ei vuotoa ole tässä kohtaa kiertoa ollut. Erikoista seurata kyllä mitä tapahtuu ja nouseeko lämmötkin sitten. Niin mielenkiintoista kun oman kropan tutkiminen onkin niin olisin jo valmis vaihtamaan tän tutkailun odotusajaksi. :D

Ammekylpyjä,tampoonin käyttö kieltoa,uimista ja yhdyntöjä pitää vältellä nyt.Kierto ja kumartumis liikkeitä ei saa tehdä myöskään.Liikunta muotona pelkästään kävely ja joillakin 1vk ajan voi tuhruttaa verta mutta se on kuulema harvinaisempaa.3-4l vettä joka päivä pitää juoda että hormoonit huuhtoutuu pois ja samaa aikaa turvotus lähtee pois myös toipuu nopeammin.

Ihan kauhee määrä vettä täytyy juoda! :o tuleeks sun juotua tää määrä? Hyvä et mää jaksan juoda 1l! Aika rauhaksiin saat nyt sitten olla, vaikka varmaan ihan ehdottomasti oot mielellään rauhaksiin että kaikki menee putkeen. Ooks sää nyt si töissä näitten kieltojen aikana? Tietysti varmaan vaikuttaa mitä työtä tekee.

Takaisin