Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Luulis kyllä että tuollainen on ihan riittävän hyvä perustelu ylimääräiselle alkuraskauden ultratutkimukselle.
Mä laskin että mun dpo 1 oli ensimmäinen päivä jolloin oli vitivalkoinen testi :)Tänään oli lämmöt tipahtanut alle 36. Mikä on outoa ja sit tuli tuo ovistestiin. Eli onko nyt dpo -1 vai miten nää lasketaan?
mun ovisplussa on sittenkin ehkä tänään. En mä tiedä onko toi riittävän vahva.
Mä laskin että mun dpo 1 oli ensimmäinen päivä jolloin oli vitivalkoinen testi :)
Näin väliin huutelen, että omien ja tuttujen kokemusten perusteella nimenomaan missään pk-seudulla ei ole ultria neuvolassa. Omien ja tuttujen perusteella Pk-seudulla vedetään myös ehkä koko Suomen tiukinta linjaa varhaisultrien kanssa. Kolmen peräkkäisen keskenmenon jälkeen taitaa päästä varhaisultraan ja naistentautien päivystykseen voi alkuraskaudessa mennä, jos on kovia kipuja ja verenvuotoa. Varhaisultraan pääsee myös, jos on ollut lapsettomuushoidoissa Naisten klinikalla, mutta se on ikään kuin osa sitä lapsettomuushoitoa. Mulla on epäsäännöllinen kierto, kilpirauhassairaus ja yksi keskenmeno takana. Ei ollut puhettakaan, että pääsisin kunnalliseen varhaisultraan. Mentiin omalla kustannuksella yksityiselle varhaisultraan, mutta kunnalliselle päästiin tosiaan ekaa kertaa vasta nt-ultraan viikolla 12+.Okei, erilaista tietoa saa täällä monelta mut ilmeisesti se riippuu varusteista. Uskois että jossain pk seudulla on ihan ultrat.
Mullakin on vajaatoiminta mutta muuten ei kai mitään poikkeavaa, voi olla että sitten kustantaa pikkusen siihen varhaisultraan jos tuntuu ettei ole varma mistäänNäin väliin huutelen, että omien ja tuttujen kokemusten perusteella nimenomaan missään pk-seudulla ei ole ultria neuvolassa. Omien ja tuttujen perusteella Pk-seudulla vedetään myös ehkä koko Suomen tiukinta linjaa varhaisultrien kanssa. Kolmen peräkkäisen keskenmenon jälkeen taitaa päästä varhaisultraan ja naistentautien päivystykseen voi alkuraskaudessa mennä, jos on kovia kipuja ja verenvuotoa. Varhaisultraan pääsee myös, jos on ollut lapsettomuushoidoissa Naisten klinikalla, mutta se on ikään kuin osa sitä lapsettomuushoitoa. Mulla on epäsäännöllinen kierto, kilpirauhassairaus ja yksi keskenmeno takana. Ei ollut puhettakaan, että pääsisin kunnalliseen varhaisultraan. Mentiin omalla kustannuksella yksityiselle varhaisultraan, mutta kunnalliselle päästiin tosiaan ekaa kertaa vasta nt-ultraan viikolla 12+.
Kaipa se on niin, että pk-seudulla on varaa luottaa siihen, että lähellä oleva erikoissairaanhoito hoitaa, jos jotain menee vikaan. Pienemmillä paikkakunnilla kannattaa ehkä enemmän panostaa siihen, että mahdolliset ongelmat raskaudessa huomataan nopeammin, koska niille jo yhden ihmisen erikoissairaanhoidon kustannus voi olla huomattavan suuri.
Mä kävin akupunktiossa aktiivisesti muutaman kuukauden plussan alla. Mulla on vasta-aineita kehossa, joten kyllä varmasti rentoutti ja teki kehoa vastaanottavammaksi. Minulla siis liikaa raskaaksitulemisen esteitä, joten siksi olin sokeriton, gluteeniton, maidoton, akupunktio 2 viikon välein yms. konstit käytössä (IVF:n lisäksi). Rentoutuminen oli tietenkin parasta, en tarkemmin osaa analysoida, mitä kropassa olis muuten tapahtunut.Ihanaa, täällä on tullut positiivisia testejä, onnea!
Onko joku käyny akupunktiossa tai vyöhyketerapiasta parantamassa raskautumisen mahdollisuuksia? Mietin et pitäiskö ite käydä. Ei siitä rentoutuksesta nyt varmaan ainakaan haittaa olis