Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
View attachment 72830
IIK! :nailbiting: Tämän aamun pc. Eilisestä selvästi vahvistunut. :) Maanantaiaamuna seuraava tsekkaus. Mikä ihmeen magia siinä on, että kun vakaasti uskoo ettei tärppi ole käynyt, tulos on tämä?!
Tuo näyttää aika samalta kuin mun, sitä vahvaa odotellessa :D
Emilla - mun edellinen kierto oli 44pvä .. :)

Ostin ovistikkuja, Kp8, milloin noita pitäis alkaa käyttämään? Ovis Flon mukaan ajoittuu ennen miehen polttareita - uskaltaisiko sitä hommailla vaikka mies olisi uitettu alkoholissa 3 pvä jos olisikin niiden jälkeen ? Olen siis kahden vaiheilla aloittaisinko tikkujen käytön tässä vai vasta ensi kierrossa. Paljonko miehen alkoholin käyttö vaikuttaa mahdolliseen alkavaan raskauteen ja haluaisinko tietää meneekö ovis juhlien takia hukkaan vai ei.. En haluaisi riskeerata mitään....
Ei kai se mitään ongelmia aiheuta. Yleensä halukkuutta ja staminaa on enemmän kuin normaalisti vain :D

Siittiöiden muodostus kestää 3kk jos oikein muistan, joten se tulee pitkällä aikavälillä jos on sairastanut yms.

Meinasin muuten Laura jo ehdottaa, että voisko tää olla semmonen ovuloimaton kierto, mut jos ovislimat on ny tullu niin etköhän sä si ovuloinu. Mut sitä täs vähän pohdiskelin. :)

Terkku: Onnittelut ja tarrasukkia mukaan että pysyy kyydissä <3
Opiaattina: Saattaa se se juhlinta näkyä simpoissa, mutta ei välittömästi. Menee useampi kuukausi.
StellaMom: Ootko testannut uudelleen? Vahvistuuko? :)
Laura666: Kyllä ne ovikset voi olla aikas "limaisia" -itellä ainakin saa melkein sidettä käyttää kun valuu niin paljon ,ja ei vaan yhtä vaan kolme päivää. Yksi lekuri epäili onko mulla joku sukupuolitauti, no eipä ollut vaan hyvin selkeä ovulaatio. :wacky:
Bellamama: Tsemppiä kokeisiin!

Omaa: Soittelin jo lekuriin Perjantaina että nyt ne menkat alkoi. No hemmetti, täti painoi jarrua vissiin ku tössähti se vuoto siihen. Tulee vaan välillä tip tip. Noh, nyt aamusta sellanen tunne että tänään alkaa ja oon aika varma. Parempi kyllä näin että vähän viivästyi, koska nyt mahdollisuus inssiinkin kun mulla ovis aina kp 9-10 -eikä nyt osu viikonlopulle. :happy:

Moi taas! Meillä yritys jatkuu vasta nyt sitten kevään. Sillon raskauduin tokasta yrityskierrosta, todettiin km viikolla 5+3 ja koska olin vuotanu jo hetken ennen ultraa ja kohdussa ei näkyny mitään alkioon viittavaa lääkäri tulkitsi, että se on vuotanu jo pois. Tästä meni kuukausi eteenpäin ja todettiin, että se olikin kohdunulkoinen (huhtikuun lopussa). Solusalpaaja piikki KU:n hoitoon ja kuukauden ehkäsypakko. Toukokuun lopussa kun ehkäsypakko loppu päätettiin miehen kanssa laittaa yritys tauolle. Olin niin loppu jatkuvaan vuotamiseen ja kipuihin ja pelkoon jne ja mies kans alamaissa mun henkisen ja fyysisen kipuilun takia.
Nyt sit viikko sitten päätettiin aloittaa yritys uudestaan tästä meneillään olevasta kierrosta. Ovista en tikuta enkä mittaile lämpöjä. Kivut, limat jne pistän merkille ja ne ollu tässä kuussa hivenen oudot. Limailu alko kp 11, paine alamahassa kp 13-14, selkeä oviskipu vasemmalla puolen kp 15 illalla ja kp 16 illalla selkeä oviskipu molemmin puolin + paineen tunnen peräsuolessa :D Nyt menossa kp19 ja dpoista ei mitään hajua. KU:n jälkeen kierrot ollut kaikkee 21-28päivän väliltä. Viimesin oli 26päivää ja sitä ennen oli kaks 28päivän kiertoo. Jos oon oviksen paikantanu oikein, pitäisi tän kierron olla 28-29päivää, luteaali vaihe mulla on 13päivää. Raskauden jälkeen yli 10vuotta ollut luotettavin menkkojen ajoitus pms-oire eli tissikipu on loistanu poissa olollaan täysin. Aiemmin tissit kipeyty aina 5-7pv ennen menkkojen alkua. Nyt pientä arkuutta havaittavissa, mutta tiedä sitten onko kuviteltua :D
Jännää päästä taas piinaileen ja seuraan keskusteluja :D
En oo käyny edes lukemassa näitä ton yritys tauon aikana.

Terkku: Onnittelut ja tarrasukkia mukaan että pysyy kyydissä :Heartred
Opiaattina: Saattaa se se juhlinta näkyä simpoissa, mutta ei välittömästi. Menee useampi kuukausi.
StellaMom: Ootko testannut uudelleen? Vahvistuuko? :)
Laura666: Kyllä ne ovikset voi olla aikas "limaisia" -itellä ainakin saa melkein sidettä käyttää kun valuu niin paljon ,ja ei vaan yhtä vaan kolme päivää. Yksi lekuri epäili onko mulla joku sukupuolitauti, no eipä ollut vaan hyvin selkeä ovulaatio. :wacky:
Bellamama: Tsemppiä kokeisiin!

Omaa: Soittelin jo lekuriin Perjantaina että nyt ne menkat alkoi. No hemmetti, täti painoi jarrua vissiin ku tössähti se vuoto siihen. Tulee vaan välillä tip tip. Noh, nyt aamusta sellanen tunne että tänään alkaa ja oon aika varma. Parempi kyllä näin että vähän viivästyi, koska nyt mahdollisuus inssiinkin kun mulla ovis aina kp 9-10 -eikä nyt osu viikonlopulle. :happy:
Eilen testasin ja ei vielä näkynyt muutoksia värissä, haalea haamu oli! Katsotaan siis että olenko hidas hormonihyrrä vai onko tää joku hipaisu jota plussasi testissä. Mies on rauhallinen ja mä vaan mietin että mitä jos :nailbiting: mutta olen pessimisti joka ei usko asioihin ennen kuin on todiste silmieni edessä :troll: että kai mä epäilen tätä kunnes ensimmäisessä neuvolassa sanotaan että siellä se on.:wideyed: Sitä odotellessa!

Samalla suunnittelet tässä tulevaa joulukorttia jos nyt ois tärpännyt niin ois hyvä ajankohta kertoa perheelle tulevasta jäsenestä :wacky:

Moi taas! Meillä yritys jatkuu vasta nyt sitten kevään. Sillon raskauduin tokasta yrityskierrosta, todettiin km viikolla 5+3 ja koska olin vuotanu jo hetken ennen ultraa ja kohdussa ei näkyny mitään alkioon viittavaa lääkäri tulkitsi, että se on vuotanu jo pois. Tästä meni kuukausi eteenpäin ja todettiin, että se olikin kohdunulkoinen (huhtikuun lopussa). Solusalpaaja piikki KU:n hoitoon ja kuukauden ehkäsypakko. Toukokuun lopussa kun ehkäsypakko loppu päätettiin miehen kanssa laittaa yritys tauolle. Olin niin loppu jatkuvaan vuotamiseen ja kipuihin ja pelkoon jne ja mies kans alamaissa mun henkisen ja fyysisen kipuilun takia.
Nyt sit viikko sitten päätettiin aloittaa yritys uudestaan tästä meneillään olevasta kierrosta. Ovista en tikuta enkä mittaile lämpöjä. Kivut, limat jne pistän merkille ja ne ollu tässä kuussa hivenen oudot. Limailu alko kp 11, paine alamahassa kp 13-14, selkeä oviskipu vasemmalla puolen kp 15 illalla ja kp 16 illalla selkeä oviskipu molemmin puolin + paineen tunnen peräsuolessa :D Nyt menossa kp19 ja dpoista ei mitään hajua. KU:n jälkeen kierrot ollut kaikkee 21-28päivän väliltä. Viimesin oli 26päivää ja sitä ennen oli kaks 28päivän kiertoo. Jos oon oviksen paikantanu oikein, pitäisi tän kierron olla 28-29päivää, luteaali vaihe mulla on 13päivää. Raskauden jälkeen yli 10vuotta ollut luotettavin menkkojen ajoitus pms-oire eli tissikipu on loistanu poissa olollaan täysin. Aiemmin tissit kipeyty aina 5-7pv ennen menkkojen alkua. Nyt pientä arkuutta havaittavissa, mutta tiedä sitten onko kuviteltua :D
Jännää päästä taas piinaileen ja seuraan keskusteluja :D
En oo käyny edes lukemassa näitä ton yritys tauon aikana.
Tervetuloa takaisin keskusteluun. Mull oli ekalla kierrolla kaikki oireet kuin voi vain olla, ja olin varma että menkat ei tuu. Mökillä oltiin ja 5 pv muöhässm tulivat vasta. Seuraavalla vähän samaa, olin varma että oireita oli, mutta menkat alkoivat jopa ajoissa. Tällä kierrolla olen ollut varma ettei ole tärpännyt ja eka haamu raskaustestissä dpo 12. Tänään dpo 14 eikä näy hirveästi oireita menkkoihin tai plussaan. Vähän ihmeissään kyllä :wacky:

Eilen testasin ja ei vielä näkynyt muutoksia värissä, haalea haamu oli! Katsotaan siis että olenko hidas hormonihyrrä vai onko tää joku hipaisu jota plussasi testissä. Mies on rauhallinen ja mä vaan mietin että mitä jos :nailbiting: mutta olen pessimisti joka ei usko asioihin ennen kuin on todiste silmieni edessä :troll: että kai mä epäilen tätä kunnes ensimmäisessä neuvolassa sanotaan että siellä se on.:wideyed: Sitä odotellessa!

Samalla suunnittelet tässä tulevaa joulukorttia jos nyt ois tärpännyt niin ois hyvä ajankohta kertoa perheelle tulevasta jäsenestä :wacky:

Paitsi että eihän se siellä neuvolassakaan selviä elleivät jostain syystä kuuntele sydänääniä. Yleensä kai sen varmuuden saa vasta np-ultrassa noin viikolla 12, jos ei omakustanteisesti käy varhaisultrassa tms.

Meillä minun terveydenhoitaja tekee ultran ekalla neuvolakäynnillä ja osassa paikkakunnista tämä on vakio :)

Tervetuloa Liirumlaarum! Toivottavasti tulisi uusi tärppi pian paremmalla onnella.

Meillä minun terveydenhoitaja tekee ultran ekalla neuvolakäynnillä ja osassa paikkakunnista tämä on vakio :)

Tervetuloa Liirumlaarum! Toivottavasti tulisi uusi tärppi pian paremmalla onnella.

Oo, enpä ole moisesta kuullutkaan! Riippuu varmaan pitkälti siitä, mikä on neuvolan varustetaso. Meillä päin ei tosiaan ultrata eikä kuunnella mitään, ei ainakaan silloin kun esikoista odotin. Ekan kerran kuulin sykkeen np-ultrassa viikolla 12+5. Voin kertoa että olin melko hermona :wtf:

Varhaisultraan pääsee myös jos on esim epäsäännöllinen kuukautiskierto tai useempi keskenmeno tai joku lääkitys tms syy.. Ite olen päässyt kaikissa raskauksissa rv 6+ jo ekaa ultraan. Myös jokaisessa neuvolakäynnissä on ultrattu.
Ekassa neuvolassa ei muuten kyl saa selvyyttä tosiaan jos ei kuunnella sydänääniä, mut harvoin ne sitä tekee kun eka neuvolakäynti on yleensä rv 8+ ja sydänääniä ne suostuu kuuntelee vasta rv 12+.

Mutta tosiaan, varsinkin jos ovulaatio on tikulla varmistettu eikä raskauden kestosta ole isompaa epäselvyyttä, varhaisultraan tuskin pääsee ellei ole keskenmenotaustaa tms. Stellamom en tiedä mistä päin olet, mutta kannattaa tosiaan varautua myös siihen, että ennen np-ultraa ei varmisteta millään tavalla, eteneekö raskaus odotetusti. Se on tylsää mutta tosiaan ihan mahdollista.

Paitsi että eihän se siellä neuvolassakaan selviä elleivät jostain syystä kuuntele sydänääniä. Yleensä kai sen varmuuden saa vasta np-ultrassa noin viikolla 12, jos ei omakustanteisesti käy varhaisultrassa tms.

Okei, erilaista tietoa saa täällä monelta mut ilmeisesti se riippuu varusteista. Uskois että jossain pk seudulla on ihan ultrat.

Ihan mielenkiinnosta yritin googletella, missä noita ultraavia neuvoloita olis, mutta hankalasti löytyi tietoa. Mut hieman yllättävästi jossakin ketjussa luki, että nimenomaan pk-seudulla ei ultrattais ennen np-ultraa. Ultraavista löysin maininnan ainakin Kainuun seudulta, Jyväskylästä ja Ylivieskasta. Voi tietysti olla, että tilanne ja käytänteet on tuon jälkeen muuttuneet. Voi kun meillekin saatais!

Kallion neuvolassa ei ainakaan ollu vaikka on pk-seudulla :) Eli ei varmaan ole siitäkään kiinni. Myöskään Oulussa ei ultrata neuvolassa. Itse olin nt-ultraan asti vain testien varassa ja mikäs siinä. Oireita oli kumminkin koko ajan. Äkkiä se 12 viikkoa menee kuitenkin ja eipä ole esim minua odottaessa äiti käynyt yhdessäkään ultrassa :D

Toi ultraaminen riippuu pitkälti neuvolan varustuksesta. Meillä oli esikoisen neuvolassa ultra just saatu niin ultrattiin jokaisessa lääkärineuvolassa. Toisessa neuvolassa saman kaupungin sisällä ei ollu ultralaitetta niin ei kaveria ultrattu kun vasta nt-ultrassa. :) Nyt toivon et jos tässä vielä raskaudun niin pääsis julkiselle alkuraskaudessa ultraan ku säikäytti melko pahasti toi arpiraskausepäily o_O

Takaisin