Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei perkele! Esikoinen meni vessaan ja laittoi oven lukkoon!! Hitto eikä se ymmärrä aukasta sitä, nyt on kyllä kiire saada se ovi auki! Siellä se vessassa höpöttää omiaan ja vissiin rupes leikkimään kylpyleluillaan..

Hui saitko ulos? :/ Meillä on lukossa semmonen lovi tms minkä saa talttapäällä väännettyä auki toiselta puolen, esikoinen myös tykkää laittaa oven lukkoon välillä ja jää jumiin :S

Hui saitko ulos? :/ Meillä on lukossa semmonen lovi tms minkä saa talttapäällä väännettyä auki toiselta puolen, esikoinen myös tykkää laittaa oven lukkoon välillä ja jää jumiin :S

Olin menossa saksia hakee keittiöstä, että niillä oisin aukassut mutta se sit just sillä sekunnilla aukas sen lukon! Onneksi, mikä helpotus! :) Jännä, ei lapsi mennyt ollenkaan paniikkiin tai mitään, enemmän taisi äiti säikähtää..

Muokattu viimeksi:
Täällä tylsä vaihe menossa ja kp 7. Menkat taitaa tehä jo loppuaan. Ovistestit pitäis ostaa cittarista :)

Hei te, jotka käytätte cb:n kahden hormonin digitaalisia ovistestejä, ootteko koskaan saaneet suoraan pysyvää hymynaamaa testiin? Mä suunnilleen osaan ennustaa oviksen limoista ja varmistaa sen lämmöillä, mut haluaisin vielä sen hymynaamankin tikkuun varmuuden vuoksi:grin En vaan haluaisi turhaan käyttää niitä tikkuja (kuitenkin aika kalliita), joten mielelläni alkaisin tikuttaa vasta niinä päivinä, kun voisi tulla se pysyvä hymynaama. Nyt siis vasta kp 5 ja ovis odotettavissa joskus kp 25-30, joten mikään kiire tässä ei vielä ole:meh:

Hei te, jotka käytätte cb:n kahden hormonin digitaalisia ovistestejä, ootteko koskaan saaneet suoraan pysyvää hymynaamaa testiin? Mä suunnilleen osaan ennustaa oviksen limoista ja varmistaa sen lämmöillä, mut haluaisin vielä sen hymynaamankin tikkuun varmuuden vuoksi:grin En vaan haluaisi turhaan käyttää niitä tikkuja (kuitenkin aika kalliita), joten mielelläni alkaisin tikuttaa vasta niinä päivinä, kun voisi tulla se pysyvä hymynaama. Nyt siis vasta kp 5 ja ovis odotettavissa joskus kp 25-30, joten mikään kiire tässä ei vielä ole:meh:

Minä sain viime kierrossa suoraan pysyvän hymynaaman, ilman vilkkumisia.

Mulla vilkutti kaksoishormoni kp 10-12 ja kp 12 illalla alkoi menkat x) ei kerenny ees ovis tulla :D

Kp28/31 dpo10 testi odotetusti tässä vaiheessa nega. Ei vaan malta mieltään, josko kuitenkin näkyis jotain :) kumma kun mieli ei opi malttamaan, vaikka samoja tikkuja uittanut jo kohta 2v.. Ei oireita. Viiminen terolutti naamaan tänään.

Jotenkin rauhallisin mielin jo, eikä jaksa enää ees turhauttaa vaikka ne menkat alkaskin... kun tietää että ens kierrossa pääsee tutkimuksiin ja edes jotain apuja. Ei tartte yksin hampaat irvessä kärvistellä kun ei mitään tapahdu koskaan :D Joillekin käy niin hyvä mäihä että tärppää heti kun on hoitoihin meno, mutta meillä ei oo niin hyvä tuuri O.o :D ei meille voi sattua niin onnekkaasti x) jospa hoidoista olisi jotain apuja. Letrot yritän saada niin tulis ees ovulaatio keskellä kiertoa ja tumma ovisviiva. Nyt on kp17-23 ovis ja kierrot venyy eikä o testiin tuu välillä ees samanvahvuista kontrolliviivan kanssa. Täällä siis kans yks ovulaatio-ongelmainen :D

Viimeksi tuli heti ensimmäisenä pysyvä hymynaama :)

Mulla tässä kierrossa oli testiss ja tikut loppui kesken kun aina vaan vilkutti hymynaamaa?

Kiitos vastauksista! Ei mulla varsinaisesti oo mitään niitä vilkkuvia hymynaamoja vastaan, mutta en pidä niitä kovin informatiivisina, kun mulla kuitenkin vilkkunut varmaan viikon ennen pysyvää hymynaamaa. Oon ymmärtänyt, että se kaksoishormonitesti siis mittaa myös estrogeenitasoa ja alkaa vilkuttaa, kun se nousee verrattuna aikaisempaan estrogeenitasoon. Jos siis aloittaa tikuttamisen liian aikaisin ja matalilla estrogeenitasoilla, vilkkuva naama voi kai ilmestyä aikaisemmin kuin silloin, jos aloittaa tikuttamisen vasta myöhemmin. Korjatkaa joku, jos teillä on tästä parempaa tietoa. Mietin vaan, että jos aloitan tikuttamisen tosi myöhään, meneekö koko testi ihan sekaisin, jos se ei saakaan hormoneista ensin sitä ”nollatasoa”, vaan suoraan suunnilleen oviksen aikaiseno_O

Ja joo, olen miettinyt, et ne yhden hormonin testit olis ehkä sittenkin ollu mulle ihan jees, mutta kun kesällä tilasin noita kahden hormonin testejä isolla rahalla ihan hirveen satsin, niin nyt mennään niillä:grin

Tänään oli kauheita vatsa kipua ja etovaa oloa että ei tuntunut istuminen eikä makaaminen hyvältä niin kävimme päivystyksessä tänään.Vastaus se että kun hormoonejen kautta kuukautiset on tullut ja edellisessä kierrossa oli käytössä hormooneja ja hoito tehtiin niin on voinut tapahtua niin että lääke voi hieman vielä muka vaikuttaa ja että munarakkula nesteet on menneet vatsaan ja siitä koha särky vatsassa.Sanoi neuvon että nyt kun ollaan odottamassa tuota ivf suunnittelua ja sen ivf suunnittelun aikana kannattaa elää mahdollisimman normaalia elämää ja harrastaa silloin seksiä kun on halu eikä ajattelua että lapsen takia tässä tehdään eikä mielellään nyt ennen tuota suunnittelu käyntiä tikuttaa ovista että keho olisi ottavaisempi sitten ivf hoidon kohdalla ja tämä normaali elämän eläminen ja ajatuksia myös muualle laittaminen edistäisi myös ivf hoidon aikana ottamaan vastaan alkion ja sen kiinnittämisestä myös.Nyt jo pitäisi olla näin että ajatella muuta myös ja elää muutakin kuin vauva ja vauva asiaa että alkio ja kiinnittyminen olisi senkin osalta helpompaa.Hieman sekava olo toisaalta haluaisi tikuttaa mutta toisaalta haluaisi odotella sitä meidän ivf suunnittelu aikaa mikä on silloin 20.2.Ja kuulema kaikki FB ja vertaistukea liittyvät foorumit yrittäville on huonosta lisää kuulema epäonnistumisia.

Heitsu, en tiedä, kuka noita neuvoja jakeli (lääkäri vai hoitaja vai joku muu), mutta sinänsä on varmaan ihan totta, että stressiä yrittämisestä kannattaa pyrkiä vähentämään ja keksiä pelkän yrittämisen lisäksi myös muta asioita, joihin keskittyä. Mitä tulee sitten vertaistukeen esim. FB:ssä ja tällä foorumilla, kuulostaa kyllä todella omituiselta, että lisäisi epäonnistumista. Ehkä tarkoitus oli sanoa, että jatkuva asian vatvominen netissä lisää stressiä? Se voi pitää joidenkin kohdalla paikkansa, mutta mä uskon, että kohtuullinen määrä vertaistukea on ihan hyvästä. Mikä sitten on kohtuullista, on varmaan yksilökohtaista.

Mä olen sitä mieltä, että stressaavalle ihmiselle maailman paskin neuvo on ”älä stressaa”. Mä sanoisin mielummin, että tee niitä asioita, mistä itselle tulee kiva olo ja vältä niitä, joista tulee kurja olo. Joitakin vaikka oviksen tikuttaminen voi ahdistaa, joitakin se voi helpottaa, jos näkee, että ovis tapahtuu. Jos tuntuu, että foorumin lukeminen aiheuttaa lisäpaineita, vähennä foorumilla käyntiä. Jos taas tuntuu, että jonnekin pitää päästä purkamaan asioita ja päivittää kuulumisia, niin jatka omien fiilisten mukaan. Mulla kirjoittaminen auttaa selvittämään omaa päätä. Joskus tuntuu, että ajatukset on ihan solmussa, mutta selkiytyvät, kun ne muuttaa tekstiksi.

Heitsu, en tiedä, kuka noita neuvoja jakeli (lääkäri vai hoitaja vai joku muu), mutta sinänsä on varmaan ihan totta, että stressiä yrittämisestä kannattaa pyrkiä vähentämään ja keksiä pelkän yrittämisen lisäksi myös muta asioita, joihin keskittyä. Mitä tulee sitten vertaistukeen esim. FB:ssä ja tällä foorumilla, kuulostaa kyllä todella omituiselta, että lisäisi epäonnistumista. Ehkä tarkoitus oli sanoa, että jatkuva asian vatvominen netissä lisää stressiä? Se voi pitää joidenkin kohdalla paikkansa, mutta mä uskon, että kohtuullinen määrä vertaistukea on ihan hyvästä. Mikä sitten on kohtuullista, on varmaan yksilökohtaista.

Mä olen sitä mieltä, että stressaavalle ihmiselle maailman paskin neuvo on ”älä stressaa”. Mä sanoisin mielummin, että tee niitä asioita, mistä itselle tulee kiva olo ja vältä niitä, joista tulee kurja olo. Joitakin vaikka oviksen tikuttaminen voi ahdistaa, joitakin se voi helpottaa, jos näkee, että ovis tapahtuu. Jos tuntuu, että foorumin lukeminen aiheuttaa lisäpaineita, vähennä foorumilla käyntiä. Jos taas tuntuu, että jonnekin pitää päästä purkamaan asioita ja päivittää kuulumisia, niin jatka omien fiilisten mukaan. Mulla kirjoittaminen auttaa selvittämään omaa päätä. Joskus tuntuu, että ajatukset on ihan solmussa, mutta selkiytyvät, kun ne muuttaa tekstiksi.

Olen samaa mieltä, että helpottaa kun pääsee purkamaan omia ajatuksia ja on ihana lukea myös muiden matkaa kohti haaveita, se on lohdullista. Toki voihan palstailu myös lisätä paineita joillekin ja aiheuttaa stressiä.

Just, enpä minäkään usko, että foorumit tai mammachatit on ehkäisykeino. Odotin ekaa raskautta 9 vuotta ja kahta kuukautta ennen ekaa raskautumista aktivoiduin yhdessä chatissa. Kyllä oli ryhmän tuki hyvästä, kun tulikin kohdunulkoinen ja laparoskopia ja hirvee suru. En halunnut puhua ”oikeille ihmisille”. Oli se vaan niin hirveetä.
Mutta joo, kyllä olen seuraamatta kiertoani tarkkaan nyt, kun valmistaudutaan henkisesti ja testein mahdolliseen alkionsiirtoon tänä keväänä.

Tämän neuvon antoi ihan lääkäri.Minunkin mielestä se on ihan ihmiset kohtainen asia miten tämänkin asian kanssa menettelee.Sen tiedän kyllä että stressi ei oo hyväksi yritys vaiheessa eikä ainakaan IVF hoidon aikaan.Lääkäri vain myös halusi tietää miksi juuri nyt vauva ja kun vielä ikää vielä ois tuohon 40v.Sitten vieläpä kun kerroin että diagnoosi on selittämätön lapsettomuus niin hän sanoi että lapsettomuutta teillä siis ei ole.En siis sanonut unohdin sen että on hieman ongelmia limakalvon paksuuden kanssa ja on ollut hoitokieroissa myöhäistä ovulaatiota kysymys merkkinä siis ovulaatio ongelma.Nyt vähän sellainen olo että mitä tehdä kun käsketään olla ajattelematta asiaa tuntuu siltä että sanotaan että älkää tehkö hoitoja ja älkää tehkö lapsia.

Heitsu, olipa typerää :/ Meilläkin oli selittämätön lapsettomuus, ja todellakin oltais jääty kahden ilman hoitoja. Tyttö syntyi 6. IVF:stä, joista kolme kierrosta yritettiin luovutetuilla muniksilla.

Ollaan alettu haaveilemaan toisesta lapsesta. Esikoinen nyt 9 kuukautta. Ehdittiin toivoa lasta vuoden verran ennen kun pikkuinen ilmoitteli itsestään. Meillä taustalla lapsettomuustutkimukset joiden pohjalta lääkäri kertoi ettei voida saada lasta luomukeinoin, mutta niin vaan saatiin ainakin yksi pikkuihminen ilman hoitoja. Toiveissa olisi useampi lapsi, saa nähdä kuinka nyt jatkossa kaikki onnistuu. Edelleen lääkärin sanat todennäköisestä lapsettomuudesta muistuu mieleen mutta toivoa luo tuo pieni ihme, jota meidän ei pitänyt spontaanisti saada.

Kierto palautunut ennalleen synnytyksen jälkeen, ovulaatio taas tuli ja meni. Salaa tietty toivon että olis tärpännyt, menkkamaista jomottelua ollut parina päivänä vaikka vasta kp 18(/28). En muista tarkalleen ensimmäisiä oireita esikoisesta mutta tuo jomottelu jäänyt mieleen. Pahoinvointi alkoi myös ekassa raskaudessa heti ja jatkui yli puolen välin voimakkaana oksenteluna. Jännittävää jos haaveet kävisi toteen, olisiko raskaus samanlainen vai ihan toisenlainen kun esikoisesta.

Tsemppiä kovasti kaikille, toivottavasti saadaan tälle vuodelle paljon onnellisia uutisia!!

Huh, melkein 30 sivua selailtavaa kun jostain syystä ei ollut seuranta päällä tässä ketjussa, enkä ollut huomannut että täällä on keskustelu ollut vilkasta :-) Täällä dpo 9 eli jännät paikat, r-testejä kuluu jo useampi päivässä. Lisäsin itseni listaan.

* Vauvahaaveissa2018 - 23v, esikoista yritetään, kp2 ja yk7
* Mutter, 25v, toista, kp1, yk3
* Nipsuliini, yritystä 1/17, ku 2/17, esikoinen toiveissa
* Hopeareunus, enkelipoika 6/17 rv 14, nyt kp 9 & yk 6
* Mymlan -18, toinen haaveissa, yritystä 11/17
* Alinah, yritystä 2/16, toinen haaveissa.
* Unicorn17, tjottailua 5/16, yritystä 1/17, km7/17, toinen haaveissa
* Vaiana, 28v, tjot 9/16, menkkojen alettua yritystä 8/17, toinen haaveissa, nyt kp45 ja yk4
* Turotus, 19v, yritystä 3/17, esikoinen haaveissa
* Imme, 28 v, yritystä 12/2017, toinen haaveissa
* Mirellan, 26 v 10/2016, ensimmäinen toiveissa
* Mrs R. 28 v, yritystä 7/2017, km 10/2017, esikoista toivotaan
* Kettutyttö, 41v yritystä 07/2017, km 12/2017, esikoista toivomme
* Jemilia, 29v, kkm 9/17, esikoinen toiveissa.
* Mamii89 28v toista tulevaksi, km 10/13, yk 2 kp 1/28-30
* Mompsu, 25v, yritystä 11/2017, esikoinen toiveissa
* Nannarii, 29, yritystä 8/17, kkm 12/17, esikoinen toiveissa
* Annsku, 27, tjottailua 10/17, yritystä 12/17, kolmas toiveissa
* Heitsu1996,21v,Yritystä neljä vuotta,2017 kohtukuolema,toisen yritystä.
* Kirppu^ 27v,neljättä yritellään,yk4
* Marce86, 31v,yritystä 2/2016, kolmas haaveissa
* Poikienäiti, 23, yritystä 9/17, km 12/17. Kolmas toiveissa.
* Iduliini 32v, yk 3, toinen oma biologinen haaveissa (kolmas lapsi kotiin)
* Pene 27, yritystä 1/ 2017, esikoinen toiveissa
* Pepita_ , 37v. , Laiskanpuoleista tjottailua 01/17 , yritystä 12/17 , toinen toiveissa
* Salainensydän 27v, yritystä 3/17, esikoinen haaveissa
* Emk, viidettä yritetään 9/17 eli yk4. Kp27/33-35
* Babakoors, 23v, yritystä 6/17, esikoinen toiveissa, nyt yk7, kp1-28-37
* Naksutiili, yritystä 8/17, kkm 11/17, toinen haaveissa
* Kamomilla*, 34v, kkm 4/17, km 10/17, esikoinen toiveissa
* mangustimamma, 37v, yritystä 5/17, km 7/17, toinen haaveissa
* Muska77, viides toiveissa, aloitettu yritys 6/2017, kkm 10/2017
* Tsih, ensimmäisen yritystä 9/17 asti, kkm 12/17
* Metsätähti88, 29v, menkat alkaneet 8/17, yritystä 10/17, kolmas toiveissa
* Hirvi, esikoisen yritystä 11/2015

Plussanneet:
* Eliza79, 39v, tjottailua/yritystä 7/2017, kolmas haaveissa, + 1/2018 LA: 28.9.

Takaisin