Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi ihanaa Mimosa! Onnea vielä :) :)

Ehdin jo miettiä, että onkohan se ovis sittenkään tulossa vielä huomenna kuten Flo ennustaa, kun ei ole tullut vielä oireita ollenkaan. No tänään alkoi sitten alavatsan jomottelut, joten eiköhän se sieltä tule. Jotenkin on vaan sellainen olo, että joudutaan odottelemaan vauvaa vielä jonkin aikaa.

Terkku2 sama fiilis itsellä on ja kummasti pitää paikkansa. Nyt tuli vain ulkopuolisia tekijöitä vielä sekaamaan pakkaa.

Että voikin kiukuttaa taas :meh: en voi edes kuvitella millaiset fiilikset teillä on jotka olette jo pidempään yrittäneet. Ja sit kun menin vielä lukemaan keskustelua, jossa monet hehkutti että heti ekasta kierrosta on tärpännyt. Katkeruus.

Huomenna menen vasta iltavuoroon, pakko soitella sinne lääkärille aamupäivästä.
Eivät tajua kuinka onnekkaita ovat kun eivät tarvitse odotella, ja testailla kauan! Mun mies on esim aina saanut uusi työpaikka heti kun hän hakee, 2-3kk niin on vaihtanut. Tuntuu vähän samalta tässä nyt lastenhankinnassa, edellisen kanssa kerrasta tärppäs. Meillä yk 3 nyt menossa ja en ole tikuttanut ovulaatiota edes. kp 16 nyt.

On kyllä aika raskasta välillä lukea noita ketjuja, missä porukka plussaa heti ekasta yrityksestä ja varmasti suurin osa ei aavistakaan kuinka onnekkaita ovat. Hyvähän se on, että kaikilla ei tarvitse käydä läpi tämmöstä vuosien kamppailua, mutta liian moni pitää raskautta ja lapsiaan itsestäänselvyytenä. Nimimerkillä edes yk38 ei tuonu plussaa ja nyt on turha enää laskea :yuck:

Edit. Tämä taitaa olla just semmonen :grin Kuvittelin olevani siinä viime vuoden ketjussa.

Täällä alkoi kuukautiset, nyt alkaa välikierto ja katsotaan miten montako niitä nyt tulee. Enään en halua hormoniehkäisyä jos tulee pidempi tauko, joten vähän mietinnässä miten ehkäisy hoidetaan. Kun jos kouluun pääsen haluan hoitaa sen kerralla ilman taukoja, ja mies ei halua jäädä kolmen lapsen kanssa kotiin.

Mä siirryn tuolta imettävistä kuumeilijoista tänne koska imetys on nyt tullut tiensä päähän. Osittain sen takia että vauvakuume on niin kova ja osittain siksi koska tyttö ei selvästi enää halua rintaa kuin muodon vuoksi. Viimeset pari päivää ottanut imun kaksi ja ruvennut puremaan. Onhan tota jo vuos ja 2vkoa jo imetettykin.

Samaistun tuohon että kun lukee miten helposti muut raskautuu niin koville ottaa. Joo mulla on jo yksi mutta siihenkin meni 6 vuotta ilman ehkäisyä eikä oltu hoidoissa. Saa nähdä kauanko menee että seuraava saa alkunsa. Synnytyksen jälkeen ei mitään ehkäisyä oo aloitettu. Ekat menkat oli joulukuussa (synnytys syyskuussa) ja tokat toukokuussa ja meneillään on kiertopäivä 119..

Tsemppiä kaikille yrittäville!

On kyllä aika raskasta välillä lukea noita ketjuja, missä porukka plussaa heti ekasta yrityksestä ja varmasti suurin osa ei aavistakaan kuinka onnekkaita ovat. Hyvähän se on, että kaikilla ei tarvitse käydä läpi tämmöstä vuosien kamppailua, mutta liian moni pitää raskautta ja lapsiaan itsestäänselvyytenä. Nimimerkillä edes yk38 ei tuonu plussaa ja nyt on turha enää laskea :yuck:

Edit. Tämä taitaa olla just semmonen :grin Kuvittelin olevani siinä viime vuoden ketjussa.

Sinä sen sanoit! Samoilla linjoilla sun kanssa. :D

Mä olen kyllä iloinen muiden puolesta kun plussaavat! Mutta harmittaa kyllä kun itsellä ei asiat menekkään suitsait just niinkuin oppikirjoissa. Yk2 joten ehkä mä en saisi valittaa, toki jos kierrot olisi normaaleissa lukemissa, mentäis jo yk4, tai jopa yk5.

Kärsivällisyyttä, sitä ei minulle ole suotu. :shy:

Joo. Empä kerinnyt tänäänkään soittaa lääkärille, soittoaika oli 9-10 ja muistin jostain syystä että alkoi vasta kympiltä. :bored:

Nyt on jätetty soittopyyntö naikkarille, katsotaan saadaanko vihreää valoa ivf asian tiimoilta.
En halua lannistaa, mutta Naikkarilla on IVF hoitoon jonotus ja se jonotus kesto on 5-8kk plus vielä sekin voi kestää jos ei mahdu siihen hoitokiertoon voi olla ruuhkaa punktioon.

Kp 37 ja jälleen kirkuva nega Pregcheckissä.
Tulis nyt sit edes se täti käymään, ni ei elättelis turhaa toivoo koko ajan...

En halua lannistaa, mutta Naikkarilla on IVF hoitoon jonotus ja se jonotus kesto on 5-8kk plus vielä sekin voi kestää jos ei mahdu siihen hoitokiertoon voi olla ruuhkaa punktioon.

ON tiedossa meillä ollut koko ajan että sinne on jonoa, viestistäni puuttui se kokonaan. Toisaalla olen maininnut että kyselen jos pääsisimme ivf jonoon. Tapaan lääkärin kun uusi kierto alkaa, keskustellaan näistä vaihtoehdoista. Sitä ennen nyt kuitenkin vielä yksi pistoshoitoinen ovulaatioinduktio hoidetaan pois alta.

Se jonohan nyt voi vaihdella ja elää miten sattuu. Viime syksynä se oli vain 3kk mittainen.

Mäkin soitin tänään perhesuunnitteluneuvolaan. Että mitäs kun ei menkat ala. Hän oli sitä mieltä että odotetaan vaan, eiköhän ne sieltä tule. Alkuvuodesta sitten soittoa uudestaan niin pääsisin lääkärille :eek:

Ihmettelin yhtä asiaa: ei edes kysynyt voisiko raskaus olla mahdollinen. Tai yleensä se nyt varmasti ekana kävisi mielessä, oletko tehnyt testiä?

Olisin kyllä voinut vaatia ja olla jämptimpi. Kysyi kyllä onko raskaus siis suunnitelmissa ja minä häveliäänä ihmisenä sanoin kierrellen ja kaarrellen että ei sitä ainakaan estellä. Varmaan jos olisin sanonut että KYLLÄ, yritetään, vauva tänne ja heti! Olisi jotain toimintaakin saatu aikaan.:banghead:

Ymmärrän kyllä, käyttämäni pillerit oli markkinoiden ”vahvimmat”. Että kestäähän se kropalla palautua...

Mäkin soitin tänään perhesuunnitteluneuvolaan. Että mitäs kun ei menkat ala. Hän oli sitä mieltä että odotetaan vaan, eiköhän ne sieltä tule. Alkuvuodesta sitten soittoa uudestaan niin pääsisin lääkärille :eek:

Ihmettelin yhtä asiaa: ei edes kysynyt voisiko raskaus olla mahdollinen. Tai yleensä se nyt varmasti ekana kävisi mielessä, oletko tehnyt testiä?

Olisin kyllä voinut vaatia ja olla jämptimpi. Kysyi kyllä onko raskaus siis suunnitelmissa ja minä häveliäänä ihmisenä sanoin kierrellen ja kaarrellen että ei sitä ainakaan estellä. Varmaan jos olisin sanonut että KYLLÄ, yritetään, vauva tänne ja heti! Olisi jotain toimintaakin saatu aikaan.:banghead:

Ymmärrän kyllä, käyttämäni pillerit oli markkinoiden ”vahvimmat”. Että kestäähän se kropalla palautua...

Kamalaa jos ei oikein oteta kuuleviin korviinkaan. Toisaalta silloin alkuun kun mä soitin kun ei ensimmäiset menkat alkaneet ja kerroin että vauvaa yritetään niin silti sanoi että voi mennä useampi kuukausi että ne alkaa eikä asialle tehdä tässä vaiheessa mitään.

Lopetin 2015 homonaaliset ehkäisyt koska eivät sopineet yhteen mun kilpirauhaslääkkeiden kanssa, ja mullakin varmaan kesti hetki ennen kuin kroppa palautui ja tottui siihen ettei laiteta hormoneja erikseen mukaan sekoitukseen! Tsemppiä, ja jospa soitat kuukauden parin päästä uudestaan ja olet jämptimpi ja sanot että haluat raskaaksi ja tämä on rasittavaa. Kyl ne sitten ottavat asian käsittelyyn kun jaksaa häiritä heitä. #arvauskeskus on välillä perseestä :grumpy:

Mun first responset ei oo tullut vieläkään. Tänään dpo8. Ja pc näyttää tältä. Jotain näkyy mutten usko sen olevan plussa koska ei ole kamalan tasainen viiva.
73615a6235ba4938b9d5723e6b90c5ca

Muokattu viimeksi:
Mun first responset ei oo tullut vieläkään. Tänään dpo8. Ja pc näyttää tältä. Jotain näkyy mutten usko sen olevan plussa koska ei ole kamalan tasainen viiva.
73615a6235ba4938b9d5723e6b90c5ca

Edit; lämmöt ei oo oikeastaan enää edes koholla. Ainoat oireet on nivus ja rintakipu. Eli taitaa mennä pms oireisiin. 4päivän päähän odotan menkkojen alkavan.

Laura666 ja Stellamom, joo, ei kai muu auta kuin odottaa :sorry: eniten varmaan vaan harmittaa, kun ei tiedä oliko ovulaatio jo, vai onko vielä edessä. Tällä tahdilla epäilen tosiaan ettei ole vielä tullut, sillä loogisintahan se olisi että menkat sen jälkeen tulisivat. Hohhoijaa.

Ja minä kun en halunnut olla enskesää raskaana. No, ei aina voi saada mitä haluaa :wacky: tyhmä haave oli sekin että ensvuoden jouluna olisi jo vähän ”isompi” lapsi, joka vähän edes joulusta ymmärtäisi. Tai siis sen verran mitä alle vuoden ikäinen tajuaisi. Olen siis ihan jouluhullu ja mulla olisi paljon tonttuideoita toteutettavana. :santa

Takaisin