Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Verot (siis tulli Suomen päässä) voi yllättää, jos tilaa suuria määriä kerralla... Itse tilaan aina max.25e posteineen, ni menee ilman tullia...

Mulle ei ole vielä kertaakaan tullut tulleja maksettavaksi mutta olen kyllä noista tietoinen. Nekään ei loppupeleissä ole paljon. Mun tilaukset on joka kerta aina 50-100e välillä. Mutta 3testiä tulee varmasti ilman ja vielä postienkin jälkeen hinta huokea suomi hintoihin.

Tullirajat riippuu kai tavarasta?
Olen ostanut iHerbistä usein kosmetiikkaa, kosteusvoiteita... niistä tulli menee. Ehkä testit ja vitamiinit on eriasia? [emoji4]

Tullirajat riippuu kai tavarasta?
Olen ostanut iHerbistä usein kosmetiikkaa, kosteusvoiteita... niistä tulli menee. Ehkä testit ja vitamiinit on eriasia? [emoji4]

Tulliraja koskee kaikkia yhteisesti. Arvonlisäveron joutuu sitten maksamaan tietyistä tuoteryhmistä. Mutta esim 60e tilaukseen se on mulla joku 6-7e. Ei paljon. :) alle 5e alveja ei tarvitse maksaa.

Aivan [emoji16]
Mä puhuinkin nyt alvista +24%
Meni vähän puurot ja vellit sekaisin. Pahoitteluni.

Aivan [emoji16]
Mä puhuinkin nyt alvista +24%
Meni vähän puurot ja vellit sekaisin. Pahoitteluni.

Ei se mitään sellaista sattuu aina välillä. :D mä oon aina saanut sen vitskujen alvin perusteella joka on 14. Vaikka ollut muutakin. Outoa kyllä. Kohta näkee mitä raskaustestien kanssa. Onneksi DPO 1 niin ei haittaa odotella vähän. Pitää himotestaajan aisoissa. Tosin saattaa olla että kaapinperältä löytyy pahimpaan testailukuumeeseen jotain liuskoja. Mutta päätin että tän kierros skarppaan enkä yritä ennen dpo10. :D :cool:

Mä täällä pohdiskelin että pitäisköhän jatkossa itekin tikuttaa oviksia ja koittaa saisko niillä jotain logiikkaa, että missä mennään kierrossa. Nyt ei juuri mitään tuntemuksia mihinkään, flon mukaan ovis olis ollu toissapäivänä ja womanlogin mukaan eilen. Seksihaluja oli kyllä muutamia päiviä sitten, ne oli oikeestaan ainuut tuntemukset :) mutta tosiaan tää kierto meni kipeenä niin eihän sitä ovulaatio välttämättä ees tuu :bored:

Onko se muuten kuinka yleistä että on ovuloimaton kierto? Tää oli mulle ihan uus juttu vielä ennen raskausyrityksen alkua muutama kuukausi sitten:)

Kiva että täällä on muitakin samoilla yrityskierroilla niin saa tukee ja kuulee muiltaki kokemuksia:p

Mä aikanaan hormoniehkäisyn poisjätön jälkeen aloin tikuttamaan ovista sillä ajatuksella että pääsee kärryille omasta kierrosta. Kaksi ekaa kiertoa olikin säännölliset n.30pv ja ovis tuli kp 18-19. Kolmannessa kierrossa en saanutkaan ovista tuohon aikaan enkä myöhemminkään kiinni, ja odotin aika kauan ennen kuin menin lääkäriin, kp 75 oli tuolloin. Ultrassa paljastui ovuloimattomaksi kierroksi.

Kyllä mä suosittelen alkuun vaikka jonkun kierron ajan tikuttamaan ovista, että pääsee vähän kärryille oman kropan toiminnasta. Oppii siinä samalla huomaamaan missä vaiheessa ennen o+ tulee ne ovislimat ym. oireet ja niistä pystyy sit jatkossa oviksen ajankohtaa päättelemään :)

Joo se on jotain 8e paikkeilla. Laskin silti tänään mun ostoksissa säästöä 49e. Siis siihen jos oisin hakenu apteekista :)

Se on kai yksilöllistä kuinka usein tulee ovuloimaton kierto. Mä oon tikuttanut 4/17 asti ja joka kk tullut ovulaatio.

Muokattu viimeksi:
Täällä tehty nega r.testiin. En ala. Ärsyttää. Huomenna tai viimeistään ylihuomenna kp 1. :(

Täällä kp31/?
Viime kierto piteni, joten en tiedä voinko pitää kolmen sitä edeltävän kierron keskiarvoa ~30pvää kiertoni normipituutena... :bored:

En ole yrittänytkään kuulostella itseäni, mutta nyt. Eilen huomasin nännien aristavan. Ei kovasti, mutta siten että sen kyllä huomaa. Lisäksi alavatsalla tuntuu repäisykipua aina välillä, yleensä jossain tietyssä asennossa tai liikkeessä. Puoliso meinas että täti siellä soittelis ovikelloa, mutta ei tää oo sellasta tää kipu...
Viime viikonloppuna oli se kamala pahoinvointi, joka ohittui muutamassa päivässä. Ajoittain kuvottaa aamuisin, ei siis okseta vaan on semmonen yhhh-olo... hmmm...
Viikko sitten tein ne negatiiviset testit Yliopiston Apteekin omilla testeillä.

En haluais toivoo liikaa ja miettii, mutta kuulostaako tää lupaavalta teidän korvaan?:angelic:

Mindie^^ pahoittelut :( itse en uskalla testiä tehdä kun pelkään sitä negatiivista.

Uutukaisella on lupaavan kuuloista! Koska ajattelit testiä tehdä?

Täällä onkin tänään vasta dpo11, eikä eilen. Satunnaisia kuukautisjomotteluita alavatsalla, satunnaisia nännivihlaisuja, sekä etovaa oloa. Mutta ihan kaikki samat oireet, vielä voimakkaammat, oli viime kierrossa, joten en usko niihin vaan epäilen ennustavan kuukautisia. Onneksi on töitä ja tekemistä niin aika menee nopeasti ja ne kuukautiset tulisivat nopeammin, odotan tiistaille, viimeistään torstaille.

Uutukainen, kyllähän noi aina hyvälle kuulostaa jos oireita on. Mut melkein niitä voi olla ilmankin että olis raskautunu. Onko sulla pisimmän kierron mukaan jo menkat myöhäs?

BellaMama, kiitos. Jäädään nyt odottelee viel miten sun käy, että tuleeko ne menkat vai ei. Toivotaan et ei. :) Sitten noustaan vaan uuteen kiertoon. Mikä sun kierron pituus muuten on?

Takaisin