Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ollu vähä taukoo kirjottamisessa ku tuntuu että tunnit loppuu kesken vuorokaudesta :eek: nytki vaan pikaseen tulin lukeen mitä tänne kuulluu ja plussaa on tullu, onnee niistä :smiley-bounce016 Alinahin tlanne jäi mietityttään että joko on uutta testiä tehty ku hyvältä näytii haamulainen :happy093. uusiakin oli tullu, tervetuloo vaan :cheers

täälä ootellaan jootta alkaasko menkat vkonloppuna vaiko ei. Elämme siis jännän äärellä, mutta olo on kyl just sellanee että ei osunu ny kohillee ajotukset. Täytyy muuten vinkata noista testeistä, että ku ne pregcheckit on hyviä nii kannattaa niitä tikata netistä sinunapteekki verkkokaupasta. Tulee tosi pikaseen ja on halpoja. Ku ainakaan täälä meiän kyläällä niitä ei myydä kaupasa, on vaan niitä surketia rfsuita. ja niitä en kyl enää tee ku tulee ihmeviivoja ihan turhaan.

Kivaa viikonloppua kaikille, ja tärppionnea :Heartpink:Heartblue:Heartbigred:Heartred:Heartbigred:love7:love7

Eilen tein jossa oli vielä haaleampi viiva, kun tiistain testissä. Tänään ei näkynyt enään mitään, nyt mulla sitten tiputteleekin jo. Että huomenna kp1.

Mulla ei nykyisin oo oikeestaan enää finnejä. Yleensä 1 tulee ovulaation aikana/ennen menkkoja.

Vitsi nää kierron alkupäivät on tylsiä. Kp 4 ja vuoto alkaa olla loppumassa. Vielä viikko ovikseen :D

Hei säkin oot about samassa vaiheessa ku mä, tänään kp 3 ja todellaki tylsää on :grin:oops: puolet keskustelijoista samassa kierronvaiheessa :D

Mut ens viikolla päästään kaikki vauhtiin ni jokohan niitä plussia tulis!

Alinah, pahottelut uudesta kierrosta! Josko seuraavassa olis pysyviä plussia <3

Eilen tein jossa oli vielä haaleampi viiva, kun tiistain testissä. Tänään ei näkynyt enään mitään, nyt mulla sitten tiputteleekin jo. Että huomenna kp1.

Onko teillä mahdolliselle seuraavalle kierrolle samat suunnitelmat kuin tähänkin asti vai tuleeko taukoa/muutoksia? Oon tosi pahoillani negasta!!

Täällä myös alku kierto 4kp ja odotan edelleen soittoa Naikkarilta.Anteeksi hiljaiseloni.

Pahoittelut alinah<3

Täällä kp7 ja alkaa jo jomotella alavatsalla ja tällä kertaa vasemmalla! Viime kierrossa oli oikealla. Ei kai nyt voi jo alkaa ovulaatio lähestyä? Flon mukaan ovulaatio olisi ensi viikon torstaina, mutta esimerkiksi esikoisesta ovuloin jo kp10. Talletteluja on mutta vähän huonosti, tai olen mennyt heti vessaan seksin jälkeen kun ajattelin että ei vielä tarvitse pidätellä..

Stellamom, mäkin näin unta että mulla oli tosi iso ja pyöree masu. Oli aika tönkkö olo kun kävelin siin unes. :D

Täällä käy keskustelu kuumana enkä oo ehtiny yhtään kommentoimaan. Välillä on ehtiny lukea ja nyt luin loput.

Onnea plussanneille!!

Harmittaa teidän puolesta, kenellä on uus kierto alkanut, erityisesti te joilla on jo pitkä yritys takana.

Itellä on outo tilanne. Kiertopäivä on jo ties mitä, mut viikonloppuna tulee 2 vkoa tikulla bongatusta oviksesta ja sinä päivänä ja seuraavana tehdystä talletuksesta, eli jännän äärellä ollaan. Oudoksi tilanteen tekee se et tänään on kerran pyykhiessä tullu verta, mut muuten ei mitään. Näin on käyny kerran aikasemminkin tässä kierrossa 4vkoa sitten. Mitähän ihmettä! No huomenna iltapäivästä pääsen tekemään ekan testin, jos siihen mennessä ei oo menkat alkanu kunnolla.

Täällä saanut remontin takia vähän stressivapaata tästä vauva-aiheesta. Greippimehuilla aloittelin tän kierron kuten edellisenkin. Foolihappoja popsin myös jo ties kuin monetta kuukautta. Kannattaako tässä kohtaa alkaa syömään jo r vitamiinia? Vai onko se ihan tyhmä ajatus. Jos plussaa ei meinaa kuuluakkaan. :( Onneks on nyt paljon hommaa ja aikatauluja että ei kerkeä stressaamaan tätä.

Voi ei Alinah, sulla oli niin selvä viiva jo! Oisko se ollut kemiallinen vai voiko johtua jostain muusta? Eikös sulla ollut hoidot käynnissä. Pahoitteluni. :(

Macaa söin joskus itse. Se piti aina "paahtaa" pannulla niin se maku hävisi siitä. Oli siihen muitakin keinoja. En tiennyt että olisi tekoa raskautumisen kannalta.

Tosiaan, kivaa kun täällä on paljon samassa kierron vaiheessa, josko sieltä loppupuolella tuliskin iso kasa plussia! Toivotaan, toivotaan.

Mä luultavasti oon vähän hiljasempi tässä alkupuolella täällä kun täytyy kuulemma keskittyä shoppailemaan remonttitarpeita. Plaah. Onko muuten muilla menkkojen aikana tosi huono olo? Läksin tänään pojan kanssa metsälenkille ja 5min jälkeen tuli ihan kamala olo, jalat alkoi menemään alta, päässä humisi ja sydän hakkas satasta. Kylmä hiki vaan valui. Ja sitä se oli koko se matka. Aivan järkyttävää. On niin kauan omista luomumenkkakierroista että en oikein osaa yhdistää. Tänään ollu aivan karmeat kivutkin. :(

Pahoittelut alinah<3

Täällä kp7 ja alkaa jo jomotella alavatsalla ja tällä kertaa vasemmalla! Viime kierrossa oli oikealla. Ei kai nyt voi jo alkaa ovulaatio lähestyä? Flon mukaan ovulaatio olisi ensi viikon torstaina, mutta esimerkiksi esikoisesta ovuloin jo kp10. Talletteluja on mutta vähän huonosti, tai olen mennyt heti vessaan seksin jälkeen kun ajattelin että ei vielä tarvitse pidätellä..

Bellamama, eikun extra pupuilut kehiin varmuudeksi. Ei siitä haittaakaan ole. :D:D Mäkin odotan että vuodot loppuisi ja pääsisi jo vauhtiin taas! Mä en ole tuota pidättelyä hirveesti harrastanut. Oiskohan siitä apua? Mä yleensä hetken makoilen ja sen jälkeen juomaan ja tupakalle(joo hyi sen lopetus on työn alla. Esikoisestakin onnistui vasta lopettaa kun plussa pärähti testiin.) Sit vessaan. Eikö se kannattaisikaan. :confused:

Stellamom, mäkin näin unta että mulla oli tosi iso ja pyöree masu. Oli aika tönkkö olo kun kävelin siin unes. :D

Se pinkee masu oli jotenki hellyyttävä tunne, ja sitä odotellessa :) kyllä sitä kerran itsekin haluaisi kokeilla! Tällä kierrolla ei ole näitä unia tullut hirveästi vielä, mutta edellisen yön aikana oli jo joku työuni. Ei siis liittynyt raskauteen (muistaakseni) mutta muistan että näin unta taas...

Itse heräsin tänä aamuna muuten närästykseen. :angry4 Röyhtäilin vaikka en ole syönyt mitään edellisillan jälkeen o_O vähän oli outo tunne siis! Täällä menossa kp 20/27 eli viikko vielä niin olisi aika ottaa testit esille. dpo on nyt noin 7 eli täällä voisi olla että munasolu on kiinnittymässä jos pikkunen on päättänyt että nyt ois oikea aika jakaa solujansa :wacky: Ilmavaivojakin on ollut hirveästi aamuisin, mutta olin aikaisemmin viikolla syönyt vehnää, mikä laittaa mun vatsa sekaisin, joten se voi olla pääsyynä!

Sitten olen miettinyt miten mä pärjään jos tulee paha aamupahoinvointi? Mä en saa syödä mitään ennen kuin otan kilpirauhaslääkkeeni, ja sekin pitäisi pysyä sisällä yli 30min että lääke on ehtinyt imeytyä. Olen miettinyt noita ranekkeita joissa on joku akupunktio juttu tms, joka on tarkoitettu matkapahoinvointiin tms. Pitäisikö tilata sellainen jo varastoon ? Onko teillä kokemuksia sellaisista?
:anyone

Bellamama, eikun extra pupuilut kehiin varmuudeksi. Ei siitä haittaakaan ole. :D:D Mäkin odotan että vuodot loppuisi ja pääsisi jo vauhtiin taas! Mä en ole tuota pidättelyä hirveesti harrastanut. Oiskohan siitä apua? Mä yleensä hetken makoilen ja sen jälkeen juomaan ja tupakalle(joo hyi sen lopetus on työn alla. Esikoisestakin onnistui vasta lopettaa kun plussa pärähti testiin.) Sit vessaan. Eikö se kannattaisikaan. :confused:

Ainakin luin jostain että olisi hyvä 15 minuuttia makoilla että hitaimmatkin siittiöt kerkeäisivät uida perille asti, joten liian nopeasti ei vessaan kannata rynnätä. Itse plussasin kuopuksen kun jäin nukkumaan suoraan seksin jälkeen, joten uskon siinä jotain perää olevan.

Luin artikkelin aiheesta, eli jalat ylös ei tarvitse laittaa mutta joo ihan makuuasennossa rauhassa pitäisi olla se 10-15 min tosiaan että siittiöt saavat rauhassa uida perille :) Välillä olen miettinyt että joo voisin makoilla enemmänkin mutta on hyvä käydä alapääpesulla jne jälkeenpäin kyllä!

Tulen tänne taas päivittelemään.
Tiistaina tosiaan ovisplussaa näytti. Tänään perjantaina tuntemuksia on arat rinnat, naamaa kuumottaa, punoittaa ja oikealla puolella munasarjoja on kipuilua, oikein niin kova kipu, että säteilee jalkaan! onkohan normaalia? Olen niin innoissani tästä kierrosta kun tosiaan ovuloin ja ovulaation viimeksi bongasin viime helmi-maaliskuussa <3

Greippimehua olen juonu 2vko putkeen joka päivä 3 lasillista :)

Kyfi, kuulostaa hyvältä! Ehkäpä sitä tärppäis sulle kohta :) Greippimehua onkin hyvä lisä siihen sitten, ehkä sekin auttoi sun vartaloa ovuloimaan jos aloitit heti kierron alkupuolella ! Itse en ole sellaisiin lähtenyt mukaan, syön itse vain monivitamiini (raskausversiota) kerran päivässä. Lisäksi mulla oli vti tuntemukset viime viikolla, ja syön karpalokapselit ettei se uusiutuisi !

Joo minä kans otan yhden r-vitamiinin ja rautalääkkeen alhaisen ferrittiinin vuoksi. Sulla ei StellaMom oli kovin pitkä aika, kohta pääset testailemaan, tsemppii kovasti! :)

Joo minä kans otan yhden r-vitamiinin ja rautalääkkeen alhaisen ferrittiinin vuoksi. Sulla ei StellaMom oli kovin pitkä aika, kohta pääset testailemaan, tsemppii kovasti! :)
Joo ei ole kuin viikko mahdollisiin kuukautisiin, mutta jos tässä ei tule oireita niin turhaan sitä lähtis testailee ennen ensi perjantaita. Kaikki tämänhetkiset oireet ovat sellaisia että voisivat olla vähän mitä tahansa :D Toivo korkealla mutta olen tällainen pessimisti kyllä :chicken:

Itse heräsin tänä aamuna muuten närästykseen. :angry4 Röyhtäilin vaikka en ole syönyt mitään edellisillan jälkeen o_O vähän oli outo tunne siis! Täällä menossa kp 20/27 eli viikko vielä niin olisi aika ottaa testit esille. dpo on nyt noin 7 eli täällä voisi olla että munasolu on kiinnittymässä jos pikkunen on päättänyt että nyt ois oikea aika jakaa solujansa :wacky: Ilmavaivojakin on ollut hirveästi aamuisin, mutta olin aikaisemmin viikolla syönyt vehnää, mikä laittaa mun vatsa sekaisin, joten se voi olla pääsyynä!

Sitten olen miettinyt miten mä pärjään jos tulee paha aamupahoinvointi? Mä en saa syödä mitään ennen kuin otan kilpirauhaslääkkeeni, ja sekin pitäisi pysyä sisällä yli 30min että lääke on ehtinyt imeytyä. Olen miettinyt noita ranekkeita joissa on joku akupunktio juttu tms, joka on tarkoitettu matkapahoinvointiin tms. Pitäisikö tilata sellainen jo varastoon ? Onko teillä kokemuksia sellaisista?
:anyone

Tuohon kilpparijuttuun, voit syödä sen lääkkeen kanssa kuhan et ota maitotuotteita! Maidon kalcium vähän heikentää imeytymistä jos samaan aikaan ottaa. Eli voisithan lääkkeen kanssa ottaa vaikka tuoremehua ja leivän leikkeleellä. Mä ite otan lääkkeen ja alan heti ottaa kahvia kermalla ja leipää juustolla. Joskus rahkaakin. Ja ei ne ole vaikuttanut siihen etteikö lääke imeytyisi. :)

Tuohon kilpparijuttuun, voit syödä sen lääkkeen kanssa kuhan et ota maitotuotteita! Maidon kalcium vähän heikentää imeytymistä jos samaan aikaan ottaa. Eli voisithan lääkkeen kanssa ottaa vaikka tuoremehua ja leivän leikkeleellä. Mä ite otan lääkkeen ja alan heti ottaa kahvia kermalla ja leipää juustolla. Joskus rahkaakin. Ja ei ne ole vaikuttanut siihen etteikö lääke imeytyisi. :)
Mulla on aina sanottu että ei saa syödä heti pillerin jälkeen, ja näin olen toiminut. Lääke ei imeydy tapreeksi hyvin jos laittaa muuta siihen vatsaan mukaan tms. Ehkä pitää vähän muuttaa tätä sitten jos on paha aamupahoinvointi, mutta muuten meen ihan lääkärin ohjeiden mukaan. Pitäisi katsoa jos löytyy joku kirja jossa olisi lisätietoa raskaus+kilpparin vajaatoiminta :)
Kaikkea mitä tähän asti olen tutkinut on ollut erittäin auttavaa!

Takaisin