StellaMom
Piirimestaruustason postaaja
Heippa tulen taas päivittelemään tänne :)
Tosiaan kävin lapsettomuuslääkärillä ottamassa kp3 verinäytteet ja kp5 lääkäri sit soitti tuloksista ja jatkosta.
Hoitava lääkäri sanoi, että tsh arvot on 3,5 joka tarkoittaa sitä, että on lievää kilpparin vajaatoimintaa. Lapsettomuutta hoitaessa on parasta että arvot jäisivät 2,00 alle. Aloitin samana päivänä lääkityksen. Lääkäri sanoi ettei vielä aloiteta Letrozolia vaan katsotaan tämä kierto vielä loppuun ja ensi kierrosta aloitetaan Letrot kp3-7. Minulla on siis PCO taustaa ja nyt päälle kilppari hommat olin kyllä lääkärin soiton jälkeen aivan itku kurkussa ja pahamieli soimas parikin päivää sen jälkeen. Onneksi on rakastava ja ymmärtäväinen mies joka lohdutti minua pahoina päivinä :)
Olen yli 6 kk yrittänyt bongailla ovista joka ei ole näkyny, kunnes eilen illalla istuttiin miehen kanssa katsomassa leffaa kun mies hipas rinnoista ja kiljahdin koska koski niin paljon. Rintani ovat turvonneet ja hyvin kipeät. Raskaanakaan en voi olla koska edellinen kierto käynnistettiin teroilla kp42 ja eilen oli kp10. Huvikseen katsoin digitestillä ovista ja heti ilmestyi näyttöön hymynaamio. Ovuloin siis enkä osaa sanoa syytä sille en voinu uskoa silmiäni kp10 ja ovuloin, mitäköhän tämä sitten tarkoittaa? viime kierto venähti ja nyt kp10 on ovulointi päällä. Onko kellään ollut vastaavanlaista tilannetta? Kannattaako tässä innostua ja uskoa?, kuulin tutulta että positiivinen testi ei takaa munasolun irtoamista.
Mulla on kilpparin vajaatoiminta ja mun arvoja tullaan seuraamaan erittäin tarkasti kun/jos raskaus alkaa. Kannattaa testailla Tsh arvon lisäksi myös T4v ettei se ole liian alhaalla, jos saatte arvot kohilleen (tsh noin 1 paikkeilla) niin raskausmahdollisuus on varmasti korkeampi, mutta se kestää muutama kuukausi ennen kuin lääkitys on kohdillaan. Mulla ovulaatio oli eri päivänä kuin normaalisti kun kuparikierukkaani poistettiin, joten välillä stressi tai sairaus voi vaikuttaa kiertoon varmasti!