Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa tulen taas päivittelemään tänne :)
Tosiaan kävin lapsettomuuslääkärillä ottamassa kp3 verinäytteet ja kp5 lääkäri sit soitti tuloksista ja jatkosta.
Hoitava lääkäri sanoi, että tsh arvot on 3,5 joka tarkoittaa sitä, että on lievää kilpparin vajaatoimintaa. Lapsettomuutta hoitaessa on parasta että arvot jäisivät 2,00 alle. Aloitin samana päivänä lääkityksen. Lääkäri sanoi ettei vielä aloiteta Letrozolia vaan katsotaan tämä kierto vielä loppuun ja ensi kierrosta aloitetaan Letrot kp3-7. Minulla on siis PCO taustaa ja nyt päälle kilppari hommat olin kyllä lääkärin soiton jälkeen aivan itku kurkussa ja pahamieli soimas parikin päivää sen jälkeen. Onneksi on rakastava ja ymmärtäväinen mies joka lohdutti minua pahoina päivinä :)

Olen yli 6 kk yrittänyt bongailla ovista joka ei ole näkyny, kunnes eilen illalla istuttiin miehen kanssa katsomassa leffaa kun mies hipas rinnoista ja kiljahdin koska koski niin paljon. Rintani ovat turvonneet ja hyvin kipeät. Raskaanakaan en voi olla koska edellinen kierto käynnistettiin teroilla kp42 ja eilen oli kp10. Huvikseen katsoin digitestillä ovista ja heti ilmestyi näyttöön hymynaamio. Ovuloin siis enkä osaa sanoa syytä sille en voinu uskoa silmiäni kp10 ja ovuloin, mitäköhän tämä sitten tarkoittaa? viime kierto venähti ja nyt kp10 on ovulointi päällä. Onko kellään ollut vastaavanlaista tilannetta? Kannattaako tässä innostua ja uskoa?, kuulin tutulta että positiivinen testi ei takaa munasolun irtoamista.

Mulla on kilpparin vajaatoiminta ja mun arvoja tullaan seuraamaan erittäin tarkasti kun/jos raskaus alkaa. Kannattaa testailla Tsh arvon lisäksi myös T4v ettei se ole liian alhaalla, jos saatte arvot kohilleen (tsh noin 1 paikkeilla) niin raskausmahdollisuus on varmasti korkeampi, mutta se kestää muutama kuukausi ennen kuin lääkitys on kohdillaan. Mulla ovulaatio oli eri päivänä kuin normaalisti kun kuparikierukkaani poistettiin, joten välillä stressi tai sairaus voi vaikuttaa kiertoon varmasti!

Mulla on kilpparin vajaatoiminta ja mun arvoja tullaan seuraamaan erittäin tarkasti kun/jos raskaus alkaa. Kannattaa testailla Tsh arvon lisäksi myös T4v ettei se ole liian alhaalla, jos saatte arvot kohilleen (tsh noin 1 paikkeilla) niin raskausmahdollisuus on varmasti korkeampi, mutta se kestää muutama kuukausi ennen kuin lääkitys on kohdillaan. Mulla ovulaatio oli eri päivänä kuin normaalisti kun kuparikierukkaani poistettiin, joten välillä stressi tai sairaus voi vaikuttaa kiertoon varmasti!

Mulla tv4 13,52, siihen ei lääkäri ottanu kantaa. En tiedä paljon pitäisi olla. Mutta innolla odotan kierron kohtaloa tulisiko luomusti menkat vai pitääkö käynnistellä saapi nähdä :)

Mulla tv4 13,52, siihen ei lääkäri ottanu kantaa. En tiedä paljon pitäisi olla. Mutta innolla odotan kierron kohtaloa tulisiko luomusti menkat vai pitääkö käynnistellä saapi nähdä :)

Silloin kun on perusterve niin kyl tuo t4v pitäisi olla yli 17, lääkityksellä mielellään 19-20. yläraja taitaa olla 21, sen jälkeen menee liikatoiminnalle. mulla lääkityksen kanssa t4v on vieläkin liian alhainen 14-15, mutta tsh on alle 0,5. Sulla on varmasti kontrollikokeet, joten seuraa vain että t4v vähän nousee, ja tsh laskee mutta ei viitenumeroiden ulkopuolelle :)

Pahoittelut turkoosi:Heartred

Laura666 olipas epäasiallista käytöstä hoitajalta!

Täällä kp6 ja ovulaation odottelua.

BellaMama, sä olet päivä mua edellä. Onnea sulle, onko miten mones yrityskierto? Mulla tosiaan vasta toinen ja eka meni ihan persuksille kun kierto oli pidempi, ja laskettu ovulaatioaika oli myöhemmin. Enkä oikeastaan edes tuntenut sitä. Turvonnut olo oli, mutta luulin että olisi tärpännyt ja se 6 päivää yli kierron oli jännittävää, mutta jokainen testi näytti puhdasta negaa joten usko kyllä meni sitten! Katsotaan miten tällä kierrolla käy!

Se vuoto jäi sitten siihen, kerran pyyhkiessä kirkasta ja muuten muutama hassu tippa rusehtavaa?! Kovat menkkakivutkin kesti vain ehkä noin tunnin, ehdin niihin jo ottaa Buranaa, toivottavasti ei nyt tule mitään haittaa jos tässä ollaankin raskaana. Ei oo tällaista kyllä ikinä ollut. Mulla jos jokin tuhruttelu menkkojen aikaan alkaa niin ihan muutaman tunnin sisällä alkaa myös kovat kivut ja kunnon vuoto. Haen tänään lisää testejä.

Mulla oviskipu kestää monta tuntia, tyyliin voi kestää kymmenenkin tuntia. Ja kipu on kovaa, "tylppää", aina selkeästi jomman kumman munasarjan kohdalla ja säteilee kylkeen/selkään.

Se vuoto jäi sitten siihen, kerran pyyhkiessä kirkasta ja muuten muutama hassu tippa rusehtavaa?! Kovat menkkakivutkin kesti vain ehkä noin tunnin, ehdin niihin jo ottaa Buranaa, toivottavasti ei nyt tule mitään haittaa jos tässä ollaankin raskaana. Ei oo tällaista kyllä ikinä ollut. Mulla jos jokin tuhruttelu menkkojen aikaan alkaa niin ihan muutaman tunnin sisällä alkaa myös kovat kivut ja kunnon vuoto. Haen tänään lisää testejä.

Toivottavasti se oli vain joku "täti haluis tulla kylään mutta hups tääl olikin toinen asukas"! :D Ota testi huomenna aamulla jos ei ole jatkunut illalla tuo tuhruttelu.

Kp 39 :banghead: pikkasen kiukuttaa se, että jos kierrot menis kuten kuuluis, ois meilläkin jo yk 4 menossa. Mutta kiitos pitkät kierrot, edelleen yk 2.

Ei muuta sen kummallisempaa raportoitavaa kun pari isoa ihonalaista finniä naamassa. Joista ei voi kyllä mitään päätellä kun niitä ”tavallisia” finnejä löytyy muutenkin :shifty:

Tähän väliin sanottava että mä luen kyllä kaikkien viestit enkä tuu vain avautumaan omista asioistani :shy: tässä vaiheessa aina vaan unohtuu että kuka sanoi mitäkin, ja mitä tulikaan kommentoitavaa itselle mieleen.

Turkooosilla mysteerisiä oireita, jospa olisikin jotain raskausoireita tosiaan!

BellaMama, sä olet päivä mua edellä. Onnea sulle, onko miten mones yrityskierto? Mulla tosiaan vasta toinen ja eka meni ihan persuksille kun kierto oli pidempi, ja laskettu ovulaatioaika oli myöhemmin. Enkä oikeastaan edes tuntenut sitä. Turvonnut olo oli, mutta luulin että olisi tärpännyt ja se 6 päivää yli kierron oli jännittävää, mutta jokainen testi näytti puhdasta negaa joten usko kyllä meni sitten! Katsotaan miten tällä kierrolla käy!

Minulla kanssa toinen yrityskierto, viime kierrossa meni kaikki kohdilleen mutta huonosti kävi. Joskos nyt olisi parempi onni meillä molemmilla! Pelkään vain että ovulaatio taas myöhästyy kuten viime kierrossa ja olen juuri silloin reissussa kun se on, joten uskon tämänkin kierron menevän harakoille.

Minulla kanssa toinen yrityskierto, viime kierrossa meni kaikki kohdilleen mutta huonosti kävi. Joskos nyt olisi parempi onni meillä molemmilla! Pelkään vain että ovulaatio taas myöhästyy kuten viime kierrossa ja olen juuri silloin reissussa kun se on, joten uskon tämänkin kierron menevän harakoille.
Me tehtiin miehen kanssa sopimus että kiertopäivinä 10-20 harrastetaan yhdyntää joka päivä, onhan se vähän puuduttavaa välillä mutta mies on niin ihana ja yrittää tehdä jokaisesta kerrasta jotain muuta kuin vain "suoriutumista". Nyt on 10pvä takana jo ja voi olla että varman päälle mennään ja hoidetaan se 2-3 päivää tähän päälle vielä. Sitten levätään ja katsotaan. Eri asia toki jos kierto ei ole vielä normalisoitunut kierukanpoiston jälkeen. Mutta aika varma olen tuosta ovulaatiopäivästä, valkovuodon perusteella siis. kiertopäivä 18/27 nyt, ja dpo 5 tosiaan :)

Tähän väliin sanottava että mä luen kyllä kaikkien viestit enkä tuu vain avautumaan omista asioistani :shy: tässä vaiheessa aina vaan unohtuu että kuka sanoi mitäkin, ja mitä tulikaan kommentoitavaa itselle
!

Mäkin yritän välillä keskittyä vastaamaan mahdollisimman monelle, mut sit ne tahtoo unohtua, jos kertyy paljon asiaa.

Meillä lähti nyt sitten 17. Kierto ilman ehkäisyä :o YK 17 se ei kyllä ole, koska monessa kierrossa ollaan vältelty elämäntilanteen vuoksi tärppi päiviä, silti olen joka kuukausi elätellyt toiveita raskautumisesta. Viime kierto oli jo vähän yritystä, mut mä olin lomalla ja mies töissä niin päivät meni vähän mönkään. Tässä kierrossa sitten kaikki peliin :D väkisin ei yritetä, tosin mies olisi varmaan vain innoissaan vaikka ois talletteluja 2 x päivä :D

Hitsi, enpäs itse tiennyt tota kilppari juttuakaan. Mun arvot sahaa kumminkin 5-25 välillä. Lääkitys ollut 3v eikä se ole tasaantunut vieläkään. Noh täytyy taas tutkiskella. Ja kyllä siis hoitaja soitteli vielä kaikista muista asioista mitkä ei raskauteen liittynyt kuten noi kohonneet leukosyytit. Ja sit vaan raskaustoiveet tuli puheeksi. Siltikin vähän epäasiallista. Toivon ettei heti siellä tarvitsisi asioida. Tänään negaa rk 25 testillä aamusta. En edes testaa kun vasta huomenna uusiksi. Haen pc liuskoja vaikka 100km päästä jos sen vaatii! Olettaen että menkat ei huomenna ala. Huomiselle niitä odotetaan.

Täällä vähän tuppaa unohtua kaikkien viestit kun ei yhdelle sivulle mahdu kuin muutama! Mimosalle paljon plussatuulia tähän kiertoon! Onko greippimehut ostettu? :cool::D

Turkoosille kovasti plussaa toivon. Tosi hyväähän se enteilee että ne loppu ennen kuin kerkes alkaakkaan. Peukkujaa!

Mun täytyy lähtä asioille ja etsimään testejä. Toivottavasti löytyy läheltä. Aamulla heräsin nenäverenvuotoon. Tai aamulla siis 12.30!! Ja kävin 12 aikaa nukkumaan. Tää väsymys on uskomatonta.:(

Hei mä niin kovasti toivon kaikille plussaonnea!<3

Lähipiirissäni kaikki naiset ovat todellä helposti raskautuvaa sorttia ja kun olen tuskaillut ääneen niin heidän "sympatiat" on vaan pahentanut oloa, en tiedä ymmärrättekö mitä meinaan, mutta esim. heidän mielestä 1,5v yritys ei ole kovin pitkä, koska aina joku tietää jonkun jolla kestänyt "jopa yli 10v" tai, että kun olen 25v" olet nuori sulla on aikaa vaikka kuinka." Mä en vaan kestä tollaisia kommentteja :D

Mä en hirveästi ole kysellyt lähipiiristä miten kauan raskautuminen on kestänyt, kaiketi koska tämä nyt on tälläinen ”oma” juttu vielä.

Silti tuntuu että aina kun näkee uuden ilmoituksen että raskaana ollaan ja vauva tulossa, tulee aina mieleen että no niin, niin sitä vaan pamahdettiin paksuksi. Vaikka eihän mulla ole mitään tietoa miten pitkään he ovat sitä suunnitelleet ja yrittäneet :sorry:

Äidistäni tiedän sen verran että raskaaksi tuli 2kk häiden jälkeen ja pikkusisarus ilmoitti tulostaan mun ollessa 8kk. Että äidillä ainakin taisi olla helppoa.

Hei mä niin kovasti toivon kaikille plussaonnea!<3

Lähipiirissäni kaikki naiset ovat todellä helposti raskautuvaa sorttia ja kun olen tuskaillut ääneen niin heidän "sympatiat" on vaan pahentanut oloa, en tiedä ymmärrättekö mitä meinaan, mutta esim. heidän mielestä 1,5v yritys ei ole kovin pitkä, koska aina joku tietää jonkun jolla kestänyt "jopa yli 10v" tai, että kun olen 25v" olet nuori sulla on aikaa vaikka kuinka." Mä en vaan kestä tollaisia kommentteja :D

Ihan tosi raivostuttavaa! Ei ne lohduta yhtään semmoiset kommentit. Päin vastoin. Maailmasta löytyy ihmisiä jotka ei saa lapsia ollenkaan. Eikä sekään lohduta omaa tilannetta yhtään. Siksi mä en ole tästä meidän tilanteesta halunnut puhua kun tänne näin melkein anonyymisti. Kiva kun joku kuuntelee ja vastaa. Lähipiirin kommentit olisi luokkaa "kyl se siitä" "onhan sulla aikaa". Täällä saa oikeasti sympatiaa jota voi arvostaa koska tietää muidenkin olevan samankaltaisessa tilanteessa. :) Laittaisin teille paljon sydämmiä jos osaisin!

Nyt alkoi kunnon vuoto ja kivut :((( perseestä. Haluisin uskoa että jotain yritti tapahtua, kun toissapäivänä ois menkkojen jo pitänyt alkaa.

Mekin ollaan pidetty tätä vain meidän kesken. Jos se kestääkin vuoden tai pidemmin, niin en halua että tullaan kyselemään "No miten menee? Oletko raskaana jo?" apuva mikä stressi siitä tulisi. Itse olen jättänyt paljon "kiellettyjä" ruokia ja juomia pois jo kesällä ja monivitamiinit syön joka päivä. Valmistan kroppaani siihen, ja toivon että se näillä eväillä onnistuisi helpommin. Ikää on jo yli 30 joten se ei ole enää yhtä "helppoa"...

Nyt alkoi kunnon vuoto ja kivut :sad001(( perseestä. Haluisin uskoa että jotain yritti tapahtua, kun toissapäivänä ois menkkojen jo pitänyt alkaa.

Otan osaa! :( kurjaa kun ehtii jo toivoa, ettei alkaisi. Pahin tässä on se odottaminen, ja kun tietää että seuraava yritys on vasta x päivän jälkeen :/

Takaisin