Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei te, kenellä on ovulaatiokipuja: miltä ovulaatiokivut teillä tuntuu? Missä kohtaa alavatsaa tuntuu, millaisena ja kuinka pitkään? :scratch

Minulla on koko alavatsa todella kipeä, pitää lämpöpussia pitää vatsalla ja selässä. Ei ole selkeästi toinen puoli kipeämpi, mutta aivan tärinäherkkä se on päivän, 2h kestää pahin kipu.

Uutukainen, mulla ovulaatiokipu tuntuu alavatsalla tai munasarjojen kohdalla. Sellainen ajoittainen, kovakin jomotus, mutta tuntuu varsinkin silloin jos nousen istumasta seisomaan tai muuten vaihdan radikaalisti asentoa. Sellainen tunne kuin tuolla sisuksissa olisi joku iso kupla, joka meinaa puhjeta. :D

Niin joo, ja kun oli silloin joskus puhetta niistä finneistä, niin en tiedä onko sattumaa mutta juuri nyt oviksen ollessa käsillä huomasin, että leukaan puskee jotain hormonifinniä. Ovistesti jää edelleen haaleaksi, alavatsakipuja on nyt kolmatta päivää. Tänään kp 13.

Juu tuo yhdyntäkipu oviksen aikaan on tuttua! Ja monesti yhdynnän jälkeen kipu pahenee hetkeksi.

Mä puhuin muuten tänään hoitajan kanssa puhelimessa tästä että aamuisin ei oo mitään liuskoissa ja iltapäivisin on. Niin se oikeesti varmaan minuutin NAUROI. Naurun seasta sain vaa selvää että "aamuisin et oo raskaana ja päivällä oot niin illalla vasta tosissaan ootkin" en tiiä oliko se nyt sit ivallista vai hyväntahtoista naurua. Mut vähän outo fiilis tuli. :rolleyes::D:confused:

Mä puhuin muuten tänään hoitajan kanssa puhelimessa tästä että aamuisin ei oo mitään liuskoissa ja iltapäivisin on. Niin se oikeesti varmaan minuutin NAUROI. Naurun seasta sain vaa selvää että "aamuisin et oo raskaana ja päivällä oot niin illalla vasta tosissaan ootkin" en tiiä oliko se nyt sit ivallista vai hyväntahtoista naurua. Mut vähän outo fiilis tuli. :rolleyes:::arghh:confused:

No siinäpä on taas ollut hoitaja paikallaan. Ihan älytöntä, miten tuollaisissa tehtävissä työskentelevät voi joskus olla niin uskomattoman tahdittomia!

No siinäpä on taas ollut hoitaja paikallaan. Ihan älytöntä, miten tuollaisissa tehtävissä työskentelevät voi joskus olla niin uskomattoman tahdittomia!

Kyllä mä vähän yllätyin tosta reaktiosta. En oikein tienny mitä sanoa, tuli vaan niin tyhmä olo kyllä. Että ei tee oikein mieli tähän asiaan liittyen sen kummemmin soitella terkkariin päin enää. :rolleyes:

Ääh nyt se kutsumaton vieras eli täti kuitenkin tuli sieltä :( menee ihan hermo tähän touhuun...

Ääh nyt se kutsumaton vieras eli täti kuitenkin tuli sieltä :( menee ihan hermo tähän touhuun...

Voi ei. Ymmärrän turhautumisen. Mutta onneksi ei venynyt enempää vaan pääset nyt ihan uuteen kiertoon. Olkoon se sulle plussaisempi!

Kiitos. [emoji173]️ Alkaa yk 12 ja tosiaan hetken päästä meillä on aika lapsettomuustutkimusten ensikäyntiin...

Olette kyllä kerenneet jo yrittääkkin! Toivottavasti tärppää ilman apuja mutta hienoa että apu on jo lähellä. Kuulostaa nämä pitkään plussaa odottaneiden tarinat kamalan raskailta..

Olette kyllä kerenneet jo yrittääkkin! Toivottavasti tärppää ilman apuja mutta hienoa että apu on jo lähellä. Kuulostaa nämä pitkään plussaa odottaneiden tarinat kamalan raskailta..

Niin. Tulee niin epäonnistunut olo ja tuntuu niin epäreilulta. En yhtään jaksais enää odottaa mut minkäs teet :( joka kierrossa sitä uudestaan toivoo ja toivoo että joko nyt, ja taas joutuu pettymään... Onhan se raastavaa.

Mut nyt vähän ihmettelen että onko nää edes normimenkat. Yhen pyyhkäisyn verran tuli kirkasta verta, muuten rusehtavaa ja vain pyyhkiessä. Jos nyt ei kunnolla ala niin käyn kyllä huomenna hakee vielä pari testiä.

Mut nyt vähän ihmettelen että onko nää edes normimenkat. Yhen pyyhkäisyn verran tuli kirkasta verta, muuten rusehtavaa ja vain pyyhkiessä. Jos nyt ei kunnolla ala niin käyn kyllä huomenna hakee vielä pari testiä.

No voin vain kuvitella tuskasi. Mulle eka tupsahti ennen kuin kerettiin edes oikeastaan aloittamaan yritystä. Nyt tietysti en osaa sanoa kauan menee. Mutta jotenkin tuntuu tyhmältä olla näin seko jo tässä kohtaa kierrolla kaks kun toisilla menossa 12.
Toivottavasti tyrehtyy ja olisikin hyvä enteistä vuotoa!

Kiitos kaikille vastauksia. Täällä alkaa ovis todennäköisesti lähestyä, koska eilen tuli töissä kesken kaiken semmone hyvin lyhyt mutta tunnistettava kramppi tonne vasemmalle alavatsalle. Ja vasemmalle puhkesi myös yksi finni tässä muutama päivä sitten. En tosin tiedä johtuuko finni voiksesta vai siitä et oon nyt pessyt ja rasvannut kasvojani säännöllisesti joka päivä, et alkaako sen vaikutuksesta ihohuokoset puhdistumaan...

Mulla tuntuu oviskivut munasarjojen kohdalla. Sellanen tunne kun joku työntäis puukolla. Kestää muutaman sekunnin aina ja sit jää hetkeks sellanen jomottava tunne.. Usein on niin kovat vihlasut et vetää ihan kaksin kerroin. Nyt muuten huomasin että mulle tuli oikeelle leukaan/poskeen finnejä ja tosiaan oviskivut oli kans oikeella :wideyed:

Heippa tulen taas päivittelemään tänne :)
Tosiaan kävin lapsettomuuslääkärillä ottamassa kp3 verinäytteet ja kp5 lääkäri sit soitti tuloksista ja jatkosta.
Hoitava lääkäri sanoi, että tsh arvot on 3,5 joka tarkoittaa sitä, että on lievää kilpparin vajaatoimintaa. Lapsettomuutta hoitaessa on parasta että arvot jäisivät 2,00 alle. Aloitin samana päivänä lääkityksen. Lääkäri sanoi ettei vielä aloiteta Letrozolia vaan katsotaan tämä kierto vielä loppuun ja ensi kierrosta aloitetaan Letrot kp3-7. Minulla on siis PCO taustaa ja nyt päälle kilppari hommat olin kyllä lääkärin soiton jälkeen aivan itku kurkussa ja pahamieli soimas parikin päivää sen jälkeen. Onneksi on rakastava ja ymmärtäväinen mies joka lohdutti minua pahoina päivinä :)

Olen yli 6 kk yrittänyt bongailla ovista joka ei ole näkyny, kunnes eilen illalla istuttiin miehen kanssa katsomassa leffaa kun mies hipas rinnoista ja kiljahdin koska koski niin paljon. Rintani ovat turvonneet ja hyvin kipeät. Raskaanakaan en voi olla koska edellinen kierto käynnistettiin teroilla kp42 ja eilen oli kp10. Huvikseen katsoin digitestillä ovista ja heti ilmestyi näyttöön hymynaamio. Ovuloin siis enkä osaa sanoa syytä sille en voinu uskoa silmiäni kp10 ja ovuloin, mitäköhän tämä sitten tarkoittaa? viime kierto venähti ja nyt kp10 on ovulointi päällä. Onko kellään ollut vastaavanlaista tilannetta? Kannattaako tässä innostua ja uskoa?, kuulin tutulta että positiivinen testi ei takaa munasolun irtoamista.

Oviskipuja, hieman kuten menkat mutta lempeämmät. Kireukan kanssa oli pistäviä, en tiedä miksi kierukanpoiston jälkeen ovat lempeämpiä sitten. Tällä kierroksella leuassa ollut 4 ärsyttävää keskikokoista finniä, yksi oikein kipea ja ihon alla ettei voi puristaa edes. En tiedä miksi tällä kierrolla tällainen uusi oire tuli?

Laura: vaikka se olisi terkkarille kuinka tyhmä idea tahansa niin ei herranjestas naureta henkilölle joka toivoo hartaasti että olisi raskaana. Luulis ammattilaisen tietää sitä. Tuollaisesta voisi melkein ilmoittaa palautteena heille, terkkareille on opetettu toki että jos ei näy plussa aamupissasta niin älä soita meille turhaan, ja varmasti moni soittelee heille turhaankin. Mutta heidän tehtävä on rauhoittaa ja vetää jalat takaisin maahan, mutta ei nöyryttää!

Täällä nyt menossa dpo 5, jos laskelmat ovat oikein. Tänään on ollut vähän erilaisia kipuja vatsan alueella, ja väsymys oli aikamoinen heti aamulla. Eilenkin palelin ensimmäistä kertaa illalla, tätä ei ole tapahtunut moneen kuukauteen. Toki kelikin on ollut ihan erilainen! Huomisesta alkaen laskin että voisi olla kiinnittymispäivät, joten varmasti analysoin jokaista kipua eri tavalla :)

Takaisin