Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä lähdin faceryhmästä ekojen joukos pois, ei ollu mun paikka :D

Oon jo jonkin aikaa seurannut sivusta teidän keskusteluja, mutta nyt päätin itsekin uskaltautua liittymään mukaan keskusteluun. :)
Täällä siis 26-vuotias esikoisesta haaveilija. Pari vuotta jo mennyt vähitellen yltyvässä vauvakuumeessa, mutta nyt vihdoin mieskin on sitä mieltä, että vauva voi tulla jos on tullakseen. [emoji173]️
Minipillerit jätetty pois huhtikuun lopussa ja nyt kierto alkanut tasaantua, tällä hetkellä mennään kp 3. Endometrioosi todettu ja leikattu kystia pois viime syksynä, joten olen henkisesti varautunut siihen, että raskautumisessa voi kestää. Puolen vuoden yrityksen jälkeen pitäisi hakeutua lapsettomuushoitoihin, mutta sormet ristissä toivon, että tärppäisi luomusti ennen sitä. :)
Onko täällä muita endometrioosia sairastavia? Kiinnostaisi tietää, onko vaikuttanut raskautumiseen miten paljon.

Pahoittelut tädin kohdanneille!

Onko täällä kenelläkään kokemusta raskauskeijun erittäin herkistä raskaustesteistä?
Antaako esim. turhia haamuviivoja tmv?

Jaa a, haki säkillisen (kirjaimellisesti) kortsuja eikä kerro koska jättää ne pois. Säkki kestää puoli vuotta suunnilleen että siitä laskeskelin että turha toivoa hetkeen jäävän pois :sad001 syytä en tiedä, ei olla nyt edes nähty ku se lähti reissuun.

Arggg, tosi inhottava tilanne!! Meillä oli vielä kuukausi sitten vähän samaa tai mies siis ei yhtäkkiä halunnutkaan enempää lapsia. Itsellä taas tuntuu, että sydän halkeaa, niin älytön vauvakuume :dummy1: Kyllä siinä käytiin tunteet laidasta laitaan. Yhtäkkiä en tiennyt yhtään miten jatkaisi, mut onneksi mulla on maailman paras mies, joka ymmärsi sitten loppusessaan ja taas yritetään kovasti :hug003 Välillä vaan tuntuu niin skeptiseltä, että tuleekohan vauva nro 4 ikinä meille. Varsinkin, kun mies ei ollu ihan niin varma tästä ku minä niin jos karma on vaan nyt se bitch :gen045

Arggg, tosi inhottava tilanne!! Meillä oli vielä kuukausi sitten vähän samaa tai mies siis ei yhtäkkiä halunnutkaan enempää lapsia. Itsellä taas tuntuu, että sydän halkeaa, niin älytön vauvakuume :dummy1: Kyllä siinä käytiin tunteet laidasta laitaan. Yhtäkkiä en tiennyt yhtään miten jatkaisi, mut onneksi mulla on maailman paras mies, joka ymmärsi sitten loppusessaan ja taas yritetään kovasti :hug003 Välillä vaan tuntuu niin skeptiseltä, että tuleekohan vauva nro 4 ikinä meille. Varsinkin, kun mies ei ollu ihan niin varma tästä ku minä niin jos karma on vaan nyt se bitch :gen045

Toivotaan että pian tärppäis teillä!

Me saatiin viimein eilen puhuttua, ja 2kk ilmesesti vaan mennään kortsuilla. Totesin kyllä että tulee kuivat 2kk :D mut mies ei halua pilata lomaansa sillä että yritetään vauvaa, eikä sille menny mitenkää jakeluun että mun mielestä vaan tjottailtais, että en laske kiertoa tai mitää, tulee kun tulee. Mä kuulemma vein kaikki halut edes tehdä lasta ku halusin heti alkaa yrityksen ja tuo 2kk on kompromissi lopulta. Loppuviimeen jäi paska maku keskustelusta mutta ompa sovittuna, jos se ei ny enää alkais perua ja mun pitää vaan jaksaa oottaa..

Torstaina pitäis alkaa menkkojen ja perjantaina pitää r-testi tehdä, vaikka päätin etten nyt testaa liian aikaiseen :hilarious: Pitäähän se tietää voiko perjantaina festareilla ottaa pari olutta vai ei :grin
Viimeksi raskauduin tästä samasta kierrosta eli yk3, saas nähdä onko tähdet kohdillaan. Ovista en ole tikuttanut.

Niemja, hyvä sentään että vain 2kk! Toisaalta ymmärrän miehesi pointin, meneehän siinä stressatessa loma helposti pilalle. Vaikka yritys ei kova olisikaan, niin herkästi se hiipii takaraivoon.

Tänään dpo12 (?) enkä malttanut enää. Nega testattu. Menkkojen pitäisi alkaa torstaina, seuraavan kerran testaan jos menkat myöhässä, mutta luulenpa että seuraavaa kiertoa kohti mennään.

Hitto, että naurattaa. Kävin muista syistä ultrassa tänään ja gyne sanoi, että jos raskautta yritätte niin sitten äkkiä kotiin harrastamaan. Noh, ajoin kiireesti kotiin ja soitin miehelle matkalta, että housut alas nyt jo valmiiksi. Oli sairaan kuuma, lapset katsoi lastenohjelmia yläkerrassa ja me puuhailtiin suht pikaisesti ja äänettömästi makkarissa ovi lukossa. Ja lopuksi ihan hillitön naurukohtaus, kun se meni jo vähän hifistelyksi... Kuuma, väsynyt töitten jälkeen, piti olla hiljaa, piti saada nopeasti jne. Ihan hillitön säätäminen. :laughing001

Liityn kanssa keskusteluun mukaan. Tovin jo sivusta seuraillut :)

Meillä tällä hetkellä tilanne on se, että lähinnä tjottaillaan. Nyt toinen kierto menossa ilman ehkäsyä. Tässä kierrossa oon tikuttanu ovista, lähinnä sen takia kun kroppa taitaa olla vielä sekasin edellisestä raskaudesta. Kierto ollut nyt tänä vuonna 28-33 päivää, ennen raskautta oli aika tasan 28. :confused: Sunnuntaina ja eilen sain tikutettua molempina päivinä melkein tasavahvat viivat, ehdin jo luullakkin että on plussa, mutta tänään pärähti testiviiva himpun tummemmaks kun kontrolli :D Sunnuntaina ja tänään talleteltu, saa nähä käviskö kerrankin tuuri ja tärppäis tästä kierrosta :rolleyes:

Täällä kun on fiksuja jotka ymmärtää näistä hormoneista niin mitä tarkoittaa kun:
P-LH : 8,0
P-FSH : 2,3

ja siis kierron 68 päivä menossa. (Ja raskaana en ole Hcg alle 1)

Täällä menossa yk4 ja kp9. Ovista en aio tikuttaa, vaan yritän nyt vaan luottaa kropan tuntemuksiin. Vehnäalkioöljykapselit aloitin josko tasoittais yhtään näitä kiertoja, ja olenpa lipittäny greippimehuakin säännöllisesti :joyful: merkit on ilmassa että ovis olis lähipäivinä :happy:hassua jos tästä kierrosta raskautuis, ni kahdella päivällä heittäisi esikoisella olleesta lasketusta ajasta la :joyful:

Hei kaikille!

Yk 10 laskujeni mukaan käynnissä. Mies lueskeli pari päivää netistä stressin vaikutuksesta raskautumiseen. Oli paljon niitä kokemuksia, että "heti kun lopetimme yrittämisen niin raskauduin". No mä sanoin että ei se oikeen toimi niin että mä "lopetan yrittämisen" sen toivossa että raskautuisin [emoji1] melkoinen paradoksi. Mutta nyt kuitenkin sovittiin että elo-syyskuu pidetään "taukoa" yrittämisestä ja sitten mennään hoitoihin jos tarvis on.

Nyt meneillään dpo 5 ja alavatsassa erikoisia oloja. En muista onko tällaista ollut aiemmin, todennäköisesti on. Tuntuu siis vähän kuin menkkakivuilta.

Toivotaan että pian tärppäis teillä!

Me saatiin viimein eilen puhuttua, ja 2kk ilmesesti vaan mennään kortsuilla. Totesin kyllä että tulee kuivat 2kk :D mut mies ei halua pilata lomaansa sillä että yritetään vauvaa, eikä sille menny mitenkää jakeluun että mun mielestä vaan tjottailtais, että en laske kiertoa tai mitää, tulee kun tulee. Mä kuulemma vein kaikki halut edes tehdä lasta ku halusin heti alkaa yrityksen ja tuo 2kk on kompromissi lopulta. Loppuviimeen jäi paska maku keskustelusta mutta ompa sovittuna, jos se ei ny enää alkais perua ja mun pitää vaan jaksaa oottaa..

Osa miehistä on ilmeisesti tosi herkkiä sille, että menee seksistä ilo jos se on "vaan" yrittämistä. Mä oon mun miehelle yrittäny paukuttaa päähän että mä haluan sitä sen itsensä takia, en vauvan. Ja se on totta. Ja sit oon kans yrittänyt kertoa miten paljon ovulaatio vaikuttaa mun haluihin, et se ei oo todellakaan mun puolelta mitään pelkkää "nyt pitää laittaa siemenet sisään että saadaan vauva". Tsemppiä teidän tilanteeseen [emoji813]️

Kp1:sad001 Mutta on tässä jotain hyvääkin, kierto näyttäisi tasottuneen takaisin 28 päivään. Yrityskerta 3 alkakoon.

Heippa täältä auringon alta! Onnea plussista ja halit negojen kanssa tuskaileville.

Meillä on vikat päivät espanjassa menossa ja on kyllä ollut ihanaa. Mutta kyllä tästä raskausprojektista on vaikea irtautua... :D En siis ole tikuttanut ovista enkä ottanut lugeja mukaan eli lomaillaan kyllä asiasta. Mutta pakko oli oletettua ovista miettiä ja oletettuja dpo:ta... :rolleyes: Eilen huomasinkin sitten olevani apteekissa raskaustestiostoksilla! Mikä hitto mua vaivaa! Onko vauvakuume diaknosoitava tauti?! Tai ehkä paremmin vielä pakonomainen testailu? :D

No, päätin kiusata itsäni ja nyt sit sain jonkun viivanpaikan aamulla... En tiedä tosta testistä mitään (eli näyttääkö aina siltä tms.), en ole varma dpo (veikkaan ehkä 10-11), en pääse testailemaan muilla testeillä, kun ilmeisesti tuo ainut mitä myyvät ja sekin oli tiskin alla piilossa. Ja mitä kauheinta: ei ole niitä lugeja mukana! Kauhea ajatus et jos nyt sitten jotain yrittääkin tapahtua eikä mulla ole riittävästi hormonia et onnistuisi. Aaaaargggh...

Toisaalta ajattelen tän nyt kärsivällisyyttä kasvattavana kokemuksena: menkat pitäis alkaa parin/muutaman päivän sisällä jos oon yhtään kärryillä dpo:sta. Jos ei niin uusi testi. Näin kait normaalisti ihmiset kykenee toimimaan. ;)

Kp1 ja yk9(kai?).. äsken soitin terveyskeskukseen ja yllätyin kun sain ajan lääkäriin jo ens tiistaille ajan :)

Takaisin