Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä uuteen kiertoon kaikille kp1 kohdanneille!

Minun vakigyne on sanonut, että on normaalia, jos yhdet menkat jää välistä, eli ilmeisesti ei tarvitse huolestua vaikka kierto joskus venyisi parin kuukauden mittaiseksi. Mutta varmastihan yksityisellä käynnistellään kierto jo aiemmin, mikäli toiveena on raskaus, koska kyllähän se kierron puute aikalailla hankaloittaa raskautumista.

Kp 1 näköjään tullut useammallekin. Olkoon tämä kierto juuri SE oikea!

Täällä sain eilen haamu-haamulaisen apteq-testiin (dpo8 oli vasta) ja kas kummaa vahvistunut on tälle aamulle. Ei tarvinut viivoja hirveästi tihrustaa, joten ainakin nyt vaikuttaa hyvältä. :happy: Rauhallinen olo muutenkin, ei sellainen epäusko niin kuin niissä mun aiemmissa kemiallisissa oli (loka- ja joulukuun kierrot). Sormet ja varpaat ristiin, että pysyy mukana. On tää jännää vaikka kaks tenavaa on jo entuudestaan.
Kuvassa aamun apteq ja o-testi (huvikseen piti dipata sekin).

Liitteet

• IMG_20180115_070845959.jpg
    IMG_20180115_070845959.jpg
    648.4 KB · Katsottu: 284
Pahoittelut tädin kohdanneille. :(

Ja onnea Eliza. Toivotaan että pysyy kyydissä eikä vuoto ala. Koska sulla pitäisi alkaa kk? Onko siis jo myöhässä? :)

Kp 53 ja dpo 4, lämpöjen, testien ja limojen perusteella ovis oli Kp 49, kannatti aloittaa tikutus vaikka kierto vaikuttikin olevan ovuloimaton ja pitkä :) Mietiskelin että yhet menkat jäi syystä tai toisesta välistä niin tämä Kp 49 ovis olis normikierrossa Kp 19, mikä olisi mun normaalissa kierrossa se ns oikea aika pituuden yms huomioiden, saas nähdä jos ei nyt tärppää miten seuraavat kierrot menevät.

Pahoittelut tädin kohdanneille. :(

Ja onnea Eliza. Toivotaan että pysyy kyydissä eikä vuoto ala. Koska sulla pitäisi alkaa kk? Onko siis jo myöhässä? :)

Kiitos täälläkin! :) Ei oo menkat myöhässä. Tänään vasta dpo 9 (kp 21) ja menkkoja odottelin lauantaille vasta. Alkoi oireita olla niin testin eilen tein.

Viime kierrossa kun mulla oli se ovis tapahtunut kp38-39 ja terolutit aloitin kp40 niin rupes tosiaan tiputtaa 2 päivää ennen vikaa pilleriä ja nyt ei vielä näy mitään. Saa nähdä meneekö suunnitelmat ihan uusiksi!
Huomenna viimeinen terolut nimittäin naamariin.

Tosin tässä kierrossa sitä ovista ei oo tapahtunutkaan.

Plääh tänään gyne eikä oviksesta tietoakaan. Tarkoitus oli nimenomaan varata oviksen kieppeille, mutta monitori näyttää matalaa hedelmällisyyttä ja limat kadoksissa. Yleensä kyllä tässä vaiheessa kiertoa vähintään estrogeeni jo noussut, viime kierrossa oli tässä vaiheessa jo dpo 0. :wideyed: Toisaalta kiva nähdä mitä ultra sanoo, koska tämä on eka kerta vähään aikaan kun kroppa tuntuu vielä tässä vaiheessa kiertoa olevan täysin nukuksissa. Onkohan ovis vasta tulossa vai eikö siellä tapahdu mitään.

Toisaalta molemmat plussat kyllä tulleet kp 20-21 oviksesta, että olenkin epäillyt että tuo 32-35 vrk kierto on mun kropan normaalitila ja tämä keskenmenon jälkeen esiintynyt n. 27 päivän kierto on mulle epänormaali. Ehkä tämä oviksen puuttuminen voikin tarkoittaa sitä että kroppa vaan palautuu normaalitilaansa. :)

(Minähän en suinkaan ylianalysoi........ :rolleyes:)

*Vauvahaaveissa2018 - 23v, esikoista yritetään, kp2 ja yk7
* Mutter, 25v, toista, kp1, yk3
* Nipsuliini, yritystä 1/17, ku 2/17, esikoinen toiveissa
* Hopeareunus, enkelipoika 6/17 rv 14, nyt kp 9 & yk 6
* Mymlan -18, toinen haaveissa, yritystä 11/17
* Alinah, yritystä 2/16, toinen haaveissa.
* Unicorn17, tjottailua 5/16, yritystä 1/17, km7/17, toinen haaveissa
* Vaiana, 28v, tjot 9/16, menkkojen alettua yritystä 8/17, toinen haaveissa, nyt kp45 ja yk4
* Turotus, 19v, yritystä 3/17, esikoinen haaveissa
* Imme, 28 v, yritystä 12/2017, toinen haaveissa
* Mirellan, 26 v 10/2016, ensimmäinen toiveissa
* Mrs R. 28 v, yritystä 7/2017, km 10/2017, esikoista toivotaan
* Kettutyttö, 41v yritystä 07/2017, km 12/2017, esikoista toivomme
* Eliza79, 39v, tjottailua/yritystä 7/2017, kolmas haaveissa
* Jemilia, 29v, kkm 9/17, esikoinen toiveissa.
* Mamii89 28v toista tulevaksi, km 10/13, yk 2 kp 1/28-30
* Mompsu, 25v, yritystä 11/2017, esikoinen toiveissa
* Nannarii, 29, yritystä 8/17, kkm 12/17, esikoinen toiveissa
* Annsku, 27, tjottailua 10/17, yritystä 12/17, kolmas toiveissa
* Heitsu1996,21v,Yritystä neljä vuotta,2017 kohtukuolema,toisen yritystä.
* Kirppu^ 27v,neljättä yritellään,yk4
* Marce86, 31v,yritystä 2/2016, kolmas haaveissa
* Poikienäiti, 23, yritystä 9/17, km 12/17. Kolmas toiveissa.
* Iduliini 32v, yk 3, toinen oma biologinen haaveissa (kolmas lapsi kotiin)
* Pene 27, yritystä 1/ 2017, esikoinen toiveissa
* Pepita_ , 37v. , Laiskanpuoleista tjottailua 01/17 , yritystä 12/17 , toinen toiveissa
* Salainensydän 27v, yritystä 3/17, esikoinen haaveissa
* Emk, viidettä yritetään 9/17 eli yk4. Kp27/33-35
* Babakoors, 23v, yritystä 6/17, esikoinen toiveissa, nyt yk7, kp1-28-37
* Naksutiili, yritystä 8/17, kkm 11/17, toinen haaveissa
* Kamomilla*, 34v, kkm 4/17, km 10/17, esikoinen toiveissa
*mangustimamma, 37v, yritystä 5/17, km 7/17, toinen haaveissa
* Muska77, viides toiveissa, aloitettu yritys 6/2017, kkm 10/2017
*Tsih, ensimmäisen yritystä 9/17 asti, kkm 12/17
*Metsätähti88, 29v, menkat alkaneet 8/17, yritystä 10/17, kolmas toiveissa

Moikka, liityn minäkin tänne, oon aiemmin kirjoitellut tuonne imettäviin kuumeilijoihin. Elikäs itse olen pian 30 ja mies 44v. Kolmas pienokainen olisi haaveissa. Nyt menossa kp 3. Kierto alkaa tasaantua (viimeksi 28pv) ja ovistikut oon ottanu käyttöön helpottamaan ajoitusta :D

Mä pääsin vihdoin leikkausjonoon mun endon kanssa! Jonot vaan on 5kk, joten ihan hetkeen ei oo mitään tapahtumassa.

Sain myös primolut-kuurin tänään, kun meneillään kp 50! Tuhruttanut kyllä jo lauantaista asti, mutta toivottavasti nyt alkais vuotamaan.

Me pidettiin lauantaina juhlat kavereiden kesken ja tuli otettua muutama lasi boolia, valkoviiniä lasi ja yks breezeri. Loppuilta menikin pönttöä halaillessa ja kaikki tuli ylös. Ikinä ennen ei oo noin pahaa oloa tullu alkoholista ja vaikka menkat olikin viime viikolla (ke-pe), eli nyt on kp6, niin voisko silti raskaus olla mahdollinen. Mietin tätä just ton alkoholin käytön oireilun takia. Olisko tarpeen tehä testi vai luottaa siihen et kun menkat tuli, niin ei tässä raskaana olla?

Mä pääsin vihdoin leikkausjonoon mun endon kanssa! Jonot vaan on 5kk, joten ihan hetkeen ei oo mitään tapahtumassa.

Sain myös primolut-kuurin tänään, kun meneillään kp 50! Tuhruttanut kyllä jo lauantaista asti, mutta toivottavasti nyt alkais vuotamaan.
Hyvä kun sait ratkaisun noihin asioihin.

Me pidettiin lauantaina juhlat kavereiden kesken ja tuli otettua muutama lasi boolia, valkoviiniä lasi ja yks breezeri. Loppuilta menikin pönttöä halaillessa ja kaikki tuli ylös. Ikinä ennen ei oo noin pahaa oloa tullu alkoholista ja vaikka menkat olikin viime viikolla (ke-pe), eli nyt on kp6, niin voisko silti raskaus olla mahdollinen. Mietin tätä just ton alkoholin käytön oireilun takia. Olisko tarpeen tehä testi vai luottaa siihen et kun menkat tuli, niin ei tässä raskaana olla?

Mulla kävi kerran niin että join kyllä reilummin ja kaikkea sekaisin ja oksentelin sitten loppuillan vaan mutta siitä parisen viikkoa eteenpäin niin join saman merkin viiniä kuin aiemmin ja taas halailin pönttöä loppuillan vaikka olin sen ekan lasin juonut, oli siis joku pilaantunut viinierä :/

Tuosta kierukan poiston jälkeen odottamisesta... Mulla oli hormonikierukka ja oma vakigyne sanoi kovasti, että ei tarvi mitään kiertoja odotella ja samantien vaan yrittämään. Yk2 tärppäs, mutta meni kesken. Sama gyne huomasi varhaisultrassa 8. viikolla, että alkio on liian pieni ja pari päivää myöhemmin vahvistui keskeytynyt keskenmeno. Siinä samalla lääkäri totesi, että saattaa olla, että kun mulla oli ollut kierukka niin monta vuotta (5½), elimistö ei ollut ehkä vielä täysin palautunut ja esim. keltarauhashormonin tuotannossa saattaa olla jotain häikkää. Jossain sivulauseessa totes, että kun näistä kierukan jälkeisistä raskauksista ja komplikaatioista (kuten keskenmenot) ei ole tehty tutkimuksia riittävästi, niin voi vaan spekuloida.

Oma johtopäätökseni on se, että ei lääkärit viitsi innokkaita raskauden yrittäijä käskeä odottamaankaan, kun kuitenkin enemmistö alkaneista raskauksista sujuu hyvin. Lisäksi, kun naiset on jo lähemmäs 35-v, varmaan sekin vaikuttaa noihin neuvoihin. Olen kuullut tapauksesta, jossa lääkäri meinasi neuvoa odottelemaan kiertojen tasaantumista, mutta nähtyään että nainen oli reilusti yli 35-v, sanoi, että eikun älkää odotelkokaan. Se, lisäisikö onnistumista ja laskisiko keskenmenoriskiä se, että raskaus alkaa vasta esim. kolmen ehkäisemättömän kierron jälkeen (ja kannattaisiko odottaa ne 2-3 kiertoa), ei ole luotettavasti tiedossa, koska asiaan vihkiytynyttä tutkimustietoa ei ole riittävästi. Sama pätee neuvoihin liittyen keskenmenon jälkeen uuden raskauden yrittämistä: Toiset neuvoo odottamaan yhdet menkat, jotkut neuvoo jopa kolmet, ja jotkut sanoo, että samantien hommiin vaan. Tutkimustiedon puutteesta johtuen lääkärit esittelevät omia näkemyksiään, kun yhteistä tutkimustietoon perustuvaa konsensusta ei ole. Potilaan kannalta tietysti tilanne on raivostuttava, kun neuvot vaihtelee lääkäristä riippuen.

Tsih, mulla on sama käsitys lääkäreiden mielipiteistä. Jos varmaa tutkimustietoa ei ole, nuorempia suositellaan ottamaan varmemman päälle ja ehkäisemään, kun vanhemmille sanotaan, että ikä muodostaa sitä tai tätä seikkaa suuremman riskin. Olen ainakin itse huomannut nyt tämän, kun ikää on kohta 29 vuotta ja olen käynyt kilpirauhasarvojen takia lääkärissä. Periaatteessa siis kilpirauhasarvojen mahdollinen heittely ja lääkitys muodostavat keskenmenoriskin, mutta koska tämä lääkitys kestää yleensä noin vuoden, jolloin olisin sen loppuessa ”jo” 30-vuotias, jätti lääkäri ehkäisyn ja yrittämisen oman harkinnan varaan. Jollekin 5 vuotta nuoremmalle olisi varmaan suositeltu ehkäisyä ja varman päälle pelaamista ja 5 vuotta vanhemmalle taas ehdottomasti yrittämistä.

Mulla kävi kerran niin että join kyllä reilummin ja kaikkea sekaisin ja oksentelin sitten loppuillan vaan mutta siitä parisen viikkoa eteenpäin niin join saman merkin viiniä kuin aiemmin ja taas halailin pönttöä loppuillan vaikka olin sen ekan lasin juonut, oli siis joku pilaantunut viinierä :/

Täytyy seurailla oloja! Mut kukaan muu, joka joi samaa viiniä ei joutunut samaan kohtaloon [emoji1]

Mä kävin tänään siellä folliultrassa, tänään siis kp 14. Lääkärin mukaan ovis on jo tapahtunut, tod.näköisesti siis tänään! Kohdun limakalvokin oli tasan 10mm :cool05 Ja siis se naislääkäri oli aivan todella ihana! Onnitteli ovulaatiosta ja siitä miten ihanteelliselle kaikki näytti :grin Kiertokin tosiaan lyhenee about neljällä päivällä. Kyseli miten ollaan harrastettu seksiä ja oli ajoituksista enemmän kuin mielissään:p Sanoi että eihän sitä tiedä vaikka olisin jo hedelmöittynyt ja ihmettelee jos nyt en tule raskaaksi :rolleyes: Sanoin että sen näkee sitten parin viikon päästä, parempi olla lataamatta turhia toiveita kun kuitenkin tippuuu alas sieltä pilvilinnasta

Mä kävin tänään siellä folliultrassa, tänään siis kp 14. Lääkärin mukaan ovis on jo tapahtunut, tod.näköisesti siis tänään! Kohdun limakalvokin oli tasan 10mm :cool05 Ja siis se naislääkäri oli aivan todella ihana! Onnitteli ovulaatiosta ja siitä miten ihanteelliselle kaikki näytti :grin Kiertokin tosiaan lyhenee about neljällä päivällä. Kyseli miten ollaan harrastettu seksiä ja oli ajoituksista enemmän kuin mielissään:p Sanoi että eihän sitä tiedä vaikka olisin jo hedelmöittynyt ja ihmettelee jos nyt en tule raskaaksi :rolleyes: Sanoin että sen näkee sitten parin viikon päästä, parempi olla lataamatta turhia toiveita kun kuitenkin tippuuu alas sieltä pilvilinnasta

Hienoa!! Mä meen kp 10 tohon.

Pitää ostaa ens kiertoon läjä noita ovistestejä, en nyt yhtään tiedä että milloinko ovis oli vai oliko ollenkaan.
Flunssakin iski tähän nyt päälle:meh: toivottavasti menkat alkais pian.. rinnat ainakin tuntui vähän tänään jotenkin oudoilta että jos ne sieltä kohta :angelic:
Kp38 tänään:shifty:

Onnea oviksesta kiertokamu!:) Täällä myös tänään The päivä, eli aamulla kuuden maissa plussa tikussa ja illalla sellanen kipu, ettei erehtyä voi! Piinailkaamme siis yhdessä!:)

Takaisin