Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onkohan tuon kirjoittanut ihminen kuitenkaan itse (kokonaan) lapseton? Tai mihin tieteelliseen faktaan perustuu tuo viimeinen lause?

Minäkään en tiedä kuin omasta kokemuksesta, mutta on eri kokemus olla kokonaan lapseton tai jo äiti uutta kuumeillessa.
Yhtä kaikki, jokaisen lapsitoive on omansa. Enkä kyllä lähtisi sillä yhdellä lapsella ketään lohduttelemaan.

Varmasti tapauskohtaista, mikä kellekin auttaa. Minua ajatus ainakin helpottaa, että minulla sentään on 1 lapsi. Johtunee varmaan siitä, että minulle jo 17 vuotiaana sanottiin, etten välttämättä saa koskaan omia lapsia. Kyseisellä lääkärillä ei vain ollut mitään tieteellistä faktaa tuohon sanomisensa, mutta siitä asti olen pääkopassa käsitellyt asiaa, ettei minusta välttämättä koskaan tule äitiä. Kun sitten sainkin esikoisen 3yklla, oli se jo sinänsä ihme :happy:

Mä en lähtisi vertailemaan eri ihmisten suruja keskenään. Jokainen kokee asiat omalla tavallaan ja näissä asioissa voi puhua vain omasta puolestaan ja omasta kokemuksestaan. Suru ylipäätään on subjektiivinen kokemus, ei sitä ole mitenkään mahdollista mitata.

Oli tilanne mikä tahansa, kannattaa omasta elämästään etsiä myös niitä valoisia puolia ja asioita, joista olla kiitollinen. Mulla ei vielä ole yhtään lasta, mutta olen onnellinen ja kiitollinen mun ihanasta miehestä. Parempaa aviomistä en voisi toivoa. Välillä tunnen huonoa omaatuntoa, kun en joka hetki muista olla onnellinen hyvästä parisuhteesta, vaikka se onkin ihan inhimillistä. Ei ihana mies poista lapsen kaipuuta, mutta kyllä se lievittää tuskaa.

Voi alinah ja muut pitkään yrittäneet, en osaa sanoa nyt mitään mikä lohduttaisi, tai ei kai kukaan osaa... :'( Lähetän täältä lämpimän halauksen ja toivon sydämeni pohjasta etenkin teille pian jo hyviä uutisia! <3

Itselläni ei ole lapsettomuutta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta yhden vakavasti sairaanlapsen olen menettänyt rv22 ja kaksi raskautta päättynyt alkumetreillä rv 8 ja nyt tämä rv6. Kaksi poikaa siis noissa väleissä saatu -10 ja - 12 ja heistä olen niin kiitollinen <3

ON. Tänään kp12 ja voi luoja mitä kipuja tuolla vas. ala mahalla, jaauuutss! :oops: polttaa ja pakottaa, tikutin tossa iltapäivällä ja melkein plussa sieltä pärähti! :D täytyy illalla vielä tehdä uus ja huomenna koittaa kans ehtiä testailla. Limoja ei oo tänään tullu. Kn on noussut ylös ja on napakka, mitä sitten tarkoittaneekaan? :confused: Eilen vielä talleteltiin. Nyt alkaa taas se piinaavin ja hitain osuus..huoh...:rolleyes:

Lapsettomuus on asia joka on niin herkkä aihe, ja siksi tuntuu niin voimattomalle kun yritän edes miettiä mitä siihen sanoisin. Kukaan tuskin osaa sanoa mitään, mikä mieltä tai tilannetta yhtään auttaisi. Omaa kokemusta ei ole, ja jollaintapaa poden jopa ajoittain huonoa omaatuntoa omien raskautumisten "nopeuden" vuoksi. Niin paljon sitä onnea toivoo jokaiselle, joka sitä toivoo.

Vähän ehkä ikävää samaan viestiin tässä omanapailla, mutta olen tänään ihmetellyt ja unelmoinut. Ovulaatio ilmeisesti oli kp10 ja tänään kp16 eli dpo6 (?), tuntui iltapäivällä selkeä kuplinta kohdussa puolen minuutin ajan. Äsken sit huomasin tulleen selkeää veristä vuotoa muutaman pisaran verran, ja paristi tuntunut sellainen tuikkaisu joka menee selkärankaa pitkin miltei hartioihin asti :nailbiting: äh, pitäisi vaan malttaa mielensä.

Lapsettomuus on asia joka on niin herkkä aihe, ja siksi tuntuu niin voimattomalle kun yritän edes miettiä mitä siihen sanoisin. Kukaan tuskin osaa sanoa mitään, mikä mieltä tai tilannetta yhtään auttaisi. Omaa kokemusta ei ole, ja jollaintapaa poden jopa ajoittain huonoa omaatuntoa omien raskautumisten "nopeuden" vuoksi. Niin paljon sitä onnea toivoo jokaiselle, joka sitä toivoo.

Vähän ehkä ikävää samaan viestiin tässä omanapailla, mutta olen tänään ihmetellyt ja unelmoinut. Ovulaatio ilmeisesti oli kp10 ja tänään kp16 eli dpo6 (?), tuntui iltapäivällä selkeä kuplinta kohdussa puolen minuutin ajan. Äsken sit huomasin tulleen selkeää veristä vuotoa muutaman pisaran verran, ja paristi tuntunut sellainen tuikkaisu joka menee selkärankaa pitkin miltei hartioihin asti :nailbiting: äh, pitäisi vaan malttaa mielensä.

Voi, kylläpä kuulostaa lupaavalta!!! <3 Pidän peukkuja!! :D Koska meinasit testailla?

Iltapissasta, jipii, mä taidan ovuloida!! :D

2c80c1bbc9af7fa8ea5b419063ab47d4

Mymmeli87 hieno viiva! Talletteluonnea! :happy:
Mä olen yrittänyt tsempata itseäni, että malttaisin testauksen menkkoihin saakka. Mutta voi olla että yritän sinnitellä ensi lauantaihin, silloin dpo14 eli näkyisi jo varmasti.

Saa nähdä, tulisiko tähän kiertoon luomu ovis! Mikä olisi aika harvinaista! Kun kuitenkin vaatii ne piikit.. Nyt siis menossa kp9 ja rfsu ovisliuska näyttää "vahvempaa" viivaa kuin raskauskeijun.

fccb3ba99955871a9293efa7ccd3ed50

Alkuraskauden vaaleanruskea valkovuoto? Kokemuksia? :/

Mulla tuli tämän toistaiseksi ainokaisen lapsen alkuraskaudessa parina päivänä verensekaista vuotoa silloin, kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Ja muistaakseni myöhemminkin sellaista rusehtavaa pariinkin otteeseen. Ilmeisesti ihan normaalia, rauhallisin mielin vaan :)

Alkuraskauden vaaleanruskea valkovuoto? Kokemuksia? :/
Mä olen oppinut, että vuoto tai vuodottomuus ei kerro yhtään mitään. Mulla ei keskeytyneessä keskenmenossa tullut yhtään veristä vuotoa, vaikka alkio oli kuollut jo reilu 2 vko ennen keskenmenon toteamista:sad001

Mullakaa ei kkm ollu vuotoa ja kerkes olla 4vk kuolleena sisällä.

Takaisin