Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin niin toivoin, että toinen ois tullut helpommin kun esikoinen. Ja että olis sitten saanu saman rahan kun esikoisesta. Mutta nyt jo plussaa joulukuiset ja meidän poika syntynyt tammikuussa niin väkisin se menee niin että poika on reilusti yli 3v kun toinen joskus tulee.. Esikoista odoteltiin 2v ennenkuin ilmoitti tulostaan, nyt on naikkarilla ihmetelty miten se raskaus alkoi spontaanisti kun ei edes letroilla saada vastetta.. :o

Muokattu viimeksi:
Täällä dpo 5 flon mukaan, ovulaatiota ei oo varmistettu mitenkään (tikut, lämmöt tms.). Valkuaislimat tuli just ennen flon ovis-ennustetta. Pari kertaa oli seksiä, ajoitus ehkä suht kohdillaan jos ovis tuolloin oli. Oon asennoitunut tähän kiertoon ettei tärppiä oo tullut, vähän plaah fiilis ollut muutenkin. Menkkojakin saa vielä odotella, yleensä kierto 29 päivää, nyt kp 20.

Muok.En usko että ovis ollut jo tuolloin kun flo ennusti, varmasti täysin huti koko kierto.

Mä kyllä aina oviksen aikaan katon sen mahdollisen lasketun ajan ihan uteliaisuudesta ja muutenkin se jotenkin tuo sitä konkretiaa haaveiluun. Edellisen oviksen mukaan la olisi ollut 2.12. ja haaveilin jo vähän joulusta ihan pienen vauvan kanssa. No, vielä on teoriassa mahdollisuus saada jouluksi vauva, mutta se tosiaan edellyttäisi syntymistä viikko tai pari ennen laskettua aikaa.

Ja vielä kevennyksenä syntymäajoista sen verran, että mä muistan kun kaverin kanssa joskus ala-asteella mietittiin parasta mahdollista synttäripäivää:grin Muistaakseni tultiin siihen lopputulokseen, että joku 26.5. on paras, koska silloin on jo melkein kesä, mutta kaverit ei oo vielä kesälomilla ja koulujen päättäjäiset ei koskaan osu sille päivälle, joten omille synttärijuhlille on aikaa, eikä ne varmasti jää huomiotta:hilarious:

Mutta oikeesti, kaikista syntymäpäivistä ja -kuukausista varmaan löytää hyviä ja huonoja puolia. Mä tiedän useammankin vapun aikaan syntyneen ihmisen, joita on joskus lapsena harmittanut, että synttärit jää vapun varjoon. Tiedän, että kesälomilla syntyneitä lapsia on harmittanut, kun kaverit on jossain lomilla, eikä kaverisynttäreitä ole voinut järjestää oikeana päivänä. Elokuussa syntyneitä kavereita taas on harmittanut, kun koulujen alku ”pilaa” omat synttärit ja loppuvuodesta syntyneitä kavereita harmitti 18 vuotta täyttäessään odottaa niin kauan omaa täysi-ikäisyyttä. Ja mua harmitti ainakin kerran lapsena, kun mun toukokuussa syntyneen siskon synttärijuhlia voitiin joskus viettää ulkona auringon paisteessa, kun mun synttäreinä oli samana vuonna ollut joku jäätävä lumikaaos ja mummi ja pappa olivat matkalla ajaneet kolarin ja heiltä jäi sen takia mun juhlat välistä. Siskoa taas harmitti, kun mun synttärit oli aina ”ekana” ja hän joutui sen jälkeen odottamaan vielä niin kauan omia synttäreitään. Tulipas pitkä lista, joten syntymäpäivään liittyviä ongelmiahan näköjään riittää:hilarious: Mutta koska omaa syntymäpäivää ei voi valita, niin pääasia, että ollaan ylipäätään synnytty:happy:

Muokattu viimeksi:
Mrs.R, veit sanat suustani. Mietin tässä mitä uskallan kirjoittaa niin ettei sitä taas käsitetä väärin. Ihan yhtä paljon toivoin meille jouluvauvaa kuin mille tahansa muullekin kuulle. En aio potea huonoa omaatuntoa siitä mitä ajatuksia olen joskus aiemmin pallotellut lapsen syntymän ajankohdan suhteen. Ei se tarkoita sitä että lapsen elämä olisi jotenkin kurjempaa tai lapsi vähemmän toivottu. Itsekin tykkään leikitellä ajatuksella että mikä olisi la jos nyt tärppäisi, koska se nimenomaan konkretisoi sitä unelmointia.
Ja välillä ihan oikeasti pitää repiä huumoria näistä asioista, eihän tässä muuten selviä täysijärkisenä.

Täällä taas! Just käyty lääkärissä vuodon takia ja keskenmeno tuli tuomioks. Ultras ja sanoi, että pitäis näkyä joku pussi jo mutta näky vaa paksu limakalvo. Yks pv saikkua ja luento km:n yleisyydestä ja siitä miten luonto hoitaa vialliset yksilöt jne ja käsky palata normaaliim arkeen.

Olen tosi pahoillani liirumlaarum! :sad001 mitkä viikot sulla pitäisi olla nyt? Mietin vain että voiko olla niin että vielä ei mitään näy, jos vaikka ovis ollut myöhemmin? Mulla viime raskauden ekassa ultrassa ("viikkojenmääritysultra") ei näkynyt mitään muuta kun paksu limakalvo (viikkoja silloin 4+ jotain). Aika kylmän oloiselta kuulostaa tuo kohtelu jokatapauksessa. Voimia!:Heartred

Ei kamala mitä kohtelua lääkäriltä:bored:
Olen tosi pahoillani Liirumlaarum<3 voimia ja suuri halirutistus sinne <3 :sad001

Kiitos kaikille <3 Tänää tein viel hyvin selvällä viivalle olevan positiivisen testin, vaikka tiesin ettei se hormoni heti laskekkaa :(
Toi lääkäri ois mun mielestä voinu jättää noi selitykset jälkitarkastuksen tekijälle eikä alkaa ite hokeen noita. Aika monesti se toisti sen, kuinka yleisiä keskenmenot on alkuraskaudessa.
Ite pitää soitella neuvolaan jälkitarkastuksesta ku tuo keikkalääkäri ei tienny mistään mitään. Onneks sain ees yhen päivän saikkua ettei tarvii kesken työpäivän alkaa soittelee ja koota itteensä puhelun jälkee.

Kiitos kaikille <3 Tänää tein viel hyvin selvällä viivalle olevan positiivisen testin, vaikka tiesin ettei se hormoni heti laskekkaa :(
Toi lääkäri ois mun mielestä voinu jättää noi selitykset jälkitarkastuksen tekijälle eikä alkaa ite hokeen noita. Aika monesti se toisti sen, kuinka yleisiä keskenmenot on alkuraskaudessa.
Ite pitää soitella neuvolaan jälkitarkastuksesta ku tuo keikkalääkäri ei tienny mistään mitään. Onneks sain ees yhen päivän saikkua ettei tarvii kesken työpäivän alkaa soittelee ja koota itteensä puhelun jälkee.

Mullekin mainitsi lääkäri kyllä useaan otteeseen tuon yleisyyden. Eipä se ketään lohduta ja siinä tilanteessa ei kauheasti tuollaista huvita kuunnella.. Oli kyllä muuten erittäin huomaavainen ja tsemppasi minua.

Oiskohan heitä ohjeistettu siitä mainitsemaan..?

Olen pahoillani sekä keskenmenosta, että tylyltä tuntuneesta lääkäristä:sad001 Musta tuntuu, että osa lääkäreistä korostaa keskenmenojen yleisyyttä myös sillä, että yksi varhainen keskenmeno ei tarkoita, että sussa olisi jotain vikaa tai olisi syytä huolestua, että lapsen saaminen tulee olemaan vaikeaa tms. Mua itseäni jotenkin lohdutti se keskenmenojen yleisyys omassa keskenmenossani, mutta senkin asian voi ilmaista niin monella tapaa.

Onnea plussanneille :)
Sekä pahoittelut keskenmenosta :sad001

Mun mies on varmaankin kaksi kuukautta sitten katsonut jonkun Jeesus aiheisen sarjan, josta sitten innostui todella (ei ole mikään uskovainen :hilarious:) ja päätti, että meidän lapsi syntyy 24.12. Noh, ei sitä plussaa kuulunut ja aina mies sanoi, että se edelleen syntyy 24.12 että siksi ei kuulu. Normi 28-29 kierron mukaan jos tästä kierrosta tärppäis niin la ois jossain joulukuun alkupuolella, mutta edellinen kierto venyi 40 päivään ja arvatkaapa mikä ois la jos nyt tärppäis 28-29 kierron mukaan (mulla siis heittelee kierrot että lyhyt kierto, pitkä kierto ,lyhyt..). No tietenkin 24-25.12:grin oonko vähän fiilareissa jos oikeesti tärppää tästä kierrosta :shy::hilarious: Nyt meneillään kp 8, huomisesta alan tikuttaa ovista:rolleyes:

Onnea plussanneille :)
Sekä pahoittelut keskenmenosta :sad001

Mun mies on varmaankin kaksi kuukautta sitten katsonut jonkun Jeesus aiheisen sarjan, josta sitten innostui todella (ei ole mikään uskovainen :hilarious:) ja päätti, että meidän lapsi syntyy 24.12. Noh, ei sitä plussaa kuulunut ja aina mies sanoi, että se edelleen syntyy 24.12 että siksi ei kuulu. Normi 28-29 kierron mukaan jos tästä kierrosta tärppäis niin la ois jossain joulukuun alkupuolella, mutta edellinen kierto venyi 40 päivään ja arvatkaapa mikä ois la jos nyt tärppäis 28-29 kierron mukaan (mulla siis heittelee kierrot että lyhyt kierto, pitkä kierto ,lyhyt..). No tietenkin 24-25.12:grin oonko vähän fiilareissa jos oikeesti tärppää tästä kierrosta :shy::hilarious: Nyt meneillään kp 8, huomisesta alan tikuttaa ovista:rolleyes:
Pidetään peukut pystyssä, että tää on teille nyt se tärppikierto! :wink:joyful:

Pahoittelut Liirumlaarum ja voimia suruun!:Heartred

ON: Kai se pitää nyt uskoa et ei tuu meillekään 2018 vauvaa. Onpas masentavaa!:smiley-angry017 Muoks. Sieltä se kp1 kurvas paikalle. Ei taida meille 2018 vauvaa tulla.:sad001 Ellei seuraavasta kierrosta tuu tärppi (katoin huvikseen, että 31.12 olis la jos seuraavasta kierrosta tärppi tulis), mut ehkäpä tää kroppa on niin sekasi vielä tovin et en usko. Nyt olin niin varma et olis heti tullu tärppi, mutta taisin nyt vaan kuvittella kun haluaa niin paljon :dummy::dummy1::sorry:.

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut liirumlaarum!
Itsellä sama viime heinäkuussa. Tsemppihalit!

Täällä kp28/28, huomenna viimeistään pitäisi tätin kurvata paikalle jos oviksen tunsin oikein. Eilen testattu nega. Dpo12 tänään siis oletettavasti. Ovistestit heitetty nurkkaan ajat sitten.

Takaisin