Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei ole koskaan yrittäessä raskautua käynyt mielessäkään miettiä missä kuussa vauva syntyisi. Ollaan vaan yritetty ja kun on tärpännyt niin sit oon laskenut la. Mulla on joulu-, tammi-, heinä- ja lokakuun lapset. Hyvin saatu pidettyä synttärit. Ainoa mitä kukaan on ikään moittinut synttärikuukautta on tuo tammikuinen, ois kuulemma niin ihanaa pitää kesäsynttärit ulkona. Viimeksi pidettiin hälle discosynttärit oikeassa ravintolassa ja oli kivaa. Et pitää sit keksiä jotain muuta mukavaa.

Jos joku raskautuu niin helposti että voi suunnitella syntymäkuukauden niin mikäs siinä. Ja kai sitä voi aina miettiä, eri asia kuinka onnistuu. Mulle ois se ja sama.

Mä kävin salilla. Nyt kohta jo kotona, kävelin pois salilta kun bussit meni nenän edestä.. Hölmöä kun menee niin harvoilla vuoroväleillä näin puolen yön aikaan.

Joo ei tosiaan ole täälläkään väliä koska syntyy :D itse laitoin että tammikuun vauva kuulostaa hyvältä.. ihan vaan koska ei meille ehdi joulukuun vauvaa enää tulemaan :grin saman sanoisin kaikkien muidenkin kuiden vauvoista.

Itse olen viikkoa ennen joulua syntynyt. En ole kokenut mitenkään vaikeaksi. Joskus sain vähemmän lahjoja, mikä harmitti.
Ei kävisi mielessäkään yrittää ”valita” syntymäkuuta.

Mitenkäs kaikkien kierrot tällä hetkellä? Ketä jännäilee plussia? Ovulaatio lähellä? :)
Alkaisipa se kevät kunnolla pian. Itse ainakin olen jo niiin kyllästynyt talveen ja kaipaan kesää<3

Täällä ei näköjään uskalla kirjoittaa asioista, joista yrittää itse ammentaa positiivisuutta seuraaviin kiertoihin kun ei tässäkään kierrossa tärpännyt.. Heti joku siitä älähtää vaikka ei täällä kukaan varmasti ajattele että syntymäkuukaudella olisi OIKEASTI jotain väliä.. Näistä ryhmistä tuskin näitä turhamaisia paljoa löytyy. Kuten itsekin kirjoitin että pääasia kun tulisi raskaaksi. Ja lapsi olisi terve, muulla ei väliä. Esikoista tässä yritetty hiukan yli vuosi ilman plussan plussaa niin rupeaa käymään henkisesti voimille... Anteeksi jos tällä viestillä aiheutan pahaa mieltä mutta mulle kyllä tuli paha mieli noista viesteistä.. :sad001

Salainensydän mä en älähtänyt. Kerroin vain miten mulla mennyt siis etten oo etukäteen miettinyt syntymäkuukausia. En oo ajatellut että jos tästä kierrosta tärppää niin syntyy sit siinä kuussa.
Luin täältä että nyt ei enää ehdi saada vauvaa tälle vuodelle lähinnä informaatisena kun en niitä itse mieti.

SS toivottavasti en pahoittanut mieltäsi! Mun tarkoitus ei ollut!

Täällä ei näköjään uskalla kirjoittaa asioista, joista yrittää itse ammentaa positiivisuutta seuraaviin kiertoihin kun ei tässäkään kierrossa tärpännyt.. Heti joku siitä älähtää vaikka ei täällä kukaan varmasti ajattele että syntymäkuukaudella olisi OIKEASTI jotain väliä.. Näistä ryhmistä tuskin näitä turhamaisia paljoa löytyy. Kuten itsekin kirjoitin että pääasia kun tulisi raskaaksi. Ja lapsi olisi terve, muulla ei väliä. Esikoista tässä yritetty hiukan yli vuosi ilman plussan plussaa niin rupeaa käymään henkisesti voimille... Anteeksi jos tällä viestillä aiheutan pahaa mieltä mutta mulle kyllä tuli paha mieli noista viesteistä.. :sad001
Mä en tähän ehtinyt kirjoittaa mitään syntymäkuukaudesta, mutta allekirjoitan tämän. Mulla myös takana keskenmeno ja sen jälkeen lähes puoli vuotta uutta yritystä, joten on kuulkaa käynyt hyvin selväksi, että niitä lapsia ei tilailla. Itse olen alkuvuoden lapsi ja kun menkat tässä pari päivää sitten alkoivat, lohdutin itseäni sillä, että alkuvuoden lapsena on ihan kivaa ja ehkä mäkin nyt sitten saan alkuvuoden lapsen. Tällä mun myöhäisehköllä oviksella seuraava mahdollinen laskettu aika tulisi olemaan todennäköisesti 1.1. tai vähän sen jälkeen. Ja mekin yritetään vasta esikoista ja antaisin vaikka toisen käteni, että saisin lapsen, ihan sama minä päivänä, kunhan vain saisin sen. Anteeksi purkaus, mutta mua nyt vaan niin sieppasi tää keskustelu, kun joku yrittää omasta yrityksen venymisestä löytää edes jotain, millä lohduttaa itseään ja se tunnutaan ymmärrettävän lähes tarkoitushakuisesti väärin.

Täällä joku kysy kierron eri vaiheita niin täällä nyt menossa 15dpo ja flo ennustaa kuukautisia huomiselle.Tuleva viikko piinausta täynnä alkaako vai ei.Eilen testi nega.

Täällä tylsä vaihe menossa. Flo ennustaa ovista ens torstaille ja wonanlog perjantaille. Eli pääsiäisenä joka tapauksessa. :) Saa nähdä kuinka käy.

Ihan samalla tavalla itse pahoitin mieleni tuosta, ettei olisi hyvä syntyä jouluna. Siis viittaan tällä lähinnä tuohon rohmun kommentiin. Osu ja upposi tunteisiin kun lapsesta puhutaan, että olisi ikävää lapsen kannalta syntyä silloin ja silloin. Mielestäni en usko, että lasta ketuttaa. Meillä lapselle järjestetään synttärijuhlat erikseen vaikka onkin joulupäivänä syntynyt.
Mutta siis tähän tähän itsensä lohduttamiseen en ota kantaa. Toki siis saa lohduttaa itseään niinkuin haluaa. Mä oikeastaan älähdin vain tolle rohmun kommentille. Mielestäni oli epäasiallinen eikä ihan loppuun asti ajateltu.

Rohmun kommentti tuntui itsestäni pahalta juurikin siksi koska esikoinen ei saanut todellakaan alkua helposti ja kun maailmaan pääsi, oli sekin vaikeaa.

Täällä tavallaan vois jännäillä, kun kp28/27-33. Mutta kun kierrot on vielä mitä on, niin vaikea sanoa, luulen että hanat aukeaa tänään tai huomenna viimeistään. Flo ennusti ensin tälle päivälle, mutta siirsikin jostain syystä huomiselle. o_O Mutta joo, aika huonot mahdollisuudet plussaan, niin vähän menee tuo jännitysmomentti siinä. :hilarious:

Minä ainakin heitin tuon "mieluummin alkuvuodesta" ihan itselleni kannustukseksi, kun ei sitä jouluvauvaa(kaan) meille tule. Tässä on yli vuodenkierto annettu mahdollisuus syntyä ihan_missä_kuussa_tahansa ja tiedän tasan tarkkaan, että lapsi on lahja eikä sitä voi tilata sopivaan ajankohtaan. Seuraavaksi sanon varmaan, että helmivauvat on itseasiassa parhaita, kun mun esikoinen teki musta äidin silloin ja olen itse syntynyt helmikuussa. :)) Sitten lohduttaudun että kyllä kevät- ja kesävauva on helpompi, kun on lämmintä...

Kp8 ja toinen kuuri letroja syöty, operaatio ovulaation metsästys aloitettu ja kädet ristissä, että tällä kertaa saataisiin edes se perusasia eli oikein ajoitettu seksi hoidettua.

Muokattu viimeksi:
Ei ole. Ai ne ovat muuttaneet tuon, miksiköhän? Saako niinkään päin muuttaa enää että vanhempien mielestä koulukypsä lapsi saa mennä kouluun jo vuoden etuajassa?
Ei ilmeisesti paitsi täysin poikkeustilanteessa. Täl hetkel ekaluokkalaisil onki vähän iso ongelma sen suhteen kun on niin eritasosia oppilaita. Mut vaikka lapset osais niin usein sosiaaliset taidot ei riitä ylemmälle luokka asteelle. Sen takia sitä ei suositella. Usein 3lk alkaa tulla näille etevillekin oppilaille se et eivät enää osaakaan niin hyvin ja joutuvatki vähän panostamaan siihen opiskeluun. Kyl ilmeisesti näitäkin saa tehdä sillei et on sit psykologin lausunto tai joku muu vastaava. Ennen ei sellasta tarvittu. Kouluun saa mennä myöhemmin jos on vamma tai joku mikä estää menemästä oman ikästen kanssa vielä koulu tielle ja muutenki määrätään pidennetty oppivelvollisuus. Oon siis lasten kanssa töissä niin näin mä oon ymmärtäny. Et jopa erityisentuen lapsetkin alottaa ihan samaan aikaa koulun kun muutkin saman ikäiset joko erityisluokalla tai integroidusti normaalissa luokassa kouluavustajan kanssa.

Mulla ei ole koskaan yrittäessä raskautua käynyt mielessäkään miettiä missä kuussa vauva syntyisi. Ollaan vaan yritetty ja kun on tärpännyt niin sit oon laskenut la. Mulla on joulu-, tammi-, heinä- ja lokakuun lapset. Hyvin saatu pidettyä synttärit. Ainoa mitä kukaan on ikään moittinut synttärikuukautta on tuo tammikuinen, ois kuulemma niin ihanaa pitää kesäsynttärit ulkona. Viimeksi pidettiin hälle discosynttärit oikeassa ravintolassa ja oli kivaa. Et pitää sit keksiä jotain muuta mukavaa.

Jos joku raskautuu niin helposti että voi suunnitella syntymäkuukauden niin mikäs siinä. Ja kai sitä voi aina miettiä, eri asia kuinka onnistuu. Mulle ois se ja sama.
Ei mulkaan joka kuukausi tän vuoden oon ajatellu et nyt tulee se ja sen kuu vauva vähänkö ois kiva ja plussat mietin. Mut pakko nyt kertoa kun tuli mieleen yksi juna matka kun odotin esikoista. Jotku naiset puhu sitä et missä kuussa ois hyvä olla raskaana ja tulivat siihen tulokseen et ei oo mikään kuu hyvä kun aina on joku pyhä tai juhla millon tahtoo juoda ja syödä kaikkee mikä on kielletty. Pyörittelin pikkusen silmiä olis tehny mieli sanoa et sillon ei ehkä vielä ole valmis äidiksi jos tollasta pitää edes miettiä.

Voi, toivottavasti te piinailijat saatte pian plussat testiin :rolleyes:

Minäpä tiedän muutamankin ihmisen, jotka ihan oikeasti valitsevat/valitsivat kuukausia..jättivät kiertoja väliin. Yksi ainakin sai lapsensa sitten silloin kun halusi.. noh, kiva jos onnistuu.
En itse vaan voi ymmärtää.
Mutta täällä minä en siis siitä saarnannut, heitinhän itsekin kommentin tammivauvasta. Ymmärän niin, että se on nimenomaan sitä itsensä tsemppaamista! Ainakin minulla :) ei täällä varmaan kukaan jätä kiertoja sen takia välistä..

Mutta siis luulenpa (tai enempi toivon) että sen kaltaiset ihmiset tuskin hakeutuu tänne foorumille :shifty::grin

Nyt positiiviset tuulet tänne puhaltamaan, niin ilmapiiriin kuin testeihin! Tsemppiä ihanat naiset! :)

Voi, toivottavasti te piinailijat saatte pian plussat testiin :rolleyes:

Minäpä tiedän muutamankin ihmisen, jotka ihan oikeasti valitsevat/valitsivat kuukausia..jättivät kiertoja väliin. Yksi ainakin sai lapsensa sitten silloin kun halusi.. noh, kiva jos onnistuu.
En itse vaan voi ymmärtää.
Mutta täällä minä en siis siitä saarnannut, heitinhän itsekin kommentin tammivauvasta. Ymmärän niin, että se on nimenomaan sitä itsensä tsemppaamista! Ainakin minulla :) ei täällä varmaan kukaan jätä kiertoja sen takia välistä..

Mutta siis luulenpa (tai enempi toivon) että sen kaltaiset ihmiset tuskin hakeutuu tänne foorumille :shifty::grin

Nyt positiiviset tuulet tänne puhaltamaan, niin ilmapiiriin kuin testeihin! Tsemppiä ihanat naiset! :)
Oon samaa mieltä joskus kerroin siitä mun äitikaverista kun selitti sitä et ens kuussa oon sit raskaana et nyt juon ja ryyppään kunnolla kun sit ei taas voi. No nyt on raskaana ja sai just sen kesävauvan mistä puhu. Sano et ei tahdo saman kuun vauvaa kun esikoinen tai talvivauvaa kun on jo. Mun mielestä vähän surullista ajatella noin. Ekaki lapsi tuli siis samalla tavalla eli ekasta kierrosta.

Muokattu viimeksi:
Takaisin