Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans flunssa ja kierto vähän normaalia pidempi, mutta luulen että ei oo venynyt flunssan takia, vaan ihan siksi kun ei oo kierto vielä tasaantunut synnytyksen ja imetyksen jäljiltä. Ja edelleen kuitenkin meen oman normaalin rajoissa, kp29/27-33.

Siis onko totta että munasolu elää 18 tuntia irrotessaan vai miten sen on? :D

Ja mietin et jos aamulla tuli ovisplussa ja illalla limaa tuli wc käynnin yhteydessä vielä, niin tarkoittaako ettei se oo välttättä irronnut vielä?
Pitäiskö sen tuntuu vaan toisella puolella, vasemmalla tai oikealla (jos tuntuu ees..)? :D nipistelly vähän molemmin puolin koko päivän

Siis onko totta että munasolu elää 18 tuntia irrotessaan vai miten sen on? :D

Ja mietin et jos aamulla tuli ovisplussa ja illalla limaa tuli wc käynnin yhteydessä vielä, niin tarkoittaako ettei se oo välttättä irronnut vielä?
Pitäiskö sen tuntuu vaan toisella puolella, vasemmalla tai oikealla (jos tuntuu ees..)? :D nipistelly vähän molemmin puolin koko päivän

Munasolu on 24h ovulaatiosta hedelmöityskykyinen. Siittiöt voi elää odottelemassa jopa viikon :)

Ja ovulaatio tapahtuu yleensä 12-48h ekasta ovisplussasta (tunnistaa lh piikin, joka irrottaa munasolun) , lukee ohjeissa yleensä nuo testikohtaiset ajat, riippuu siis ovistestin herkkyydestä. O-testi voi näyttää plussaa oviksen jälkeenkin ja ennen menkkoja, joten ohjeissa yleensä sanotaan että o-testit kannattas lopettaa siihen ekaan o+.

Okei kiitos! :) eli ku tänään tuli selkeä ovisplussa niin huomenna ei tartte enää ees testata :D

Mulla tulee nyt muitakin kysymyksiä mieleen :D
Mites noi aamulämmöt, pitääkö ne mitata heti herättyä esim jo sängyssä vai riittääkö se tyyliin 5min sängystä nousun jälkeen? :D
Mulla oli laskenu aamulämpö vähän normaalista tänään. Eiks sen pitäis nimenomaan nousta ku ovis tulee? Täh :D

Okei kiitos! :) eli ku tänään tuli selkeä ovisplussa niin huomenna ei tartte enää ees testata :D

Mulla tulee nyt muitakin kysymyksiä mieleen :D
Mites noi aamulämmöt, pitääkö ne mitata heti herättyä esim jo sängyssä vai riittääkö se tyyliin 5min sängystä nousun jälkeen? :D
Mulla oli laskenu aamulämpö vähän normaalista tänään. Eiks sen pitäis nimenomaan nousta ku ovis tulee? Täh :D

Mä en oo ite mittaillut aamulämpöjä, mutta täältä oon lukenut että heti herättyä , mielellään jo sängyssä :D

Mun käsittääkseni se notkahtaa eli laskee (tekee piikin aamulämpökäyrään) ennen ovista ja nousee sit heti oviksen jälkeen . Jää koholle jos on hedelmöittynyt mut laskee normaaliksi jos ei. Joku enemmän asiasta tietävä vois tarkentaa :)

Okei pitää alkaa mittailee jo sängyssä, laittaa yöpöydälle valmiiksi :D
Jos vaikka huomenna olisi sitten noussut :)

Flo väitti huomiselle ovista, mutta tänään on turvottanut ja ratikkaan hölkätessä tuntui alavatsalla. Limojakin on. Nyt flo pisti oviksen tälle päivälle. Ihan hyvin on hyödynnetty, mutta niin on kyllä aikaisemmissakin kierroissa :/
Kp 13 siis tänään :D epäilen että noi oireet on kyllä jotain munankasvatuskipuja :p

Vaikuttaa ainakin, että "normi pituinen" kierto tulossa (28-29). Nyt meneillään kp 9 ja kuvassa aamuinen ovistesti :)

Liitteet

• IMG_3449.JPG
    IMG_3449.JPG
    780 KB · Katsottu: 201
6a3a13e72d87690b25005df5ce7c0edf

Kp16 eikä täällä oo ovista lähimainkaan. Heitän noi letrozolit roskiin ihan kohta, ihan shaibaa!

Ajattelin et en tässä kierrossa nyt nappaa mitään primoluteja..

Mulla ovislimailu jatkuu vieläkin mutta vatsan nippailut loppui, yöllä oli vielä.
Tein huvikseen aamul ovis testin ja tummaahan se näytti. Aamulämpö oli noussut eilisestä.
Saa nähä alkaisko kuiva kausi kohta ja mitä tapahtuu..
Kp 28 tänään

Mulls tänään oli tullut vähän jotain vaaleanpunaista vuotoa pöksyihin. Flo ennustaa ovista torstaille. Voikohan vuoto siis liittyä ovikseen vai onko kierto nyt ihan sekasin sen kaavinnan jälkeen.

Heitsu, onko sulla usein pissatulehduksia? Aattelin et oon pari kertaa nähnyt, että sulla ois päällä vti. Onko sitä tutkittu mikä pöpö sulla siellä jyllää tai onko puhuttu estolääkityksestä? En pysty puhumaan mistään varmana, mutta sisko ei tullut raskaaksi millään vuosiin ennen kuin kaikki pissatulehdukset saatiin kuriin, toki saattoi olla myös sattumaa, mutta näin ainakin heillä. Onhan vti myös raskauden aikana vaarallinen niin ajattelin että jos ootte hoidoissa niin eikö asiasta lääkäri ole mitään puhunut?

Itsellä oli myös krooninen vti aikoinaan ja kun viimeisen hoidin pelkällä karpalokapseleilla, oli siis sellainen hevoskuuri että huh huh ja vedellä, niin en ole sen jälkeen enää kuin kerran sairastanut nyt ihan vasta. Ja edellinen oli 2010, tässä välissä kolme lasta. Ja siis sairastin tuota kroonista vuodesta 2004-2010, ilman estolääkityksestä, pelkillä antibiooteilla aina hoidettiin.

Täälläkin samoissa dpo 7, kuten Holpakka.:happy: Toivoin eilen, että kun mahaan koski ja etova olo, että ois kiinnittymisyritys.:dance008 Ens kuussa selviää.

Takaisin