Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla nousi eilen yllättäen lämpö 37,6 asteeseen. Oli eilen kp 23/28-33. Mulla oli ihan hirveen kuuma ja väsyny olo. Toisaalta voi olla ihan se flunssa mikä yritti tulla aiemmin viime viikolla. Vieläki vähän koholla lämpö, 37,4. Oliko se niin, että oviksen aikaan lämpö kohoaa? Silloin en kyllä mittaillut, mennään vielä ihan rennolla asenteella. Ainut asia mitä oon muuttanu ajattelen mahdollista raskautumista on säännöllinen vitamiinien ottaminen ja aiemmin käyttämieni mahalääkkeiden välttäminen.

Monilla juuri ennen ovista lämpö laskee ja oviksen jälkeen lämmöt lähtevät nousuun.

Mulla nousi eilen yllättäen lämpö 37,6 asteeseen. Oli eilen kp 23/28-33. Mulla oli ihan hirveen kuuma ja väsyny olo. Toisaalta voi olla ihan se flunssa mikä yritti tulla aiemmin viime viikolla. Vieläki vähän koholla lämpö, 37,4. Oliko se niin, että oviksen aikaan lämpö kohoaa? Silloin en kyllä mittaillut, mennään vielä ihan rennolla asenteella. Ainut asia mitä oon muuttanu ajattelen mahdollista raskautumista on säännöllinen vitamiinien ottaminen ja aiemmin käyttämieni mahalääkkeiden välttäminen.
Ootko varma että et oo tulos kipeeks? Tuo on ihan totta mitä Vaiana sano mut tuo sun lämpö näyttää korkeelta.

Mä en tiedä mut oon ihan tooodella stressaantunu. Haluisin jotenki rentoutua mut miten? Alkaa jo itteäkin ahistaa koko stressi. Ei siis liity stressi tähän vauvahaaveeseen. Vaan ihan yleisesti kaikki stressaa. Heti kun heräsin mies kertoo et on kipeenä. Äiti oli viikonlopun ja hänen läsnä olo stressas. Oon kiitollinen et tuli vahtii poikaa kun ei me muuten ikinä päästäs minnekään. Mut koko ajan halus puhua ja sanoin et en jaksa et oon väsyny kun en ollu oikeesti nukkunu paljoo ollenkaa. Oon edelleen vihanen siitä mitä sano ja vähätteli mun surua. Loppu viikosta sain tietää et mun serkku on sairastunu syöpään. Niin jotenki vaan liikaa.

Muokattu viimeksi:
Mä en tiedä mut oon ihan tooodella stressaantunu. Haluisin jotenki rentoutua mut miten? Alkaa jo itteäkin ahistaa koko stressi. Ei siis liity stressi tähän vauvahaaveeseen. Vaan ihan yleisesti kaikki stressaa. Heti kun heräsin mies kertoo et on kipeenä. Äiti oli viikonlopun ja hänen läsnä olo stressas. Oon kiitollinen et tuli vahtii poikaa kun ei me muuten ikinä päästäs minnekään. Mut koko ajan halus puhua ja sanoin et en jaksa et oon väsyny kun en ollu oikeesti nukkunu paljoo ollenkaa. Oon edelleen vihanen siitä mitä sano ja vähätteli mun surua. Loppu viikosta sain tietää et mun serkku on sairastunu syöpään. Niin jotenki vaan liikaa.

Mä suosittelen meditaatiota. Itse sain suuren avun Headspace nimisestä appista. Oon oppinut lyhyessä ajassa käymään stressiä läpi niin että pystyn ajatusten tulla ja mennä enkä enää jää vellomaan niihin. Mua stressaa ihan älyttömästi kun meän kämppä ei mee kaupaksi ja meillä odottaa talonrakennus. Ois pitänyt päästä jo rakentaa et esikoinen pääsis uuteen kouluun syksyllä, mut joudutaan kuljettaa sitä syksyllä 13km uuteen kouluun kun ei kerkee talo valmistua. Mut meditaation avulla mä oon pystynyt päästää stressistä irti. Ja pienet asiat varsinkin mitä stressaan, niistä pääsee helposti irti. Suosittelen kyllä tota appia ihan kaikille :)

Ootko varma että et oo tulos kipeeks? Tuo on ihan totta mitä Vaiana sano mut tuo sun lämpö näyttää korkeelta.

Oon kyllä tod näk vaan kipeänä, mutta kunhan mietin noita lämpöjuttuja :) muitakin flunssan oireita on ja oonki saikulla.

Hempuliini, vähemmästäkin ihminen stressaantuu :Heartred yritä rauhoittaa itsellesi joku hetki... Kyllä se uutinen serkusta on varmasti järkyttänyt sinua ja sun sukua, pitkä taival edessä. pidä huoli itsestäsi :Heartbigred

Hempuliini, ymmärrän, mistä puhut. Koita päivittäin ottaa hetki ja tehdä joku rauhallinen puolen tunnin venyttely/jooga vaikka aluksi jonkun videon avulla. Rentouttaa mielen ja kropan, eikä vaadi paljon aikaa. Se tunne, kun huomaa voivansa keskittyä/rauhoittua vain siihen tekemiseen ja hengittämiseen, on tosi mahtava, jos muuten mieltä painaa. En takaa, että tällä kaikki stressi kaikkoaa, mutta varmasti tekee hyvää!

Lisäksi suosittelen ajatuksien siirtämistä sivuun, esim. lukemalla kirjaa, tekemällä vaikka ristikkoa tai käsitöitä, mistä ikinä tykkääkin.

Twistedin ehdottamasta meditaatiosta mulla ei ole kokemusta, mutta vaikuttaa kokeilun arvoiselta. Joka tapauksessa kovasti tsemppiä Hempuliini! :Heartred

Muokattu viimeksi:
Oon kyllä tod näk vaan kipeänä, mutta kunhan mietin noita lämpöjuttuja :) muitakin flunssan oireita on ja oonki saikulla.

Hempuliini, vähemmästäkin ihminen stressaantuu :Heartred yritä rauhoittaa itsellesi joku hetki... Kyllä se uutinen serkusta on varmasti järkyttänyt sinua ja sun sukua, pitkä taival edessä. pidä huoli itsestäsi :Heartbigred
No kyllä. Hänen nuorimmainen vasta 4kk ja nuori hän on vielä itsekin. Aivan järkyttävä uutinen.

Hempuliini, mun serkku sai pari vuotta sitten sydänkohtauksen ollessaan meillä kylässä yli 200 km:n päästä kotoaan. Alle 50-vuotias ja ilman mitään perussairauksia. Selvisi hengissä, mutta ambulanssi tuli ihan viime tipassa. Se oli kamalaa, enkä pariin viikkoon saanut nukutuksi, kun tuntui että oma sydänkin pomppaa rinnasta ulos. En tiedä, onko tämä nyt ihan sama asia, mutta minutkin valtasi kamala stressi tuolloin asiasta (ihan turhaan), ja rentoutusharjoituksilla siitä sitten pääsin yli.

Mun serkullakaan ei oo tietääkseni mitään sairauksia. Hän vasta kuitenki alle 35v hänenki syöpä on viel semmonen harvinainen ja keski-ikä sille on 50-70v. Mut tunnistan itseni tuosta jotenki. Sit kun lisäksi vielä oma suru keskenmenoista.

Tsemppiä Hempuliini! Komppaan kyl twistediä ja köhnöä, päivittäin edes joku pieni hetki rentoutumiseen :) Ite teen mindfulness harjotuksia (turhan harvoin kyllä) ja neulon ni saa ajatukset muualle ku stressaa.. :shy:

Dpo 1 ja en ymmärrä millä ilveellä tässä jaksaa taas pari viikkoa odotella
emoji51.png
Yk 7 käynnissä siis.

Eilen oletetusta ovulaatiosta (pistävä muutaman tunnin kestänyt kipu vasemmalla alavatsassa) parin tunnin päästä tuli rinnat tosi kipeiksi, sama jatkuu tänäänkin, ja jos entiset merkit pitää paikkaansa niin mekkoihin asti. Mut enpä ollut ennen kiinnittänyt huomiota että noin nopeasti ovulaation jälkeen kipeytyy rinnat! Hyvä tieto siis tulevaisuuden ovis-metsästystä varten
emoji2.png

Täällä yksi kuumeilija ilmoittautuisi mukaan joukkoonne. Ehdinkin hetken olla mukana kuumeilemassa viime kesänä kunnes raskauduin syyskuussa. Menetimme kuitenkin tytön tammikuussa rv23 :sad010Jäljelle jäi tyhjä syli ja loputon kävä. Siitä huolimatta vauvakuume on nostanut päätään enkä toivo mitään niin paljon kuin että saisimme pikkuveljen tai -siskon enkelille.
Odottelen edelleen menkkoja synnytyksen jälkeen, nyt kp 50. Jälkitarkastuksessa gynen mukaan munasarjat täynnä jotain pientä rakkulaa enkä tajunnut kysyä asiasta enempää. Stressipirkko kun olen niin kehitin tästä kotona kamalan ahdistuksen, viittaako se nyt pco:hon vai mihin. Varasin sitten huomiseksi ajan toiselle gynelle. Pakko saada asiaan selvyys. Syyskuussa raskauduin kp 85 joten pitkiä kiertoja ollut ennenkin, niin turhauttavaa.

Olipas pitkä sepustus! Yritän lueskella vähän ketjua niin että pääsen ketjuun kärryille :happy090

Voimia kaikille ikävien asioiden, stressin ja surun kanssa kamppaileville. Ihana lukea kannustavia viestejä ryhmäläisiltä. Plussapuhallus ketjuun!!
Täällä on limakalvon kasvatteluvaihe progynovalla edelleen. Seuraava kontrolli on tulevana perjantaina, ja jos luoja suo, alkionsiirtoon viikon päästä siitä, perjantaina, fingers crossed!

Täällä yksi kuumeilija ilmoittautuisi mukaan joukkoonne. Ehdinkin hetken olla mukana kuumeilemassa viime kesänä kunnes raskauduin syyskuussa. Menetimme kuitenkin tytön tammikuussa rv23 :sad010Jäljelle jäi tyhjä syli ja loputon kävä. Siitä huolimatta vauvakuume on nostanut päätään enkä toivo mitään niin paljon kuin että saisimme pikkuveljen tai -siskon enkelille.
Odottelen edelleen menkkoja synnytyksen jälkeen, nyt kp 50. Jälkitarkastuksessa gynen mukaan munasarjat täynnä jotain pientä rakkulaa enkä tajunnut kysyä asiasta enempää. Stressipirkko kun olen niin kehitin tästä kotona kamalan ahdistuksen, viittaako se nyt pco:hon vai mihin. Varasin sitten huomiseksi ajan toiselle gynelle. Pakko saada asiaan selvyys. Syyskuussa raskauduin kp 85 joten pitkiä kiertoja ollut ennenkin, niin turhauttavaa.

Olipas pitkä sepustus! Yritän lueskella vähän ketjua niin että pääsen ketjuun kärryille :happy090

Otan osaa syvään suruunne. <3

Rohmu, osanotto suruunne<3 :sad001
Voimia teille hurjasti tästä eteenpäin jatkamiseen. Toivon myös sydämestäni teille kaikkea hyvää tulevaan<3

Takaisin