Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän piti eilen miehen kanssa "tapella", kun mulla on halut löytyny jostain mielen syövereistä jätettyämme kortsu pois. Se on ollu vissiin sitä mieltä, että vain vauvakuumehuuruissani oon nyt seksiä halunnut ja se loppuu, jos/kun saadaan plussa tauluun. Oikeesti vauvakuumeella on ollu vain hyvin pieni vaikutus lisääntyneeseen seksiin.

Mies on aina halunnut enemmän ku mä ja nyt, kun mäki haluaisin yhtä paljon, niin tuntuu, että se onki sitte väärin. Se otti eileen ja toissapäivänä vähä olutta, vaikka tietää, ettei seksi suju alkoholin nauttimisen jälkeen. Ihan niinku se olis vain vältelly seksiä, vaikka molemmat nautitaan siitä suuresti. Saatiin asia puhuttua halki kyllä joinki, mutta mieltä se silti jäi kaivertamaan.. :oops: Ja tosiaan, ihan yhteisestä päätöksestä yritetään vauvaa..

Tällainen avautuminen tällä kertaa. Muuten asiat on tosi kivasti :p

Mun mies kysyi eilen että hakuunko mä sitä enään kun ollu nyt seksiä tyyliin kerta viikkoon tämän kierron.. ei oo vaan aikaa eikä oikeesti oo tehny mieli. Seksihalut hävinnyt kokonaan, tietenkin haluan miestäni ja rakastan häntä.

Niin, kun tuleehan niitä aikoja, kun ei tee juuri mieli ja välilä taas paljon enemmän kuin normaalisti. Miesten pitää yrittää ilmeisesti löytää joku syy haluamiselle tai haluttomuudelle :shifty:

Me kyllä juteltiin ja mies lopulta ymmärsi pointtini. Eli uskon, että nyt ymmärtää olla tyytyväinen tilanteeseen eikä ajattele liikaa :grin

Meilläkin ollut vähän hankalaa samojen asioiden kanssa. Syyskuussa otin hormonikierukan pois, kun se oli laskenut libidon täysin nollaan. Onneksi nopeasti viikoissa palasi halut, oli niin suuri helpotus, että piti itkeä seksin jälkeen muutaman kerran, kun viimeinkin tuntui hyvälle... Marraskuussa päädyttiinkin jo yrittämään raskautumista ja vähän shokkina ekasta kerrasta tärppäs. Alkuraskauden aikana siinä vähän limakalvot herkillä ja muutenkin varovainen olo, niin täysillä ei pystynyt nauttimaan. Nyt kun viikkokausien jälkivuodot viimein ohi ja hormonitoiminta normalisoituu, alkaa kaikki tuntua viimein normihyvälle, niin yllättäen tekee mieli aika paljon... Mies meinaa välillä ahdistua, että haluanko vain raskautumisen toivossa, mutta kyllä tässä on viimein myös ihanaa vaan nauttia kropastaan ja toisistamme. Aikamoista vuoristorataa on kyllä ollut viimeinen puoli vuotta hormonien ja kaiken muunkin kanssa...

Hoksaakohan ne miehet, että "koko ajan" haluaminen tuskin liittyy raskaustoiveihin ainakaan _pelkästään_... hedelmöittymiselle kun on vaan muutama otollinen päivä ja käytännössä se tapahtuu vain yhden vuorokauden aikana. Silloin vois olla huolissaan, jos nainen haluaisi aina nimenomaan vain ovulaation aikana, eikä muuten tekis yhtään mieli. Silloin vois olla jo "pakkopulla-fiilis"... vaikka voihan se välillä olla sitäkin, se on ihan luonnollista että halut vaihtelee, niin kuin pari tuolla edellä oknin jo todennut.

Hei noita ovis-juttuja aiemmin kirjoittelin tänne, niin nyt kyllä varmasti on ovis ku niin sattuu tohon vasemmalle alavatsaan! Eli ei tarvii ihmetellä enää :) ja "panelointia" harrastettu tässä vähintään joka toinen päivä, parhaamme ollaan siis tehty :D

Mitä täällä on keskusteltu tosta yrittämisestä ja seksin "pakkopullamaisuudesta", niin samoja juttuja ollaan puhuttu miehen kanssa. Mä pidän tärkeänä seksielämää parisuhteessa, ja haluan siihen panostaa koko kierron ajan. Ja oon miehelle myös selittänyt sitä miten vahvasti kierron eri vaiheet vaikuttaa haluihin mulla. Viikko ovulaatiota ennen ei tekis juuri muuta tehdäkään, muuten halut vaihtelee tosi paljon.

Meillä oli rankkaa esikoisen täyttäessä vuoden. Jopa kosketukset minimissä vaikka mies yritti parhaansa. Olin niin kiinni tytössä. Toisen tytön kohdalla saatoin antaa tyttöä muille ja tyttö myös huoli isänsä eri tavalla kuin esikoinen (näin näin kuvittelen). Imetyksen lopettaessa vartaloni on yksin minun ja pidän siitä ja hyväksyn sen toisella tavalla kuin ennen. Osaan myös rentoutua ja nauttia siitä. Ennen päätöstä yriittä kolmatta tuntui miehen kanssa hyvälle ja suhde fyysisesti ja psyykkisesti parempi. Parisuhteen haavoista selvitty, tahdottu taas uudestaan ja opittu jälleen nauttimaan toisistamme ja hyväksymään myös toisen vajavaisuudet ja huomioimaan tarpeet. Mies tietää varmasti ettei kyse ole vaan lapsenteosta. En tiedä kyllä ymmrätääkö siitä ovismahdollisuudesta kun nää jutu menee usein ohi korvien (SIKSI OON MYÖS TÄÄLLÄ <3 ) Puuhat makuuhuonees alpsien aikaan on liittyny vahvasti parisuhteen eri vaiheisiin ja siihen miten tunnen itseni ja mietn otan huomioon mieheni tarpeet ja hän minun. Nyt haluja on ennen ja jälkeenkin ovulaation. Väsymys on se mikä haittaa nyt molempia eniten

Mul on niin et jostain syystä ei tee mieli kun oviksen aikaa haluisin et tekis mieli. Raskauden alussa en vois kuvitellakaan koska tehnyt aina niin kipeetä. Nyt oon selkeesti löytäny itseni ja pystyn ekaa kertaa kunnol nauttimaan mut haluisin et seksiä olis enemmän mut aina ei jaksa tai juurikaan tee mieli. Kyl meille tulee usein tosi pitkiä taukoja. Esikon raskaus aikana ei ollut kun muutaman kerran ja jälkivuotoki kesti pitkään et se oli kyl toooosi pitkä tauko. Saatiin muutenki seksi kielto supistusten takia ja mä olin melkein koko raskauden kivuissani et ei ois mitään toivoakaan et olisin halunu mitään vehettä tonne.

Toisaalta hyvä huomio tuo hempuliini, että joskus halut sijoittuu vain oviksen kohdalle, mullakin on usein just silloin sellainen olo ihan selkeästi, mutta fiiliksen saan muulloinkin kunhan mies vaan tarpeeksi taitavasti viekoittelee ja lämmittelee ;) :D nainenhan on ihan biologian sanelemana usein halukkaimmillaan - ja haluttavimmillaan - ovulaation aikaan, mutta ymmärsitte varmaan pointtini aiemmasta... :) että jokaisella on yksilölliset halut ja se että niistä puhutaan, varmaan auttaa miestäkin vauvakuumeisen puolison ymmärtämisessä :)

Komppaan kyllä Justiina89 ihan täysin. Seksistäkin pitää puhua siinä missä muistakin parisuhteen asioista. Joskus joitain asioita voi olla vaikea ottaa esille, mutta yleensä silti jutustelun jälkeen on molemmilla parempi mieli.

Meillä mies ei ole tunteista puhuja -tyyppiä, joten kaivamalla sai kaivaa eilenkin, mitä mielen päällä on nykyiseen haluamiseeni liittyen. Kannatti kuitenkin :happy:

Täällä tuhlasin yhden liuska ovis testin kun oli jäljellä niin vähäsen.Tulos sama viiva haaleampi kuin yksi päivä.

Kp 6/29. Pari ekaa päivä oli kunnon vuotoa, nyt lähinnä ärsyttävää tuhruttelua. Vois jo loppua niin pääsis hommiin. Mies lähtee työreissuun ens viikolla mutta tuskin ovis vielä silloin. Täytyis alkaa mittailee lämpöjä, kiinnostais tietää kuinka selvästi niiden avulla bongaisin ovulaation. Yleensä tunnen kyllä ovulaatio- kivut selvästi. En oo siis ikinä mitannut lämpöjä paitsi siinä kierrossa kun raskauduin, silloin lämmöt pysyi nätisti ylhäällä. Vai muistanko nyt oikein että tärpin jälkeen lämmöt jää ylhäälle? Latasin monien suositteleman Flo:n, kierron oireet siis muutenkin tarkemmassa syynissä. Mielenkiintoista tutkia ja tarkkailla oman kehon toimintaa.

Mulla nousi eilen yllättäen lämpö 37,6 asteeseen. Oli eilen kp 23/28-33. Mulla oli ihan hirveen kuuma ja väsyny olo. Toisaalta voi olla ihan se flunssa mikä yritti tulla aiemmin viime viikolla. Vieläki vähän koholla lämpö, 37,4. Oliko se niin, että oviksen aikaan lämpö kohoaa? Silloin en kyllä mittaillut, mennään vielä ihan rennolla asenteella. Ainut asia mitä oon muuttanu ajattelen mahdollista raskautumista on säännöllinen vitamiinien ottaminen ja aiemmin käyttämieni mahalääkkeiden välttäminen.

Takaisin