Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heitsu :Heartred olen tosi pahoillani että sinäkin olet tämän joutunut kokemaan. Selvisikö teille syytä pienen menetykseen? (Ei tarvi vastata jos et halua). Meidän tytöllä oli niin paha geenivirhe ettei ollut mitään toivoa tai elinmahdollisuuksia. Jouduimme siis raskauden siksi keskeyttämään. Onneksi ei geenivirhe ei ollut perinnöllinen kuitenkaan.
Toivottavasti hoidosta olisi apua ja pääsisitte pian aloittamaan IVF:n!

vauvatoiveelle onnittelut plussasta!

Toivottavasti tuhrutteluun tulee selvyys ettei tarvi arvuutella mistä kyse! Mä Muruska testaisin jo torstaina, mutta mä olenkin sellainen testien suurkuluttaja :D

kävin tänään gynellä ja munikset sai terveen paperit, mulla ilmeisesti nyt vaan satttuu olemaan tosi pitkät ja epäsäännöllisen kierrot. Yritä siinä sitten ovista bongailla:BangHead no, täytyy iloita siitä ettei siellä näkynyt mitään pco:hon viittaavaa niinkun jälkitarkastuksessa käsitin.

onko joku teistä mittaillu aamulämpöjä oviksenbongaus mielessä? Vaatiiko se kuinka tarkan mittarin?

Mä mittailen aamulämpöjä ja merkkaan ne NaturalCyclesiin. Kahen desimaalin lämpömittarin vaatii, eli näyttää esim 36,23.

Onpas monella nyt juhlaa, vai liittykö ne siihen huomiseen Pihvi ja *kröhöm* -päivään. Meilläkin merkkipäivä tällä viikolla, mutta taitaa jäädä juhlimatta kun ei ole rahaa eikä energiaakaan.

Mun mies oli puhunut tästä pienestä hemmottelu lomasta jo helmikuun alkupuolella, ei oo kytköksissä mitenkään huomiseen päivään. ;)

Pientä irtiottoa arjesta, tekee hyvää varmasti.

Pahoittelut km kohdanneet.

Olen enemmän taustalla kun kierto vaan pitkittyy viimeisen km jälkeen. Nyt kp 44/?. Eilen tein huvikseni ovis testin ja sain hymynaaman ilmeisesti edes jotain tapahtuu. Ainoa oire on viime aikoina ollut halut kasvaneet ja tänään oli vihlontaa munasarjojen kohdalla.
Ketjussa oli aiemmin puhetta haluista niin itsellä tuntuu seuraavan edes takaisin himoista lähes haluttomuuteen. Miehelle koittanut sanoa,ettei turhia ihmettele vaan nauttii kun en pihtaa. Pihtaamista vihjaa jos rankan päivän päätteeksi ei jaksa.

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut km kohdanneet.

Olen enemmän taustalla kun kierto vaan pitkittyy viimeisen km jälkeen. Nyt kp 44/?. Eilen tein huvikseni ovis testin ja sain hymynaaman ilmeisesti edes jotain tapahtuu. Ainoa oire on viime aikoina ollut halut kasvaneet ja tänään oli vihlontaa munasarjojen kohdalla.
Ketjussa oli aiemmin puhetta haluista niin itsellä tuntuu seuraavan edes takaisin himoista lähes haluttomuuteen. Miehelle koittanut sanoa,ettei turhia ihmettele vaan nauttii kun en pihtaa. Pihtaamista vihjaa jos rankan päivän päätteeksi ei jaksa.
Mul oli yks tällänen kierto km jälkeen ilman ovista.

Voi että kelpaisi mullekin kunnon hemmotteluvapaa! :) ehkä keväämmällä sitten..

Täällä kp 10, menkkamaisia kipuja ollut kaksi päivää. Tietty jos en olisi liuskaa joutunut jättämään kesken, olisi nyt kp27 ja menkkojen ois pitänyt alkaa just tänään. Odotan mielenkiinnolla mitä tämä kroppa tekee. :D

Oon harkinnut tota lämpöjen mittailua itsekin, pitäis käydä hakemassa mittari. Pelottaa vaan et se aiheuttaa enemmän stressiä. Mut ois kiva tietää tapahtuuko mitään..

Muistutukseksi sitten että 14.4 on cake&cunnilingus-päivä ;)

Tietääkö joku voiko CB kaksoishormonitesti näyttää tyhjää ympyrää, vaikka oikeasti pitäisi tulla jo pysyvä hymynaama, jos pissa on liian laimeaa?

Kalenterin mukaan oviksen pitäisi tapahtua huomenna tai ylihuomenna, mutta testin mukaan se ei olisi lähimaillakaan. Heräsin aamuyöstä käymään vessassa ja join monta lasia vettä, joten ehkä pissa oli liian laimeaa?

Yksi vaihtoehto kai sekin että ovis meni ohi jo, kun testasin vasta tänään ensimmäistä kertaa (posti ei ole tuonut uusia ovistestejä). Laskeeko ovishormonit nollaan heti oviksen jälkeen?

Tietääkö joku voiko CB kaksoishormonitesti näyttää tyhjää ympyrää, vaikka oikeasti pitäisi tulla jo pysyvä hymynaama, jos pissa on liian laimeaa?

Kalenterin mukaan oviksen pitäisi tapahtua huomenna tai ylihuomenna, mutta testin mukaan se ei olisi lähimaillakaan. Heräsin aamuyöstä käymään vessassa ja join monta lasia vettä, joten ehkä pissa oli liian laimeaa?

Yksi vaihtoehto kai sekin että ovis meni ohi jo, kun testasin vasta tänään ensimmäistä kertaa (posti ei ole tuonut uusia ovistestejä). Laskeeko ovishormonit nollaan heti oviksen jälkeen?

Jos testasit vasta tänään ekaa kertaa, niin ei huolta. Kaksoishormonitesti antaa aina ensimmäisessä testauksessa tyhjän ympyrän. (Määrittää sillä sun hormonitason, mihin sitten verrataan seuraavaa testiä)
Siksi tällä testillä suositellaan aloittamaan tarpeeksi ajoissa se testaus.

Toivottavasti ovis tulee bongattua :) tsemppiä!

Heitsu :Heartred olen tosi pahoillani että sinäkin olet tämän joutunut kokemaan. Selvisikö teille syytä pienen menetykseen? (Ei tarvi vastata jos et halua). Meidän tytöllä oli niin paha geenivirhe ettei ollut mitään toivoa tai elinmahdollisuuksia. Jouduimme siis raskauden siksi keskeyttämään. Onneksi ei geenivirhe ei ollut perinnöllinen kuitenkaan.
Toivottavasti hoidosta olisi apua ja pääsisitte pian aloittamaan IVF:n!

vauvatoiveelle onnittelut plussasta!

Toivottavasti tuhrutteluun tulee selvyys ettei tarvi arvuutella mistä kyse! Mä Muruska testaisin jo torstaina, mutta mä olenkin sellainen testien suurkuluttaja :D

kävin tänään gynellä ja munikset sai terveen paperit, mulla ilmeisesti nyt vaan satttuu olemaan tosi pitkät ja epäsäännöllisen kierrot. Yritä siinä sitten ovista bongailla:BangHead no, täytyy iloita siitä ettei siellä näkynyt mitään pco:hon viittaavaa niinkun jälkitarkastuksessa käsitin.

onko joku teistä mittaillu aamulämpöjä oviksenbongaus mielessä? Vaatiiko se kuinka tarkan mittarin?
Meidän pikkuisella todettiin npultrassa että on runsaasti turvotusta niskassa ja kauttaltaan koko kehossa 11mm.Sikiölääketieteelisen lääkäri ultras seuraavana päivänä ja totesi saman että turvotusta on liikaa ja odotetaan mihin tilanne menee ja odotetaan niitä raskausviikkoja että pystyy ottamaan lapsivesipunktion/istukkanäytteen.No se raskausviikko tuli ja se otettiin ja tulos oli että tyttö tulossa ja hänellä turnerin oireyhtymä.Turnernerin oireyhtymä ei siis ole kehitysvamma toista sukupuoli kromosomia ei ole ja voi olla johdannaissairauksia elin aikanaan ja max 150cm kasvaa aikuisena myös luonnollisesti ei tule raskaaksi kun hormooneissa vikaa.100% 10% selviää elämään kaikki 90% menee kesken tai tulee kohtukuolema.Me jatkettiin raskautta ja käytiin 2vk välein aina katsomassa tilanetta ja sitten kun oli kontrolli ultra siellä ei enää sykkinyt sydän.Rakenneultrassa kun käytiin niin edelleen oli sitä turvotusta ja kun oli turvotusta ei voitu kaikkia sisäelimiä edes nähdä piti minun käydä magneettikuvassa lastenklinikkalla ja siellä kävin myös tutustumassa koska se olisi meillä koko lapsuus ajan ollut meidän hoitotaho meidän tyttärelle.Kaikki sisäelimet oli kehittynyt miten piti.Rakenneultrassa lääkäri konsultoi lasten sydänlääkäriä ja sydänlääkäri totesi että toinen puoli sydäntä supistuu heikommin kuin toinen ja sieltä vuotaa verta tulos ja lääkärti arvoi että raskaus ei kestä loppuun asti hyvällä tuloksella.

Mulla kyllä ei oo aina antanut ekalla testillä tyhjää ympyrää. Marraskuun kierrossa esim. testasin ekan kerran kaksoishormoonilla kp22 niin tuli heti pysyvä hymynaama ja toisen kerran samassa kierrossa testasin kp38 jolloin tuli myös pysyvä hymynaama.. :confused:

Ah Noniin!
Voihan se tosiaan olla, että jos testaa juuri silloin kun suurin LH-piikki päällä, niin antaa suoraan hymynaaman.
Muutoin olen kyllä ymmärtänyt,että antaa sen tyhjän ensiksi ja siihen sitten alkaa vertaamaan estrogeenin nousua ja lh-hormonia. :)

Noh, toinen testipuikko on vielä jäljellä. Ehkä teen sen huomen aamulla. + muutama liuskatesti oli myös, mutta ne ovat varmaan menneet pilalle, koska näyttävät siltä että olisivat jääneet rekan alle. Ehkä teen sellaisen liuskan vielä tänä iltana ja katon antaako se mitään tulosta. Tuli mieleen kolmaskin mahdollisuus että jäi ovis kokonaan välistä.

Eikö meillä Vaiana ollut samat dpo:t? Koska ajattelit testailla?:happy:
Taitaa olla! :D mulla nyt myös dpo6!
Koitan jaksaa ensiviikon torstaihin.. se, että onnistunko malttamaan mieleni, onkin eri asia :grin todellisuudessa varmaan testaan jo nyt sunnuntaina dpo10 ekan kerran :hilarious:

Koskas itse ajattelit? :)

Muokattu viimeksi:
ON:
Tääl elellään niin väsymyksen ja hormonaalisen myllerryksen aikaa, joko mä oon raskaana taas tai sit mus on jotain vikaa. Itken kaikesta, väsyttää ihan törkeesti ei auta mitkään kofeinit ei, kylmä ja kuuma, pissattaa koko ajan ja hirvee nälkä tekee mieli kaikkee roskaruokaa (normaalisti ei näin oo), kissa roikkuu kyljes koko ajan ja ihan ihme kiukku kohtauksia...ja on vaan tunne et odotan yksinkertasesti (dpo6)

Muokattu viimeksi:
Takaisin