Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noin... ensin ei näkyny mitään sit kun alko kuivumaan niin tuli jotain kuitenkin oikean ajan kuluessa...
Riippuu et onko tuo tullu heti kun testin oot tehny vai sen jälkeen? Mä olen saanut roskishaamuja eli viiva tullut vasta myöhemmin ei ihan sillä hetkellä vaikka pian kuitenki. En osaa sanoa nään kyl viivan mut siinä pitäs olla punasta väriä siinä haamussa jos on harmaa tollanen niin sit ei välttämättä tarkota muuta kun viivanpaikkaa koska se näkyy noissa pc helposti. Mut toivottavasti tarkottas sun kohdalla nyt muutaki. :) Tee muutaman pvän päästä testi uudestaan niin selkeentyy.

Muokattu viimeksi:
Mä oon käynyt gynellä epäsännöllisen sännöllisesti, sattumalta aina 2-3 v välein (vaihtanut ehkäisyä, raskaus, kaupungin tarkastus 30v täyttäneille jne) ja silloin aina otettu papa. Nyt kävin työterveyden kautta.

Mullaki papa on yleensä otettu sopivasti muiden käyntien yhdeydessä, lähinnä pillereitä syödessä sillon 2 vuoden välein ja nyt viimeksi valtakunnallisessa 25-v. papa-kokeessa vuosi sitten.

Onko teillä tietoa munasarjakystista? Mitä ne edes tarkottaa? Olin tosiaan n. kk sitten gynellä ja sanoi, että alavatsan kipuilu ja turvotus johtuu puhjenneesta kystasta / nesteessä kohdussa ja sanoi sen olevan yleistä. Myöhemmin luin omakannasta, että diagnoosi oli muu määrittelemätön munasarjakysta ja tekstissä mainittiin myös ovulaation jälkitila. Oon ihan hämilläni. Muuten oireet lähti kyllä menkkojen myötä, mutta nyt pari pv olettamani ovulaation jälkeen taas alavatsassa vähän tuntuu pientä nippailua ja alaselkääkin välillä särkee.

Mulla tuli kutsu 30v joukkoseulontaan papasta. Se ajoittuis dpo 4, ei kai siitä haittaakaan ole, on vaan pintaraapasua :D

Köhnö, munasarjakystat tai no kystat yleensäkin ovat nesterakkuloita, useimmiten vaarattomia, mutta osa niin isoja ja huonossa paikassa että pitää leikata. Pieni osa on pahanlaatuisia.

Tämän päivän ovis tikku oli haaleampi kuin eilinen ja samaan kellon aikaan tein ja pidätin pissaa ja juomista saman ajan.Rinnatkin on ollu pari päivää putkeen arat ja nipistelyä ollu eilen illalla ja tänään.Eilen ja tänään pupuiltu että siitä ei pitäisi ainakaan olla kyse ettei kertoja ole tarpeeksi.

Papa otettu aina kun on ollu muita käyntejä.

Vähän noi ovistikkuhommat kiinnostais et sais varmuuden, mut enpä taida vielä ainakaan kun aika alussa ollaan yrityskerroissa.

Mukava seurata onnistumisia ja tsemppaamista näin välillä. Väsyttää vaan arki niin paljon et vähiin jää. En tiedä onko joku kevätväsymys vai johtuuko stressitä kun koti myyty ja uus pitäis löytyä :banghead: Toivottavasti ei stressi vaikuta liikaa kuitenkaan. Isoja juttuja kyllä elämässä just nyt. Työt vielä päälle sekä vänkäävät kohta 2vee ja kohta 4-vee tättähäärät riitapukarit. Huhhuh...

Millä tankkaatte ite virtaa?

Hei mites te jotka tunnette ovulaation, oletteko tikulla varmistaneet että se tosiaan on ovulaatio? Mä tunnen mielestäni selvästi ovulaation, kierron puolivälissä alavatsaa pistää /sattuu useamman tunnin ajan. Mut nyt ihmettelen kun eilen olin tuntevinani illalla ovulaation ja tänä aamuna lämmöt ei ollu kyllä yhtään nousu?

Itsehän en ovista tunne mutta kyllä tuo lämpöjen mittaaminen on tikuttamista varmempi keino todentaa ovulaatio. Jos lämmöt ei ole nousseet, voiko vika olla mittarissa tai mittausajassa? :)

Komppaan salaistasydäntä!
Ei ne tikut kerro ovulaatiosta mitään muuta kuin sen, että lh-hormoni nousee ja mahdollinen ovulaatio lähestyy.
Lämmöt sen kertoo sitten, että tapahtuiko ovulaatio todella :)

Mutta älä Turkooosi huolestu lämmön noususta vielä! Itsellä nousee asteittain aika hitaastikin lämmöt oviksen jälkeen. Sen huomaa oikeastaan vaan käyrällä. Fertility Friend hyvä sovellus tähän.
Mulla ei siis ole mitään jyrkkää nousua lämmöissä heti ovulaation jälkeen :)

Hei vaan kaikille, minäkin uskaltaudun liittymään joukkoonne odotusta odottavaan :)

Olen pikkuhiljaa kolmeakymppiä lähestyvä 3-vuotiaan pikkuviikarin äiti. Ennen ensimmäistä raskautta liityin tänne foorumille ja kirjoittelinkin suht ahkerasti. Kyllä täältä on saatu niin mahtavaa tsemppiä, vertaistukea ja infoa että tulin taas innokkaan uteliaana kurkkimaan pitkän tauon jälkeen:) nyt kun vauvakuume taas nostaa päätään ;)

Pojan ollessa vähän alle 2 v mietimme viimeksi mieheni kanssa, että aika toiselle lapselle voisi olla kypsä. Raskauduinkin yllättäen heti ensi "yrittämästä" (tai ekasta suojaamattomasta yhdynnästä). Olimme vähän shokissa että mites tämä nyt näin äkkiä kävi, mutta olin kuitenkin onnellinen. Valitettavasti raskaus keskeytyi heti alkuunsa, kuudennella viikolla. Olin tosi yllättynyt siitä, kuinka raskaasti otin asian. Meni yli vuosi, että olin täysin "toipunut" siitä. Luulen että järkytystä lisäsi muut yhtäaikaiset elämänmuutokset ja se ettei ollut aikaa surra asiaa rauhassa. Nyt on jo paljon seesteisempi ja hyväksyvä olo keskenmenosta.

Emme kuitenkaan yrittäneet uudestaan raskautta keskenmenon jälkeen vaan keskityin töiden saamiseen ja tekemiseen, olinhan ollut työelämästä pois kolme vuotta, sillä halusin olla pojan kanssa kotona. Mieskin oli aika nihkeä, kun yritin puhua toisesta lapsesta. Nyt ollaan molemmat kokopäivätöissä ja lapsi tietty päivähoidossa. Elämä alkaa olla jonkinlaisessa tasapainossa, niin se ois hyvä sekoittaa toisella lapsella :D

Nyt ollaan tässä kierrossa oltu pari kertaa ilman ehkäisyä (kondomit yleensä käytössä), ihan kuin jostain sanattomasta sopimuksesta. Miehen kanssa oon kyllä puhunu, että tänä vuonna haluan alkaa yrittämään. Aika tuntuu oikealta. Ja tietty nyt on alkanut heti pieniä oireita tulemaan, mahan nipistelyä lähinnä. :D

Olipas se pitkä sepustus, mukavaa kevään alkua ja plussatuulia :greet025

Hei,

Muutama päivä sitte laitoin plussakuvan tänne.
Pe aamuna (kp 28/26-28) tein digitestin ja tuli raskaana 1-2 viikkoa.

Eilen kuitenkin alkoi vuoto ja tänään jatkunu runsaana.. eli tais sittenkin olla kemiallinen raskaus kyseessä.. :(

Eli täällä ollaan lähtöpisteessä edelleen.. edes se hieman lohduttaa, että raskautuminen on ilmeisesti siis mahdollista.

Tiinuliinu, oon pahoillani :sad001 Paljon voimia sinne!

Täällä kp 32 ja olettavasti (lämmönnoususta päätellen) dpo 10. Menkkamaista juilintaa ollu mahassa ainaki torstaista asti ja eilen meni aika koviaki kramppeja. Huomenna aamulla ajattelin testata ekan kerran jos ei vuotoo näy sitä ennen. Tää on nii outoo ku ovis oli sen 5-6pv normaalia myöhemmin. Ja vasta toka yrityskierto menossa nii kaikista kierron muutoksista edelliseen verrattuna (tai aikaan ennen pillereitä verrattuna) nii oon iha pihalla.

Tervetuloa Justiina89! :) Pahoittelut keskenmenosta :sad001 Toivottavasti seuraavasta tärpistä tulisi pieni kuitenkin syliin asti :)

Suuret pahoittelut Tiinuliinu! :Heartred On se kova paikka, oli kyseessä kemiallinen tai keskenmeno. Mutta etenkin pitkässä yrityksessä voi kuitenkin lohduttautua ajatuksella, että jotain yritti tapahtua ja raskautuminen on mahdollista. Täällä vuosi ilman sitä toivottua plussaa. Paljon voimia sinulle :Heartred

Pahoittelut Tiinuliinulle :(

Mä jo täällä aloitin testailut vaikka tänään onkin menossa vasta dpo 8-9 ja puhdasta negaahan se näyttää... Ihan ei ehkä tammikuun kkm:sta oo toipunut, kun turhankin raskaasti sen ottaa, vaikka järki sanoo, ettei välttämättä moneen päivään näy vielä mitään vaikka oiskin plussaa tulossa. Noh, jos nyt yrittäis ottaa ihan rauhassa tässä pari päivää ja uuteen yritykseen, jos huonolta näyttää.

Pahoittelut Tiinuliinu kemiallisesta:sorry:
Täällä menossa tylsä vaihe, kp5. Ens viikolla sitten alkaa peiton heiluttelut joka toinen päivä. Tähän kiertoon en vielä taida ottaa ovistikkuja..

Voi Tiinuliinu, olen pahoillani<3
Itsellä kävi samoin viime kierrossa ja otin todella raskaasti sen. Nyt olen myös lohduttautunut tuolla ajatuksella, että jotain sentään koitti tapahtua. :)
Tsemppiä ja voimia<3

Tsemppiä myös kaikille muille<3 saataisiinpa plussa-aalto ja kaikki vauvat kotiin! Siinä ois synnäreillä ihmettelemistä ;D

Pahoittelut tiinuliinu, on varmaan pettynyt olo :(

Pitipä ihan itsekin laskea että nyt ois noin kp 23/28-33 ja ovis oli suunnilleen kp 15-17, kp 15 oltiin sängyssä ilman ehkäisyä, että mahikset ois :) tällä kerralla oon jotenkin ihan ulalla kaikkien kiertojen jne kanssa, kuukautiset on vähän epäsäännölliset ja epämääräiset. Ensi viikon lopulla sitten suunnilleen sais tietää, onko mitään tapahtunut. Tosiaan alamahakipuja on ollut eilen ja silloinhan ois voinu olla mahdollinen kiinnittyminen. Mitään vuotoa tosin en havainnut, ekassa raskaudessa oli pieni kiinnittymisvuoto.

Takaisin