Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kurjaa Heitsu että tuollainen mutka tuli matkaan. Mutta onneks oot sairaalassa hoidossa ja susta sekä vauvasta pidetään huolta! Voimia!

Heitsulle älyttömästi tsemppiä sinne. Kuulostaa raskaalta, mutta olet siellä hyvässä hoidossa. Jokainen päivä on eteenpäin ja hyväksi vauvalle. Saako sulla käydä siellä kuitenkin vieraita?

Ja Mr. Smith, niin mahtava juttu tuo sinun plussa!!! En kestä!! Oot ollut johtotähtenä mun mielessä paljon viime aikoina. Millainen olo on henkisesti ja fyysisesti?

Olen ilolla seurannut tätä viime päivien vilkasta keskustelua hoidoista yms. Vertaistuessa on voimaa. Tsemppiä kaikille <3

Mä olen jatkanut sairastelua. Tänään on lähes neljään viikkoon eka päivä kun tuntuu olo suht ookoolta. Jokohan tästä pääsis normaaliin elämänrytmiin....

Nyt taitaa olla kp13, joten rauhaisaa välivaihetta elellään. Tässä kuussa käytän vielä noi loput ovistestit pois ja toivon, että oviksen bongaan taas. Huomaan, että viime kierron normaalius rauhoitti mua ihan hirveästi. Toivottavasti ei ollut yksittäinen vahinkokierto tuota lajia.

Toivotaan harmonie että sun kierto on nyt rauhottunu pysyvästi. Mulle kävi niin heinäkuussa. Ovulaatiot alkoi ja kierrot lyheni ja muuttui normaaleiksi.
:)

Mulla on elämäni stressaavin viikonloppu takana. Toivon että se ei ole häirinnyt kyytiläistä. (Ainakaan lakua/salmiakkia en ole syönyt :D )

Muuten olo on fyysisesti ok, ei mitään raflaavia oireita lievän kuvotuksen ja väsymyksen lisäksi. Toivon vaan että saan elämäni taas raiteilleen ja stressitasot alas mahdollisimman nopeasti.

Heitsulle älyttömästi tsemppiä sinne. Kuulostaa raskaalta, mutta olet siellä hyvässä hoidossa. Jokainen päivä on eteenpäin ja hyväksi vauvalle. Saako sulla käydä siellä kuitenkin vieraita?

Ja Mr. Smith, niin mahtava juttu tuo sinun plussa!!! En kestä!! Oot ollut johtotähtenä mun mielessä paljon viime aikoina. Millainen olo on henkisesti ja fyysisesti?

Olen ilolla seurannut tätä viime päivien vilkasta keskustelua hoidoista yms. Vertaistuessa on voimaa. Tsemppiä kaikille :Heartred

Mä olen jatkanut sairastelua. Tänään on lähes neljään viikkoon eka päivä kun tuntuu olo suht ookoolta. Jokohan tästä pääsis normaaliin elämänrytmiin....

Nyt taitaa olla kp13, joten rauhaisaa välivaihetta elellään. Tässä kuussa käytän vielä noi loput ovistestit pois ja toivon, että oviksen bongaan taas. Huomaan, että viime kierron normaalius rauhoitti mua ihan hirveästi. Toivottavasti ei ollut yksittäinen vahinkokierto tuota lajia.
Saa käydä.Hoitajat sanoneet, että mahdollisiman paljon vieraita niin aika kuuluu.Mies käy päivittäin onneksi.

Kovasti tsemppiä Heitsulle! Ja muille myös [emoji173]️

Täällä dpo 9 ja aika matelee. Olo normaali, perus pms-oireiden tuntuista meininkiä. Viikonloppuna pitäs menkat alkaa ja kova yritys, että testejä peliin vasta jos vuoto ei ala.

Ihanasti olen tituleerannut sua Mr. Smithiksi :D :D Mutta siis MRS. Smith, kuulostaa raskaalta viikonlopulta. Toivon kovasti, että asiat ovat jotenkin kuitenkin rauhallisesti ja saat elon tasapainoon.

Jatko suunnitelimia puhuimme tänään lääkäreiden kanssa.Huomenna tulee lastenlääkäri puhumaan riskeistä ja ennusteista.Huomenna pistetään myös eka kortisoonipiikki ja ylihuomenna toinen samaan aikaan.Huomenna myös kysytään haluammeko näinä ensimmäisinä keskosviikkoilla tehohoitoa vai hoidetaanko kipuja vain vauvan jos hän syntyisi nyt. Kahden viikon jälkeen hoidetaan kaikkia niin kipuja kuin myös tehohoitoa. Mitä enemmän lähellä ja yli 30 viikkoa menee niin mahdollisuudet selviytyä hengissä on paremmat ja keskosen ongelmia ei niin jää.

Tiedän sen, mutta jotenkin ikävää puhua ja miettiä niitä :(

Tottakai <3 mitä tulee raskauteen ja lapsiin yleensä sitä vaan toivoo että kaikki menisi hyvin ja ilman mitään yllätyksiä.
Mulla on vaan tosi vahva olo et toi tulee päättymään hyvin!! Tsemppiä heitsu!

Täällä suunnitelmat muuttui.Tänään ei pistetty kortisoonia eikä lastenlääkäriä käynyt koska kortisoonin hyöty on parempi silloin kun lähempänä synnytystä pistetään eikä niin että pistetään nyt ja synnytys olisi vasta paljon, paljon myöhemmin. Lääkäritkin ovat tyytyväisiä tähän kivuttomaan tilaan mikä tällä hetkellä on.Huomenna lääkäri katsoo mikä on pessaarin tila ja sen mukaan jatkot menevät.

Ultrassa käyty. Munasarja oli taas taitavasti piilosilla :joyful: Lopulta vatsan päältä ultraamalla saatiin osittain näkyviin ja ainakin 4 rakkulaa oli kasvamassa, mutta melko pieniä vielä. Nostettiin Gonal-F annosta ja perjantaina nähään lähteekö ne kunnolla kasvamaan. Tosiaan mun erittäin matalalla amh-arvolla on turha odottaakkaan enempää rakkuloita.. Tosin viimeksikin punktoivat 10, vaikka ultrassa näytti, että ois 3-4 rakkulaa, mutta niissä kymmenessä olikin sitten vaan 2 kypsää solua. Ja tänään lääkäri sano jotenki että ku niin vaikeesti se munasarja tuolla sisuksissa, että voikohan seki estää kasvua :wideyed:

Toivotaan parasta triana <3 :)

Mulla tuli pari tippaa rusehtavaa vuotoa ja pimahdin totaalisesti! Onneksi on ultra torstaina. Sittenpähän tiedän.

Täällä tänään lääkäri katsoi kohdunsuun ja kanavan tilannetta.7cm jäljellä kohdunsuuta ja auennut siis 3cm kohdunsuu ja pehmeä tilanne. Gyne tutkimuksessa myös selvisi se että pikkuisen jalat potkivat emättimen suuntaan ja lääkäri tunti kalvot käteensä. Jatkosuunnitelma se kortisoonin sain tänään ja huomenna toisen. Sänkyä mäki asentoon ja wc asiat tapahtuvat alusastiassa hoitajan kanssa. Lääkäri oli puhunut myös toisen lääkärin kanssa tästä tilanteesta ja miettineet tukilankoja, mutta nyt on se riski että kalvot menee rikki ja synnytyskäynnisttyy kun gynetutkimuksen yhteydessä oli kalvot tiellä, mutta toinen mahdollisuus on että kalvot ei mene rikki vaikka riskit on olemassa ja lankojen avulla päästään viikkoja eteenpäin. Vaikka lankoja ei laiteta niin makuu ja alusastia jatkuu ja seurataam tilannetta ja viikkoja voidaan päästä eteenpäin. Myös lääkäri sanoi vielä lisäksi, että entisestään tukilangat voivat ärsyttää tätä tilannetta.

Tsemppiä Heltsu hirmuisesti! Ilmeisesti ei kuitenkaan supistele ja toivottavasti vaavi pysyis vielä kohdussa hyvän tovin :Heartred
Ei supistele ja ollaan noiden lankojen suhteen ei linjalla kun on olemassa siinä ne riskinsä <3

Takaisin