Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä olo mennyt aika raskaaksi ja hankalaksi :( huone kaverit lähti käynnistyksen kautta synnytyssaliin ja oma olo romahti täysin henkisesti.Oon aika loppu.Pelkään koko ajan vauvan menetystä toiseen kertaan.Olen itkenyt koko illan ja miettinyt tuleeko vauvaa kotiin ja milloin tulee, jos tulee niin onko hän terve jos syntyy pienenä keskosena 23rv ei anneta edes teho hoitoa jos kävisi niin, että synnytyslähtisi käyntiin hän kuolisi todennäköisesti :( jännittää ensi viikon ultra mitä se tuo tullessaan tämän kohdunkaulan lyhenemisen takia.

Sydämeni pohjasta tsempit Heitsulle! Kyllä ne siellä sairaalassa osaa hoitaa, varmasti ehtii raskaus paremmille viikoille. <3

Voi heitsu!!!! On niin luonnollista et käyt noita ajatuksia läpi ja et sua pelottaa <3 <3 pyydä saada puhua huolistasi hoitajalle tai lääkärille <3 he ovat parhaita vastaamaan. Tärkeintä olisi ettet yksin murehdi ja stressaa!! Olet parhaassa hoidossa <3 kyllä tämä hyvin vielä päättyy!!

Millä viikolla olet heitsu? Eikö rv 22 ole keskosuuden alaraja? Lisäksi jos synnytys meinaa lähteä käynnistymään sulle voidaan sairaalassa antaa sikiön keuhkoja kypsyttävää ainetta joka parantaa vauvan ennustetta syntymän jälkeen huomattavasti!! Tsemppiä!! Juttele lääkärin kanssa <3

Täällä olo mennyt aika raskaaksi ja hankalaksi :sad001 huone kaverit lähti käynnistyksen kautta synnytyssaliin ja oma olo romahti täysin henkisesti.Oon aika loppu.Pelkään koko ajan vauvan menetystä toiseen kertaan.Olen itkenyt koko illan ja miettinyt tuleeko vauvaa kotiin ja milloin tulee, jos tulee niin onko hän terve jos syntyy pienenä keskosena 23rv ei anneta edes teho hoitoa jos kävisi niin, että synnytyslähtisi käyntiin hän kuolisi todennäköisesti :sad001 jännittää ensi viikon ultra mitä se tuo tullessaan tämän kohdunkaulan lyhenemisen takia.
Heitsu, kyllä rv 23 voidaan yrittää pelastaa. Tehohoito aloitetaan, jos vaan näyttää siltä, että mahdollisuuksia on. Toki riskit on isot ja kaikki ei vain selviä, vaikka mitä tehtäisiin. Ylen siinä tosi-tv-sarjassa Elossa 24h oli muistaakseni rv 22+6 syntynyt keskonen. Hän oli sarjassa mukana kahden kuukauden ikäisenä. Edelleen todella pieni ja sairaalassa, mutta kuitenkin parempaan päin ja elossa:Heartred Ja muista, että jokainen päivä lisää vauvan todennäköisyyttä selvitä:Heartred

Onnea Smithille plussasta! Toivottavasti tämä pysyy nyt tiukasti kyydissä:Heartred Teitkö eilen vielä uutta testiä?

Pottu, sullahan on leikkaus jo ihan pian! Ihanaa, että pääsette eteen päin:Heartred Toivottavasti kaikki menee hyvin! Kyllä se endo vaan on pirullinen sairaus, mutta toivottavasti voit viimeistään syksyllä näyttää sille keskisormea.

Trianalle hurjasti tsemppiä hoitoihin!

Hopeareunus, hienoa, että uskalsit ottaa ensimmäisen askeleen kohti tutkimuksia:Heartred Toivoisin tietysti kovasti, että niitä ei tarvittaisikaan, vaan teillä kävisi yhtä hyvin kuin meillä ja raskaus alkaisikin ennen niitä.

Mangustille onnittelut pienestä:Heartred

Hurjasti jaksamista teille kaikille muillekin tässä ketjussa:Heartred Ootte rohkeita ja päättäväisiä naisia! Pitkään yrittäminen on perseestä! Tää ketju oli mulle ihan henkireikä joskus loppukeväästä ja alkukesästä viime vuonna, kun olin jotenkin niin pohjattoman väsynyt, rikki ja loppu. Muistan, kun istuin koirapuiston penkillä ja maha oli kipeä, kun menkat oli taas just alkanut, mutta te saitte mut mut nauramaan:love017

Omia kuulumisia sen verran, että raskaus on sujumut hyvin ja mulla alko eilen äitiysloma:) Kyllä se 9 kuukautta voi olla tosi pitkä tai tosi lyhyt aika.

Kiva kuulla sustakin R!! :) joo tein eilen uuden testin aamupissasta ja se oli huomattavasti vahvistunut 48 tunnissa :)

Mulla on torstaina ultra yksityisellä. Jos siellä näkyy sydän joka lyö, huokaisen. En ennen sitä :)

Millä viikolla olet heitsu? Eikö rv 22 ole keskosuuden alaraja? Lisäksi jos synnytys meinaa lähteä käynnistymään sulle voidaan sairaalassa antaa sikiön keuhkoja kypsyttävää ainetta joka parantaa vauvan ennustetta syntymän jälkeen huomattavasti!! Tsemppiä!! Juttele lääkärin kanssa :Heartred
Olen 22+3 olen nyt menossa.Tämä lääkäri sanoi että 24 raskausviikko olisi takaraja en tiiä sitten.

Heitsu kovasti tsemppiä! <3 Varmasti huoli painaa, mutta koita luottaa siihen, että kaikki menee hyvin ja ainakin olet osaavissa käsissä! Toivottavasti tilanne tasoittuu pian!

Mrs. R ihanaa äitiyslomaa <3 Tää oma odottamisen odottaminen tuntuu älyttömän pitkältä ja sit aina kun joku tulee kertomaan kuinka loppusuoralla raskaus on menossa niin tuntuu, että vastahan sää olit täällä meidän kanssa :D Tuntuu et ne yhdeksän kuukautiset vaan hujahtaa!

Pottu, pitkällä kaavalla tämä hoito ja niin oli myös joulukuinen hoito :) Nyt Suprecur ”sammuttajana” ja edellisessä käytin 3kk Procrenia. Se ihan eka keskeytyny hoito toukokuussa oli lyhyellä kaavalla. Ainakin Oysissa ilmeisesti suosivat pitkää kaavaa endoa sairastavilla, sillä pyritään rauhoittamaan endoa ennen stimulaatiota.

Ja oi että, 3kk siis enää siihen suunnittelukäyntiin aikaa! Riippuu tosiaan monesta asiasta, ehdittekö hoitoon ennen kesäsulkua. Onko ollu vielä puhetta, tuleeko joku hormoni tms käyttöön leikkauksen jälkeen?

Joo alotan e-pillerit heti leikkauksen jälkeen! Tuliks sulla tosta sumuttelusta mitään oireita? Eniten jännittää se pistäminen ja se keräysvaihe :O Saako sitä Suomessa nukutuksella? Ilmeisesti annetaan vaan rauhottavaa ja kipulääkettä.

Joo alotan e-pillerit heti leikkauksen jälkeen! Tuliks sulla tosta sumuttelusta mitään oireita? Eniten jännittää se pistäminen ja se keräysvaihe :O Saako sitä Suomessa nukutuksella? Ilmeisesti annetaan vaan rauhottavaa ja kipulääkettä.

Mulla alotettiin tää hoito niin, että aloin sumuttelemaan kun söin vielä e-pillereitä ja niitä piti ottaa vielä 5 päivää päällekkäin tuon sumuttelun kans. Siitä n.2 viikon päästä ultra ja pistelyn alotus. Jos sun hoito menis saman tyyppisellä kaavalla, niin se pitäs alottaa aikalailla heti teidän suunnittelukäynnin jälkeen, että ehtis ennen kesäsulkua :oops: Ja sumuttelusta tuli samanlaiset vaihdevuosioireet (hirveät kuumat aallot ja unettomuus, jalkojen kipu) niinku Procrenista. Tietty se on lyhyt aika ja vaan vajaan viikon joutu tällä kertaa kärsimään.

Pistoslääke on tällä kertaa aiheuttanu jatkuvaa päänsärkyä, ei muistaakseni viime hoidossa oli. Se pistäminen on tosi helppoa kun sen ekan kerran uskaltaa vaan tehdä, ja polilla siis hoitajan kans harjottelet pistämistä. Mä skippasin sen koko ohjauksen ja hyvin oon silti saanu pistettyä :) Mulle punktio oli helppo homma ja se kipu oli tosi lievää verrattuna esim. mun menkkakipuihin. Tottakai se jännitti, mutta rauhottava ja kipulääkkeet rentoutti. Oon joskus jostain lukenu, että on nukutuksessakin joillekki tehty, mutta vissiin aika harvinaista enkä yhtään muista mistä syistä.

Oi, hyvää äitiyslomaa R:lle.:) Niin kuin pottu sanoi, tuntuu että justiinsa te täällä meidän kanssa olitte.:D

Hoitaja tänään(eilen) kertoi, että vauvalle voidaan pian antaa hoitoa ja näin ollen lääkäri on miettinyt jos pistetään kortisooni piikki mikä kypsentää keuhkojen kehitystä myös hoitaja sanoi,että tästä jaksosta tulee olemaan todella,todella pitkä ja huuvuttava reilusti 3vkn kestävä sinne 3vkn asti saikkua ja lääkäri saikkua antaessa sanoi, että kirjoitetaan lisää kun olet vielä tuolloin osastolla. Olen netistä lukenut miten pitkään vuodelevossa on oltu jotkut ovat olleet lähes 3-10vk.

Mulla alotettiin tää hoito niin, että aloin sumuttelemaan kun söin vielä e-pillereitä ja niitä piti ottaa vielä 5 päivää päällekkäin tuon sumuttelun kans. Siitä n.2 viikon päästä ultra ja pistelyn alotus. Jos sun hoito menis saman tyyppisellä kaavalla, niin se pitäs alottaa aikalailla heti teidän suunnittelukäynnin jälkeen, että ehtis ennen kesäsulkua :oops: Ja sumuttelusta tuli samanlaiset vaihdevuosioireet (hirveät kuumat aallot ja unettomuus, jalkojen kipu) niinku Procrenista. Tietty se on lyhyt aika ja vaan vajaan viikon joutu tällä kertaa kärsimään.

Pistoslääke on tällä kertaa aiheuttanu jatkuvaa päänsärkyä, ei muistaakseni viime hoidossa oli. Se pistäminen on tosi helppoa kun sen ekan kerran uskaltaa vaan tehdä, ja polilla siis hoitajan kans harjottelet pistämistä. Mä skippasin sen koko ohjauksen ja hyvin oon silti saanu pistettyä :) Mulle punktio oli helppo homma ja se kipu oli tosi lievää verrattuna esim. mun menkkakipuihin. Tottakai se jännitti, mutta rauhottava ja kipulääkkeet rentoutti. Oon joskus jostain lukenu, että on nukutuksessakin joillekki tehty, mutta vissiin aika harvinaista enkä yhtään muista mistä syistä.

Tota mäkin mietin, että tosi tiukoille varmasti menis ja naikkarin tuntien tuskin päästään alottaan heti käynnin jälkeen! Ärsyttää kun ikinä ei oo mitään varmaa aikataulua.

Kiitos näistä tietopaketeista!! Ihanaa, kun on joku joka on käyny tän kaiken läpi ja tietää mistä puhuu :) Helpottaa omaa polkua, kun ei ole yksin!

Hoitaja tänään(eilen) kertoi, että vauvalle voidaan pian antaa hoitoa ja näin ollen lääkäri on miettinyt jos pistetään kortisooni piikki mikä kypsentää keuhkojen kehitystä myös hoitaja sanoi,että tästä jaksosta tulee olemaan todella,todella pitkä ja huuvuttava reilusti 3vkn kestävä sinne 3vkn asti saikkua ja lääkäri saikkua antaessa sanoi, että kirjoitetaan lisää kun olet vielä tuolloin osastolla. Olen netistä lukenut miten pitkään vuodelevossa on oltu jotkut ovat olleet lähes 3-10vk.

Kuulostaa kyllä hurjalta sun tilanne! Mutta onneksi siellä on osaavat lääkärit ja tekevät varmasti oikeat valinnat vauvan kannalta <3

Takaisin