Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänne tälläistä:
Soitin terveysneuvontaan ja terveysneuvonta siirsi odottavien äitien päivystysnumeroon minut.Ohje tuli että tulla näytille.Lääkäri ultrasi ja teki gynetutkimuksen ja kertoi, että kohdunkaula on pehmentynyt ja jäljellä 1,5cm 5cm.Vauva voi hyvin ja istukka näytti normaalilta , mutta kohdunkaulaa tuon verran.Osasto hoitoon ja tippaan tie vei ja olen saanut tiputuksessa supistuksen ja synnytyksen käynnistämiseen estoon lääkettä.Nyt katsotaan päivä,päivältä tilanetta ja toivotaan parasta.Pienestä kova huoli vaikka on sanottu, että kaikki vauvalla hyvin :) Kohdunkaulan lyhenemistä en ole tuntenut ollenkaan.

Mistä hokasit soittaa puhelinneuvontaan?

Paljon paljon tsemppiä!!!!! <3 <3 <3
Olet hyvässä hoidossa

Onko ollut mitään tuntemuksia? [emoji173]️

Lähinnä tuntemusten puutetta :) maanantaina tuli pari tippaa verta ja olin varma et tiputtelu alko jo kohta menkat mut se loppukin tiistaina ja sitä tuli tosiaan ehkä pari tippaa yhteensä. Sitten vaan älysin jossain kohdassa et vatsaa ei vihlo (kuten ennen menkkoja aina vihloo). Ja rinnat on eri tavalla kipeet. Ne on raskaat mut jos niihin ei koske ne ei särje. Ja väsytti viikolla aivan järkyttävän paljon. Kiinnitin myös huomiota korkeaan leposykkeeseen.

Ihan mahtavaa, Mrs Smith! Kiinnostuneena odottelen uusia testejä ihailtavaksi :)
Vielä jaksaa vanha: kierto starttaa tänään, jes! Mulla on melko onneton esitys ollutkin tämä syksy kemiallisen jälkeen:

070C71D7-4374-4CEF-94FC-4578DC0404BC.jpeg

Mrs Smith, ei tainnut tulla. En oo liiemmin seurannut, koska heräilyjä tulee öisin tuon 2 v. kanssa. Aamulämpömenetelmä lienee luotettavin tässä tilanteessa.

Onko Smithillä testejä tiirailtavaksi? :)
Itellä niin boring meininki.. En todennäköisesti ole ovuloinut, annan itelleni ens perjantaihin asti aikaa ja alotan sit terolutit, siirtyypähän menkatki samalla siten, ettei oo reissussa riesana :)

Koitan ehkä huomenna sitä 25 herkkyyttä. Vähän kyllä pelottaa, mitä jos siinä ei näykään mitään!?

Onneksi mul on lääkäri ja ultra puolentoista viikon päästä :)

Täällä tälläisiä terveisiä:Lääkärit miettivät kohdunkaulan tukiompeleita jotka voisi laittaa tulevalla viikolla.Huomenna katsotaan kohdunkaulan pituus ja mietitään tehdäänkö se operaatio vai mennäänkö vuodemakuulla.

Tsemppiä Heitsu! Mun kaverilla oli kohdunsuu jopa hieman auki jossain välissä raskautta ja supisteli paljon ja loppujen lopuksi meni yliajalle ja oli vielä tosi iso vauva :)

Tsemppiä Heitsu! Mun kaverilla oli kohdunsuu jopa hieman auki jossain välissä raskautta ja supisteli paljon ja loppujen lopuksi meni yliajalle ja oli vielä tosi iso vauva :)
Kiitos, mukava kuulla että kaikki loppujen lopuksi meni hyvin .

Samanlainen tarina myös minun tuttavapiirissäni: äiti ehdottomassa vuodelevossa viimeiset kuukaudet ja lopulta synnytys piti käynnistää että saatiin lapsi ulos. :) tsemppiä!!!

Nyt kyllä odottelen Smithin testailuja täällä. Ymmärrän, että jännittää, mutta uskon, että kyllä siellä viiva näkyy...

Mulla alkaa olemaan menkat lusittu. En oo vielä mittaillut lämpöjä, koska oon edelleen kipeä, joten ei siinä ole mitään järkeä. Tässä kierrossa aion kuitenkin vielä mittailla ja käyttää viimeiset ovistestit. Toivon, että ovulaatio alkais asettumaan mukaan kiertoihin. Sitten vois rauhallisemmin mielin jäädä odottamaan tapahtuuko mitään.

Ja mä niin vannon, että kun tämä virus on taltutettu, palaan kahta kovemmin mun terveelliseen elämään liikuntoineen ja puhtaiden ruokien pariin. Hyvinvointi, se olkoon mun tavoite loppuvuodelle!

Lääkäri kattoi ultralla ja teki gynetutkimuksen vauva voi hyvin ja tilanne sama kuin viikonloppuna. Lankojen laittamisesta oli puhe ja sanoi ettei lähde laittamaan niitä kun on hyviä sekä huonoja puolia lankojen laitossa ja raskaana nukuttamisessa riskit.Pessaarin laitosta mietti ja tänään tuli päätös että pessaari asennetaan huomenna.Pessaarin pitäisi pitää kohdunkaulaa ylhäällä ja näin ollen estävän avautumisen.Pessaareita laitetaan harvinaisesti ja loppupuolen kätilöopiskelija ei osannut vastailla edes mieltä askarruttaviin kysymyksiin esim siihen voiko se tippua ja onko infektio ja hylky vaaraa.Kuulema kaikki kysymykset pitää kysyä hänen ohjaajalta.

Okei, nyt tarviin apua tai vahvistuksen mun laskelmalle!!

Tein rfsun herkällä heikon plussan lauantaina. Jos sillon hcg on ollut 5-8 (?) niin eikö silloin maanantaina hcg ole suunnilleen 10-16. Ja keskiviikkona 20-32?

Eli keskiviikkona herkkyydellä 25 pitäisi tulla ainakin heikko plussa?

Onks täs mitään järkeä?

Takaisin